Johan's verhaal *** update op het gemakje uitkijken naar een nieuwe tv ***

Started by johanbicke, April 30, 2015, 11:13:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johanbicke

Altijd muziekliefhebber gehad...een tijdje gespeeld met NAD surround receiver op focal chorus 826V, maar dat was niet helemaal mijn ding...alles weggedaan, maar na een tijdje rondgekeken te lezen hebben, maar terug wat spulletjes aangeschaft..
Allereerst een goedkoop yamaha receiver(tje) om via spotify te streamen...recentelijk een bluesound node aangeschaft die streamt vanaf een sinology diskstation..en nu...vandaag zit ik op een telefoontje te wachten, want ik verjaar morgen :-) en heb mezelf een rega elex-r cadeau gedaan samen met dynaudio excite 14  :headbanging:
dus duimen voor mij hé :-)

Van zodra alles opgesteld staat, zet ik hier wat foto's neer
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

larsonator

Alvast gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe spullekes :)

felix01

hoi,

welkom op het forum!
uiteraard wachten we op de foto's van de set........ :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

johanbicke

#3
Hierbij de voorlopige opstelling..de dynaudio's zijn nog niet binnen...hopelijk morgen wel :-)
De bluesound is verbonden door een chord cobra v3 interlink met de rega versterker.
De versterker zal aangesloten worden op de dynaudio's met een qed signature revelation (besteld, nog niet binnen)
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

johanbicke

Ze zijn aangekomen  :inlove:
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

felix01

ziet er idd mooi uit!!
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

johanbicke

met special thanks voor het vrouwke, die veel werk heeft om onze vloer proper te houden...zeker de combinatie van donkergrijze vloer met witte golden retriever  ;D ;D
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Doubleoz

Mooie integratie van de set in de woonkamer. Veel plezier er mee!
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

johanbicke

#9
thnx...maar ook de beperking van de woonkamer...ik zou ze graag nog wat verder uit mekaar zetten, maar dan staat de linker speaker voor de deur  :P nu staan ze ongeveer 2 meter uit mekaar...de luisterbank staat op 2.4m van de speakers

edit : foto toegevoegd

Staat zeker op mijn upgrade lijstje :
- betere stands ==> deze zijn maar goedkope dingen, en zijn niet echt stabiel
- sub
- beter stroomblok

de tv mag nog even blijven staan  ;D panasonic plasma van een paar jaar oud, maar nog steeds een fantastisch beeld  :headbanging:
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

remco320


Quote from: johanbicke on May  5, 2015, 21:21:17
thnx...maar ook de beperking van de woonkamer...ik zou ze graag nog wat verder uit mekaar zetten, maar dan staat de linker speaker voor de deur  :P nu staan ze ongeveer 2 meter uit mekaar...de luisterbank staat op 2.4m van de speakers

edit : foto toegevoegd

Staat zeker op mijn upgrade lijstje :
- betere stands ==> deze zijn maar goedkope dingen, en zijn niet echt stabiel
- sub
- beter stroomblok

de tv mag nog even blijven staan  ;D panasonic plasma van een paar jaar oud, maar nog steeds een fantastisch beeld  :headbanging:

Ziet er goed uit! Er staan aardig wat mooie stands in de marktsector! Een sub zou een mooie toevoeging kunnen zijn maar de plaatsing lijkt me best een uitdaging in je ruimte. Gebruik vooral de kennis die hier op het forum aanwezig is:) en nee, zelf heb ik er geen klap verstand van.. Ik doe wat en merk dan of het een verbetering is[emoji16]

johanbicke

Ze zijn nu maximaal uit mekaar = een 2 meter ongeveer...meer gaat echt niet..anders staat de linker speaker voor de deur en staat de rechter speaker teveel in de hoek...de zitbank staat op een 2,5 meter van de speakers
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Siddartha

Probeer ook eens de speakers in te draaien en wat met de afstand tot de muur te spelen.
Verder zou een vloerkleed ook niet slecht zijn....
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

johanbicke

Quote from: Siddartha on May  7, 2015, 10:09:42
Verder zou een vloerkleed ook niet slecht zijn....

UItgesloten hier...ik moet ook een beetje rekening houden met het vrouwtje he...die ziet dat niet graag...en hier loopt een hond rond die heel veel haar verliest (golden retriever) en dan is een tegelvloer veel gemakkelijker om te stofzuigen dan een vloerkleed  ;D
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

erik s.

Klinkt het al een beetje?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

johanbicke

Ze klinken in elk geval al ruimtelijker dan in het begin van de week, losser  ;D en al veel beter dan mijn vorige speakers  ;D
maar weet je, je leest zoveel op het internet....waanzinnige stereobeeld, ongelooflijk mooi middengebied, en dan staan ze eindelijk bij je thuis
en dan vraag ik mezelf af, hoe horen die dat toch allemaal  :blink:
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

larsonator

Quote from: johanbicke on May  8, 2015, 09:34:37
Ze klinken in elk geval al ruimtelijker dan in het begin van de week, losser  ;D en al veel beter dan mijn vorige speakers  ;D
maar weet je, je leest zoveel op het internet....waanzinnige stereobeeld, ongelooflijk mooi middengebied, en dan staan ze eindelijk bij je thuis
en dan vraag ik mezelf af, hoe horen die dat toch allemaal  :blink:
dat komt nou bv door zo'n vloerkleedje ;)

johanbicke

 ;D ik dacht dat het kwam door onze witte muren
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

larsonator


johanbicke

is het eigenlijk 'normaal' dat bij het aanzettten van de versterker, ik een plop hoor door de luidsprekers ?
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

BuSpu

een plopje kan, een harde plop zou niet mogen  :nowink:

johanbicke

het is een zacht plopje...t is nu niet dat de ramen er hier van gaan trillen  ;D bedankt voor je antwoord, nu ben ik gerust
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

johanbicke

Op het gemak aan het uitkijken naar een sub voor mijn stereo opstelling
De huiskamer is 7,5 m op 4 m.
Mijn budget is 800-1000 euro
Momenteel zit ik te kijken naar :
- BK 400 xxls
- Rel T9

Velodyne heeft ook een sub die binnen mijn budget zou passen
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5


johanbicke

Quote from: morca on May 14, 2015, 09:13:50
Mijn voorkeur bij die 3 merken is de BK.

Voor mijn budget alleszins de beste keuze  ;D
Maar waarom zou je voor de BK gaan ?
Gewoon een hele goede muzikale sub voor die prijs ?
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5