Aankoop stereo set voor 4000-5000 euro

Started by Workaholic, December 25, 2014, 09:28:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Workaholic

Wegens diverse redenen heb ik in het verleden mijn CLASSE + B&W 804S set verkocht en ik betrap mezelf er op dat ik al enige tijd op dit forum rondhang omdat ik het toch wel mis. Het gaat daarom weer tijd worden om wat leuks in huis te halen, bij voorkeur nog voor het einde van het jaar ivm de belastingdienst vs mijn spaarrekening  ;D

Dit laatste lijkt me echter wat kort dag zo met de feestdagen, maar wellicht kunnen jullie mij in de goede richting helpen.

Zoals gezegd had ik hiervoor een 804S en ik kom daarom nu als eerste uit op een B&W CM10 S2. Dit in combinatie met een ARCAM A19 of A39.
De combinatie A39 en CM10 S2 heb ik ook al mogen beluisteren en alles beviel me behalve het laag..

Anders gezegd, alles klonk goed, meer dan voldoende detailering, maar een simpel top40 nummer (wel FLAC) van bijvoorbeeld Coldplay (Coldplay - Ink) of David Guetta (David guetta ft sam martin - Dangerous) klonken echt saai vergeleken met mijn SONOS play 5 welke ik nu gebruik als speaker in de woonkamer. Het laag was niet naar mijn smaak (maar wellicht wel aanwezig) en voor mijn gevoel totaal afwezig (of wellicht te snel?).

Wat ik dus eigenlijk zoek is een beter alternatief, met een betere (of meer overdreven) laag weergave, geschikt voor pop/top40 muziek, maar ook voor andere muziek genres/film.
Monitor audio GX300 of GX200? Of de CM10 toch proberen met een andere stereo versterker welke toonregeling heeft (zo dat het naar mijn smaak aangepast kan worden?)

Graag jullie advies! Dank!

PS: 2dehands mag ook, maar uiterlijk telt in deze ook mee (WAF) en we zijn erg gecharmeerd van hoogglans zwart of wit. Dit is dus een must.
Classé Audio | Pioneer | B&W | AudioQuest | MJ Acoustics

chansig

Op mp staan een paartje Kharma speakers te koop. IK zeg niet twijfelen en doen.

Voor de versterking zou ik dan nog gewoon even lekker door sparen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Workaholic

Dank voor je reactie :) Zie echter de PS opmerking... die komen er hier niet in :D
Classé Audio | Pioneer | B&W | AudioQuest | MJ Acoustics

Xander32

Dynaudio Focus 260/340 of nog veel beter; Adam Pencill mkiii.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

#4
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=146394.0

Zwart denk je er maar bij... :D

Die Kharma's zijn toch zwart ?

No brainer..als je vriendin/vrouw nee zegt...dan maar kerst alleen. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

denoontje

Wil je streamen, heb evt linn voor eind en ds staan?

Workaholic

Heb al een streamer, kabels etc. Zoek dus puur een stereo versterker + 2 speakers in deze prijsklasse.

B&W CM10 ontbreekt het laag, zoek eigenlijk een vergelijkbare speaker met meer laag.. ook qua uiterlijk :)
Classé Audio | Pioneer | B&W | AudioQuest | MJ Acoustics

Rowdy

Heb je ook al gekeken naar actieve luidsprekers?

Faxe

Tannoy Precision 6.4




Marantz PM-11S3




Moet mogelijk zijn om dit voor rond de € 5.000 te kopen.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

BJF

#10
Monitor Audio GX300 wellicht? Iets met spuit elf en mosterd zie ik nu.  :-[
Ik heb ooit de keuze tussen de GX200 en -300 gemaakt, na luisteren was het voor mij duidelijk de GX300.
NAD M10 V2
Elac FS247

thepioneer

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Davey

#12
Kijk eens naar deze, http://www.goldenear.com/products/supercinema3d eventueel in combinatie met deze, http://www.goldenear.com/products/forcefield-subwoofers.

Ik ben met een zelfde soort missie bezig en had nooit gedacht dat ik ooit aan een soundbar zou denken. Misschien wil jij het wel helemaal niet meer maar deze zal met de sub erbij wel wat meer brengen dan de play van Sonos.

Leuke van deze is (of niet) dat ie passief is. In combinatie met een goede AVR of voor-eind combinatie kan je toch wat blijven tunen en heb je alle geluidsformaten direct aan boord want dat ontbreekt nog wel eens met soundbars.

Het feit dat je alle aansluitingen ook erbij hebt (met name HDMI) voor andere apparatuur maakt het lekker makkelijk.

Zelf zit ik wel te wachten op reviews want hij is net nieuw. Misschien deze is lezen op AVS want daar komt nu snel een review volgens mij, http://www.avsforum.com/forum/195-soundbars/1789682-goldenear-supercinema-3d-array-xl-5-1-system-official-avsforum-review.html

raindog

Dynaudio Focus 260 (piano zwart) of Excite X38 (satijn zwart) in combinatie met Arcam A39 zou een hele mooie combi kunnen zijn voor dit budget. Dynaudio's zijn naar mijn smaak een stuk natuurlijker klinkend dan B&W's en worden veel gecombineerd met Arcam.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Zodiac

Quote from: Workaholic on December 25, 2014, 13:57:21
Heb al een streamer, kabels etc. Zoek dus puur een stereo versterker + 2 speakers in deze prijsklasse.

B&W CM10 ontbreekt het laag, zoek eigenlijk een vergelijkbare speaker met meer laag.. ook qua uiterlijk :)

Ik predik ook een beetje voor eigen parochie, maar je zou 'ns een basactieve xanadu kunnen beluisteren. Xanadu heeft voor mij de doorslag gegeveven vanwege het erg goede 'laag' binnen een acceptabele kast. Valt binnen budget en esthetisch goed te pruimen. Staat een paar op mp.

Nederlands product, met liefde handgemaakt en het klinkt erg fijn. Goede versterker ervoor en klaar.

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

FDLARRY

Audio Physic Classic 30

Laatst in een luistersessie mogen beluisteren, zit een heerlijk laag in, de versterker was van Naim, en dat was een prima match.

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Kingpin

Quote from: FDLARRY on December 28, 2014, 01:30:34
Audio Physic Classic 30

Laatst in een luistersessie mogen beluisteren, zit een heerlijk laag in, de versterker was van Naim, en dat was een prima match.
Je bent me net voor. Deze heb ik op mijn UnitiQute2 gehoord en idd deze combi met Naim klinkt erg lekker.
TS zou eventueel de combi UnitiQute2+Nap-100 of UnitiLite eens moeten horen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Pinda13

#18
Je zou nog tot februari kunnen wachten. Monitor audio komt dan met een nieuwe (vervanger van de) GX lijn.
Kijken wat die doen..
" no loss of fine detail "

FDLARRY

Quote from: Pinda13 on December 28, 2014, 08:17:01
Je zou nog tot februari kunnen wachten. Monitor audio komt dan met een nieuwe (vervanger van de) GX lijn.
Kijken wat die doen..
Komt er nu alweer een vervanger voor de GX lijn.  ??? Dat is snel.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

DofN

Quote from: Workaholic on December 25, 2014, 09:28:38
(..)

Wat ik dus eigenlijk zoek is een beter alternatief, met een betere (of meer overdreven) laag weergave (..)


Je kan last hebben van een dipje op je luisterplek, en wat moeten schuiven met je LS. Als dat het niet is..

Met audio monitor vloerstaanders kom je een heel eind als je veel laag zoekt. Dus waarom niet? Staat altijd wel ergens een paartje te koop.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

koen1985

Quote from: Workaholic on December 25, 2014, 11:14:48
Dank voor je reactie :) Zie echter de PS opmerking... die komen er hier niet in :D

Vreemd , deze speaker heeft aanzienlijk hoger waf gehalte dan de gx lijn of de cm lijn .
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

koen1985

2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Kaakberg

Quote from: Davey on December 26, 2014, 08:46:41
Kijk eens naar deze, http://www.goldenear.com/products/supercinema3d eventueel in combinatie met deze, http://www.goldenear.com/products/forcefield-subwoofers.

Ik ben met een zelfde soort missie bezig en had nooit gedacht dat ik ooit aan een soundbar zou denken. Misschien wil jij het wel helemaal niet meer maar deze zal met de sub erbij wel wat meer brengen dan de play van Sonos.

Leuke van deze is (of niet) dat ie passief is. In combinatie met een goede AVR of voor-eind combinatie kan je toch wat blijven tunen en heb je alle geluidsformaten direct aan boord want dat ontbreekt nog wel eens met soundbars.

Het feit dat je alle aansluitingen ook erbij hebt (met name HDMI) voor andere apparatuur maakt het lekker makkelijk.

Zelf zit ik wel te wachten op reviews want hij is net nieuw. Misschien deze is lezen op AVS want daar komt nu snel een review volgens mij, http://www.avsforum.com/forum/195-soundbars/1789682-goldenear-supercinema-3d-array-xl-5-1-system-official-avsforum-review.html

Wat is of gaat het worden? Ik zie mijn 60plus vr/kennissen overstappen op sonos (incl.helpdesk). Vrouwen willen de kabels, ab's speakers niet meer in huiskamer ;-)
Gronings bedrijf is geen dealer meer zie ik.