aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Contour

Wel gaaf hoor die complete Shun Mook behandeling van je kamer, genoeg MPingo hout per vierkante meter in ieder geval! Heb je al wat kunnen luisteren?

Contour

Heb je nou 6 van die staanders, waarvan 2 zwarte en 4 houtkleur? Op een eerdere foto stonden er maar 4 toch?

jahtari

Het heeft allemaal een hoog "verwende zoon die nog bij zijn moeder op een klein kamertje woont" gehalte.  :devil:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

ruud2

Quote from: Contour on July 26, 2023, 09:28:55Heb je nou 6 van die staanders, waarvan 2 zwarte en 4 houtkleur? Op een eerdere foto stonden er maar 4 toch?

die schijfjes uit een sjoelbak zijn anders ook goed bruikbaar  ::)
hebben zelfs in het hoog nog wat meer sprankeling  ;)
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Kweetniet

Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Xander32

Een nogal verschillende interpretatie hebben wij 🤓

Een dedicated luisterruimte zie ik, met daarin een fraaie set, zorgvuldig samengesteld door een liefhebber 🎶 (van muziek en apparatuur).

Quote from: jahtari on July 26, 2023, 10:04:43Het heeft allemaal een hoog "verwende zoon die nog bij zijn moeder op een klein kamertje woont" gehalte.  :devil:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ralf67

#19406
Het kan ook met violen aan de muur  :D

Maar die antenne op je hoofd ?

Die hoort er serieus bij ?

Mr.M

Quote from: Contour on July 26, 2023, 09:14:49Wel gaaf hoor die complete Shun Mook behandeling van je kamer, genoeg MPingo hout per vierkante meter in ieder geval! Heb je al wat kunnen luisteren?

gister niet meer toegekomen om te luisteren na de opstelling, ben nog even gaan nachtvissen en daarna rond 02.00 uur naar bed want dit verwend kind moet gewoon weer werken om 09.00 uur .



Quote from: Contour on July 26, 2023, 09:28:55Heb je nou 6 van die staanders, waarvan 2 zwarte en 4 houtkleur? Op een eerdere foto stonden er maar 4 toch?

ik heb 2 quartet setjes of ter wel een octet setje (8 pilaren en 56 mpingoes.) 4 pilaren zijn in de originele  houtkleur en 4 zijn zwarte geverfd door de vorige eigenaar om bij de interiur te passen vandaar de kleurverschillen.

ikheb dus een zeldzaam oktet set bij elkaar kunnen brengen en daar ben ik zeeeer blij mee. ik kan de octet set alleen  niet kwijt in mijn kamer dus heb er een sextet van gemaakt. daarom heb ik nog 2 stands en 12 mpingo schijven over nu.



Quote from: ruud2 on July 26, 2023, 10:17:39die schijfjes uit een sjoelbak zijn anders ook goed bruikbaar  ::)
hebben zelfs in het hoog nog wat meer sprankeling  ;)
jezeker, heb nog 2 setjes diamond resonatord en nog wat klein ebbenhout tuning spul waar ik nog mee moet experimenteren.
**UNDER CONSTRUCTION**

AudioEnZo


Mr.M

Quote from: jahtari on July 26, 2023, 10:04:43Het heeft allemaal een hoog "verwende zoon die nog bij zijn moeder op een klein kamertje woont" gehalte.  :devil:

nu je het zegt...... mijn kamer was inderdaad netzo klein als dit tot in mijn twintigen.... dus voor mij een thuis gevoel, lol. alleen toen had ik een casette dek van akai. en daar was ik zoooo blij mee....
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: AudioEnZo on July 26, 2023, 17:04:47:D  :D

https://www.bol.com/nl/nl/p/hoofdmassage-spin/9200000075033567/

neeeee die van mij is custom made voor bepaalde frequenties.  heeft ook iets beter ontvangst met beetje alcohol op. vooral een gooie XLO doet wonderen met dat ding op je hoofd.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Xander32 on July 26, 2023, 12:34:38Een nogal verschillende interpretatie hebben wij 🤓

Een dedicated luisterruimte zie ik, met daarin een fraaie set, zorgvuldig samengesteld door een liefhebber 🎶 (van muziek en apparatuur).


dat is nou exact wat hier staat.... in de jaren over gedroomd, hard voor gewerkt en het staat.... alleen in een net te klein kamer voor wat het kan opbrengen kwa geluid. dit klinkt uiteraard veel beter in een op maat dedicated music room.
**UNDER CONSTRUCTION**

Ralf67


Mr.M

Quote from: Xander32 on July 26, 2023, 12:34:38Een nogal verschillende interpretatie hebben wij 🤓

Een dedicated luisterruimte zie ik, met daarin een fraaie set, zorgvuldig samengesteld door een liefhebber 🎶 (van muziek en apparatuur).


