Meridian introduceert nieuw muziekformaat

Started by pameijer, December 5, 2014, 17:57:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: bmateijsen on February 25, 2015, 18:16:17
Er zal toch nooit openbaar worden gemaakt waar dit codec op is gebaseerd? Dan hoef je ook geen patent aan te vragen, etc...
Natuurlijk mag je met een kritisch oog kijken, maar niet iets afschieten omdat men niet alle data direct openbaar brengt.
Dat mag wel volgens mij.
We mogen toch kritisch blijven=
Of ook hier al liever geen vragen meer over de techniek van bepaalde dingen.

Kjelt

Jullie roepen dat het geweldig klinkt, vergeleken met wat? Met niets!
Wederom was er geen vergelijkingsmateriaal. De vorige testen bracht Meridian mp3s van 128kb.
Dat is dus pure bullshit right there.
Als je een serieuze vergelijking hebt met raw pcm 24/192 praten we verder.
Alles wat je verder schrijft in dat stuk is eerder al besproken, je hebt niets nieuws.

Kjelt

Quote from: morca on February 25, 2015, 18:21:32
Dat mag wel volgens mij.
We mogen toch kritisch blijven=
Of ook hier al liever geen vragen meer over de techniek van bepaalde dingen.
Vooral dat soort vragen niet daar hebben ze geen antwoord op. Je mag de prijs vragen en hoe je kunt betalen  ;)

Maro

Gewoon rustig afwachten totdat het hier beschikbaar is, luisteren en dan oordelen. Dit geroep in het wild is totaal zinloos.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dirk

Quote from: Kjelt on February 25, 2015, 19:52:33
Vooral dat soort vragen niet daar hebben ze geen antwoord op. Je mag de prijs vragen en hoe je kunt betalen  ;)
:yawnee:
je hebt duidelijk nog nooit irl contact gehad met BB&G, anders schreef je dit soort onzin niet
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kjelt

Dan begrijp je niet wat ik zeg.
Ik heb het puur over DIT onderwerp en de technisch inhoudelijke behandeling daarvan.
Ik heb in de hele discussie geen een technisch antwoord van ze gehad. Alleen een hoop blanla en mopper mopper. Geen argumenten.
Voor de rest is het een uitstekend bedrijf met praktisch ervaren mensen die veel verstand van zaken hebben waar ik veel lof voor heb.

Dirk

Quote from: Kjelt on February 25, 2015, 20:38:45
...
Ik heb in de hele discussie geen een technisch antwoord van ze gehad. Alleen een hoop blanla en mopper mopper. Geen argumenten.
...
maar desondanks dat gebrek aan antwoorden (die je bevallen) ga jij net zo hard door met jouw gezeik en gemopper op en over MQA, ipv -zoals meerdere mensen hier al hebben voorgesteld- nu eens eerst ff gewoon te gaan luisteren, of de whitepaper er op na te slaan als die wordt gepubliceerd, als je dan toch zonodig die technische verklaring wil alvorens je oren er simpelweg voor open te stellen.

beats me waarom je hier zo'n heisa ligt te maken over dit onderwerp.  :dontgetit:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kjelt

Quote from: Dynky on February 25, 2015, 20:54:52
beats me waarom je hier zo'n heisa ligt te maken over dit onderwerp.  :dontgetit:
Omdat ik allergisch ben voor audiofiele stieren poep.
En ik ben niet opnieuw begonnen  ;)

jaco

#133
Quote from: Dynky on February 25, 2015, 20:13:40
:yawnee:
je hebt duidelijk nog nooit irl contact gehad met BB&G, anders schreef je dit soort onzin niet
Ik wel, en je mag liefst de advies prijs betalen, dus je hoeft ze dan niet te bellen, je kunt op de website van de distributeur de prijs bekijken.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Dirk

Quote from: Kjelt on February 25, 2015, 23:07:13
Omdat ik allergisch ben voor audiofiele stieren poep.
En ik ben niet opnieuw begonnen  ;)
was je gestopt dan?  ???
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

RZeemering

Volgens mij gaat het hier over een techniek welke Meridian op de markt aan het zetten is?
Laten we daar dan ook over verder gaan.

Het is lig een techniek welke ze met veel bombarie en vage termen de wereld in slingeren. Daar mogen we best kritisch naar kijken.
En aan de andere kant is het wellicht een nieuwe techniek om studio opnames beter te reproduceren.
Wat ik er zo van gelezen heb lijkt het mij sterk dat het beter is dan wat er nu op de markt is. Maar eerst horen en dan geloven. Maar ik wil het zeker wel op een eerlijke manier horen.

Mochten ze in de vorm van de grootte van een mp3 dezelfde geluidskwaliteit kunnen waarborgen dan gaan wellicht een klein aantal mensen interesse krijgen voor betere hifi? Who knows. Hoewel ik dat ook niet geloof want maar erg weinig mensen zullen het verschil horen tussen een normale bitrate mp3 en bijvoorbeeld FLAC op een normaal huis tuin en keuken set.

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

jaco

Het zal wel goed klinken, maar het is natuurlijk een manier om alle gebruikers weer te laten upgraden.

Alle hardware was gelimiteerd tot 24/96 (CD/DVD spelers, Voor versterkers en DSP speakers)
Je kunt nog wel white papers vinden waarom dit genoeg was volgens Meridian.

Dat moet dan allemaal naar 24/192, of 24/384 toe voor dit formaat.

Dus al je dingen upgraden..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Robbo

#137
Quote from: Kjelt on February 25, 2015, 19:50:47
Jullie roepen dat het geweldig klinkt, vergeleken met wat? Met niets!
Wederom was er geen vergelijkingsmateriaal. De vorige testen bracht Meridian mp3s van 128kb.
Dat is dus pure bullshit right there.
Als je een serieuze vergelijking hebt met raw pcm 24/192 praten we verder.
Alles wat je verder schrijft in dat stuk is eerder al besproken, je hebt niets nieuws.

Ja ik zat er net al de halve hifi wereld ook met die blik op.  Meridian presenteert zich uiteraard al jaren als high-end hifi merk, dus meer dan begrijpelijk dat iedereen dan valt over die mp3.  Ik heb ook op het Meridian forum gepost dat ik dat kwalijk vind, maar goed daar kan Meridian helemaal niks verkeerd doen, dus dat win je toch niet. 

Anyways. Ik begrijp ook nu beter waarom ze die vergelijking hebben gedaan met een 128kb MP3.  De initieele marketing focus van Meridian met MQA is simpelweg op de download / streaming wereld.  Dat is de richting waar het op gaat over het algemeen. Dat is waar de meeste gebruikers zitten. Dus net zoals h265 als vervanger van h264 is geintroduceerd. Probeert Meridian MQA als opvolger van MP3 te verkopen.   Dat ze daar geld me willen verdienen is uiteraard evident, dus dat daar ook zo de focus op gelegd word is onzin want iedereen probeert geld ergens mee te verdienen.

Bijna iedereen weet dat het de uiteindelijke geluidskwaliteit op de drager (een codec versta ik hier dan ook maar onder) niet enkel afhankelijk is van de drager zelf.  En juist die weg van studio naar drager daar heeft Meridian ook betrokken bij het coderen dmv een software suite.  Dus ik denk dat we daar heel blij mee moeten zijn.

Bob Stuart heb ik heel hoog zitten maar zoals wel vaker worden zijn ideeën en implementaties bij het grote deel van het (hifi) publiek niet direct met applaus ontvangen.  Dat lijkt nu ook weer het geval te zijn helaas.

Ikzelf ben gestopt met die discussies en het willen begrijpen waarom MQA zoveel beter moet klinken.  Ik ga dadelijk gewoon luisteren en als het goed is is het goed en als het niks is laat ik het liggen.






Kjelt

Quote from: Dynky on February 26, 2015, 07:20:17
was je gestopt dan?  ???
Ja anderhalve maand geleden, wellicht goed dat je een topic eerst leest.

tonschaa

Quote from: bmateijsen on February 25, 2015, 17:09:56
Dat heeft hij niet....

Wat mij tegenvalt is dat dit forum vroeger open stond voor innovaties, maar tegenwoordig moet er eerst wetenschappelijk bewijs zijn, voordat we gewoon leuk met de hobby bezig zijn. Ik snap het modder gegooi niet, maar voor mij maakt dit het forum echt oninteressant.

Ik kom naar dit forum om juist de techniek achter de marketingpraatjes te vernemen zodat ik in mijn onwetendheid geen stomme dingen doe. De bijdragen van ondermeer Kjelt en Raph zijn daar voor mij erg belangrijk voor. Zij zijn kritisch en leergierig en tonen dat ook. Wat mij opvalt, ook in diverse andere topics, missen degenen die iets te verkopen hebben deze kritische houding. Dat is leuk als je een believer bent ongeacht wat, maar gevaarlijk als je onwetend bent zoals ik, dat kan handenvol geld kosten nl....  :hehe:

bmateijsen

Quote from: tonschaa on February 26, 2015, 14:22:17
Ik kom naar dit forum om juist de techniek achter de marketingpraatjes te vernemen zodat ik in mijn onwetendheid geen stomme dingen doe. De bijdragen van ondermeer Kjelt en Raph zijn daar voor mij erg belangrijk voor. Zij zijn kritisch en leergierig en tonen dat ook. Wat mij opvalt, ook in diverse andere topics, missen degenen die iets te verkopen hebben deze kritische houding. Dat is leuk als je een believer bent ongeacht wat, maar gevaarlijk als je onwetend bent zoals ik, dat kan handenvol geld kosten nl....  :hehe:

Ik verwacht van iedereen dat ze een open houding hebben en zelf kritisch zijn met luisteren.

Dirk

Quote from: Kjelt on February 26, 2015, 09:49:10
Ja anderhalve maand geleden, wellicht goed dat je een topic eerst leest.
kan je nagaan hoe hard lang je gezeur doorklonk  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kjelt

Quote from: Dynky on February 26, 2015, 21:31:41
kan je nagaan hoe hard lang je gezeur doorklonk  ;)
Met allemaal steekhoudende technische argumenten en patent analyse. Ik heb van jou nog helemaal niets inhoudelijks gelezen, dus als je je er aan ergert waarom kom je hier dan uberhaupt in dit topic. Ga wat nuttigers doen dan.

Dirk

Quote from: Kjelt on February 26, 2015, 23:45:18
...als je je er aan ergert waarom kom je hier dan uberhaupt in dit topic. Ga wat nuttigers doen dan.
gelukkig hoef jij niet voor me te bepalen wat ik nuttig vind  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

thepioneer

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

donron

#145
Quote from: Kjelt on February 25, 2015, 14:12:18
Ik zie de posting van Kingpin als relevant voor het topic, het gaat tenslotte om MQA.
Daarentegen zie ik van jou geen enkele post met iets van inhoud nav dit topic en loop je alleen op een ander te bitchen als het niet in je straatje past. Ignore dit topic dan?

Waarom zou ik opmerkingen moeten posten? Tel je dan pas mee ofzo?

Ik volg dit topic omdat ik een set DSP5200SE thuis heb staan en MQA dus voor mij relevant is.

De reden voor bovenstaande opmerking is niet zo zeer om de inhoud. Zijn mening kende ik al, omdat deze al tig keer in dit topic staat. Maar om nou weer hier te gaan zeiken als Garmt een post plaatst op hun eigen BB&G website, vind ik zeiken om het zeiken. En snap ik ook eigenlijk heel goed waarom Garmt zijn ervaring bij Meridian niet hier plaatst. Terwijl dat juist de eerste nuttige informatie zou zijn in 4 pagina's tijd.

thepioneer

Cool al 3 sets DSP5200SE luidsprekers hier op het forum  :headbanging:

Allemaal in een andere kleur
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Kingpin

Donron, Het zit je wel hoog he...
Het gaat in dit topic ook om het technische aspect achter MQA.

Je kan het ook omkeren en zeggen dat wij moe worden van het zoveelste relaas die we moeten slikken, welke op dit moment niet technisch onderbouwd is en waar de hele wereld naar vraagt.

Het is zo makkelijk om te roepen dat iets heel goed klinkt, en dat zal het ongetwijfeld op een Meridian set in een goed ingerichte akoestische kamer, maar tot nu toe kan ik er niet meer van maken dat het een veredelde mp3 techniek is in een nieuw jasje, die (zoals de white papers het tot nu toe beschrijven) voor mij niet doet overkomen dat we met iets revolutionairs te maken hebben.

De tijd zal het leren, maar tot nu toe kan het mij niet bekoren, en zie ik het meer als een marketingverhaal.
Laten we maar eens wachten op een EERLIJK vergelijk tussen een 24/192 en MQA file van dezelfde bron (liefst realtime demonstratie) ...
En eerlijk gezegd denk ik niet dat die er gaat komen.
We zullen zien.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Rusher


Quote from: Kingpin on February 27, 2015, 11:43:37
Laten we maar eens wachten op een EERLIJK vergelijk tussen een 24/192 en MQA file van dezelfde bron (liefst realtime demonstratie) ...
En eerlijk gezegd denk ik niet dat die er gaat komen.
We zullen zien.

Ik hoop het wel en zal me verbazen als dat niet zo is. Hoe moeilijk is het om een MQA file te vergelijken met een ALAC of FLAC of ... ?

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer