aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Former member 78

Quote from: maz on June 15, 2015, 01:14:54
Nee , ze zijn nog niet weg ,ze worden een deze dagen bezorgd . dus foto's volgen .

Voor de aangeboden prijs kon ik ze niet laten staan. Al is het maar voor 5 weekjes.

Je krijgt niet dagelijks de kans om zoiets in eigen huis te halen. Straks weet ik tenminste hoe een 800 serie b&w klinkt. De oudere serie dan.
De nieuwe types hebben my niet kunnen overtuigen.ook de grote jongens niet. Eigenlijk de hele serie niet.


Persoonlijk vond ik de 805diamond (monitors) beste klinken met een sub van allen.




Het is de oudere type 800 serie. Links op de foto.
......
`

Heb leuke herinneringen aan die oude B&W 800 :)
Een vroegere schoolvriend van mij had die dingen in zijn appartement, met een woonkamertje van nog geen 30m2 ;D

Die laagweergave maakte toen wel even indruk, ook op de buren onder, naast en boven hem  :D

Mr.M

Quote from: ArjanR1 on June 15, 2015, 10:19:42
`

Heb leuke herinneringen aan die oude B&W 800 :)
Een vroegere schoolvriend van mij had die dingen in zijn appartement, met een woonkamertje van nog geen 30m2 ;D

Die laagweergave maakte toen wel even indruk, ook op de buren onder, naast en boven hem  :D
Gelukkig zitten er wieltjes onder Arjan ,dat hebben die van jouw niet. Hahaha...
Ik dacht even grote speakers in huis te halen maar was helemaal vergeten wie de baas is daarin.

Wat ik me gister bedacht,,, met wat moet ik die dingen aansturen in godsnaam?  Wat ik hier heb staan is 2x50 watt audion hybride buizen. :):):):)

Dit lijkt op een vrachtwagen die getakeld moet worden door een smart. Gaat nooit klinken dit.

Hmmmmm even wat kennissen bellen kijken wie wat heeft voor te leen.
Ton heeft ieder geval een set kharma ev, andere kennis heeft ook een set dus dat zijn al 4 monoblokken van kharma welke niet gebruikt worden.
Die met elkaar gebrugd kan nog wel wat power leveren.

Nu nog een VV en de heren inlichten dat ik plannen heb met hun eindblokjes.
:) hahaha
Tonnnnnnn? Ben je straks thuis???hahah

**UNDER CONSTRUCTION**

Former member 78

Als je op een normaal/rustig wil luisteren, dan moet het lukken.
Maar de 800 lusten wel wat ;) Zijn ook niet de aller makkelijkste speakers om aan te sturen als je er alles wil uithalen.

Qua afmetingen valt het in vergelijking met mijn speakers idd reuze mee :D


Bama

Ik heb ook een schitterende Classe met 2x 200W 8)

Ben helaas net weg.

Deleted User

Het is de B&W 801...... de foto geeft het aan, ik heb ze zelf nog verkocht ;D Heeeeel lang geleden. 3 hoog trappenhuis zonder lift :blink:

morca

Quote from: maz on June 15, 2015, 10:46:37


Hmmmmm even wat kennissen bellen kijken wie wat heeft voor te leen.
Ton heeft ieder geval een set kharma ev, andere kennis heeft ook een set dus dat zijn al 4 monoblokken van kharma welke niet gebruikt worden.
Die met elkaar gebrugd kan nog wel wat power leveren.

Even een paar Kharma blokje,s lenen  :blink:
Zulke kennissen heb ik jammer genoeg niet  ;D

Mr.M

#4731
Quote from: jazzman on June 15, 2015, 18:35:50
Het is de B&W 801...... de foto geeft het aan, ik heb ze zelf nog verkocht ;D Heeeeel lang geleden. 3 hoog trappenhuis zonder lift :blink:
Oefffff zonder lift??? Das zweten.
Wat voor ervan? En wat is er voor in plaats gekomen.??

Bij mij is het uit de busje tillen en de rest is duwen. ze zijn inderdaad de 801 series.

Versterking heb ik al geregeld , nu nog enkel een voorversterker om er aan te hangen.
**UNDER CONSTRUCTION**

martin778

Ghehhe, de oude 802/801 valt nog reuze mee. Probeer maar een Nautilus op te tillen - totaal nergens houvast  :D

Ik heb toendertijd mijn N802's gewoon op MDF plank gezet en naar de auto gesleept door de tuin.

Deleted User

Quote from: maz on June 15, 2015, 19:17:55
Oefffff zonder lift??? Das zweten.
Wat voor ervan? En wat is er voor in plaats gekomen.??

Bij mij is het uit de busje tillen en de rest is duwen. ze zijn inderdaad de 801 series.

Versterking heb ik al geregeld , nu nog enkel een voorversterker om er aan te hangen.


Toen ik zelf in de audiowereld zat, verkocht ik die serie. We moesten zo'n set dus plaatsen. Die man draaide met Quad vv en ev en de Marantz CD-10 geloof ik...

Mr.M

Quote from: martin778 on June 15, 2015, 19:19:56
Ghehhe, de oude 802/801 valt nog reuze mee. Probeer maar een Nautilus op te tillen - totaal nergens houvast  :D

Ik heb toendertijd mijn N802's gewoon op MDF plank gezet en naar de auto gesleept door de tuin.
Hahahaha. Gelukkig zitten wieltjes hier onder.
**UNDER CONSTRUCTION**

djoeri

QuoteToen ik zelf in de audiowereld zat, verkocht ik die serie. We moesten zo'n set dus plaatsen. Die man draaide met Quad vv en ev en de Marantz CD-10 geloof ik.

Waren dat de gesloten versies? Een audioclubgenoot heeft ze met quad vv en ev dus zouden best eens diezelfde kunnen zijn.

Je kunt de kop er ook afhalen en dan zijn ze best handelbaar.

Succes

Mr.M

#4736
Even geen  tijd. Om alles twee keer te doen , maar dat komt straks wel..voor nu even zo.

Onverwacht zoals altijd , in huize Maz, audio Note speakers.

PS ,,op de tablet is het haast onmogelijk om een zin te schrijven op ht forum? Zo traag als een .....wordt de tablet????

Je weet het Maz. Als je geen tijd hebt om een verhaal te copy pasten moet je het gewoon even iets later posten. Dit is een beetje jammer. (aanvullend als member, en niet als admin: ik ben erg benieuwd naar je ervaringen  O0 Bij Philip klonken ze erg goed)
**UNDER CONSTRUCTION**

twani

#4737
Héé wat leuk, weer een link naar het stereoforum. 

Er moet eens worden nagedacht over een fusie :D


PS, de traagheid ligt toch echt aan je tablet MAZ, forum tikt prima ;)

botsen


DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

H&C Hifi

Laatst ook een set AN-E gehad met zilverspoelen etc.

De kasten zijn wel echt jaren 70/80 geluid was prima maar ik miste nogal wat. 

djoeri

Ik heb een keer an speakers in groningen gehoord maar toen stonden ze niet echt lekker opgesteld en klonken ze nergens naar.
Maar wil ze nog weleens horen aangezien hun versterkers erg goed zijn.
Op zich doen ze dat wel handig met die kasten, ze hebben iets van 3 kasten met 1 miljoen mogelijkheden aan units en onderdelen zodat je blijft upgraden.

Gr Djoeri

Zodiac


Quote from: djoeri on June 22, 2015, 15:44:20
Ik heb een keer an speakers in groningen gehoord maar toen stonden ze niet echt lekker opgesteld en klonken ze nergens naar.
Maar wil ze nog weleens horen aangezien hun versterkers erg goed zijn.
Op zich doen ze dat wel handig met die kasten, ze hebben iets van 3 kasten met 1 miljoen mogelijkheden aan units en onderdelen zodat je blijft upgraden.

Gr Djoeri
Dat moet aan Groningen liggen. Aardstralen!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

djoeri

QuoteDat moet aan Groningen liggen. Aardstralen!

Daar zeg je me wat ze hadden die dag ervoor een aardbeving, zou het de electronen in de kabels uit fase hebben getrild?

botsen


H&C Hifi

Quote from: botsen on June 22, 2015, 19:17:56
Wat miste je dan?

Het was heel muzikaal maar niet gedetailleerd genoeg en het laag was mij niet naar mijn smaak.
Ik miste het hele accurate wat een speaker met bijv keramische drivers wel kan hebben.

Mr.M

Quote from: HcHifi.nl on June 22, 2015, 19:23:05
Het was heel muzikaal maar niet gedetailleerd genoeg en het laag was mij niet naar mijn smaak.
Ik miste het hele accurate wat een speaker met bijv keramische drivers wel kan hebben.
Ik heb nu even lekker zitten luisteren en schuiven en moet zeggen dit is totaal anders dan ik gewend ben.
Normaal klinkt een ls mooi als j hem de ruimte geeft  en wegzet bij de muren.
Audio Note klinkt nergens naar als je hem verder zet dan 20 cm van achtermuur.hahaha. heel apart is dit . all mijn ervaringen betreft positionering heeft hier nul ,nul nut.

Dit is een totaal ander ls dan een gewone traditionele ls qua positionering.

Ze zijn hele aangename speakers. Ze springen nergens in uit en doen niets WAANZINNIGS. Ze klinken gewoon aangenaam met een goed presentatie van muziek.

Perfecte speaker voor kleine ruimtes met muren dicht op de speakers.

Wetende hoe mijn muziek kan klinken op een top ls, mis ik hier en daar wat klein detail en grootsheid van stage en live beleving.
Margoed ik kan niet verwachten dat dit hetzelfde doet als een 20k Kharma. (Hoewel prijs niet altijd bepalend is voor presentatie).
Zoeen ls als dit doet voor 70 % het werk goed als ik het simpel moet uitdrukken.
Alles is er, en het klinkt allemaal best goed zolang je daarvoor geen kharma of vivid in huis heb gehad.

Dus ik snap precies wat iemand bedoelt  met : het is hem toch net niet  helemaal.

Misschien een krom vergelijking maar goed ,het gaat hier om hoe goed deze ls is in vergelijking met  wat ik tot nu toe heb  ervaren in audio land.

Dus voor MIJN doende is dit een leuk speaker om 2weken te overbruggen tot de kharmas komen. (Positief bedoelt) en niet arrogant (voordat iemand weer op dde tenen getrapt wordt)want zelf voor twee weken weiger ik om naar logitechs te luisteren.;)
Als ik muziek luister moet het goed klinken en mij plezier en rust geven na een lange dag werk,  en dat doen de audio notes prima. Soms hoor je systemen in lagere prijsklasse  die je doen verbazen , en als je kijkt naar de betaalde prijs en de prestatie, , dan vraag ik mezelf af, is dat kleine beetje "muzikaliteit" echt dat berg geld extra waard? Die vraag laat ik aan u over om te beantwoorden. Voor mij wel in ieder geval.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**