YouTube filmpjes van hifi installaties

Started by Gemineye, October 11, 2014, 11:56:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gemineye

Ik zat laatst eens op YouTube rond te kijken en verbaasde me eigenlijk over hoeveel filmpjes daar eigenlijk op staan van mensen die (het geluid van) hun installatie willen demonstreren.

Wat is jullie idee; kun je naar aanleiding daarvan nou echt iets afleiden over het geluid? Zo'n camera en de zware compressie verkloten dat toch volledig, of het filmpje zegt in ieder geval meer over de kwaliteit van de camera dan over de installatie.

Ik vond een van de reacties in een van die filmpjes wel geinig en daarmee zet ik de discussie wellicht wat Op scherp; "het is alsof je een dure Franse wijn op een oud tapijt gooit en deze daarna uit wringt in een glas om aan de hand daarvan het karakter van die wijn te bepalen"

Wat denken jullie?
:)

botsen

Quote from: Gemineye on October 11, 2014, 11:56:47
Wat is jullie idee; kun je naar aanleiding daarvan nou echt iets afleiden over het geluid?

Nee, je luistert naar de speakers van je computer.
Hoogstens hoor je iets over de akoestiek ter plaatse.


CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika


gast2018

Quote from: morca on October 11, 2014, 14:40:57
Dat zal wel gaaf klinken op jouw set  :music:
Wat is dat voor muziek/artiest?

Muddy Waters, My Home Is In The Delta.

CZ79

Exact, tweede filmpje moet er ook nog staan
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kingpin

Filmpjes van HTForum leden bestaat al:

www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=123259.msg2186862#msg2186862
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

CZ79

Oh ja das waar ook, redelijk uitgestorven topic (tot nu toe hopelijk)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kingpin

Tja wel vreemd met zulke mooie installaties die je hier tegenkomt ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Dirk

vind ik persoonlijk niet zo vreemd, heb zelf ook nooit het "aantrekkelijke" van zo'n filmpjes gesnapt.

het enige wat je daar (bij goede filmpjes) kan doen is apparatuur/sets bekijken, maar da's imo ook het enige waar ze geschikt voor zijn...zeker niet om iets mbt de klank(kwaliteit) te beoordelen, al lijken velen dat wel te doen, afgaande op de reacties die je er soms bij leest.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kingpin

Quote from: Dynky on October 11, 2014, 19:31:07
vind ik persoonlijk niet zo vreemd, heb zelf ook nooit het "aantrekkelijke" van zo'n filmpjes gesnapt.

het enige wat je daar (bij goede filmpjes) kan doen is apparatuur/sets bekijken, maar da's imo ook het enige waar ze geschikt voor zijn...zeker niet om iets mbt de klank(kwaliteit) te beoordelen, al lijken velen dat wel te doen, afgaande op de reacties die je er soms bij leest.
Zoals al eerder gezegd vind ik het een extra dimensie toevoegen tov een stilstaand plaatje.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack


CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778

Je moet je verbeeldingskracht gebruken!  :P



Ik ga morgen nog een filmpje maken maar dan met de aktieve crossover ertussen, ben reuze benieuwd of je een verschil kan horen via YT.

Gemineye

Post de link dan maar even Martin, gaan we gezamenlijk beoordelen ;-)
:)

martin778

#18
Ga ik doen :)

Is mijn 1e link niet zichtbaar?

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778

#22
Ter vergelijk, nu aktief aangestuurd:



Grappig dat het verschil voor mij dan toch duidelijk hoorbaar is via YT.

Kingpin

Ja het verschil is hier ook duidelijk hoorbaar, alleen er zit wel volume verschil in, ondanks dat toch hoorbaar.

Hier eentje van mij toen de set nog in de woonkamer stond.
Geluid is opgenomen op de luisterplek, filmpje eroverheen gezet.

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

martin778

Het laag drukt veel harder maar als je goed oplet hoor je ook dat de aktieve crossover een harde "S-klank" toevoegt.
Hij is pittiger geworden na recap en vervangen van de 2 input opamps door LM4562's, binnenkort ga ik dus kijken of ik daar wat anders voor kan vinden, ze zitten toch allemaal in sockets.

Geen idee waar dat middengebied gedreun vandaan komt, morgen even met de polariteit en fase van de units spelen.