Hulp nodig Sub project.

Started by Freubel, January 17, 2016, 20:09:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: Freubel on January 18, 2016, 08:02:55
Nou back to the drawing board zoals ze dat zeggen. Ik dacht eigenlijk 2 leuke subjes gekocht te hebben, valt een beetje tegen dus.
Ik heb de complete handel gekocht voor € 60,00, 2 subs in een behoorlijke kist hahahaha
Nahja, marktplaats here we come !
Moeders de vrouw zal wel "not amused" zijn  :nopompom:
In ieder geval tot zo ver hartstikke bedankt mannen !!
Wat is je budget,mag het ook 1 grotere sub zijn?

Michelp

Ik heb eventueel wel iets liggen wat goed laag gaat, gaat ook om een sub uit de car audio, Phoenix Gold Xenon 12. Moet alleen zo even nakijken of die dubbel 2 ohm of dubbel 4 ohm spoelen heeft

vincneus1

Phoenix gold klinkt al goed O.O

Freubel

Ik heb niet echt een budget vastgesteld, ik heb alleen te maken met Eucalipta die hier in de bank zit en het zo zachtjes aan wel gehad heeft met de strapatsen van Freubeltje  :angel:

Ik had vroeger Rockfort Fosgate subjes in mijn auto, dat ging ook als de brandweer  :headbanging:
TV: LG 55C7v | AVR: Denon X-3400H | Mains: B&W 603 / S2 | Sub 1: SVS PB12 NSD | Sub 2: B&W ASW608 | Center: B&W LCR60 / S3 | Surround: B&W 601 / S3 | Front heigh: Cambridge audio Mini Minx | Mediaspeler: N'vidia Shield 2017

Michelp

Waar kom je eigenlijk vandaan?
Ik heb zelf thuis ook 1x 12 inch staan in een behuizing met aardig rendement. Staat zo'n 100w op van een plate amp die ik ooit voor een paar tientjes heb gekocht. Ik denk dat zo'n plate amp ook beter gaat werken dan hoe je het nu wil. Zitten gelijk filtermogelijkheden op bijvoorbeeld

Freubel

#30
Quote from: Michelp on January 18, 2016, 20:12:15
Waar kom je eigenlijk vandaan?
Ik heb zelf thuis ook 1x 12 inch staan in een behuizing met aardig rendement. Staat zo'n 100w op van een plate amp die ik ooit voor een paar tientjes heb gekocht. Ik denk dat zo'n plate amp ook beter gaat werken dan hoe je het nu wil. Zitten gelijk filtermogelijkheden op bijvoorbeeld
Uit het pittoreske Volendam  :-X Kan ik natuurlijk ook niets aan doen, geboren - getogen en dan ga (mag) je nooit meer weg..
Ik kom overigens deze 2 schoonheden tegen op MP 2 x JBL GT5-12 1100W 12 inch subwoofer 4Ohm GT5
Is dat een betere keuze ? Ik las namelijk ergens iets over de GT-5 en dat die zo laag zouden gaan ?

*edit spec sheet: www.freubel.net/JBL.pdf
TV: LG 55C7v | AVR: Denon X-3400H | Mains: B&W 603 / S2 | Sub 1: SVS PB12 NSD | Sub 2: B&W ASW608 | Center: B&W LCR60 / S3 | Surround: B&W 601 / S3 | Front heigh: Cambridge audio Mini Minx | Mediaspeler: N'vidia Shield 2017

Michelp

Veel woofers komen wel laag, maar vaak met een grote behuizing. Zo ook bij die JBL woofers.
Isobaric is misschien nog een optie. Mis je wel wat rendement, maar daarmee komen ze laag in een kleine behuizing

Michelp

Dan krijg je zoiets. Dit is dus met 2 stuks in isobaric opstelling

Freubel

Quote from: Michelp on January 18, 2016, 20:49:35
Dan krijg je zoiets. Dit is dus met 2 stuks in isobaric opstelling
Dat ziet er goed uit toch ? En ik neem aan dat de opstelling dan cone to cone is ?
TV: LG 55C7v | AVR: Denon X-3400H | Mains: B&W 603 / S2 | Sub 1: SVS PB12 NSD | Sub 2: B&W ASW608 | Center: B&W LCR60 / S3 | Surround: B&W 601 / S3 | Front heigh: Cambridge audio Mini Minx | Mediaspeler: N'vidia Shield 2017

vincneus1

Ja dat is isobaric. Ik heb die 2jbl ook snel gesimuleerd (al tijd geleden) en dan apart in een bandpass, dat was niet bijzonder groot en ging zeker goed laag. Ik kan er morgen nog eens naar kijken. Ik heb zelf ook 2 jbl gt5-12's  gehad. Pracht dingen! Double stack motor, enorme rolranden, stijve spiders. Magnifieke budget drivertjes.

vincneus1

Quote from: Michelp on January 18, 2016, 20:44:12
Veel woofers komen wel laag, maar vaak met een grote behuizing. Zo ook bij die JBL woofers.
Isobaric is misschien nog een optie. Mis je wel wat rendement, maar daarmee komen ze laag in een kleine behuizing

Dat is waar, als het groot genoeg is. Maar de een gaat toch wel lager dan de ander in het zelfde volume. Zeker bij bandpass werkt de ene woofer wel en dan ander weer totaal niet! Dus altijd eerst simuleren voor je iets koopt. Mijn eerste sub had ik voor niet eens 2 tientjes gekocht maar die haalde 35hz in een enorme 100L.... dat was natuurlijk niks. Onwetende ik heeft niet van tevoren gesimuleerd.