R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

gast2018

Quote from: R on December  5, 2016, 23:32:37
De speakers worden waarschijnlijk donderdag opgehaald en de nieuwe zijn besteld. Point of no-return ;)

Nu nog even een adresje zoeken voor donkergrijs (en goed) speakerdoek.


Speakerland.

Starred


R

Quote from: Blue-Eyes on December  6, 2016, 10:48:27
Thx (even topic kapen, sorry R. :) ).
Ga ik ook gebruiken! Spuitbus lijm mee bestellen en een goede schaar neem ik aan? That simple?

Ik zat eigenlijk meer aan nieten te denken, maar plakken kan misschien ook.

R


R


denoontje

In oss zit een speakerbouwwinkel en die hebben doek. Ik heb ooit de tip gekregen (en gevolgd) om bij het opspannen hotmelt te gebruiken. Door dit weer te verhitten kun je makkelijk correcties doen en strakker spannen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

R

Quote from: denoontje on December  6, 2016, 19:54:18
In oss zit een speakerbouwwinkel en die hebben doek. Ik heb ooit de tip gekregen (en gevolgd) om bij het opspannen hotmelt te gebruiken. Door dit weer te verhitten kun je makkelijk correcties doen en strakker spannen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Oh ja, speakerland zit in Oss. Daar kom ik nog wel eens :) Dank voor de tip.

blue-eyes

Quote from: R on December  6, 2016, 19:39:09
Ik zat eigenlijk meer aan nieten te denken, maar plakken kan misschien ook.

Ik heb een ijzeren, rond frame waarop ik moet plakken, etc. Geen houten frame :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

Quote from: Blue-Eyes on December  6, 2016, 20:59:27
Ik heb een ijzeren, rond frame waarop ik moet plakken, etc. Geen houten frame :)
Dan toch lassen ;)

blue-eyes

#4409
Ik heb een las diploma ;)

"IJzeren" moet natuurlijk metaal zijn. Het zal wel een slap blikken metalen aftreksel zijn.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

Quote from: R on December  6, 2016, 19:40:44
Dat ziet er prima uit, thanks!

Totdat er 10€ verzendkosten bijkwamen... Conrad had het ook.

blue-eyes

Quote from: R on December  6, 2016, 22:42:20
Totdat er 10€ verzendkosten bijkwamen... Conrad had het ook.

Bij die eerdere link boven de 20 euro gratis verzending. En dat klopt. Net voor 23 euro besteld, geen verzendkosten.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Achiel

Van die Genelecs ga je geen spijt krijgen
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

R


R

De genelecs zijn op voorraad en dus snel hier. Had eigenlijk 3 weken wachttijd verwacht :).

Verder is er ook al redelijk wat interesse in de audioquest cv-8. Dan de center nog verkopen en de verbouwing is compleet.

R

Vanavond zijn de speakers door een enorme liefhebber opgepikt. Gedurende de demo was het toch even moeilijk deze jongens te laten adopteren. Ze vonden het zo mooi dat de CV-8 ook meteen verkocht is. Nu .... grote leegte ;)

Achiel

Quote from: R on December  7, 2016, 13:33:16
Ik hoop het ;) hoe zet jij ze in?

Ze staan naar volle tevredenheid bij mijn vaste computer. Helaas heft die van het jaar eigenlijk nog niet aangestaan, beetje zonde van de set eigenlijk. Maar wegdoen doe ik ze niet, komen nog wel eens van pas.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Starred

Quote from: R on December  8, 2016, 22:17:14
Vanavond zijn de speakers door een enorme liefhebber opgepikt. Gedurende de demo was het toch even moeilijk deze jongens te laten adopteren. Ze vonden het zo mooi dat de CV-8 ook meteen verkocht is. Nu .... grote leegte ;)

Nu nog je signature aanpassen  :P

R

#4418
Quote from: Starred on December  9, 2016, 07:31:43
Nu nog je signature aanpassen  :P

Moet eerst nog uit het dal van mijn rouwcurve klimmen ;)

R

Hoewel de genelec's nog niet binnen zijn, ben ik wel vast begonnen met de aanpassingen van het meubel. De speakers zijn gekocht zodat ze in de bestaande L R vakken passen. De deurtjes gaan eruit en er komt een 30mm beuken multiplex frame met grijs speakerdoek in.

Helaas bleek er toch een paar mm speling in de deurtjes, dus dat moest ik even nauwkeurig zagen. Hierna zaag ik de binnenkant eruit zodat er een 3,5 cm rand overblijft.






Bas Akkerman

Partijtje cricket rond de kerstboom, altijd goed!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

R

Quote from: Bas Akkerman on December 13, 2016, 14:49:47
Partijtje cricket rond de kerstboom, altijd goed!

De ryoba bedoel je denk ik ;). Een japanse zaag.

bmateijsen

Dat is wel heel erg laag..... (voor iedere luidspreker....) Zou ik zo echt nooit doen!

R

Quote from: bmateijsen on December 13, 2016, 17:25:46
Dat is wel heel erg laag..... (voor iedere luidspreker....) Zou ik zo echt nooit doen!

Vanuit high-end perspectief snap ik waar je vandaan komt. Ik ben bereid dingen in te leveren, maar denk ook dat het redelijk goed zal werken. Speakers zijn goed te richten en de hele zithoek is laag, dus salontafel en bank. Mocht het nu een totale ramp worden, kunnen ze nog op het meubel.

bmateijsen

Quote from: R on December 13, 2016, 18:00:08
Vanuit high-end perspectief snap ik waar je vandaan komt. Ik ben bereid dingen in te leveren, maar denk ook dat het redelijk goed zal werken. Speakers zijn goed te richten en de hele zithoek is laag, dus salontafel en bank. Mocht het nu een totale ramp worden, kunnen ze nog op het meubel.

Nee, niet eens vanuit high-end perspectief... tweeters zo laag ver onder je oren is echt niet aan te raden.
Dan had je veel beter on-wall's naast de TV kunnen nemen.