Sub die raar doet door draaitafel

Started by luistervinkje, January 17, 2015, 21:49:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Minder geflubber door andere kabel....
Sorry maar ik denk echt dat je toevallig iets anders gedaan hebt om dit tegen te gaan.
En dat niet in de gaten hebt gehad.
Want een andere kabel die geflubber tegen gaat,denk dat er iets mis was met je oude kabel dan.
Of er zat zo,n filter in te tulps vd kabel  ;)

Robiwan

Quote from: morca on January 18, 2015, 12:23:27
ligt aan de plaat,sommige zag je niks,en soms bij laag volume al .
Als ik die hard gezet had waren me woofers wel kapot geweest.

Ik refereer naar me eigen set dat het verkeerd kan gaan.

Jij naar jouw eigen set:als het bij mij hard kan moet dat ook bij iemand anders kunnen.
Maar zoals ik net al zei ,je speler en vooral plaat veroorzaakte dat nogal eens.
Vind het knap als jij beweert refererend aan je eigen set dat woofer hier dus ''Niet stuk van kunnen gaan''
Sorry maar dat is echt een slechte tip naar de TS imo.

Dat je aanhaalt dat het klankmatig iets doet ok....
maar beweren dat het nooit niks stuk kan maken is imo not done want dat kan wel.

een woofer gaat zonder rumble bij zeer hoge volumes ook stuk :D

gewoon aan dat filter als het te gek is!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2


Robiwan

Quote from: morca on January 18, 2015, 13:16:29
Door vervorming of teveel vermogen ,sta je zelf bij  ;)
Hier nooit last van.

:D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Nosferatu

Quote from: morca on January 18, 2015, 12:32:41
Minder geflubber door andere kabel....
Sorry maar ik denk echt dat je toevallig iets anders gedaan hebt om dit tegen te gaan.
En dat niet in de gaten hebt gehad.
Want een andere kabel die geflubber tegen gaat,denk dat er iets mis was met je oude kabel dan.
Of er zat zo,n filter in te tulps vd kabel  ;)
We hebben het hier over eind jaren '70, begin jaren '80, standaard LS kabeltjes destijds waren niet zo bijzonder (veredeld telefoondraad). De Monster Cable gaf de versterker meer controle, zichtbaar door minder woofer gefladder.  :sigh:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

luistervinkje

Het is wel zo als jullie aangeven, ik speel ( draai  ;D )  met een nogal hoog volume en het is ook zo dat het bij de ene LP meer is dan de ander.
Maar ik ga de sub loskoppelen  ( uit zetten bij LP ) om hem maar niet te beschadigen.
Wat mij ook opviel is dat op de Rotel eind RMB 1050 ( een kleintje ) de lampjes van het "clippen" bij een wat te hoog volume dan ook begonnen te flikkeren , waarbij ik natuurlijk het volume gelijk lager heb gezet.

De huidige luidsprekertjes die ik hier op heb aangesloten zijn van een Yamaha PianoCraft setje en deze moeten nog eens worden vervangen voor toch wat beters natuurlijk .

Misschien loop ik nog eens tegen een setje B&W 805 jes aan. :)
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

Matthias

Ik heb het in het verleden ook gehad. De resonantie van de arm en element ligt dan wat laag waardoor deze makkelijker wordt aangeslagen door een hobbel in de plaat. En als je dan hard draait wordt het probleem erger door terugkoppeling.
Ik ben later overgestapt naar een ander element, van een grado naar een denon, en het probleem was weg.

Overigens merkte ik dat met een gesloten systeem de woofer minder uitsloeg, logisch ook eigenlijk.
Technics 1200 / Origin Live Onyx, Heed Quasar
Metrum Nos Mini DAC
Audio Research LS7, Hypex UcD400
Tannoy R3