Wat is de definitie van 'DIY Audiokunst' voor jou?

Started by simsatit, August 23, 2015, 12:02:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

simsatit

Ik zie het inderdaad,

fraai staaltje audiokunst vind ik!

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

phy

Quote from: simsatit on August 25, 2015, 12:08:39
Hi Robert,

inderdaad, lekker aan t spelen,

Groet, Simon
Kijk dat is nou ECHTE audio kunst zelf muziek maken  :worship:

CZ79

Quote from: simsatit on August 25, 2015, 12:53:56
Gaaf CZ79!

Die klanken van de oude muziek hebben mijns inziens nog steeds resonerende kracht op mensen.
Een vriend van mij had het moeilijk en luit muziek luisteren hielp hem een beetje die periode.


Theorbo wil ik ooit nog bouwen maar dat is toch weer een stapje meer..

Dit is ook zo een mooie compositie van Roberto de Visee en wederom hoor je hier zo mooi de diepe klanken van de Theorbe luit.
Het hele nummer is prachtig maar vanaf 4:30 is ook zo mooi gespeeld door Xavier hier, leuk dat iedereen toch zo zijn eigen wijze van spelen heeft!

https://www.youtube.com/watch?v=LO_jpR04Hfo

Chaconne by Robert de Visée, played on the 14 course theorbo by Xavier Díaz-Latorre

Ik geloof dat in december eduardo weer in Soest is voor een concert in de Paaskerk, wellicht eens leuk om samen heen te gaan? Kijk anders even op preludeklassiek in baarn (google maar dan vindt je via zijn website de gehele concert agenda)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

simsatit

Quote from: cz79 on August 25, 2015, 18:58:14
Ik geloof dat in december eduardo weer in Soest is voor een concert in de Paaskerk, wellicht eens leuk om samen heen te gaan? Kijk anders even op preludeklassiek in baarn (google maar dan vindt je via zijn website de gehele concert agenda)

Lijkt me gezellig!
terzijnertijd moeten we maar even contacten:)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

#79
Ah, geitewollen sokken obsolete!
sje motte weg man..

Whatever,

Ben lekker bezig geweest tot gister laaaat..

Maar alles speelt weer, en hoe.. 8)

Foto deleted
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

#80
 ::)

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

#81
Dit staat weer muziek te maken met een hoofdletter M..

Die Magnepans kunnen met het juiste filter dus een enorme plastischiteit aan de dag leggen, heel gebalanceerd klinken over het gehele spectrum.
Van de hoogste hoogdetails, die ook nog eens heerlijk plastisch zijn geworden en een natuurlijke diepte hebben gekregen en toch holografisch klinkt, heerlijk!
Midlaag en laag zijn heel mooi gedefineerd, het laag heeft een mooi stevig fundament en het midlaag heeft zoveel rust en ruimtelijkheid, transparant door geen kast, klinkt gewoon als mijn sound.
Nu is er nog maar weinig te veranderen voor me, maar no worries, mezelf kennende vind ik wel weer wat :clapping: O0

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

morca

Ik vond het heel kunstig dat ik deze 3 pijpen percies in me kist kreeg met de driver er nog naast.
Dacht eerst hoe ga ik dat passen,maar het toeval wilde dat het percies paste bij de juiste HxBxD maten.
Dus dat uitvogelen was de kunst in deze,niet de afwerking   ;D  :clapping:  :headbanging:



simsatit

Quote from: morca on August 27, 2015, 18:56:33
Ik vond het heel kunstig dat ik deze 3 pijpen percies in me kist kreeg met de driver er nog naast.
Dacht eerst hoe ga ik dat passen,maar het toeval wilde dat het percies paste bij de juiste HxBxD maten.
Dus dat uitvogelen was de kunst in deze,niet de afwerking   ;D  :clapping:  :headbanging:



Ik vind dit een kunstige foto Morca! audiokunst wat mij betreft!
Jij bent toch wel een beetje de subdude van dit forum! Respect!

Nee, ik heb geen electrostaten, het zijn magnetostaten, namelijk Maggies, ofterwel, Magnepans.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

#85
De reden dat ik op dit forum zit is omdat ik het leuk vind de hobby te delen en ook andermans interesses te leren kennen in deze hobby, ik weet niet of dit het juiste forum is al zitten er ook heel toffe mensen hier er zitten er ook heel veel waarvan ik denk, wat doe ik hier, en zij vast denken, ple&r lekker op.. :sleep:

Misschien kan het naast elkaar ik weet het niet... :threadclosed:

Anders trek ik de stekker er maar uit, bij mij blijven de stekkers er wel in, want de audio hobby blijft :music: :music:


Zucht, zucht en nog eens zucht
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

morca

Quote from: simsatit on August 27, 2015, 19:03:12
Ik vind dit een kunstige foto Morca! audiokunst wat mij betreft!
Jij bent toch wel een beetje de subdude van dit forum! Respect!

Nee, ik heb geen electrostaten, het zijn magnetostaten, namelijk Maggies, ofterwel, Magnepans.
Dankje !!
Zelf vind ik dit ook een mooie,de foto geeft weer hoeveel speelruimte ik had.
Speelruimte... de Pijpen in de lengte erin te krijgen bij 120 liter,en het dan ook  nog in de baffle te krijgen.
Ik was verbaasd dat na 1 keer gokken het bijna paste,....iets zo .....nog eens iets zo.....
Toen paste alles,of het mazzel inzicht of wat dan ook was het rekenen was zo klaar.

Het frezen van die gaatjes niet  :clapping: ben nog nooit zo vies geweest en best een poosje druk geweest tov van een gesloten kistje.

Nou ik ken nog wel een paar sub dude,s hier waar ik weer respect voor heb.
Dat is ook het clubje die jij een beetje bedoeld ,zitten erg toffe mensen tussen.

Dus ik zou zeggen het word net gezellig ,gewoon die stekker erin laten zitten  ;)

Oh maggie,s.... mooie speakers ,ik ben erg beniewd hoe zoiets klinkt,hoor/lees zeer lovende berichten.

simsatit

Quote from: morca on August 27, 2015, 19:38:50
Dankje !!
Zelf vind ik dit ook een mooie,de foto geeft weer hoeveel speelruimte ik had.
Speelruimte... de Pijpen in de lengte erin te krijgen bij 120 liter,en het dan ook  nog in de baffle te krijgen.
Ik was verbaasd dat na 1 keer gokken het bijna paste,....iets zo .....nog eens iets zo.....
Toen paste alles,of het mazzel inzicht of wat dan ook was het rekenen was zo klaar.

Het frezen van die gaatjes niet  :clapping: ben nog nooit zo vies geweest en best een poosje druk geweest tov van een gesloten kistje.

Nou ik ken nog wel een paar sub dude,s hier waar ik weer respect voor heb.
Dat is ook het clubje die jij een beetje bedoeld ,zitten erg toffe mensen tussen.

Dus ik zou zeggen het word net gezellig ,gewoon die stekker erin laten zitten  ;)

Oh maggie,s.... mooie speakers ,ik ben erg beniewd hoe zoiets klinkt,hoor/lees zeer lovende berichten.

Wat voor driver heb je in deze poorted gestopt Morca?
Had je een grote radius opening nodig en heb je daar 3 pijpen met een bepaalde lengte voor gebruikt?
Om minder poortruis te krijgen en waarschijnlijk ook omdat 1 zo een grote pijp ziet zou passen met de driver erbij?
En last but not least, how does it sound?

Frezen doe ik regelmatig en ja dat kan stoffig worden, echter heb ik nu een freestafel gemaakt met afzuiging die zo goed werkt dat ik zelfs binnen in mijn kleine werkplaats er mee kan werken, nagenoeg stofvrij, maar meestal draag ik nog wel een stofkapje voor de zekerheid, longen wil ik nog een klein beetje zuinig op zijn.

Zal nog maar weer even geduld hebben, zitten zeker leuke mensen, hopelijk er wat meer hier ook eens wat fototjes posten van hun DIY audio kunst.

Zal het topic titel ook maar veranderen in DIY audiokunst, zo blijft alles in beweging, de topictitel incuis LOL..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

morca

Er zit een 13W3V3 van jl audio in .
Die lange poorten is voor een lage luchtsnelheid idd.
Het is voor film ik zet hem onder de 40 a50 Hz in naast 2 gesloten drivers ,zelfde merk en type.

Voor film en ultra laag is die bandpass echt genieten.
Mooi schone output in die range.
Hij laat de vloer goed bewegen zeg maar  ;D

simsatit

En je broekspijpen ook neem ik aan..
Dat was ook wel gaaf met die 2x18', en die waren gesloten, zelfs dan al..
Kan me voorstellen dat dat bij jou behoorlijk wat lucht verplaatst haha..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

ivm met de regen:

tracks of raindrops on the window..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Als je echt 'natuurlijk' klinkende condensatoren wilt, moet je ze in de tuin fotograferen, gaan ze natuurlijker van klinken :cheesy:

:tounge2:

Klinkt nu zo natuurlijk, echt ongelooflijk gewoon :pompom:
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

morca

Quote from: simsatit on August 27, 2015, 22:23:21
En je broekspijpen ook neem ik aan..
Dat was ook wel gaaf met die 2x18', en die waren gesloten, zelfs dan al..
Kan me voorstellen dat dat bij jou behoorlijk wat lucht verplaatst haha..
2 keer 18 inch is dan ook niet echt klein te noemen,zal wel goed aan je broek wapperen  ;D

Quote from: simsatit on August 27, 2015, 22:30:50
Als je echt 'natuurlijk' klinkende condensatoren wilt, moet je ze in de tuin fotograferen, gaan ze natuurlijker van klinken :cheesy:

:tounge2:

Klinkt nu zo natuurlijk, echt ongelooflijk gewoon :pompom:
:clapping:

simsatit

Ik heb wat foto's verwijderd en ook de 'sarcasme' poll, die in het voordeel van de haters is geeindigd.

Ik denk dat ik er maar verder mee stop met posten en ga me weer eens verdiepen in andere zaken.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

#94
En dan na meer dan 10 jaar hier meegelezen en gepost te hebben is het weer tijd voor wat anders. All the best to the bees and the trees and the like
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

mr.crash

Jammer dat het topic gaat sluiten.
Ik denk dat je het nog wat tijd moet geven.

Han
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

eddy135

Ja openhouden; ik vind het juist zo leuk dat het over de artisticiteit van de zelfbouw gaat, zonder al teveel technische beslommeringen; die lees ik wel elders....

En wat de poll betreft; een echte sarcast was blij geweest met die uitslag... :sneaky2:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

CZ79

Ik denk ook niet dat je zomaar dit topic zelf kunt sluiten, lekker openhouden dus...
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

simsatit

Quote from: eddy135 on August 28, 2015, 07:45:53
Ja openhouden; ik vind het juist zo leuk dat het over de artisticiteit van de zelfbouw gaat, zonder al teveel technische beslommeringen; die lees ik wel elders....

En wat de poll betreft; een echte sarcast was blij geweest met die uitslag... :sneaky2:

Klopt helemaal Eddy, de poll mocht dan wel sarcastisch zijn,  ik ben dat zelf stom genoeg niet :-X :nowink:, Drs P zou zich omdraaien in zijn graf.. :D :ph34r:

https://www.youtube.com/watch?v=KsK423N-z7Y

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

solitaire

#99
Afgelopen dagen gezellig op roadtrip met een CD speler naar Z Duitsland (geleend apparaat retour eigenaar, helaas ... she was good). Terug op het forum met de neus in de honing gevallen ...



Benenman als ik ben, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar het verhaal (indien daar) over de stands voor de windowlickers (vorm / materiaal en outriggers / kegels)


Quote from: mijkie on August 25, 2015, 17:01:10
als je goed kijkt, zijn de facetten rond !! dat was t lastigste van deze behuizing .....

ze staan bij Knubbe en die gaat er binnenkort mee aan de slag !!

Is de ronding gemaakt met iets als een CNC / router of was het good old schuurpapier / spierkracht ?



soli



edit/   is dit geen levenswaardige thread ?
Hinterm Horizont geht's weiter.