New Music high end innovation en Highend brussels

Started by tomvbugg, October 11, 2014, 00:33:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tomvbugg

Raar maar vind het hier niet terug.

2 Hifi shows in Brussel. Toch de moeite om te weten.  ;)

New Music High End Innovation op 8 en 9 november

High End Brussels op 25 en 26 oktober

quattronl

Gaan hier nog mensen heen?
Ik ga de 9e, samen met een collega, naar de new music show. Ik heb nog plek in de auto ;)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Jumping Jack

Ik denk dat ik wel eens binnenwip op zondag...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

klimmertje

Het juiste adres is wel "olympiadenlaan" en niet olympiadelaan zoals het op de website staat waar je op terecht komt.
Anders kom je in een wijk in Vilvoorde terecht.

gr,eric

quattronl

Quote from: klimmertje on November  3, 2014, 16:54:20
Het juiste adres is wel "olympiadenlaan" en niet olympiadelaan zoals het op de website staat waar je op terecht komt.
Anders kom je in een wijk in Vilvoorde terecht.
O lekker dan!
Thx!
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

YamahaRXV

Quote from: klimmertje on November  3, 2014, 16:54:20
Het juiste adres is wel "olympiadenlaan" en niet olympiadelaan zoals het op de website staat waar je op terecht komt.
Anders kom je in een wijk in Vilvoorde terecht.

gr,eric

;D klopt ja. Er stond nog een fout op de site die inmiddels gecorrigeerd is.
Er werd in de Nederlandstalige info aangegeven dat de show van 10.00 u tot 10.30 u zou zijn.
Zou betekenen dat de Vlamingen en Nederlanders maar een half uurtje welkom zouden zijn.... :D

Maar aan de hand van de minimale hoeveelheid reacties hier lijken er weinig personen interesse te hebben ??
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Quote from: Jumping Jack on November  3, 2014, 15:53:35
Ik denk dat ik wel eens binnenwip op zondag...

Heb ook wel zin om te gaan kijken morgen...
Wel ''even'' 130 km rijden vanaf hier, maar dat valt eigenlijk ook wel mee  ::)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

eMVe

QuoteMaar aan de hand van de minimale hoeveelheid reacties hier lijken er weinig personen interesse te hebben ??
Interesse wel, want het is een aardige lijst met merken die ik wel interessant genoeg vind om een stuk voor te rijden. Late bekendheid van dit evenement en al andere geplande bezigheden maken dat ik er helaas niet zal zijn.
Een verslag van de show wordt daarom zeer gewaardeerd. . . ::)

dre73

Ik heb highend Brussel laatst bezoocht en was echt zeer te spreken over de kwaliteit van de sets!
Ik vond alle sets zeer uitgewogen klinken,er was duidelijk aandacht aan besteed.
Als ik hier een show bezoek heb ik wel vaker het idee dat het allemaal maar een beetje neer gezet is......

Een van de grootste verrassingen vond ik wel de harbeth SuperHL5 plus,wat een geweldig open beeld en dynamiek.

Helaas heb ik dit wekend geen tijd...... ::)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

bmateijsen

Ik heb vandaag de New Music High End Innovations beurs bezocht en ook wat foto's gemaakt...

Alle foto's vind je hier

Met vriendelijke groet,

Bjorn

quattronl

Ik ga er zo met een collega heen.
Wel ff 2* 180km rijden maar ach :)

Ben benieuwd.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Dirk

#11
ik ga straks ook eens rondwandelen in de Marriot.
dit blijft toch één van de weinige shows waar nog aardig wat fabrikanten staan in behoorlijke & (meestal) afgesloten ruimtes, zonder dat het een overrompeling wordt...althans, dat hoop ik  :smile:

edit: typo
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Xander32

Have fun :thumbs-up:.

Quote from: quattronl on November  9, 2014, 08:20:55
Ik ga er zo met een collega heen.
Wel ff 2* 180km rijden maar ach :)

Ben benieuwd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

#13
Net terug.

Dé absolute topset was voor mij de Nagra - Magico s3 combi. Met een prachtige draaitafel van VPI (classic signature) met Koetso element en eindversterker van Zanden. Ik hield het amper droog bij 'The great White oceaan' van Anthony and the Johnsons. Zó onwaarschijnlijk mooi  :inlove:. Ik post nog een foto van de set.

Ook Marten (de nieuwe Getz 2 correctie: het was de Bird 2) met Jef Rowland beviel me uitstekend.

Aardige demo van de nieuwe, grootste Kef Reference en in de categorie 'betaalbaar' waren dat voor mij de beste speakers.

De vivid Giya 4 is een pareltje om te zien en te horen.

Moon met de top van Triton was mijn ding niet. Ook Triangle signature met Devialet beviel me niet echt, veel te veel aangezet laag.

Onbekend voor mij: apparatuur van A. Charlin. Erg exclusief ook: van de eindversterker worden slechts 10 stuks gemaakt! Maar de combi met de net-niet-top van kef reference was erg geslaagd!

En dé verrassing vond ik de nieuwe focal aria 905 monitor (met apparatuur van musical fidelity). Mooi volwassen en gebalanceerd geluid  :thumbs-up:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

#14
Crappy foto van een top-set...

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Rudi64

#15
Leuke namiddag,goede demo's gehoord..
Vooral prijs-kwaliteit waren voor ons de Spendors A7 met Bel Canto de mooiste set op de beurs.. :music: :music:
Mooie demo's met Sonus Faber met Chord , Kef Reference met Electrocompaniet en de Dolby Atmos demo met de Kef set up was heel leuk..
Waarschijnlijk vergeet ik nog een paar eervolle vermeldingen..maar soit..

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

RonK.

#16
Quote from: Jumping Jack on November  9, 2014, 14:51:53
Net terug.

Dé absolute topset was voor mij de Nagra - Magico combi. Met een prachtige draaitafel van Kubala Sosna met Koetso element en eindversterker van Zanden. Ik hield het amper droog bij 'The great White oceaan' van Anthony and the Johnsons. Zó onwaarschijnlijk mooi  :inlove:.

Ik had hetzelfde maar dan met een muziekstuk van Keith Jarret op lp, ik weet niet welk nummer het was, maar het was moooooiiiii ..

Ja ik ben ook in Brussel geweest, het is voor mij een "schijteindje"  :bigsmile:

De Vivid Giya 4 speakers klonken ook geweldig  maar ja 22.000 euro voor een set, dan mag je iets verwachten, en dan die looks wauw.

Grote tegenvaller was de Spendor A7 waarvan ik hoge verwachtingen had, wat stonden die in een achteraf kamertje fantasieloos te spelen zeg, mogelijk dat de muziekkeuze en de ruimte killend was, maar een regelrechte teleurstelling.

Een 2e en 3e  keer terug gaan mocht niet baten.

De nieuwe zuilen van Cambridge Audio klonk de ene keer goed maar met een ander muziekstuk zakte het geheel weer in elkaar.

Triangle ,....... veel geluid, heel veel geluid in  hoog en laag, ook hadden ze een behoorlijke ruimtelijke weergave maar misschien iets teveel van dat alles. De Dali's in de kamer ernaast met Nad klonken een heel stuk beschaafder en homogener.

De Belgische man met peachtree en dynaudio weet altijd weer een leuke sound neer te zetten met een eenvoudige set, hetzelfde heb ik met Neat en Naim.

Voor de rest veel mooi's gezien en beluisterd...... Chord erg mooi maar waar ik nog een extra keer naar terug ben gegaan was de combi Arcam met de nieuwe Kef reference 1 monitoren, wat een fijn en groots geluid zat daar in.


Tot zover mijn bevinding van een leuke dag zonder enige wetenschappelijke onderbouwingen en kennis van enige elektronische zaken mijnerzijds  :hehe:

quattronl

Ik en mijn collega vonden de Spendor A7's juist heel mooi klinken.
Zo zie je maar, smaken kunnen behoorlijk verschillen :)

De Atmos demo was leuk maar niet indrukwekkend. Was ook wel een wat kleine ruimte ervoor.

Helaas de demo's van Sonus Faber gemist. Jammer.

Ook jammer dat Marantz er wel stond maar er was niks aangesloten. Zonde.

Ik vond 2x 2 uur rijden wat teveel van het goede voor deze show. Volgende keer zoeken we het dichter bij huis.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

RonK.

#18
Quote from: quattronl on November  9, 2014, 19:41:11
Ik en mijn collega vonden de Spendor A7's juist heel mooi klinken.
Zo zie je maar, smaken kunnen behoorlijk verschillen :)

;D .............. ja zo zie je maar.

Welke muziek stond toen op, weet je dat ?   

Ik kwam iedere keer op het moment dat er een of ander redelijk schel klinkend live optreden speelde en Adele helemaal plat gecomprimeerd, zonde vond ik het.

2 x 2 uur rijden is best wel fors idd.... voor mij is het een heel krap uurtje.

Jumping Jack

#19
RonK. als dat stuk met Keith Jarret rond 13u was, dan zat ik er ook (voor de tweede maal). Het kwam volgens mij uit The Köln Concert, ik kijk straks eens welk nummer het was...

Wat betreft Triangle had ik dezelfde conclusie: té veel van het goede.

Quattroni: ik vond het bij de atmoz demo vooral vervelend dat er steeds mensen bleven rechtstaan en zo de achterspeakers blokkeerden...

Sonus Faber Lilium met Audio Research was ook erg mooi, die was ik nog vergeten te vermelden. Erg imposante speakers.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Rudi64

#20
Quote from: Jumping Jack on November  9, 2014, 19:53:11
Sonus Faber Lilium met Audio Research was ook erg mooi, die was ik nog vergeten te vermelden. Erg imposante speakers.

Inderdaad...eveneens de kleine Guru speakers waren heel aardig.
Bij Vivid stond juist hip hop te spelen en het laag dat die produceerde was voldoende voor ons om de kamer te verlaten..
De kamer met Nagra moeten wij compleet gemist hebben,zonde,...
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

RonK.

Quote from: Jumping Jack on November  9, 2014, 19:53:11
RonK. als dat stuk met Keith Jarret rond 13u was, dan zat ik er ook (voor de tweede maal). Het kwam volgens mij uit The Köln Concert, ik kijk straks eens welk nummer het was...

Bedankt voor de voorzet  O0

Het is idd deze geweest,....... wat was dat mooi.

http://www.youtube.com/watch?v=eKNQSSNNag8

Keith Jarrett the koln concert part 1

Jumping Jack

Yup, de lp speelt hier as we speak (typ). Ook op een vpi, doch een bescheidener type (had de dt vermeld als kubala Sosna, geen idee hoe ik daar bij kwam)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Rudi64

Quote from: RonK. on November  9, 2014, 19:48:24
;D .............. ja zo zie je maar.

Welke muziek stond toen op, weet je dat ?   

Ik kwam iedere keer op het moment dat er een of ander redelijk schel klinkend live optreden speelde en Adele helemaal plat gecomprimeerd, zonde vond ik het.

2 x 2 uur rijden is best wel fors idd.... voor mij is het een heel krap uurtje.

Zoals ik herinner was er bij ons de Best of Audiophile Voices II cd aan het spelen met o.a Emi Fujita "Desperado".
Deze speakers zijn heel homogeen en muzikaal met een mooi en open stage..en toch heel gedetailleerd.
Heel mooie eigenschap was dat het op een laag volume aan het spelen was en je toch een vol en evenwichtig geluid had.
Op een beurs neem ik altijd de tijd om ook de "kleinere" exposanten te bezoeken,daar kan je soms mooie ontdekkingen doen,veel bezoekers hebben alleen maar oog voor de imposante en exotische set ups..
Maar helaas missen we daardoor wel eens een zaal.. ::) Had toch wel graag eens de Magico's gehoord...


Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Graphtuner

onvoorstelbaar dat ik deze niet gezien heb, kom nochtans regelmatig kijken in dit forum  :blink:

heb er op vorige edities ook steeds met veel genoegen naar de Magico's zitten luisteren  :wub: :wub: :wub:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini