Compacte camera / goede automaat / goede optische zoom

Started by Xander32, April 12, 2015, 10:39:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Beste ervaringsdeskundigen,

Voor een vakantie (veel natuur, flora maar vooral ook fauna) ben ik op zoek naar een relatief compacte camera, met een goede optische zoom en welke ook op de automaat goede foto's maakt.

Wat zijn jullie tips/adviezen?


Budget tot zo'n €400,- max.


Welke zaken zijn een vereiste om mee te bestellen met een camera en wat zijn jullie adviezen daarin (bv. geheugenkaart, bescherming, accu, acculader,..., ...?)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

VlisChris

Het is wel verstandig om twee kaartjes mee te nemen, tweede accu, en natuurlijk gewoon een makkelijk hoesje.
Je zou niet de eerste zijn waar het kaartje kapot gaat, of dat je accu net leeg is wanneer je die winnende World Press Photo had kunnen maken ;)

Compact zou ik je niet mee kunnen helpen :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mikekiwi

 
Is een Panasonic FZ-200 compact genoeg of moet het kleiner? 

En wil je macro doen of juist veel inzoomen?

Xander32

Veel inzoomen. We gaan reizen door natuurschoon en daar zal ik veelvuldig de zoom nodig hebben.

Die Pana viel mij via Kieskeurig in eerste instantie positief op, maar blijkt bij wat doorlezen ruim 620 gr. te wegen. Als je een hele dag op pad bent, is dat denk ik echt te veel.


Quote from: mikekiwi on April 12, 2015, 20:41:13

Is een Panasonic FZ-200 compact genoeg of moet het kleiner? 

En wil je macro doen of juist veel inzoomen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mikekiwi

Quote from: Xander32 on April 12, 2015, 21:38:22
Veel inzoomen. We gaan reizen door natuurschoon en daar zal ik veelvuldig de zoom nodig hebben.

Die Pana viel mij via Kieskeurig in eerste instantie positief op, maar blijkt bij wat doorlezen ruim 620 gr. te wegen. Als je een hele dag op pad bent, is dat denk ik echt te veel.
Goed om te weten, dan zou je kunnen kijken naar een traveller zoom als:

Canon SX700HS
Panasonic TZ60
Nikon S9900
Olympus SH-2 (zou denk ik mijn keuze zijn, maar ben dan ook Olympus-liefhebber)
Sony DSC-HX50V

Xander32

Die Canon en Sony hebben mijn interesse. Die Olympus daar zal ik mij eens over inlezen.

Dank voor jouw aanbevelingen :clapping:.

.


Quote from: mikekiwi on April 13, 2015, 07:41:11
Goed om te weten, dan zou je kunnen kijken naar een traveller zoom als:

Canon SX700HS
Panasonic TZ60
Nikon S9900
Olympus SH-2 (zou denk ik mijn keuze zijn, maar ben dan ook Olympus-liefhebber)
Sony DSC-HX50V
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

VTEC_genieter

Als je ook nog in RAW wil schieten en ook nog een zoeker wil hebben, dan is de Panasonic de beste uit het rijtje voor je [emoji6]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

mikekiwi

Quote from: VTEC_genieter on April 14, 2015, 00:10:03
Als je ook nog in RAW wil schieten en ook nog een zoeker wil hebben, dan is de Panasonic de beste uit het rijtje voor je [emoji6]
De Olympus doet ook RAW... :-X :P

jvanhambelgium

Heb een Sony HX100V. Niet echt "compact" meer te noemen maar wel megazoom! (30x , 27mm-810mm equivalent)
Nadeel aan de Sony is dat ze hem mijn inziens express "crippled" gemaakt hebben met altijd maximale JPG-compressie toe te passen ipv een regelbare setting.  En dat merkt je als je begint te croppen  :devil: :devil: :devil:

Kan niet ontkennen dat ik er al heel mooie plaatjes mee gemaakt hebt, maar toch knaagt het dat er mijn inziens meer uit dat bakje te halen zou zunnen zijn ;-(
Ik denk nog altijd met weemoed terug aan m'n Sony F828, dat was een mooi toestel "in de tijd" als "Prosumer"


HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Xander32

Relatief compact en het gewicht zijn voorname uitgangspunten als je er een hele dag mee op pad moet, soms ook van de gebaande paden af.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Wotnix

Hoi Xander,

Kijk hier even.
Een goede review site:

http://www.dpreview.com/
Wellicht heb je er wat aan.
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

mikekiwi

Quote from: Wotnix on April 16, 2015, 20:03:57
Hoi Xander,

Kijk hier even.
Een goede review site:

http://www.dpreview.com/
Wellicht heb je er wat aan.
Daar worden helaas niet echt de camera's gereviewed die de TS zoekt. Soms een keer een massatest als het vakantieseizoen er aan komt...

