aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Mr.M

Vanavond lekker aan luisteren en wat hobbyen geweest en ik moet zeggen dat de bekabeling echt wel verschil maakt met deze speakers..
Ik heb hier van Erik s de john van Gent  zilver goud  /solid core eichman en een van den hul 122 liggen.
En de verschillen zijn echt met gemak hoorbaar..

De zilver goud geeft een hele heldere hoog  en midgebied welke af en toe te fris kan klinken(mid gebied pakt je niet) , vooral met deze vanzelf helder en uber hoog resolutie speakers..
Het laag is strak maar met iets minder gewicht en druk en slamm..
De Eichmann geeft een behoorlijke laag met een warmere mids  en minder sprankelende hoog.
De van den hul is k,..t.  Drukke passages wordt een groot rommeltje. hoog is zacht en fijn en het laag is ongedefineerd...
Staging en plaatsing is een rommeltje( wollig).. Alles loopt een door elkaar en niet lekker geplaatst...
Ik heb net alles biwire aangesloten om de mooie volle mids en laag  van de Eichmann op het midlaag te zetten en de sprankelende en open geluid van de JVG zilver goud op het hoog..

En het werkt prima hier...  Ik heb nu mooi, helder en sprankelend hoog,met een heerlijk warme en volle mid gebied en laag...
Ik denk dat ik het zo hou want het klinkt nu heel erg lekker deze Martens...
Ik heb biwire vroeger geprobeerd op harbeths en vivids daar hoorde ik niet zo zeer een verschil om extra dure kabel aan te hangen..
Maar met de Martens hor ik zeer zeker vershillen in het laag mid en hoog...
Ik ga Erik eens bellen dat ik deze kabel hou. Erik als je dit lees ik hou de Johns;).....tnx voor de service dat ik ze eerst mocht proberen ..
**UNDER CONSTRUCTION**

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Mr.M

Quote from: erik s. on March  4, 2015, 09:34:27
okidoki, veel luisterplezier.
Tnx Erik

Pm me aub je gegevens..maak ik de betaling in orde.
**UNDER CONSTRUCTION**

Deleted Member 2

Quote from: maz on March  3, 2015, 22:54:17
Vanavond lekker aan luisteren en wat hobbyen geweest en ik moet zeggen dat de bekabeling echt wel verschil maakt met deze speakers..


Ben je een echte believer aan het worden Maz? ;) ;D

Gr
Henk

BuSpu

Quote from: Onder013 on March  5, 2015, 09:57:31
Ben je een echte believer aan het worden Maz? ;) ;D

Gr
Henk
Gezien de kabels die hij in bezit heeft of had heb ik daar nooit aan getwijfeld.

Mr.M

Quote from: Onder013 on March  5, 2015, 09:57:31
Ben je een echte believer aan het worden Maz? ;) ;D

Gr
Henk

ik was al een believer henk.

ik heb altijd gezegd dat kabels verschil maken, althans ik hoor verschillen. hoe beter je set hoe makkelijker je de verschillen hoort..
alleen met stroomkabels heb ik niet zozeer verschillen kunnen waarnemen. ik heb om die reden mijn dure stroomkabels verkocht en vervangen met minder dure.:)
nu heb ik alle stroomkabels van burmester.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: BuSpu on March  5, 2015, 12:39:18
Gezien de kabels die hij in bezit heeft of had heb ik daar nooit aan getwijfeld.

goed gemerkt baspu..
ik ben zeker believer tot zekere hoogte.

er is zeker verschil tussen schoenveter en een goed zilver \goud kabeltje welke goed afgeschermd is...

of er veel verschil is tussen merk A zilver van 1500 of merk B zilver van 45oo en merk C zilver van 10.000 met mooie houten blokje en goud graviring in???? niet heel veel.
**UNDER CONSTRUCTION**

Deleted Member 2

Quote from: maz on March  5, 2015, 19:10:23
ik was al een believer henk.

ik heb altijd gezegd dat kabels verschil maken, althans ik hoor verschillen. hoe beter je set hoe makkelijker je de verschillen hoort..
alleen met stroomkabels heb ik niet zozeer verschillen kunnen waarnemen. ik heb om die reden mijn dure stroomkabels verkocht en vervangen met minder dure.:)
nu heb ik alle stroomkabels van burmester.

:thumbs-up:

Mr.M

na een ellendige week is het eindelijk opgelost met de DUITSERS.
all de tweede keer dat de winkel wat beloofd en niet nakomt en de klant in de steek laat met zijn woord.

mij werd verteld dat het geld overgemaakt wordt naar me rekening en een week later nog niets.
toen ik gistert belde werd mij gezegd dat contant geld sturen via de bank niet mogelijk is van duitsland naar een buitenlandse rekening en dat er met western Union geld sturen  te duur is en dat gaan zij niet betalen..
ook via de zaak geld sturen was niet mogelijk gezien het geld cash in de winkel aanwezig is en cash betaald is..

ik heb daar inprincipe geen r.k mee te maken op moment dat   mij een papier afgegeven wordt van de winkel met stempel en tekst dat de winkel via bank het geld retour overmaakt. Dan moet je je als winkelier zijnde aan je woord houden en je afspraak nakomen.

dus ik werd GEWOON verzocht om het geld te komen ophalen en dat ze zich hadden vergist betreft overmaken..

gezien ik het helemaal heb gehad met ze heb ik het geld alsnog zelf opgehaad, dus 3 keer naar dusseldurf voor jan met korte achternaam.

ook dit keer geen excuus voor het ongemak en foute afspraak...
ik ben echt niet moeilijk en winkelier zijnde zelf snap ik volkomen dat je af en toe fouten kan maken en dat het menselijk is om fouten te maken, maar om dan zo met je klanten en fouten om te gaan vind ik zeer teleurstellend..

gelukkig is het achter de rug ik kan weer verder met hobby werk..

nieuwe nieuwa uit huize maz:

heb net een bericht uit brussel dat de airtight opgehaald wordt maandag... :pompom: :pompom:

ik ben echt gek op de air tight maar vind het echt dubbel op om de airtight en burmester vv naast elkaar te hebben.
de airtight heeft geen vv nodig en gezien ik een mooie vv heb ga ik toch proberen een burmester ev te vinden die bij mijn vv past...
**UNDER CONSTRUCTION**

newday

Weinig inlevingsvermogen van deze winkel (om het maar heel voorzichtig te zeggen  :'( :'( :'( )

Maximus_Aurelius

#3660
Burmester 909 past goed bij de 808 mk3 :D

Nou een 956 mk2 is een topper. Zelfs de 036. Staat er een op audiomarkt voor 4450 euro in Aachen. Alleen zet hij nieuwprijs op de huidige nieuwprijs terwijl de EV van 2012 is.
Toen waren er andere nieuwprijzen. Persoonlijk vind ik de adviesprijs van de aangeboden 036 te hoog ten opzichte van de toenmalige nieuwprijs.

O ja een 911 mk2 of zelfs mk3 kun je ook goed gebruiken ;)

Een tip:
Let bij Burmester goed op qua tweede hands prijzen. Ze willen veel de huidige nieuwprijzen nemen en aan de hand van deze prijs een tweede hands prijs maken.

Voorbeeld: de 956mk2 kostte in 2007 maar 7500 euro( kan ik exact nakijken omdat ik vanaf 2005 alle prijslijsten heb tot 2014) ;). Nu kost de 956 mk2 nog maar 10400 euro.

Dan kun je dus weten wanneer er een 956mk2 aangeboden wordt uit 2012 wat ze zullen proberen. Is een tip die ik je wil geven. Dit omdat ik met dit merk o zo bekend mee ben. Ikzelf heb geen Burmester, maar een oom van mij wel. Dus groei je automatisch mee in de wereld van Burmester ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jumping Jack

Ik vind het eigenlijk niet zo vreemd om een tweedehands prijs te baseren op de huidige nieuwprijzen. Dat is immers de keuze die de koper heeft op de markt zoals ie nu is.

Omgekeerd wordt nog logischer: een versterker die ooit €1000 heeft gekost, en nu nog een nieuwprijs heeft van €500 geraak je tweedehands ook niet kwijt als je refereert naar de vroegere nieuwprijs...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

bedankt voor de tip maximus , ik zal er zeker op letten.en informeren bij je als ik iets in gedachte heb van burmester..

ik wilde eigelijk een bedrag van +_ 2, 5k kwijt aan een eind versterking omdat ik door wil sparen voor de kharmas. :)

vandaar dat ik de airtight wegdoe..
**UNDER CONSTRUCTION**

Zodiac

De DUITSERS [emoji1][emoji1][emoji1][emoji1][emoji1][emoji1]
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Maximus_Aurelius

#3664
Quote from: Jumping Jack on March  6, 2015, 11:01:38
Ik vind het eigenlijk niet zo vreemd om een tweedehands prijs te baseren op de huidige nieuwprijzen. Dat is immers de keuze die de koper heeft op de markt zoals ie nu is.

Omgekeerd wordt nog logischer: een versterker die ooit €1000 heeft gekost, en nu nog een nieuwprijs heeft van €500 geraak je tweedehands ook niet kwijt als je refereert naar de vroegere nieuwprijs...



Niemand verbied dit om dit te doen ;). Het is wat de gek er dan voor geeft :D.
Zelf zou ik zeer alert blijven als ik tweede hands wat zou kopen wat de toenmalige nieuw/adviesprijs was. En vanuit deze prijs een tweede hands prijs bepalen wat ik er voor wil geven.
Ik ga echt niet iets kopen waarbij iets aangeboden wordt dat een andere nieuwprijs had dan de huidige. Wanneer ik iets wil hebben zal ik zeker in overleg gaan met de verkoper en hierop attenderen dat er toen een andere prijs was en dat ik vanuit deze prijs ga kijken en niet wat nu de huidige prijs is.

Kun je in bepaalde situatie als verkoper nog met winst verkopen of 1 op 1 ;)
Zo'n 956 mk2 als voorbeeld. Gekocht in 2005 voor nog geen 7000 euro. Je verkoopt hem in 2014 voor hetzelfde bedrag want anno 2014 kost hij 10400 euro. Volgens mij nog iets duurder ;).
Iets zegt me toch dat er niet veel mensen(kopers) daar in zullen trappen maar als verkoper zul je er maar net eentje ontmoeten die erin trapt :clapping: :D.

Het is wel dat Burmester producten best wel waarde vast zijn dit komt ook omdat ze ontzettend lang in productie blijven en wanneer er een upgrade komt deze te upgraden valt. De 956 is er al van 95 en de MK2 is een upgrade die vanaf 1997 is.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Quote from: maz on March  6, 2015, 11:26:14
bedankt voor de tip maximus , ik zal er zeker op letten.en informeren bij je als ik iets in gedachte heb van burmester..

ik wilde eigelijk een bedrag van +_ 2, 5k kwijt aan een eind versterking omdat ik door wil sparen voor de kharmas. :)

vandaar dat ik de airtight wegdoe..

Je weet me te vinden ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Mr.M

Quote from: Maximus_Aurelius on March  6, 2015, 11:46:44
Je weet me te vinden ;)

dan zal ik er gebruik van maken ook. :) 

is de burmester concerto eindtrap iets voor nu ?

kan er een via een audiokennis kopen voor rond de 1000.-

klinkt dat een beetje? en is het wat voor als tijdelijke oplossing wanneer de airtight weg is?
**UNDER CONSTRUCTION**

koen1985

2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Mr.M

Quote from: koen1985 on March  6, 2015, 13:50:40
kun je deze niet meer gebruiken ? http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m900519516-kharma-mono-blokken-mp150.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

die heb ik inderdaad tekoop staan voor een vriend van me dus het is niet van mij. ligt inderdaad onder de beruchte bankstel van maz maar is niet van maz zelf..

die kan ik ook aan de martens hangen maar vind iets anders proberen ook leuk.

**UNDER CONSTRUCTION**

Maikel_audionerd

#3669
Hoi Maz,
T is rustig hier  :dozingoff:  Heb je een mooie EV gevonden?

Edit: typo :-X
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

BJF

NAD M10 V2
Elac FS247

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Bas Akkerman

Quote from: BJF on March  8, 2015, 11:06:52
Maz is z'n bril kwijt denk ik...
Als ie al zijn brillen kwijt is, is ie vast zijn geliefde Vivids ophalen... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

CZ79

Precies, hij kan wel leuk andere luidsprekers proberen en kopen maar hij gaat altijd weer terug naar Kharma, onderbewust denk ik toch zijn grootste liefde (op zijn vriendin na)  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika