De set van Fietser. Droomversterker heeft nieuwe relatie

Started by fietser, November 10, 2014, 19:51:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Richi

Quote from: fietser on March 20, 2024, 17:00:22Eigenlijk dacht ik dat ik mijn dromen al verwezenlijkt had met de versterker. Maar omdat mijn fysiek andere pensionado opties dan camper, overwinteren, reizen etc noodzakelijk maakt toch nog voor muzikale invulling gekozen. Ook errug fijn overigens.

Luidsprekers waren waarschijnlijk op voorraad bij de Europese importeur.
Kabel 3 tot 5 werkdagen.
Oude kabel is vertrokken dus alleen via de tv soundbar muziek😒

Het worden de zwarten🖤
Tof dat ze waarschijnlijk al in Europa zijn! Dat scheelt weer.

En goed dat je voor de zwarte gaat en niet voor Opel Astra grijs. :devil:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fietser

Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

fietser

Quote from: August on March 20, 2024, 21:04:58Mooie aankoop, fijn dat je zo uitgebreid hebt kunnen luisteren en ook nog thuis.

Dat thuis luisteren vind ik een vereiste met dit soort uitgaven.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Xander32

Het is veel geld, maar ik weet zeker dat je van deze speakers zoveel meer gaat genieten 🎶 dan van het betreffende saldo op je bankrekening!

Quote from: fietser on March 22, 2024, 10:01:18Dat thuis luisteren vind ik een vereiste met dit soort uitgaven.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Quote from: Xander32 on March 22, 2024, 10:31:20Het is veel geld, maar ik weet zeker dat je van deze speakers zoveel meer gaat genieten 🎶 dan van het betreffende saldo op je bankrekening!


Welk saldo  :D
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Maximus_Aurelius

Quote from: fietser on March 22, 2024, 10:01:18Dat thuis luisteren vind ik een vereiste met dit soort uitgaven.

Helemaal gelijk in maar ook bij kleinere uitgaves vind ik dit een vereiste.

Mijn ervaring in NL is dat er (te) veel winkels moeilijk doen betreft demo set thuis.
Daarentegen vind ik in Duitsland het soepeler gaan en gelijk over beginnen wanneer iets bevalt je het in je eigen set thuis moet horen. Je hebt de rug nog niet gedraaid en staat al thuis  :tongue2:  bij wijze van ;).
Oké voor mij makkelijk omdat ik paar meter van de de Duitse grens woon waar ook nog hele goede audio dealers zitten (omgeving Düsseldorf, Essen, Köln).

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Contour


fietser

Quote from: Maximus_Aurelius on March 22, 2024, 12:29:20Helemaal gelijk in maar ook bij kleinere uitgaves vind ik dit een vereiste.

Mijn ervaring in NL is dat er (te) veel winkels moeilijk doen betreft demo set thuis.
Daarentegen vind ik in Duitsland het soepeler gaan en gelijk over beginnen wanneer iets bevalt je het in je eigen set thuis moet horen. Je hebt de rug nog niet gedraaid en staat al thuis  :tongue2:  bij wijze van ;).
Oké voor mij makkelijk omdat ik paar meter van de de Duitse grens woon waar ook nog hele goede audio dealers zitten (omgeving Düsseldorf, Essen, Köln).



Ook ik ben nadat de winkel waar ik vele jaren kwam en een goede band had met de verkoper sloot in het buitenland terecht gekomen. Hoewel ik ook maar een paar kilometer van de Duitse grens woon in België uitgekomen. Geen moment spijt van gehad. Aardige mensen geen verkoop druk. Prima service. 260km heen en weer maar ik rij graag auto. Dichterbij huis dezelfde merken kunnen kopen maar 2x een akkefietje gehad wat niet goed werd opgelost. Dan ben ik er klaar mee. En alleen op afspraak vind ik ook een dingetje. Voelt voor mij als verkoop druk.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Maximus_Aurelius

Quote from: Contour on March 22, 2024, 12:39:26Aha, vandaar de Lindemanns?

Welke Lindemanns;).

Ik had Lindemann toen was het in NL nog niet beschikbaar. Vele jaren later pas.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Quote from: fietser on March 22, 2024, 12:49:17Ook ik ben nadat de winkel waar ik vele jaren kwam en een goede band had met de verkoper in het buitenland terecht gekomen. Hoewel ik ook maar een paar kilometer van de Duitse grens woon in België uitgekomen. Geen moment spijt van gehad. Aardige mensen geen verkoop druk. Prima service. 260km heen en weer maar ik rij graag auto. Dichterbij huis dezelfde merken kunnen kopen maar 2x een akkefietje gehad wat niet goed werd opgelost. Dan ben ik er klaar mee. En alleen op afspraak vind ik ook een dingetje. Voelt voor mij als verkoop druk.

Zeer herkenbaar.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fietser

Morgen deel 1 van het bevestigen van de relatie 😜

Ik kan mijn kabels ophalen bij Crystal Cable. Anders duurde het nog ruim een week voor ik weer muziek had. De reis van de kabels is lekker bekort. Fabriek-distributeur-winkel-woonkamer. Werd fabriek (bijna om de hoek) - woonkamer.
Speakers zijn besteld maar nog geen definitieve leverdatum.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Richi

Wel grappig dat de man die jouw speakerkabels overnam, een dag later bij mij op de stoep stond voor de laatste Monsoon kabel die ik nog in de verkoop had.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fietser

Quote from: Richi on March 28, 2024, 17:00:11Wel grappig dat de man die jouw speakerkabels overnam, een dag later bij mij op de stoep stond voor de laatste Monsoon kabel die ik nog in de verkoop had.  :D

Ja en het heeft nog een staartje. Hij heeft mij al verschillende keren gebeld voor hulp. Hij kreeg zijn Devialet niet aan de praat. Al een paar dagen niets gehoord dus misschien is het gelukt.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Jumping Jack

Quote from: fietser on March 22, 2024, 12:49:17Ook ik ben nadat de winkel waar ik vele jaren kwam en een goede band had met de verkoper sloot in het buitenland terecht gekomen. Hoewel ik ook maar een paar kilometer van de Duitse grens woon in België uitgekomen. Geen moment spijt van gehad. Aardige mensen geen verkoop druk. Prima service. 260km heen en weer maar ik rij graag auto. Dichterbij huis dezelfde merken kunnen kopen maar 2x een akkefietje gehad wat niet goed werd opgelost. Dan ben ik er klaar mee. En alleen op afspraak vind ik ook een dingetje. Voelt voor mij als verkoop druk.

Jaren geleden ben ik, met mijn speakers, naar Sammy getrokken in Antwerpen. Met een steekkarretje met daarop 2 pmc vloerstaanders door de Joodse wijk, en dan een ganse middag entertainment door dj Sammy met verschillende versterkers. Geweldige dag gehad en met een Naim Superuniti naar huis gereden...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

fietser

Unboxing🫣. Deel 1

Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

fietser

 

Inmiddels hebben mijn kabels flink wat vlieguren gemaakt. 's nachts en als ik niet thuis was de radio aan. Nu, na een week, voor het eerst echt er voor gaan zitten. Mond valt open. Wat een verschil. Geluidsbeeld is veel stabieler. Ik had af en toe het idee dat het geluid wat "zwalkte". Helemaal verdwenen. Het geluid is veel homogener geworden. Laag is (nog) strakker en loopt verder door, mooier fundament (Low - Slow Show)
Stemmen zit meer lucht omheen ( Rickie Lee Jones - Hi Lillie Hi lo).
Ruimtelijkheid is groter (meer stage) , meer diepte, ritme (Smoor - Maaike Ouboter, Nits (Urk) - Sketches of Spain)
Blijkbaar hebben mijn vorige kabels toch wat moeite gehad om door de lengte genoeg stroom naar de speakers te krijgen. Hoewel ik en andere geoefende oortjes dit nooit hebben gehoord leggen de nieuwe kabels het genadeloos bloot. Ik heb werkelijk nooit een zo groot verschil na een "update " van mijn set meegemaakt.
Dit belooft wat voor 17 april want dan komen de Magico's
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Xander32

Weer een mooie stap voorwaarts en dan moeten de ls nog komen  :clapping:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Quote from: fietser on April  4, 2024, 20:01:39Hoewel ik en andere geoefende oortjes dit nooit hebben gehoord leggen de nieuwe kabels het genadeloos bloot. Ik heb werkelijk nooit een zo groot verschil na een "update " van mijn set meegemaakt.

Mooi om te lezen dat het zo'n verbetering brengt. Maar ik kan mij herinneren dat ik wel eens gehint heb richting de Crystal Cable als mogelijke bottleneck. :angel: maar toen gaf je aan dat er geen dikkere kabel kon liggen vanwege de kamerdeur. Hoe dan ook: tof dat het zo goed uitpakt. :thumbs-up:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

brt

Mooi brede smaak heb je. Ik lees niet vaak Spain, Maaike Ouboter en Nits in één post  :clapping:

Mooi dat de kabels zo goed uitpakken!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

fietser

Quote from: Richi on April  4, 2024, 23:22:41Mooi om te lezen dat het zo'n verbetering brengt. Maar ik kan mij herinneren dat ik wel eens gehint heb richting de Crystal Cable als mogelijke bottleneck. :angel: maar toen gaf je aan dat er geen dikkere kabel kon liggen vanwege de kamerdeur. Hoe dan ook: tof dat het zo goed uitpakt. :thumbs-up:

Deze Reference 2 past nog net. We hebben sinds september een nieuwe vloer en hebben eronder meer ruimte kunnen houden.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Spijkie

Gewoon de de ohmse " weerstand" die van toepassing is, een dikkere kabel. De manger knapt er dus van op begrijp ik.

Benieuwd wat t zometeen gaat doen
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

fietser

Omdat er vaak niets boven live gaat maar weer wat zitten boeken.

Paperkites feat. Rosie Carney
Ane Brun
Gebroeders Jussen
Abonnement voor 24/25 8 kamermuziek concerten.
Holland Baroque met Danièl Lohues
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Xander32

Mooie vooruitzichten 👌🏻

Quote from: fietser on April  9, 2024, 13:35:19Omdat er vaak niets boven live gaat maar weer wat zitten boeken.

Paperkites feat. Rosie Carney
Ane Brun
Gebroeders Jussen
Abonnement voor 24/25 8 kamermuziek concerten.
Holland Baroque met Danièl Lohues
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fietser

Woensdag in mijn eigen theater
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.