Not so Dedicated HT

Started by jaco, December 8, 2014, 08:28:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jaco

Ik heb nooit veel verteld over mijn HT opstelling, maar aangezien sommige mensen die hier geweest zijn al van alles verteld hebben zal ik het maar eens een keer toelichten..

Ik denk dat ik al 20+ jaar bezig ben met HT gebeuren. Het is begonnen met Videobanden, daarna Laserdisc, DVD, Bluray en HD-DVD.
Qua audio en video apparatuur heb ik ook diverse dingen gehad door de tijd heen.

Qua HT was de 1e opstelling een Yamaha DSP-A2070 met Kef luidsprekers. Deze heb ik in de LD tijd laten ombouwen naar een 5 kanaals ingang (geen LFE in die tijd) De luidsprekers zijn van Q70 en 100 en 200 center later naar Reference 205/203/204 gegaan.
De processor is jaren een Meridian 861 geweest.

Dit stond eigenlijk altijd in mijn woonkamer, (1 jaar in een aparte kamer toen ik in Eindhoven woonde) en altijd gezeur met licht invloed, acoustiek etc.

Nadat ik bij mijn vriendin ging wonen ben ik in een dedicated ruimte gaan bouwen, omdat het totaal niet haar hobby is  :(
Gelukkig was er een kamertje vrij.

De vorm van de kamer is niet standard rechthoekig, er staat geen muur parallel, dit komt door de bouw van het huizen blok. Dit was natuurlijk perfect voor room modes, die worden wat uitgesmeerd.
De hoogte van de kamers is 261 cm boven de laminaatvloer, dus genoeg ruimte voor een kamer in kamer gelukkig.

Echt groot was de kamer niet, maar het voldoet net aan de eisen:
1 rij zitplekken, ruimte voor buro om te werken en een redelijke maat scherm voor de kijkafstand.

De opzet is hier bijna 4 jaar lang een 7.1 Meridian system geweest.
Tijdens de kamer-in-kamer bouw de Kef Reference speakers, de Velodyne sub en de Meridian eindversterkers verkocht.

De kamer is eigenlijk gemaakt om de Meridian DSP speakers te kunnen plaatsen. Daarbij heb ik de voorzetwanden zo dicht mogelijk op de muur gezet maar wel zo dat de Meridian DSP3100 er tussen pasten.
De voorkant achter het projectie scherm is 50-60 cm diep (verloopt) en daar stonden DSP5200 speakers.

Met de ontwikkelingen naar 3D audio begon ik het geloof in Meridian een beetje te verliezen. Technisch kunnen ze veel, maar als ze er geen markt in zien doen ze niets. Verder lijken ze steeds meer een 2 kanaals bedrijf te worden (soolos doet geen multi kanaal, wordt al jaren om gevraagd..)

Dus hele system verkocht en opnieuw begonnen. High end audio was niet meer echt een optie met een gezin en mijn inkomen, dus maar een paar treetjes lager (hoeveel het echt minder is valt nog te bezien)

De keuze is gevallen op een Marantz AV7702 met Genelec G series speakers.

De Marantz AV7702 omdat:
- hij Atmos, Auro3d en de nieuwe DTS immersive standard ondersteund (DTS moet nog komen maar is toegezegd dat het ondersteund wordt)
- 11.2 uitgangen via XLR heeft (en de meeste Genelecs alleen XLR ingangen hebben - als het niet de HT versie speakers zijn hebben ze geen cinch)
- Audyssey XT32

De Genelec G serie speakers (G4 en G3) omdat:
- Ik het merk ooit gehoord had op een beurs en het goed vond klinken.
- ze een breed scala aan speakers hebben die redelijk gelijk gevoiced is.
- goede montage mogelijkheden hebben.

Ik heb met verschillende forum sponsoren contact opgenomen en diegene gekozen die het beste bij mij paste.
(de andere vielen af door andere merken aan te raden, me geen prijsopgave met korting vooraf wilden geven en weet ik wat anders nog)


Total setup is nu:

Marantz AV8802A
7 x Genelec G4
4 x Genelec G3
Genelect HTS4b
Sony VW-90
Dune HdMax
Oppo BD-93
Screen Excelence Enlightor 4K scherm (72")
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

#1
De opzet is een kamer-in-kamer geworden om zo goed mogelijke geluidsisolatie te krijgen (binnen een voor mij aanvaardbaar budget)

alles van defconf 5 is weg.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

#2
Nadat ik mijn complete meridian setup de deur heb uitgedaan ben ik begonnen met de ombouw naar het nieuwe systeem.

alles van defcon 5 is weg
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

#3
reserved 3
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

larzie

Leuk Jaco! Ben benieuwd naar de foto's. Ik ga ervan uit dat je daarom 3 reserved velden hebt opengelaten? :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maro

Ook even volgen. Komen mooie spulletjes voorbij gok ik zo.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Valkyrie

Leuk dat je weer een eigen topic hebt Jaco! Ik ben erg benieuwd wat je nu hebt staan!
Jouw oude Reference 203 en 204c staan hier nog altijd heerlijk te spelen. :smile:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

skank1

Erg benieuwd, helaas zie ik geen fotos
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jaco

Van waar bekijk je het ? De foto's staan op defcon5 en veel bedrijfs firewalls laten dat niet door..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

larsonator

Quote from: skank1 on December  8, 2014, 12:35:43
Erg benieuwd, helaas zie ik geen fotos
+1. postimage all geprobeerd?

jaco

#10
Waarom zou ik ? defcon5 werkt prima, maar niet door sommige firewalls. Dan moet je maar niet op je werk internetten  ;)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

diceman

Leuk om te zien dat je toch "weer" een topic heb geopend.

Ben ooit eens bij jou geweest ( Meredian set met inderdaad Kef en Bag end sub) en bij Garmt ( Lexicon en Ml speakers) , toen ook maar begonnen met een eigen set want was verkocht.

En nooit spijt van gehad, speel nu reeds jaren met ML speakers rondom en "voorlopig" neem ik geen andere type speakers meer.

En ja, wat is een klasse lager, als jij er gelukkig mee bent, en het systeem doet wat jij ervan verwacht, is het dan minder?!

Mooi hoe de kamer in kamer is opgebouwd, zéér strak en professioneel.

jaco

Quote from: diceman on December  8, 2014, 13:04:10
En ja, wat is een klasse lager, als jij er gelukkig mee bent, en het systeem doet wat jij ervan verwacht, is het dan minder?!
Ik heb zelfs een on screen menu van de versterker, dat heb ik nog nooit gehad  ;)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

cobaltjeh

Oef deze ga ik eens op mijn gemak doornemen, erg grondig aangepakt zie ik.
Echter nog wat lastig om een plaatje van het geheel te krijgen.

Erg benieuwd naar het vervolg. :)

skank1

Quote from: jaco on December  8, 2014, 13:01:16
Waarom zou ik ? defcon5 werkt prima, maar niet door sommige firewalls. Dan moet je maar niet op je werk internetten  ;)

Jammer dat je zo reageert.

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jaco

#15
Naar jou reageerde ik netjes dat het waarchijnlijk door een firewall komt. Dan is er iemand anders die het ook heeft en me aan raad een andere imagehost te nemen. Dan is mijn reactie dat je maar niet op je werk internetten moet omdat het meest waarschijnlijk daardoor komt.

Ik krijg op mijn werk PC knallend rode texten in een window dat die host niet toegestaan is.
Het is blijkbaar niet voor niets een compleet anonieme image hoster.

Ik heb op pagina 2 er een uitleg bij gezet. Ik kan er dus niets aan doen, of ik wil er niets aan doen, het is maar hoe je het zien wilt.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

skank1

Meldingen dat de host niet toegestaan is, krijg ik niet hoor.
Enkel icoontjes dat er een afbeelding in de plaats staat.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jaco

Quote from: skank1 on December  8, 2014, 16:52:51
Meldingen dat de host niet toegestaan is, krijg ik niet hoor.
Enkel icoontjes dat er een afbeelding in de plaats staat.
Hoe zit je op internet dan ? Via een bedrijfsnetwerk ? Of een paranoide ISP ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

skank1

Quote from: jaco on December  8, 2014, 16:54:20
Hoe zit je op internet dan ? Via een bedrijfsnetwerk ? Of een paranoide ISP ?

Geen idee.
Bedrijfsnetwerk zeker
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

skank1

Nee

Oops, you don't have the needed authorization to view this file/folder or you tried to download from a 3rd party site.
Please, download only directly from my page, because some files are really big and i don't want to get a warning from my host.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jaco

#23
Dat is een firewall block lijkt me. Of een proxy die er tussen zit. Weinig aan te doen. Dat wordt geen plaatjes kijken..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Kjelt

Ik heb er geen problemen mee alles werkt prima, zie attachment.