Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

activ


bigbro

Er zit zelfs een multituner in. Je kunt er dus 2 posities mee ontvangen. Dus 1 kabel aansluiten en scannen op 2 posities, afhankelijk vanwaar de schotel op gericht staat. Ontvangst is erg goed maar het filteren en selecteren van kanalen kan je wel een paar uur bezighouden want je moet lijsten combineren met numerieke posities. Wanneer je natuurlijk een externe decoder gebruikt is het simpelweg een HDMI kabel.

morca

FF vraagje mannen.
Moet zo even naar een kennis.
Hij heeft een oled 4 k en wil daar een soundbar SJ 6 op aan sluiten.
Nou ondersteund die soundbar geen 4 k...
Dus mijn vraag is,kan je gewoon alle bronnen op de tv aansluiten zodat die 4 k krijgt ,en de hdmi ARC vd tv naar de hdmi ARC soundbar?

Dan geeft hij geluid van alle bronnen op de tv aangesloten door denk ik??

bigbro

tuurlijk krijg je geluid, maar eh wat is 4k geluid?

bask04

De C7V draait inmiddels naar wens.
Nu word er via 2 bronnen tv gekeken.
Dune HD interactief
en via de schotel met een aparte tuner.
Als ik de tv aan zou sluiten met weer gewoon coax kabel en een
module met kaart in de tv rechtstreeks wat doet dit met de beeldkwaliteit ?


hully

komt er een ci+ module 4k van ziggo voor onze OLEDS?

hpapen

je krijgt max 1080i binnen. De tv deinterlaced het en doet eventuele upscaling voor zover mij bekend.

bigbro

deinterlacing van 1080i naar 1080p is een zwak punt van de LG. Je kunt beter een horizonbox gebruiken en die van 1080i 1080p laten maken. Vervolgens doorsturen naar de tv

Cobraatje

Quote from: hully on December 30, 2017, 10:07:31
komt er een ci+ module 4k van ziggo voor onze OLEDS?

Als de geruchtenstroom klopt gaat Ziggo op termijn helaas helemaal met CI+ modules stoppen.
Voor 4K zal zeker een extra kastje nodig zijn.

hully

Quote from: Cobraatje on December 30, 2017, 11:48:00
Als de geruchtenstroom klopt gaat Ziggo op termijn helaas helemaal met CI+ modules stoppen.
Voor 4K zal zeker een extra kastje nodig zijn.

jammer ben zeer te spreken over de huidige CI+ module, heerlijk zonder extra box en AB

Staaled

Quote from: Cobraatje on December 30, 2017, 11:48:00
Als de geruchtenstroom klopt gaat Ziggo op termijn helaas helemaal met CI+ modules stoppen.
Voor 4K zal zeker een extra kastje nodig zijn.
Hmmm.
Gaat het om verstrekken of gebruik en support ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Cobraatje

Iedereen aan een kastje :(

Quote from: hully on December 31, 2017, 09:12:13
jammer ben zeer te spreken over de huidige CI+ module, heerlijk zonder extra box en AB

Ik ook en ik hoop dat het gerucht niet klopt of onder externe druk Ziggo het niet doorvoert.

ritchard

Om mooi tv te kijken zou ik een schotel nemen.
Verschillende mensen die zijn overgestapt van ziggo of KPN naar satelliet vinden het beeld ook veel mooier.
Ik geniet echt elke minuut van de Oled met tv kijken.
Fijne jaarwisseling.

Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

fasteddie

Quote from: Cobraatje on December 31, 2017, 10:49:42
Iedereen aan een kastje :(

Ik ook en ik hoop dat het gerucht niet klopt of onder externe druk Ziggo het niet doorvoert.

Externe druk? Als er een bedrijf is die gewoon ze gang gaat is het wel ziggo....slikken of stikken straks!
Half Nederland zit gedwongen op ziggo/UPC

allineedisbass

Sinds een week of 2 ben ik ook lid van de LG OLED club. Super blij met de E65. Kom ook van de KURO af, maar dit is toch wel een stevige stap naar voren.

Die CI module is wel grappig. Bij de aankoop wilde ik ook zo een module erbij en de dealer rade het me af gezien de ontwikkelingen hieromtrent. Volgens zijn info komt er geen 4K module en wil ziggo iedereen aan de nieuwe 4K decoder die aangemeld is, maar wellicht dat ze zelfs naar IPTV in de toekomst gaan. Waarschijnlijk allemaal geruchten, maar wie weet... het idee kabel TV en decoder is ook al aardig oud aan het worden.
Stereo: McIntosh MA7900 / B&W 803D / Lumin D2 / roon / Kenwood KX7030 / Kenwood DP8020 / Project 6.9
HT: Sony 83AJ90 / Marantz SR7010 / Pioneer LX5080 / B&W / Velodyne / Dune / APTV4K / Shield Pro

master30

Oled bezitters even een vraag:

Is het zo dat deze schermen last hebben van inbranden of is dat inmiddels geen issue meer?

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe tv in de woonkamer en twijfel tussen een samsung qled of lg oled 55".
Film kijken doe ik vrijwel niet in de woonkamer, daar heb ik mijn HT voor.
In de woonkamer is het meer gewoon (satelliet) tv kijken en wat series en youtube
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

hully

Quote from: master30 on December 31, 2017, 16:26:48
Oled bezitters even een vraag:

Is het zo dat deze schermen last hebben van inbranden of is dat inmiddels geen issue meer?

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe tv in de woonkamer en twijfel tussen een samsung qled of lg oled 55".
Film kijken doe ik vrijwel niet in de woonkamer, daar heb ik mijn HT voor.
In de woonkamer is het meer gewoon (satelliet) tv kijken en wat series en youtube

heb echt nul komma nul last van inbranden (heb een E6V)

activ

Ik ook niet, vermoed dat het bij normaal gebruik dan ook nooit een issue zal zijn.

bigbro

Heb nul inbranding. Vermoed dat je die alleen krijgt bij excessief gebruik van stilstaande beelden. Uren achter elkaar gamen bijvoorbeeld zonder het beeld even iets anders aan input te geven.

Raymen

Hier ook geen inbranding
Oled is van november 2016 en word veel gebruikt
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld


bigbro

Mooi he. In Duitsland. Jn de mm kun je de 77 inch 2017 nu kopen voor 8888  euro

hully

Quote from: Raymen on January  1, 2018, 11:21:37
Hier ook geen inbranding
Oled is van november 2016 en word veel gebruikt

niet bang dat de kleuren minder worden / helderheid achteruit gaat?  ik gebruik dat ding ook zo veel (gamen op ps4 pro en xbox one x, veel veel films (uhd bluray, shield) en netflix en sport op tv ...

bigbro

Ja helderheid gaat op den duur wel achteruit. Ik vermoed zeker met DV etc waarbij de levels voluit staan. Je moet je echter afvragen op welke termijn. Ik vermoed dat de meeste mensen op dit forum om de 2 of 3 jaar hun tv omruilen. Helderheid is overigens niet het sterke punt van Oled. Als je echt heel veel gamet etc zou ik toch een lcd overwegen.

Raymen

ja 10 jaar heb ik ook nog nooit met een tv gedaan
ik denk de laatste 10 jaar wel 6 tvs gehad
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld