De set van Rob46

Started by Rob46, February 19, 2015, 16:24:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob46

De Lumin is alleen een streamer. Verbonden met de (USB) DAC van de Hegel echt mjammie!
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Renderer dus  ;) (streamer is volgens mij dac+renderer in één behuizing).
Tof dat deze zo goed uitpakt op de Hegel  :thumbs-up:

Quote from: Rob46 on November 12, 2021, 09:54:43
De Lumin is alleen een streamer. Verbonden met de (USB) DAC van de Hegel echt mjammie!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

CZ79

Gaaf maar pas heb je zelf gezegd dat er weinig verschil in klank is in de streamers (des te meer in de DAC), heb je die mening (die ik deels deel met je) bijgesteld?


PS de Moon die ik heb wordt ook een streamer genoemd terwijl die geen DAC heeft
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

fugazi_2009

Quote from: Xander32 on November 12, 2021, 11:31:44
Renderer dus  ;) (streamer is volgens mij dac+renderer in één behuizing).
Tof dat deze zo goed uitpakt op de Hegel  :thumbs-up:


Termen worden volgens mij veel door elkaar gebruikt. Als je een server,  controller en renderer hebt dan is strikt de renderer de streamer. Vaak zie je dat de streamers wat slimmer zijn en eigenlijk controller+renderer zijn. Of er wel of niet een DAC in zit staat hier volledig buiten.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

Of het over een network bridge of network player hebben, om het nog onoverzichtelijker te maken 😏
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Wat is de Aries in mijn keten dan 🙄
MinimServer draait op de nas, de Aries ontvangt middels lan daarvan de content en zet deze door naar een dac.


Quote from: fugazi_2009 on November 13, 2021, 16:03:17
Termen worden volgens mij veel door elkaar gebruikt. Als je een server,  controller en renderer hebt dan is strikt de renderer de streamer. Vaak zie je dat de streamers wat slimmer zijn en eigenlijk controller+renderer zijn. Of er wel of niet een DAC in zit staat hier volledig buiten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Quote from: Xander32 on November 13, 2021, 17:34:15
Wat is de Aries in mijn keten dan 🙄
MinimServer draait op de nas, de Aries ontvangt middels lan daarvan de content en zet deze door naar een dac.

NAS = Server
Minimserver = controller
Aries = renderer

Maar als je bijvoorbeeld een Bluesound neemt die de NAS als netwerk share gebruikt,  dat is dan zowel controller en renderer in een (die heeft toevallig ook nog een DAC, maar zoals al gezegd dat maakt niet uit)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Rob46

#483
Quote from: cz79 on November 12, 2021, 21:25:59
Gaaf maar pas heb je zelf gezegd dat er weinig verschil in klank is in de streamers (des te meer in de DAC), heb je die mening (die ik deels deel met je) bijgesteld?


PS de Moon die ik heb wordt ook een streamer genoemd terwijl die geen DAC heeft

Dat klopt Chris, de DAC is bepalend. Als ik echter ook DSD wil afspelen, gaat dat met de Bluesound niet lukken. Daarnaast is het nog steeds wachten op Roon Ready voor de Hegel. Ongeduldig als ik ben, op zoek naar een renderer. Het verschil Auralic-Bluesound vind ik te klein voor de €. De Lumin zit in een fraaie prijs en kwaliteitsverhouding in mijn optiek. Vreet alles moeiteloos en is natuurlijk Roon Ready. Via USB erg mooi op de DAC van de Hegel.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

CZ79

Helder, is alleen de Lumin niet dezelfde prijsklasse als de Auralic? En hoeveel DSD content heb je als dat de afweging is geweest (Roon ready was je Bluesound ook al)?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Deze Lumin zit in dezelfde prijsklasse als een Auralic Aries G1. Op mp kom je ze voor zo'n €1500,- tegen.

Quote from: cz79 on November 14, 2021, 09:01:48
Helder, is alleen de Lumin niet dezelfde prijsklasse als de Auralic? En hoeveel DSD content heb je als dat de afweging is geweest (Roon ready was je Bluesound ook al)?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32



Een directe concurrent van de Lumin U1 Mini.

Wellicht dat Rob de G2.1 voor ogen heeft? Dat is idd een andere prijsklasse, die zou je moeten vergelijken met de Lumin U1, al is die weer ruim een derde prijziger dan de G2.1 (+ 2 mille).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

#487
Inmiddels aardig wat DSD content op de NAS geplaatst. De Aries G2.1 heb ik in vergelijk hier thuis met de Node 2i gehad. Ongeacht prijsklasse, wat in mijn optiek niet per definitie bepalend is voor gegarandeerde kwaliteit, werd dat hem niet. De Lumin komt vele malen beter uit de verf in mijn set.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Het gaat om de match en of jij er gelukkig mee bent: ik wens jullie dan ook een lang en gelukkig leven samen 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

Quote from: Xander32 on November 14, 2021, 11:45:44
Het gaat om de match en of jij er gelukkig mee bent: ik wens jullie dan ook een lang en gelukkig leven samen 🎶

Lang weet ik niet, dat weet je bij mij nooit zeker ;D, maar voor nu heel erg blij mee. Dank Robert!
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

CZ79

Quote from: Rob46 on November 14, 2021, 11:27:57
Inmiddels aardig wat DSD content op de NAS geplaatst. De Aries G2.1 heb ik in vergelijk hier thuis met de Node 2i gehad. Ongeacht prijsklasse, wat in mijn optiek niet per definitie bepalend is voor gegarandeerde kwaliteit, werd dat hem niet. De Lumin komt vele malen beter uit de verf in mijn set.

Helemaal top! Have fun!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rob46

Vandaag weer een nieuw kabeltje van Purecable ontvangen. Een USB tussen de Lumin en de DAC van de Hegel. Op enkele stroomkabels na bestaat mijn gehele kabelcollectie nu uit Purecable de NANO line. Dit alles is verzorgt, ziet er top afgewerkt uit en er is bovenal een match met de componenten en mijn oren/brein. Natuurlijk zijn er andere merken, en andere prijsklassen (!) die het proberen waard zijn. Echter zijn er zo ontzettend veel aanbieders, dat je door de kabels het bos niet meer ziet. Ik laat het voorlopig hierbij. Purecable zorgt in mijn set voor de nodige transparantie, zuiverheid en een mooi strak laag. Eigenlijk rondom alle frequenties ok.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

fugazi_2009

Ik kende het niet,  dus het even opgezocht. Ziet er zeker keurig uit. De master versie ziet er wel heel spannend uit met die gouden mantel!

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

WilliamB

#493
Hallo Rob, even nog een vraagje,
Jij hebt de Node gehad, kan je daar via de usb een losse harde schijf aansluiten ?
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

fugazi_2009

Quote from: WilliamB on November 19, 2021, 19:25:13
Hallo Rob, even nog een vraagje,
Jij hebt de Node gehad, kan je daar via de usb een losse harde schijf aansluiten ?

Ik ben geen Rob, maar ja dat kan. Zie ook: https://support1.bluesound.com/hc/en-us/articles/201158077
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Dura

Quote from: fugazi_2009 on November 19, 2021, 19:50:20
Ik ben geen Rob, maar ja dat kan. Zie ook: https://support1.bluesound.com/hc/en-us/articles/201158077

Kijk ook vooral goed naar wat Bluesound hier in de link zelf over zegt; het kan zeker maar het is niet ideaal.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

fugazi_2009

Is al weer lang geleden dat ik de Bluesound had, maar was dat niet zoiets dat die dan iedere keer opnieuw ging indexen?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Tabcam

Quote from: fugazi_2009 on November 19, 2021, 20:24:47
Is al weer lang geleden dat ik de Bluesound had, maar was dat niet zoiets dat die dan iedere keer opnieuw ging indexen?
Niet bij niet, ik heb de BlueSound Node 2i zonder eigen opslag, kan me voorstellen dat een Vault anders werkt alhoewel ...
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

fugazi_2009

Quote from: Tabcam on November 20, 2021, 00:17:23
Niet bij niet, ik heb de BlueSound Node 2i zonder eigen opslag, kan me voorstellen dat een Vault anders werkt alhoewel ...

Het is bij mij lang geleden. Ik heb een van de eerste Node's gehad, dus niet eens de 2 of 2i.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

DofN

Quote from: Rob46 on November 11, 2021, 21:42:12
Lumin U1 Mini; absoluut geen 'mini' sound ;D

Leuk apparaat en lekker hysterisch zo op die enorme voeten.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software