Kist met plasma TV riser

Started by jeroen75, March 28, 2013, 22:24:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroen75

Weet iemand of het volgende bestaat?

Mijn woonkamer (1e verdieping) heeft uitzicht op het water, en daar wil ik, en vooral mijn vrouw, (overdag) geen TV voor zetten. 's Avonds zou ik wel graag de TV, die nu aan de muur hangt (60" Pioneer) centraal in de huiskamer zetten, voor het raam, zodat het mooi centraal staat tov de 7.1 speaker setup. De TV hangt nu aan de muur aan de zijkant.

Waar ik naar zoek is een soort kist/opbergmeubel waar overdag de TV horizontaal in ligt. En dat je deze handmatig of electrisch uit kunt laten klappen en de TV uit deze kist overeind komt. Met een soort kantel/lift mechanisme. Enig idee of zoiets bestaat?

Dirk

in de US zijn er tal van fabrikanten die dergelijke systemen maken, maar tegen waanzinnig hoge prijzen...omdat het vaak voor een groot deel om maatwerk gaat.
wat het duur maakt is het feit dat je hem plat wil opbergen (ik ben zelf ook lang op zoek geweest naar wat gelijkaardigs voor mijn 60"), want exact dat kantelen maakt de hele mechaniek een stuk gecompliceerder & duurder dan wanneer je gewoon zou willen "liften", of dat nu van onder uit is, of vanaf het plafond.

als je zelf wat technisch aangelegd bent en/of iemand kent die goed is in mechanica en bvb laswerk, kan je vast wel wat bedenken wat puur mechanisch werkt, dmv bvb een zuiger/hefboom
ik wou het ook ansoluut electrisch, maar ik lees dat dit voor jou geen must is.
ik ben benieuwd wat je vindt/bedenkt  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

BuSpu

Heb ooit eens gehoord dat je een LCD maar beter niet plat kan leggen. Dat is misschien ook de reden dat veel liftsystemen de TV rechtstandig omhoog laten komen zodat de TV, ook als je hem niet gebruikt, altijd rechtop staat.

LeonArdusS

Quote from: jeroen75 on March 28, 2013, 22:24:56
Weet iemand of het volgende bestaat?

Mijn woonkamer (1e verdieping) heeft uitzicht op het water, en daar wil ik, en vooral mijn vrouw, (overdag) geen TV voor zetten. 's Avonds zou ik wel graag de TV, die nu aan de muur hangt (60" Pioneer) centraal in de huiskamer zetten, voor het raam, zodat het mooi centraal staat tov de 7.1 speaker setup. De TV hangt nu aan de muur aan de zijkant.

Waar ik naar zoek is een soort kist/opbergmeubel waar overdag de TV horizontaal in ligt. En dat je deze handmatig of electrisch uit kunt laten klappen en de TV uit deze kist overeind komt. Met een soort kantel/lift mechanisme. Enig idee of zoiets bestaat?
Plasma mag niet plat liggen dat overleeft de glasplaat waarschijnlijk niet (lang).
Je hebt ook wel wat bedrijven in NL met plasma/lcd/led liften.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Dirk

plasma of LCD kan in "opslag" perfect plat liggen, maar dan wel bij voorkeur met de glasplaat naar boven gericht en zeker erop letten dat hij goed schokvrij wordt gemonteerd. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

donaldk

#5
Quote from: LeonArdusS on March 28, 2013, 23:21:46
Plasma mag niet plat liggen dat overleeft de glasplaat waarschijnlijk niet (lang).
Je hebt ook wel wat bedrijven in NL met plasma/lcd/led liften.

Yup, kwam op ISE Sky*Lite tegen: www.cncfrezen-meerkerk.nl, http://www.skylite.nl/index.php?subject=2. Die hadden een verrijdbare lift staan, al zie ik op de site niet zoiets, maar 'maatwerk' dus mail of bel ze eens. Verrijden en liften is eenvoudiger/goedkoper dan electrisch liften en kantelen.

Platliggen hoeft geen probleem te zijn, maar spanning gedurende het kantelen, vereist wel een bijzonder smooth en schokvrij omvallen van het scherm.

jeroen75

Dank voor alle reacties! Klinkt als een iets te ambitieus/kostbaar plan.
Misschien dan toch maar weer terug naar een projector met oprolscherm...

snopper


Goed zelf te bouwen .... Lift zelf op http://www.flatlift.net/

Snopper


Dirk

is natuurlijk wel leuk, maar heeft weinig uitstaans met de specifieke vraag van TS.

btw ; ik heb hier een offerte van de jongens van Flatlift (zelfde bedrijf als dat van jouw filpje), voor hun systeem "Frame-O-Lift" geschikt voor een 60" plasma...en dat kost excl shipping en VAT al zo'n slordige 3250€, om je maar een idee te geven van dergelijke oplossingen  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

DofN

*blaast wat stof weg bij gebrek aan het vinden van een beter topic*

http://www.lcdtvlift.eu/tv_lift_1.htm

Dit is een erg mooie oplossing. Een wat dieper en niet te hoog meubel doordat de TV er schuin in schuift ipv recht naar beneden. Maar prijzig, zeker €3500.  Wie weet een fraaie/handiger en goedkopere oplossing?



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Ook nog wel mooi maar zelfs als showroom model erg duur

http://link.marktplaats.nl/m925761155
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software



DofN

Knap werk van Captain Jack! :) Heeft hij keurig gedaan.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software


DofN

Ik zal er binnenkort eens een PM aan wagen, maar vrees dat ik maatwerk te prijzig vind.. Al heb ik net wel Meneer van Houten een emailtje gestuurd (een soort sociale werkplaats). Dank voor het meedenken.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Quote from: doorofnight on June 22, 2015, 22:59:06
Ik zal er binnenkort eens een PM aan wagen, maar vrees dat ik maatwerk te prijzig vind.. Al heb ik net wel Meneer van Houten een emailtje gestuurd (een soort sociale werkplaats). Dank voor het meedenken.
Email hem even ,ze inbox was laatst vol.