Welke sub kiezen ?

Started by stellaboy, December 15, 2014, 00:32:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gast_001

QuoteDaar gaan we weer, mijn subwoofer is lekker veel groter  :D

Echt niet, IK heb 4x21 inch  :inlove: geintje.


yorkie13


morca

Quote from: RA SUBS on December 15, 2014, 20:34:39


wel eens gehoord als er een arreslee voorbij komt met de Kerstman.
Die brengt mij altijd weer nieuwe sub,s....hoe wist je dat  ;D
PS ik heb geen grote om de zaken duidelijk te houden  :clapping:

Idd Darkraver maar welke gepoorte sub beter is voor film als de genoemde SVS?
En voor dat geld.
Ik  denk zelf ook niet de klipsch,zonder partij in jullie discussie te trekken.
Meer tips als deze word moeilijk ,in de USA is de keuze reuze wat sub,s betreft.

gast_001

#28
QuoteIdd Darkraver maar welke gepoorte sub beter is voor film als de genoemde SVS?

Beter, wat is beter ? Moeilijke vraag toch !
Voor de een ZUS en voor de ander ZO.

XTZ cinema series 3x12 bijvoorbeeld schijnt het goed te doen.
Lees op de Duitse forums veel positiefs.
Zijn er bij die 2x PB12+2 vervangen door / met 1 maal de 3x12 . Juist deze mensen hebben de PB13Ultra retour gestuurd daar de oude +2 meer aardbeving feeling gaf naar hen mening en hebben het op de +2 gehouden.


Moet een bruut beest zijn, introductieprijs was 1400 euro geloof ik (lijstprijs 2000 Euro)

fluissie

Quote from: RA SUBS on December 15, 2014, 20:34:39
Daar gaan we weer, mijn subwoofer is lekker veel groter  :D

wel eens gehoord als er een arreslee voorbij komt met de Kerstman.

we hebben het hier niet over wie de grootste heeft ralf :tounge:

en nee hoor marco we maken geen ruzie, discussiëren enkelt alleen.....

en darkraver; je hebt gelijk qua plaatsing  en dergelijke  maar
TOPICSTARTER  vraagt iets en daarmee op jouw punt 4 komende :

Ts heeft het toch echt maar over 3 merken, met de 1e heb ik Geen ervaring en zei ik dat eerlijk met de andere subs heb ik wel degelijk ervaring en deze deelde ik dan ook...

nogmaals kun je interessant doen over andere wegen,plaatsing anti modes of wat dan ook:

Een svs pb2000 klinkt strakker als een pb12plus of een sw115 zonder eq

gast_001

#30
QuoteEen svs pb2000 klinkt strakker als een pb12plus of een sw115 zonder eq

Als je nogmaals schrijft "strakker" en "strakker als" dan slaat de arreslee je dit jaar over  ;D vrees ik

Wellicht voor jou, maar hoe zal TS erover denken ?
Waarom zo kortzichtig denken en niet verder denken dan de 3 genoemde subs ?

Verder hebben we het nu telkens enkel over de Klipsch en de SVS maar we vergeten de SPL1500.

yorkie13

Puur voor films zou ik de SVS PB12 + nemen in genoemde ruimte.

gast_001

#32
QuotePuur voor films zou ik de SVS PB12 + nemen in genoemde ruimte.

Nu ik ken beide subs, ik tendeer eerder richtig dual Klipsch of om Fluissie te vriend te houden naar dual PB2000  :inlove:

THX systeem is een weinig flexibel systeem immers onder de 80hz gebeurt er "niets".


gast_001

#34
SW115 koop je nieuw voor rond de 600 Euro.
Verder heb ik gelezen dat er klanten waren die een SW115 kregen met bijgeluiden (in de kast).
Werd door Klipsch netjes opgelost allemaal, klanten kregen zonder gejammer tekens een ander exemplaar.
Dus beter 100 Euro extra en dan een nieuwe met garantie zou ik zeggen.

SVS, beetje een rare omschrijving, titel = PB12plus.
In de omschrijving staat iets van dual ULTRA drivers, dus dat suggereert -> PB12Ultra2
Dus goed informeren welke sub het nu betreft, een PB12+2 is het zekers niet want die kon je niet op 12hz tunen.
Mocht het een PB12+ downfire wezen nu dan heeft het ding geen 2 woofers maar slechts 1 en die 1000w kun je dan delen door 2.
Zou een SVS downfire ook niet combineren met je THX set.

SPL1500R, vraag beter BBG, geen idee of deze prijs okay is.


fluissie

Quote from: darkraver on December 15, 2014, 20:56:06
Als je nogmaals schrijft "strakker" en "strakker als" dan slaat de arreslee je dit jaar over  ;D vrees ik

Wellicht voor jou, maar hoe zal TS erover denken ?
Waarom zo kortzichtig denken en niet verder denken dan de 3 genoemde subs ?

Verder hebben we het nu telkens enkel over de Klipsch en de SVS maar we vergeten de SPL1500.

o jee geen arreslee :blink:

en als we dan toch gaan uitwijken : neem bk is mee!, maakt een zeer fraaie potente subs

@ ts: de pb12plus die jij op marktplaats ziet staan kun je beter links laten liggen voor jouw ruimte
verkoopster denk dat ie van goud is en als er 1 sub boemt (ghe ghe sorry darkraver) is deze het helemaal wel.


gast_001

Quote@ ts: de pb12plus die jij op marktplaats ziet staan kun je beter links laten liggen voor jouw ruimte
verkoopster denk dat ie van goud is en als er 1 sub boemt (ghe ghe sorry darkraver) is deze het helemaal wel

^^

fluissie

Quote from: darkraver on December 15, 2014, 21:19:14
SW115 koop je nieuw voor rond de 600 Euro.
Verder heb ik gelezen dat er klanten waren die een SW115 kregen met bijgeluiden (in de kast).
Werd door Klipsch netjes opgelost allemaal, klanten kregen zonder gejammer tekens een ander exemplaar.
Dus beter 100 Euro extra en dan een nieuwe met garantie zou ik zeggen.

SVS, beetje een rare omschrijving, titel = PB12plus.
In de omschrijving staat iets van dual ULTRA drivers, dus dat suggereert -> PB12Ultra2
Dus goed informeren welke sub het nu betreft, een PB12+2 is het zekers niet want die kon je niet op 12hz tunen.
Mocht het een PB12+ downfire wezen nu dan heeft het ding geen 2 woofers maar slechts 1 en die 1000w kun je dan delen door 2.
Zou een SVS downfire ook niet combineren met je THX set.

SPL1500R, vraag beter BBG, geen idee of deze prijs okay is.

toch nog ff eigenwijs doen darkraver, sorry maar het is volgens mij wel degelijk een SVS PB12-Plus/2.......

gast_001

Als je nu eerst eens je huiswerk doet voordat je iets schrijft.

PB12+2 kun je niet op 12hz tunen, zie foto op marktplaats --> 12hz
Daarbij de PB12+2 heeft geen 1000W maar 900W


fluissie

#39
Quote from: darkraver on December 15, 2014, 21:36:25
Als je nu eerst eens je huiswerk doet voordat je iets schrijft.

PB12+2 kun je niet op 12hz tunen, zie foto op marktplaats --> 12hz
Daarbij de PB12+2 heeft geen 1000W maar 900W



tjonge jonge meneer de prof bah bah, HAD IK GEDAAN


hier de pb12 plus....  pb12plus/2 was alleen met 2 tc sound drivers toch?.

http://www.hometheaterhifi.com/volume_13_1/svs-pb12-plus-subwoofer-1-2006-part-1.html

gast_001

Nee hoor, PB12+2 kun je niet op 12hz zetten dus kan het geen PB12+2 zijn.

Ik heb tig van die dingen verkocht en vaak genoeg op de plate amp gekeken :)

GPO

nou wil ik niet nog meer olie op het vuur gooien, maar vind het toch leuk om te doen....  O0

Ik heb even gekeken en gezocht naar frequentie-response van die Klipsch SW-115, maar ik ben toch aardig onder de indruk -->



http://www.hifi-forum.de/bild/audio-klipsch-sw-115-frequnzgangk_330968.html

Lijkt z'n specs toch wel waar te maken.... :)

Zo'n response ziet er in ieder geval wel 'strak' uit en ik zie geen boemie response waar bv de 80 Hz de boventoon voert ofzo. Ik heb hem niet in het echt gehoord, dus kan het verder niet beoordelen maar deze metingen zien er goed uit.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

fluissie

Quote from: darkraver on December 15, 2014, 21:38:55
Nee hoor, PB12+2 kun je niet op 12hz zetten dus kan het geen PB12+2 zijn.

Ik heb tig van die dingen verkocht en vaak genoeg op de plate amp gekeken :)

de oude van 2004 tot 2006 volgens mij wel....

maar als jij je huiswerk zo fantastisch gedaan heb vroeger en tig van die dingen gezien heb: welke is het dan wel?

GPO

Ik kan op internet ook zo snel geen PB12+/2 vinden die op 12 Hz getuned kan worden.

In deze reviews wordt over 16, 20 en 25 Hz gesproken:

http://www.techradar.com/reviews/audio-visual/hi-fi-and-audio/hi-fi-and-av-speakers/svs-pb12plus-2-97259/review
http://www.audioholics.com/subwoofer-reviews/svs-pb12-plus-2/page-1

Maar in die tijd werden soms SVS subs speciaal voor klanten op maat gemaakt, met bv andere woofers of andere versterkers.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

fluissie

ik denk dat de marktplaats dame ons allemaal voor de gek houd....

PB12-Ultra/2  met 2 tc sound drivers is het ook niet want heeft ook geen 12hz stand.


volgens mij is het de de pb12 plus met de link die ik in vorige post heb gezet.

stellaboy

#45
Over welke andere sub zijn jullie het unaniem eens dat het wel een knaller is en een degelijke?
Natuurlijk smaakt blijft verschillen.Maar er moeten toch subs zijn waar iedereen van zegt dit is heel goed. Budget nieuwpr. 2000 euro
De klipsch thx sub zelf misschien?KW120 dacht ik.

GPO

Quote from: fluissie on December 15, 2014, 22:10:18
ik denk dat de marktplaats dame ons allemaal voor de gek houd....

PB12-Ultra/2  met 2 tc sound drivers is het ook niet want heeft ook geen 12hz stand.


volgens mij is het de de pb12 plus met de link die ik in vorige post heb gezet.

Die sub staat al heel lang te koop, dus ik ben er bijna van overtuigd dat het oplichterij is....

Zulke subs zijn binnen een week weg meestal. De info is verkeerd en de vraagprijs absurd en dat maakt het bij elkaar al heel verdacht....

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

fluissie

Quote from: stellaboy on December 15, 2014, 22:11:02
Over welke andere sub zijn jullie het unaniem eens dat het wel een knaller is en een degelijke?
Natuurlijk smaakt blijft verschillen.Maar er moeten toch subs zijn waar iedereen van zegt dit is heel goed. Budget nieuwpr. 2000 euro
De klipsch thx sub zelf misschien?KW120 dacht ik.

dan zeg ik de  toch svs ultra  :P..... ook al is niemand het met me eens

GPO

Quote from: stellaboy on December 15, 2014, 22:11:02
Over welke andere sub zijn jullie het unaniem eens dat het wel een knaller is en een degelijke?
Natuurlijk smaakt blijft verschillen.Maar er moeten toch subs zijn waar iedereen van zegt dit is heel goed. Budget nieuwpr. 2000 euro

1 x SVS PB13-Ultra
1 x SVS PC13-Ultra
2 x SVS PC12+ (is wel boven budget)
2 x SVS PC2000
2 x SVS PB2000
4 x SVS PB1000 (als je plaats hebt)

O0

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

jvanhambelgium

Met 1 x PB13-Ultra kom je al een héél eind en "net" binnen budget ;-)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)