Magnepan .7 (Eindelijk rust met de quest naar de voor mij ideale speakers)

Started by holco, February 2, 2015, 16:14:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Huub-13

Quote from: Bas Akkerman on March 15, 2015, 07:41:54
Inclusief laagafsteming en de tweeters aan de buitenkant zorgde dat voor een groots, zwaar beeld. Wat ik van Rick Paap tot nu toe heb gehoord, is dat wel een beetje zijn geluid. Voor een groter gezelschap waar niet iedereen op de sweetspot kan zitten, is er ook wel wat voor te zeggen. Voor mijzelf mag het wat intiemer.

Met de tweeters aan de buitenkant (nooit doen vind ik) en dan ook nog zo ver uit elkaar gooi je veel moois weg bij een paar Magnepans. Je krijgt dan een beetje een kathedraalgeluid (veel ruimte, weinig coherentie). Onbegrijpelijk van een toch "erkend" demonstrateur als Rik Paap.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

newday

Wat heeft Rick Paap trouwens met Magnepan, hij heeft toch zijn eigen speakerlijn?

Huub-13

Rick Paap is verbonden aan (de man achter?) Audionord, de Magnepan-importeur voor de Benelux.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker


prettig

Vindt kopje wel leuk ......"eindelijk rust"........mijn ervaring is "your hooked now" en het begint nu pas.....
Magnepan 20.1, Mark levinson 27 en 2x28, Schiit Gungnir: 1ste luister set.
Quad 33 met 303 en ESL 63: 2e luisterset.
Marantz, 4 x Penta's, D7 sub, Mirage om c2: HT set.

Jenkins

 ;D

Quote from: prettig on March 18, 2015, 15:25:28
Vindt kopje wel leuk ......"eindelijk rust"........mijn ervaring is "your hooked now" en het begint nu pas.....

Tsjék!

  ::)

holco

Quote from: prettig on March 18, 2015, 15:25:28
Vindt kopje wel leuk ......"eindelijk rust"........mijn ervaring is "your hooked now" en het begint nu pas.....

De rust is er nog steeds, maar mocht er ooit een ander huis komen met een grotere kamer dan zou die rust wel eens om kunnen slaan naar onrust voor grotere Magnepans ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

aMUSEd

Quote from: holco on March 18, 2015, 20:06:53
De rust is er nog steeds, maar mocht er ooit een ander huis komen met een grotere kamer dan zou die rust wel eens om kunnen slaan naar onrust voor grotere Magnepans ;D
Of een versterkerupgrade :-X :D

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.


prettig

... zeer goede, STABIELE en zware versterker, want zeker als je naar de grotere gaat zul je daar veel plezier van hebben (mark levinson, krel, bryston, pass lab, ect ...). Magnepans zijn een zeer lastige belasting voor je versterker (draai zelf met 2 x 800w, 2 ml blokken).
Magnepan 20.1, Mark levinson 27 en 2x28, Schiit Gungnir: 1ste luister set.
Quad 33 met 303 en ESL 63: 2e luisterset.
Marantz, 4 x Penta's, D7 sub, Mirage om c2: HT set.

prettig

Plaatsing magnepans.... eeuwige strijd..... hoe meer ruimte achter de speaker hoe beter, tweeters binnen meer detail (smaak), NIET te ver uit elkaar (gat in het midden), niet te ver af zitten, toe-in mee experimenteren tot je de juiste hoek hebt, speaker recht of kantelen maakt veel uit (mijn 3.3R staan iets naar achteren gekanteld, meer laag).
En heb je dat eindelijk gevonden: TAPE OP DE grond plakken (want je bent zo weer uren bezig om het terug te vinden als het verschoven wordt.... bv. door iemand die wil stofzuigen  ;D ;D ;D

Uiteraard accoustiek van de ruimte en juiste versterker etc .....
En ja dat is altijd het leuke van een audio shop: staat zo voor 30K euro's aan apparatuur, hebben de meeste mensen niet.

Dan laag... ze kunnen behoorlijk laag ... maar grote ruimte nodig.
Heb een zeer grote ruimte en mijn 3.3R's komen zeer laag. Echter wel de volledige filters van nieuwe audio-condensatoren voorzien.
En daar zit het verschil met de nieuwere 7 en 7i modellen, hier gebruikt magnepan voor het eerst high-end componenten in de filters (heeft Wendell zelf al toegegeven in diverse reviews).

Mijn 3.3R's zitten dicht tegen de 3.6R aan (heb ze ernaast gehad, weinig verschil), dus naar de 20.1 gegaan (en daar zijn we nog mee bezig .... plaatsing, etc ...).
Nadeel van de zeg maar nieuwe .7-series: kun je niet meer Bi-ampen (volledige filters intern) en dan kan zeker bij de 3 en 20 erg veel uitmaken.

Hiervoor nog 2.5R en .5 gehad.

Tja en als je eenmaal de TRUE-ribbons hebt gehoord.......
Magnepan 20.1, Mark levinson 27 en 2x28, Schiit Gungnir: 1ste luister set.
Quad 33 met 303 en ESL 63: 2e luisterset.
Marantz, 4 x Penta's, D7 sub, Mirage om c2: HT set.

holco

deze moet het gaan worden, 250/500/1000 Watt met 8/4/2 Ohm.

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

kuiperik

Dat ziet er mooi uit, sluit vast goed aan bij je dac/pre-amp.  O0
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

Jenkins

Quote from: prettig on March 19, 2015, 08:01:38
... Magnepans zijn een zeer lastige belasting voor je versterker.

Nja.

Magnepans vormen eigenlijk een heel gemakkelijke, want constante 4 Ohmse, belasting voor een versterker. Daarom kun je ze met vrijwel elke versterker aansturen.

Maar... Om ze tot volle glorie te laten opbloeien heb je KWALITEITSWattjes nodig.
Dat mogen best 50 hoogstwaardige buis-Wattjes zijn.
Of het tienvoudige aan transistor-Wattjes.
ALS ze maar mooi zijn van kwaliteit!

Een van de mooie eigenschappen van paneelluidsprekers is hun lage vervorming.
Daardoor ben je sneller geneigd om het volume maar te blíjven opendraaien.
En als je dan "maar" 50 Watt ter beschikking hebt... dan loop je al gauw tegen het plafond van de versterker aan.

Maggies... ze hebben kapsones. Maar wat geef ik er toch graag aan toe.

:inlove:

holco

Quote from: kuiperik on March 19, 2015, 13:50:24
Dat ziet er mooi uit, sluit vast goed aan bij je dac/pre-amp.  O0

Inderdaad, en als dat geen mooie match is vreet ik mijn schoenen op :hehe:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

gur

Ik kan er overheen gelezen hebben, welk merk hoort bij dat versterker plaatje?

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

aMUSEd

Ik heb de mg12 nog het mooist horen spelen op versterkers van <50W en dat waren niet alleen buizenversterkers.
Als je echt hard (te hard voor mijn luisterplezier) wilt spelen dan komt een versterker van <50W mogelijk adem te kort ja, maar in mijn ervaring laten versterkers met groot vermogen (>100W) op maggies nog wel eens wat liggen bij laag volume. De topversterkers daargelaten natuurlijk.  ;)

Liefhebber

In april zijn de vernieuwde 1.7's ook bij Chattelin Audio te beluisteren.
Audio ->Linn, Harbeth & Naim
HT -> Sony, Harbeth , Anthem & Rel

prettig

p.s. die versterker ziet er qua specs goed uit, maar of die echt goed is en goed KLINKT.... geen flauw idee.....(opbouw zegt niet alles)

En qua vermogen.... minder dan 50w (buizen of niet), erg goede klinkt redelijk, maar zet er eens een paar top blokken op van 500w of meer en je weet niet wat je hoort, dus volledig mee oneens.

Maggie's hebben een zeer hoge kwaliteitsversterker nodig (en heb er al een reeks gehad met diverse versterkers). Nu is het wel zo dat de kleinere modellen met minder toe kunnen (gewoon minder membraam te bewegen).

Zoek je een erg goede versterker waarvan je weet dat die goed is en betaalbaar:
- heb vroeger een rotel set gehad op de 2.5R en dat zijn, zeker gebruikt, zeer betaalbare en goede versterkers voor Maggie's. (uit mijn hoofd de rb980 of rb981)
- dan weet je zeker dat je goed zit
Magnepan 20.1, Mark levinson 27 en 2x28, Schiit Gungnir: 1ste luister set.
Quad 33 met 303 en ESL 63: 2e luisterset.
Marantz, 4 x Penta's, D7 sub, Mirage om c2: HT set.

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

prettig

lijkt op sponsor page.... ik kijk altijd op de amerikaanse forums (daar komen erg veel top-merken vandaan) en daar niks en ook geen reviews van een echte audio-guru.

Voor dat geld (zag iets van usd 1800,-) zou ik fijn een gebruikte mark levinson, krell of bryston kopen heb je een versterker die bijna niet beter kan.
Magnepan 20.1, Mark levinson 27 en 2x28, Schiit Gungnir: 1ste luister set.
Quad 33 met 303 en ESL 63: 2e luisterset.
Marantz, 4 x Penta's, D7 sub, Mirage om c2: HT set.

Jenkins

Quote from: prettig on March 20, 2015, 12:48:54
lijkt op sponsor page.... ik kijk altijd op de amerikaanse forums en daar niks en ook geen reviews van een echte audio-guru.


Goeie!

Is "sponsor" niet 'n Amerikaanse vinding?

:thumbs-up:

aMUSEd

Quote from: prettig on March 20, 2015, 09:02:53
...
En qua vermogen.... minder dan 50w (buizen of niet), erg goede klinkt redelijk, maar zet er eens een paar top blokken op van 500w of meer en je weet niet wat je hoort, dus volledig mee oneens.

Maggie's hebben een zeer hoge kwaliteitsversterker nodig (en heb er al een reeks gehad met diverse versterkers). Nu is het wel zo dat de kleinere modellen met minder toe kunnen (gewoon minder membraam te bewegen).

Zoek je een erg goede versterker waarvan je weet dat die goed is en betaalbaar:
- heb vroeger een rotel set gehad op de 2.5R en dat zijn, zeker gebruikt, zeer betaalbare en goede versterkers voor Maggie's. (uit mijn hoofd de rb980 of rb981)
- dan weet je zeker dat je goed zit
Heb een aantal rotels gehoord op magnepan (waaronder ra980) en vond het allemaal geen succes (beetje schel en onstuimig hoog). Ach, smaken verschillen  ;)

Maggies laten inderdaad goed horen wat de kwaliteit van de keten is (tot ver boven de kosten van ls zelf). Een versterker op de gok kopen is niet aan te raden.