Dan kun je beter verwijzen naar http://www.imaging-resource.com/compact-cameras  of http://www.photographyblog.com/reviews/

Xander32

Dank beide iig. voor jullie moeite, voor jullie bijdrage!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Achiel

Zou naar de Panasonic travelzoom serie kijken, kortweg TZ
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Xander32

Thx :).

Waarom deze?
Wat doet deze beter of anders dan prijsgelijke concurrenten?

Quote from: Achiel on April 16, 2015, 20:52:12
Zou naar de Panasonic travelzoom serie kijken, kortweg TZ
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Erik

Ook wel gehad die tz  serie maar vooral bij zoomen. Ging ik toch wel merken dat flats niet helemaal recht liepen. De scherpte niet optimaal was etc. Je merkt wel hoe meer je eraan uitgeeft hoe beter de kwaliteit wordt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill


J.A.F._Doorhof

De nieuwe Sony's zijn inderdaad ook erg interessant.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Xander32

Die ga ik eens wat beter bestuderen, dank mannen  :thumbs-up:.


Uiteraard zal ik "straks" mijn afwegingen en de uitkomst met jullie delen.


Quote from: J.A.F._Doorhof on April 17, 2015, 09:31:55
De nieuwe Sony's zijn inderdaad ook erg interessant.
Quote from: Starred on April 16, 2015, 23:02:43
Dit ziet er ook niet verkeerd uit
http://www.dpreview.com/articles/7296656749/sony-announces-cyber-shot-dsc-wx500-and-evf-equipped-dsc-hx90v-compact-superzooms
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Erik

Dertig keer optische zoom die zou ik wel eens willen proberen me te mooi weer. Kijken hoe scherp die is op uiterste stand.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Xander32

Na mij enigszins te hebben ingelezen, ben ik toch tot het inzicht gekomen om een wat grotere camera en een ietwat forser gewicht te accepteren. Dat geeft gewoon meer mogelijkheden.

Mij lijkt onderstaande wel "wat", graag jullie feedback.


http://www.kieskeurig.nl/digitale_camera/product/2525528-nikon-coolpix-p610/prijzen#specificaties
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

VTEC_genieter

Ieder z'n eigen mening, want ieder heeft z'n eigen wensen.
Mij lijkt deze camera een leuke camera met een goede grip, met een groot bereik in zoom voor iemand die veel onderwerpen op korte/verre afstanden wil vastleggen. En je kan de camera ook handmatig instellen voor een beetje creativiteit in je foto. Als extra zit er ook wifi. Kun je via de Nikon app verbinding maken met je smartphone/tablet om foto's draadloos naar je smartphone/tablet te sturen. Kan je foto's op je mobiel apparaat lekker verder delen op Facebook/Twitter/email.
Alleen voor veel binnenhuis- /sportfoto's of om te leren fotograferen, zou ik deze camera niet kopen.

Want echt lichtsterk is deze camera niet,
de autofocus is ook niet snel genoeg voor snel bewegende onderwerpen,
de beeldsensor is te klein om invloed te hebben op de scherptediepte als je van diafragma verandert,
en je kan geen lenzen wisselen, dus fotograferen met één alround zoomlens vind ik eigenlijk een beperking van de camera. Want de wereld van de fotografie is zo groot en leuk, dus waarom wil je met één lens al het moois beperken?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Xander32

Dank voor jouw (uitgebreide) feedback :thumbs-up:.


Ik wil een groot zoombereik en middels een automatische stand tot goede foto's komen. Ik heb voorts geen interesse in fotografie als zijnde een hobby, ook geen zin om mij helemaal te verdiepen in alle instellingen etc.  ::)

Gewoon "richten, zoomen, afdrukken". Dat werk.



Quote from: VTEC_genieter on May 31, 2015, 21:35:32
Ieder z'n eigen mening, want ieder heeft z'n eigen wensen.
Mij lijkt deze camera een leuke camera met een goede grip, met een groot bereik in zoom voor iemand die veel onderwerpen op korte/verre afstanden wil vastleggen. En je kan de camera ook handmatig instellen voor een beetje creativiteit in je foto. Als extra zit er ook wifi. Kun je via de Nikon app verbinding maken met je smartphone/tablet om foto's draadloos naar je smartphone/tablet te sturen. Kan je foto's op je mobiel apparaat lekker verder delen op Facebook/Twitter/email.
Alleen voor veel binnenhuis- /sportfoto's of om te leren fotograferen, zou ik deze camera niet kopen.

Want echt lichtsterk is deze camera niet,
de autofocus is ook niet snel genoeg voor snel bewegende onderwerpen,
de beeldsensor is te klein om invloed te hebben op de scherptediepte als je van diafragma verandert,
en je kan geen lenzen wisselen, dus fotograferen met één alround zoomlens vind ik eigenlijk een beperking van de camera. Want de wereld van de fotografie is zo groot en leuk, dus waarom wil je met één lens al het moois beperken?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

VTEC_genieter

Pam!
Dan heb je DE camera gevonden! Kopen! [emoji1][emoji106]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers