R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

bmateijsen

Quote from: R on February 11, 2015, 19:35:36
Die bedoel ik inderdaad. Stereo is 95%, dat blijft via de LINN.

Ok ;D. Je kan namelijk de DSM ook echt op fixed volume zetten en een andere voorversterker gebruiken ;).

R

Quote from: bmateijsen on February 11, 2015, 19:44:42
Ok ;D. Je kan namelijk de DSM ook echt op fixed volume zetten en een andere voorversterker gebruiken ;).

Oh, ik dacht dat ik het snapte ;) Wat is het verschil, kan beide ook per ingang? Of is dat het verschil.

bmateijsen

Quote from: R on February 11, 2015, 20:16:13
Oh, ik dacht dat ik het snapte ;) Wat is het verschil, kan beide ook per ingang? Of is dat het verschil.

Fixed volume is over alle ingangen, dus letterlijk geen gebruik maken van de voorversterker. Unity Gain is per ingang in te stellen. (unity gain is hometheater troughput)

R

De testopstelling, nu alles maar een aanzetten en instellen.

R

Afgelopen weekend de eerste snelle ervaring met de 6009. Van de 9 kanalen heb ik er zeker 1 in gebruik genomen ;) De doelstelling is om bij het kijken van films (dune+BR) de ervaring te verhogen. Omdat ik me al jaren stoor aan slechte downmixes naar stereo (van de center en LFE kanalen) wilde ik daar wat aan doen. Dus een toy center en 6009 aangeschaft.

Na het unboxen en het aansluiten van het nodige kabelwerk ben ik er alleen maar toegekomen om de receiver snel in te stellen. Audissey heeft z'n werk nog niet gedaan. Op de linn unity gain ingeschakeld op de analoge input en spelen maar. Met de eerste BR viel meteen op dat verhouding tussen stem- en effectgeluiden veel beter is, dit is precies wat ik zocht!

De komende tijd ga ik verder met het inspelen van de center (echt nodig) en het beter instellen van de 3.0 setup. Daarna verhuist de set naar het nieuwe huis en zal alles in een nieuw meubel worden geplaatst.

Enige nadeel wat ik tot nu toe heb ervaren is dat de Marantz en de LINN qua remote een aantal signalen delen :( aan/uit en volume dat werkt niet zo handig. Iemand enig idee om daar iets aan te doen?

denoontje

#4130
Kun je ze niet beide via een kabel op een ontvanger:blaster aansluiten van bijv logitech

R

Next step, heb een velodyne spl 800 ultra op het oog. Primair voor bij een filmpje, maar wellicht ook muziek. Nog tips/trics? Ervaringen met deze sub?

denoontje

Quote from: denoontje on February 15, 2015, 22:45:31
Kun je ze niet beide via een kabel op een ontvanger:blaster aansluiten van bijv logitech

staat een Logitech in de markt te koop ;-)

R

#4133
Volgende week krijgen we de sleutel, half/eind juli erin. Links op de foto zit de 4,5 meter wand waar de zithoek en set komen. Set gaat 1:1 over, wel gaan de kabels netjes de muur in. Zin in!

advr

Nog steeds in hetzelfde 'dorp'?  :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

gast2018

Gefeliciterrd, altijd leuk een nieuw huis.

R


advr

Quote from: R on May 13, 2015, 20:30:21
Zeker!
Was even aan het kijken of ik de huizen in jullie achtertuin herkende[emoji41]
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Xander32

Heb er twee stuks van in mijn bezit gehad (2.2 opstelling). Voor het formaat doen ze het lekker, maar het blijven ukkies.
Het inregelen vroeg wel enige aandacht, ondanks de micro.

Quote from: R on March 10, 2015, 22:00:17
Next step, heb een velodyne spl 800 ultra op het oog. Primair voor bij een filmpje, maar wellicht ook muziek. Nog tips/trics? Ervaringen met deze sub?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jean Sibelius

Mooi bericht R. Begint nu lekker dichtbij te komen  :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

#4140
Die sub uiteindelijk niet gekocht. Plan is toen maar even in de ijskast verdwenen, daar ligt het nog steeds ;)

Quote from: Xander32 on May 14, 2015, 07:26:42
Heb er twee stuks van in mijn bezit gehad (2.2 opstelling). Voor het formaat doen ze het lekker, maar het blijven ukkies.
Het inregelen vroeg wel enige aandacht, ondanks de micro.


R

Inmiddels wordt er dagelijks door meerdere vakmannen geklust. Stucwerk bijna klaar, en de kabelgoot zit in de muur. Schiet lekker op en we hopen over een week of 6 te verhuizen.

R

Inmiddels is de vloer van houten tegels gelegd en het stucwerk is klaar. Volgende week de schilder erdoor. Begint ergens op de lijken.

Davey

Dat ziet er prachtig uit  8). Wij hebben ook naar houten tegels gekeken maar vonden dat toch te spannend hoe het er echt uit zou gaan zien. Ik vind het resultaat bij jou heel mooi en in combinatie met vloerverwarming is dit supercomfortabel.

advr

Dat gaat mooi worden.

Succes de komende weken.  :bigsmile:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Perfectionist

Quote from: R on June  5, 2015, 21:27:30
Inmiddels is de vloer van houten tegels gelegd en het stucwerk is klaar. Volgende week de schilder erdoor. Begint ergens op de lijken.

Supermooi. Ook, als ik het goed zie, geen plinten? Dus stucwerk direct blind op de vloer? Dst vind ik altijd erg mooi.
Een beter forum begint bij jezelf.

R

Quote from: Davey on June  6, 2015, 07:30:30
Dat ziet er prachtig uit  8). Wij hebben ook naar houten tegels gekeken maar vonden dat toch te spannend hoe het er echt uit zou gaan zien. Ik vind het resultaat bij jou heel mooi en in combinatie met vloerverwarming is dit supercomfortabel.

We hebben wel echt goed moeten zoeken naar de juiste versie. Sommige zijn heel nep of te overdreven, deze vonden we perfect. Daarnaast moet je hem zeer recht leggen, maar daar zijn speciale technieken voor. Een gewone tegelvloer is veel onregelmatiger, dat zou echt niet staan.

Quote from: advr on June  6, 2015, 13:56:34
Dat gaat mooi worden.

Succes de komende weken.  :bigsmile:

Thanks! Gelukkig strepen we steeds meer grote klussen af. We zijn nog wel een paar weken onderweg.

Quote from: Perfectionist on June  6, 2015, 15:10:59
Supermooi. Ook, als ik het goed zie, geen plinten? Dus stucwerk direct blind op de vloer? Dst vind ik altijd erg mooi.

De plinten komen er wel. Jouw idee is wel tof, eerlijk gezegd niet over nagedacht, maar lijkt me vrij onprakisch. Er komt dus gewoon een plint op. Na het schilderwerk.

R

Inmiddels wonen we er nu een dikke maand. Alles bevalt zeer goed. Nu de berg van klussen wat af begint te nemen komt er ook tijd om een meubel te gaan bouwen. Het wordt een hangend meubel met alle apparatuur erin. Voor films kunnen er 2 kleppen open zodat center en receiver ook gebruikt kunnen worden.

Zal nog wel wat schetsen plaatsen.

R

#4148
Zaagtekening is inmiddels gemaakt, nieuwe cirkelzaag gekocht en binnenkort vakantie. Mooie tijd om eea te klussen. Nu nog even hout halen, lijm, schroeven etc etc.  Ik zal hier een kort bouwverslag doen.

R

Inmiddels is het hout binnen en is de start gemaakt. Ik vermoed dat het meubel deze week met schroeven wel in elkaar zit. Daarna gaat alles weer uit elkaar, gaan de geleiders en deuren erin. Erg leuk om weer iets moois te maken, was het geklus in huis al wel weer beu ;)

Ik zal ook nog eens nadenken over een kleur ;)