TOTL design klassiekers

Started by mcintoshfan, November 3, 2018, 09:23:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mcintoshfan

Beste forumleden,

Ik wil mijn 5.1 set verkopen en overgaan op 2.1en ben eens aan het rondkijken voor die echte design klassieker (TOTL).
Weten jullie er nog een paar?

Hier enkele:

Denon poa8000/pra6000
Denon pra S1 / poa S1
Sony ta nr1
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A


Sopper

# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables


H&C Hifi

#4
ligt een beetje aan je budget maar ik heb nog altijd een zwak voor de oude Accuphase C280v pre samen met de P800 eind (of M1000 mono's)




mcintoshfan

#5
 :lookaround:
Quote from: HcHifi.nl on November  3, 2018, 13:42:15
ligt een beetje aan je budget maar ik heb nog altijd een zwak voor de oude Accuphase C280v pre samen met de P800 eind (of M1000 mono's)





Dat is inderdaad een mooi merk, waarom specifiek de c280v?
Heb je die allemaal staan.?
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

Sopper

#6
Quote from: mcintoshfan on November  3, 2018, 15:51:58
:lookaround:
Dat is inderdaad een mooi merk, waarom specifiek de c280v?
Heb je die allemaal staan.?

http://www.thevintageknob.org/accuphase-C-280.html

Omdat het 1 van de beste voorversterkers ooit is

Available in somewhat extended version (C-280L) and later on as ultimate of the ultimate (C-280V) from 1986 to 1990

Net als de Pioneer Exclusive C7

users say the same : this is part of the top five all-time best

Zo zijn er een aantal die ongeacht bouwjaar en evolutie in de audiowereld nog steeds tot de beste versterkers ooit gemaakt horen.

De Pioneer Exclusive C7 staat overigens op marktplaats voor een slordige €6.500  :o
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

H&C Hifi

Quote from: Sopper on November  3, 2018, 16:08:33
http://www.thevintageknob.org/accuphase-C-280.html

Omdat het 1 van de beste voorversterkers ooit is

Available in somewhat extended version (C-280L) and later on as ultimate of the ultimate (C-280V) from 1986 to 1990

Net als de Pioneer Exclusive C7

users say the same : this is part of the top five all-time best


Klopt, die Pioneer is van een hele goede bekende van me.
Waarom ik de Accuphase aanbeveel is omdat die nog wel te vinden zijn... de Pioneer is eigenlijk nooit te koop.. de eindversterker word een jarenplan voordat je er 1 vind in Europa.

Daarnaast vind ik persoonlijk de Accuphase er ook mooier uitzien.
Zo zijn er een aantal die ongeacht bouwjaar en evolutie in de audiowereld nog steeds tot de beste versterkers ooit gemaakt horen.

De Pioneer Exclusive C7 staat overigens op marktplaats voor een slordige €6.500  :o

mcintoshfan

#8
 Zag hem Inderdaad staan op marktplaats, en heb de man een mail gestuurd.
Ik ben ook erg gecharmeerd van accuphase. Heb je deze modellen staan in de winkel?
Wat zijn de richtprijzen ongeveer van deze modellen?

Dacht trouwens dat accuphase bekend was met klasse a versterkers.
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

i2Paq

Quote from: mcintoshfan on November  3, 2018, 16:43:54
Dacht trouwens dat accuphase bekend was met klasse a versterkers.

Zelf heb ik een tijd gespeeld met de P-102.

Iets "te warm" naar mijn zin, zowel in weergave als in temp  :D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

mcintoshfan

Behoord de "gewone" accuphase c280 ook in deze klasse? Of enkel de L en V versie?
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

Sopper

Quote from: mcintoshfan on November  3, 2018, 18:27:02
Behoord de "gewone" accuphase c280 ook in deze klasse? Of enkel de L en V versie?

De "gewone" C280 is ook een topmodel; alleen de V versie is de ultieme versie
Overigens zie je de C280V vaak genoeg aangeboden, meestal in Duitsland
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

mcintoshfan

Eens in de gaten houden  :worship: wel een beetje jammer dat die geen remote heeft. Misschien voor de audiokwaliteit beter, maar elke keer opstaan van de bank niet echt ideaal.
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

H&C Hifi

Ik heb deze een keer of 3 in de winkel gehad, laatste keer is alweer een jaar of 5 geleden.
Prijzen zijn steeds verder aan het oplopen.

Als je de Pioneer echt fraai vind kan ik wellicht iets voor je betekenen (stuur dan even een Pm)

mcintoshfan

Bedankt, ik heb hem enkele keren gesproken.

Nog een vraag, vaak zijn die zeldzame versterker in 100volt. Kan je daarom zomaar een omvormer voorzetten en werk dat wel echt goed?
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

Sopper

Quote from: mcintoshfan on November  3, 2018, 22:40:31

Nog een vraag, vaak zijn die zeldzame versterker in 100volt. Kan je daarom zomaar een omvormer voorzetten en werk dat wel echt goed?

Een voorversterker vraagt niet zoveel vermogen, dus dat gaat wel
Een zware eindbak wordt lastiger
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

mcintoshfan

Daar was ik al bang inderdaad. Wat heb je bijvoorbeeld nodig om een 100watt monoblok goed aan te kunnen sturen?
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

Dirk

koop een degelijke step down transformator naar 110/120V...die kosten echt niet zó veel en worden dagelijks door pro's gebruikt, voor bvb bands uit de US te voorzien van backline stroom.
die dingen heb je (zover ik uit m'n hoofd weet) al zeker tot 3,5kVA vanaf een monofasig stopcontact (= wat jij op je muur hebt zitten), maw ruimschoots genoeg voor welke set thuis-versterking dan ook  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

mcintoshfan

Waar moet je dan precies op letten bij het bestellen van zo'n omvormer. Zuivere sinus? Vermogen? Gescheiden trafo?
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

Dirk

een transformator doet wat het woord zegt, hij transformeert...in dit geval naar 110/120V, al naargelang je eigen input-spanning (220/230/240)
als er vervuiling op je net zit krijg je die ook achter de transformator, maar daar koop je hem dan ook niet voor ;)

volgens mij zit er bij een degelijke transformator verder niets op of rond qua "randelectronica", zou ook niet weten waarom.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea