Welke sub kiezen ?

Started by stellaboy, December 15, 2014, 00:32:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: stellaboy on December 15, 2014, 22:11:02
Over welke andere sub zijn jullie het unaniem eens dat het wel een knaller is en een degelijke?
Natuurlijk smaakt blijft verschillen.Maar er moeten toch subs zijn waar iedereen van zegt dit is heel goed. Budget nieuwpr. 2000 euro
De klipsch thx sub zelf misschien?KW120 dacht ik.
Ik ben benieuwd of we het eens gaan worden,smaken verschillen zoals je leest.
Dus de bijbehorende sub bij die smaak ook  :)

morca

Quote from: darkraver on December 15, 2014, 20:44:46
Beter, wat is beter ? Moeilijke vraag toch !
Voor de een ZUS en voor de ander ZO.

XTZ cinema series 3x12 bijvoorbeeld schijnt het goed te doen.
Lees op de Duitse forums veel positiefs.
Zijn er bij die 2x PB12+2 vervangen door / met 1 maal de 3x12 . Juist deze mensen hebben de PB13Ultra retour gestuurd daar de oude +2 meer aardbeving feeling gaf naar hen mening en hebben het op de +2 gehouden.


Moet een bruut beest zijn, introductieprijs was 1400 euro geloof ik (lijstprijs 2000 Euro)
Zeer mooie sub van XTZ !!!

Maar even over de PB 13 ultra,die slegde amp is het enige wat echt anders is zou dat de oorzaak zijn.
De build van dat ding is crappy imo,misschien de output,stabiliteit ook niet zo goed dan?

fluissie

komen toch wat svs en naar boven :D.....,    niemand klipsch sw115? :P :laugh:


stellaboy

Quote from: morca on December 15, 2014, 22:38:32
Ik weet niet of je hem voor 2000 hebt,maar ik vind hem bruut.
https://www.avforums.com/threads/xtz-cinema-series.1897861/#post-21021898
2500 dollar....oei

Gaat deze niet te krachtig zijn in mijn kleine ruimte?
Het zou best wel eens kunnen dat als ik een bombardementscene van een film afspeel mijn ht-ruimte eruit ziet alsof er een bom gevallen is.Maar dat noemen ze 4D zeker. ;D

Staaled

Levels en evt. EQ regel je in en dan maakt grootte niet zo veel uit.
Wel of je een dergelijk grote kast goed kunt plaatsen in de ruimte.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


gast_001

#57
QuoteIk kan op internet ook zo snel geen PB12+/2 vinden die op 12 Hz getuned kan worden.

ghe ghe heeft nu iedereen daadwerkelijk zitten te surfen of het klopt of niet wat die 12hz setting betreft ? ? ? ?
Die 12hz setting heeft overigens ook nauwelijks zin, behalve dan een chassis welke vroegtijdig mechanisch en hoorbaar aan zijn limiet komt.

QuoteWel of je een dergelijk grote kast goed kunt plaatsen in de ruimte.

Inderdaad hoogkant is het een kolos. Wellicht dat er een keer een 4x12 komt met de speaker telkens 2 hoog en 2 naast mekaar of een 2x12 versie. Er zijn ook metingen van de 3x12 te vinden, geloof de output is vergelijkbaar met 2x PB13ultra ? Tenminste dat las ik op het duitse forum. Als dit daadwerkelijk waar is nu dan heeft XTZ een artikel neergezet waar SVS geen antwoord op heeft, nog niet, voor een prijs vergelijkbaar met die van een PB13Ultra.
De XTZ is een van de weinige subs die ik op het moment op mijn lijstje heb staan om eens te beluisteren.


Al de 3 subs waar TS mee op de proppen komt zijn gewoonweg goed, laten we vooral de SPL1500R niet vergeten.
Absoluut niets mis met de SPL1500R net als met de KW120 subs.
De een vind merk A geweldig en een ander merk B. De een staat open voor alternatieven en voor iemand anders is slechts 1 merk heilig. So be it.
Belangrijk is echter dat TS iets vind dat hem ook daadwerkelijk bevalt en goed past bij zijn THX set.





gast_001

XTZ

stellaboy

Die XTZ sub 3x12 ziet er wel imposant uit en past gevaarlijk genoeg binnen mijn budget ;)
Vrees alleen echt dat hij "TE" imposant gaat overkomen kwa geluid en groote in mijn HT.Heb thans ergens een foto tegen gekomen op een forum met de afbeelding van een 2 x 12 maar vind er nergens info over.

gast_001

Nu er is ook nog geen 2x12 en of die ooit gaat komen ?  Op het moment enkel de 1x12 en de 3x12,
Mocht het ding interessant zijn nu dan eens kijken of het gevaarte ergens in NL te beluisteren is.








schoonebeker

Of drie maal een monolith plus :D.heb ik nu zelf ook sinds kort gaat ook lekker .
Lg 72lmv 650◆onkyo tx rz 1100◆onkyo bd sp809◆onkyo c7030◆yaqin mc 100 b ◆dudokus◆ vifa basis 2.0 ◆magnat 677◆ magnat 67◆triple bk monolith plus ◆

fluissie

En ook de monolith plus van bk is een zeer fraaie potente sub!,
Laten we die ook niet vergeten!.

Die xtz met 3 subs lijkt mij ook wel wat nu de ultra weg is :D

GPO

Quote from: darkraver on December 16, 2014, 00:09:43
XTZ

Zoooo dat zijn mooie cijfers..... gaat nog wat harder dan de pb13....

Impressive....
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

gast_001

QuoteZoooo dat zijn mooie cijfers..... gaat nog wat harder dan de pb13....

Lijkt er wel op, he  :worship:
Introductieprijs was <1500 Euro, geloof dat men het ding voor Euro 1582 aan huis geleverd kreeg te Duitsland.
Vind de hele Cinema lijn van XTZ wel leuk, als ze nu ook nog eens met een M10 kastje komen of zoiets nu dan  :clapping: :pompom: :clapping:






Arcenon

Quote from: darkraver on December 15, 2014, 12:23:08
Welke sub lager gaat is ook enigzins afhankelijk van de ruimte waarin deze moet staan.
Heb hier de oude PB12+2 gehad en voor de gein vergeleken met een SPL800.
SPL800 speelde gewoonweg beter, behalve dan dat deze niet zo luid en diep ging.
Okay was nog in de periode toen er nog nauwelijk sub processing was..

Daarnaast zul je toch ook een beetje rekening moeten houden met de THX speakers van Klipsch naar mijn mening.
Waarom niet ? 2x SW115 vs 1 x pb12plus.....mocht je receiver geen xt32 hebben dan brengt een antimode behoorlijk wat.

XTZ cinema series is wellicht ook een optie.
Op de duitse forums vervangen ze er gewoon SVSjes mee.

Welke subwoofer lager gaat is niet afhankelijk van de kamer, hoe laag een individuele subwoofer gaat wel. Je quote me en zegt precies hetzelfde, beide subwoofers verschillen in klank, waar de ene als strakker cq beter kan worden ervaren lees velodyne, echter gaat de SVS subwoofer dieper ;)
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

N1v3K


MAW

Dat lijkt me een vrij vreemde verhouding tussen conusoppervlakte om hoog, mid en laag weer te geven.
Gr. Martijn

gast_001

QuoteWelke subwoofer lager gaat is niet afhankelijk van de kamer, hoe laag een individuele subwoofer gaat wel

Wellicht niet goed uitgedrukt van mijn zijde uit, thx voor de correctie.

Kijk je kunt een Sub neerzetten die volgens de spec sheet tot 12hz gaat, echter de vraag is geeft de ruimte deze 12hz ook weer. Persoonlijk vind ik alles onder de 20hz en boven de 20khz overigens ook gewoonweg "vervuiling", derhalve interesseer ik me ook niet echt meer voor het < 20hz gebeuren. Iemand anders ziet dat natuurlijk wederom anders en daar is absoluut niets op tegen.
Toffe is natuurlijk dat er anno 2014 bruikbare sub eqs zijn welke het geheel ten goede komt.

QuoteJe quote me en zegt precies hetzelfde, beide subwoofers verschillen in klank, waar de ene als strakker cq beter kan worden ervaren lees velodyne, echter gaat de SVS subwoofer dieper ;)

De ervaring was inderdaad verschillend. De match met toentertijd de RF7 beviel me met de kleine SPL800 gewoonweg beter vooral bij muziek dvdtjes. Zou het graag nogmaals over doen maar heb geen van de 3 items nog hier staan en heb ook geen interesse om nogmaals welke van de 3 ook hier neer te zetten. Of je het verschil als "strak" zou mogen omschrijven ? Soms zijn er designs die wellicht beter voor bepaalde toepassingen zijn dan andere designs.

QuoteDat lijkt me een vrij vreemde verhouding tussen conusoppervlakte om hoog, mid en laag weer te geven.

Nu derhalve opperde ik reeds voor bijvoornbeeld een M10 zodat ook het geheel  > 80hz een fikse boost krijgt.
Niks is zo leuk als fikse midbass, vind ik bijvoorbeeld interessanter en belangrijker dan het gehele  < 20hz gebeuren





N1v3K

Quote from: MAW on December 16, 2014, 11:14:59
Dat lijkt me een vrij vreemde verhouding tussen conusoppervlakte om hoog, mid en laag weer te geven.
Het zal ook wel een show opstelling zijn ;)

It's all about that bass, about that bass.. no treble   :tounge:

gast_001

Aan de andere kant is het wel een systeem waarin duidelijk is wat van welke speaker verwacht wordt.
Dus als je speakers ontwikkeld en inzet op / voor een bepaald bereik dan kan het wel effectief worden.

stellaboy

Ik heb net een mailtje ontvangen van de verdeler van XTZ Belgie- Nederland dat er wel degelijk een 2 x12 in aankomst is.
Prijs?Wanneer?nog niet bekend.
Misschien dat deze juist op maat is voor mijn ruimte. ;)

N1v3K


stellaboy

De XTZ 2x12 zou nu rond maart verwacht worden.

road rebel

Quote from: N1v3K on December 16, 2014, 12:03:05
Het zal ook wel een show opstelling zijn ;)

It's all about that bass, about that bass.. no treble   :tounge:

Och, je zou op elke 3x12 een tweeter kunnen monteren en dan heb je een mooie boem-tssi set!
Dan wel met een 28mm Morel tweeter die laag genoeg gaat  ;D Zit er wel een "gaatje" tussen 160hz en 1800hz maar wat voor interessante informatie speelt er daar nu!

Qua design moet het niet onderdoen voor een B&W  ;D