Rythmik subwoofer topic

Started by Cobraatje, February 25, 2015, 11:17:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Tabcam

Één ding heb geleerd over studio's in al die jaren, is dat studio's een hele andere behoefte hebben dan muziekliefhebbers. Ze willen een goede vertaling kunnen maken van het ruwe opnamemateriaal naar hoe het gaat klinken bij de luisteraars. Dat is zowel thuis als in de auto. Hoe beter die beslissing, hoe meer ze verkopen.

Ja, je hebt heel veel verschillende studio's. Hele commerciële met tegenwoordig heftige dynamische compressie en hele audiofiele met aandacht voor nuance en puurheid en alles wat daartussen zit. Allemaal willen ze goede editbeslissingen kunnen maken.

Daarmee wil ik niet zeggen dat Rythmik niet goed zou zijn. Ik vind alleen het argument van "de studio gebruikt het" niet steekhoudend. Dan kan je een hele lange lijst opstellen wat ze allemaal gebruiken, bv. Grimm Audio subwoofers, en ben je weer terug bij af dat je zelf moet kiezen :tongue2:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

holco

Nu is het wel zo dat een goede sub prima slecht content kan weergeven, een slechte sub zal wat meer moeite hebben om mooi content goed weer te geven  ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

bert stoltenborg

#1977
Heeft iemand hier wel eens een double bass array geprobeerd?
Ik bazel maar wat.


Ralf67

 ^^
Laat ik nu net een dergelijk kleine rectengular room betrokken hebben .

En ook nog 2 gelijke Peerless subwoofers in gebruik hebben.

Kortom werk aan de winkel , en testen met die handel

morca

Moet je er nog wel 2 bijkopen om het volgens de link te doen.



Ik vermoed wel dat er tov cornergain druk gaat verliezen in het laag.
Ligt ook aan hoe groot de ruimte is denk ik.




Ralf67

dan maar 2 subjes erbij bouwen.


Ralf67

#1983
De ruimte meet 3 *  4 *2,4 meter.

Dus lijkt me zeker geschikt om e.a. te testen.

raindog

Binnenkort wil ik naar een dual sub opstelling. Ik heb nu een Rythmik F15HP en wil er graag een identieke sub bij zetten. Is er iemand die overweegt om binnenkort de zijne van de hand te doen?

Andere optie is dat ik de mijne verkoop en gelijk twee F18's bestel.. maar dat is misschien wat overkill voor mijn HT in aanbouw..
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

chansig

Aantal subs zijn nooit overkill.... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

Ik zeg 2x de F18  ;D

Zorg wel dat ze goed time alligned zijn anders beter bij 1 sub blijven  ;)


Quote from: raindog on October 27, 2019, 10:43:43
Binnenkort wil ik naar een dual sub opstelling. Ik heb nu een Rythmik F15HP en wil er graag een identieke sub bij zetten. Is er iemand die overweegt om binnenkort de zijne van de hand te doen?

Andere optie is dat ik de mijne verkoop en gelijk twee F18's bestel.. maar dat is misschien wat overkill voor mijn HT in aanbouw..
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

noot87

#1987
Haha, ik verwacht niet dat mijnes het huis nog verlaat.
Maar als je toch besluit voor de 2x 18 te gaan, ben ik benieuwd of ik mezelf in kan houden om geen 2e te halen.

Ahh te snel, je hebt de F15, dat is weer een ander type.

Quote from: raindog on October 27, 2019, 10:43:43
Binnenkort wil ik naar een dual sub opstelling. Ik heb nu een Rythmik F15HP en wil er graag een identieke sub bij zetten. Is er iemand die overweegt om binnenkort de zijne van de hand te doen?

Andere optie is dat ik de mijne verkoop en gelijk twee F18's bestel.. maar dat is misschien wat overkill voor mijn HT in aanbouw..
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

mancaver

Quote from: holco on October 27, 2019, 12:51:10
Ik zeg 2x de F18  ;D

Zorg wel dat ze goed time alligned zijn anders beter bij 1 sub blijven  ;)
nail on head....

;)

rkwinkel

waar kopen jullie Rythmik en is er een mogelijkheid om er een te beluisteren ? Hoe verhoudt dit merk zicht tov SVS of JL Audio ?

holco

Amerika via US2YOU, ik kan je de F18 laten horen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

rkwinkel

dank je wel, als dat zou kunnen, zou ik dat zeker een keer willen doen.

holco

Doe maar een PB dan spreken we wel wat af.

Quote from: rkwinkel on October 28, 2019, 12:27:49
dank je wel, als dat zou kunnen, zou ik dat zeker een keer willen doen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

rkwinkel


chansig

Hier een F12....iets bescheidener maar een fijne sub.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

Quote from: rkwinkel on October 28, 2019, 11:09:22
waar kopen jullie Rythmik en is er een mogelijkheid om er een te beluisteren ? Hoe verhoudt dit merk zicht tov SVS of JL Audio ?
Rythmik en Jl audio zijn gewaagt aan elkaar. Beide erg goed.
Alleen Rythmik veel goedkoper.

Veel plezier bij Mario  :music:

rkwinkel

Thanks gaat zeker lukken, zeer benieuwd. Net als JL wordt er lovend gesproken over Rythmic.

pameijer

Quote from: rkwinkel on October 28, 2019, 11:09:22
waar kopen jullie Rythmik en is er een mogelijkheid om er een te beluisteren ? Hoe verhoudt dit merk zicht tov SVS of JL Audio ?

Mocht je wat meer in het noorden wonen dan heb ik in Groningen een E15HP staan.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

mancaver

#1998
Quote from: holco on October 28, 2019, 12:40:26
Doe maar een PB dan spreken we wel wat af.
Kunnen we hier een double date van maken? Ik zou graag de 18'' eens horen  :headbanging:

Quote from: rkwinkel on October 28, 2019, 11:09:22
waar kopen jullie Rythmik en is er een mogelijkheid om er een te beluisteren ? Hoe verhoudt dit merk zicht tov SVS of JL Audio ?
Hier een dual FV15HP opstelling..... Altijd welkom ;)

holco

Kom der maar gezellig bij Lars ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.