Niet te vergeten de Verzamelhoek van Maz.......
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: AudioEnZo on July 26, 2023, 17:04:47:D  :D

https://www.bol.com/nl/nl/p/hoofdmassage-spin/9200000075033567/

Als je goed kijkt zie je dat die van mij veel meer Diepte in kleuren hebben. Tis allemaal over nagedacht. :clapping:

Beetje Charles Xavaior effect , of eerder Magneto ....hmmmm
**UNDER CONSTRUCTION**

Ralf67

Moet je wel kaal voor zijn voor optimaal effect  8)

Mr.M

Quote from: Ralf67 on July 26, 2023, 16:15:48Het kan ook met violen aan de muur  :D

Maar die antenne op je hoofd ?

Die hoort er serieus bij ?

Nee jo die heb ik er even bij gedaan voor de lol.

Ik plaag af en toe die maat van mij die mij helpt met opstellen van dit soort spul.

Net als gister , kwam binnen met dat ding op me hoofd met mededeling, ff kijken of ik nu wel verschillen kan horen. Want een  schijfje van paar cm op een 3m oppervlakte ruit kunnen "horen" heeft wat meer nodig dan gezond verstand en een glaasje congac Lol en dit was de extratje die je nodig had om het Shun Mook effect goed te kunnne waarnemen.. Gelukkig kon die lachen op mijn grapje en een fototje ervan maken.

SHUN mook spul zijn van di3 dingen die de een snapt en de ander om lacht.
Zo is voor ieder wat in de audio wereld. Ik snap het en maak er ook grappen mee. Best of both world laat maar zeggen.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Ralf67 on July 26, 2023, 17:17:19Moet je wel kaal voor zijn voor optimaal effect  8)

Nog ff paar dagen muziek luisteren zo een het gebeurt vanzelf.
**UNDER CONSTRUCTION**

AudioEnZo

Quote from: Mr.M on July 26, 2023, 17:13:54Als je goed kijkt zie je dat die van mij veel meer Diepte in kleuren hebben. Tis allemaal over nagedacht. :clapping:

Beetje Charles Xavaior effect , of eerder Magneto ....hmmmm
:D

Mr.M

Quote from: Ralf67 on July 26, 2023, 16:15:48Het kan ook met violen aan de muur  :D

Maar die antenne op je hoofd ?

Die hoort er serieus bij ?

Als je naar deze kamer kijkt van Billy ying dan is mijn kamer nog vrij rustig.
Die man is instrumenten maker geweest en weet wat bepaalde soort hout in een akoestiek kan doen.

Jammer dat zulke dedicated Audio gekken aan uitsterven zijn.

 Ik ben ieder geval blij dat ik nog wat mee heb gekregen van de oude garde. Nieuwe generatie kinderen zullen Shun mooks , Arc sp10 en 11, Nagra plp enz niet meer kennen straks vrees ik.
**UNDER CONSTRUCTION**

vanzomereng

#19420
Quote from: Ralf67 on July 26, 2023, 16:15:48Het kan ook met violen aan de muur  :D

Yep werkt ook, het werkt met alles, als je er maar in gelooft.
Hier in mijn regio ligt al tijden de ijshockey-competitie stil, omdat steeds alle pucks worden gejat door een audiofiele bende  :wow:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Ralf67


ruud2

ik heb de (puur) gold edition.... ;D
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

blue-eyes

Quote from: Mr.M on July 26, 2023, 17:19:40Nee jo die heb ik er even bij gedaan voor de lol.

Ik plaag af en toe die maat van mij die mij helpt met opstellen van dit soort spul.

Net als gister , kwam binnen met dat ding op me hoofd met mededeling, ff kijken of ik nu wel verschillen kan horen. Want een  schijfje van paar cm op een 3m oppervlakte ruit kunnen "horen" heeft wat meer nodig dan gezond verstand en een glaasje congac Lol en dit was de extratje die je nodig had om het Shun Mook effect goed te kunnne waarnemen.. Gelukkig kon die lachen op mijn grapje en een fototje ervan maken.

SHUN mook spul zijn van di3 dingen die de een snapt en de ander om lacht.
Zo is voor ieder wat in de audio wereld. Ik snap het en maak er ook grappen mee. Best of both world laat maar zeggen.

Actie grap van het jaar :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

michel69

best stil hier Mazske! nog steeds aan het spelen met de set die je in de laatste post had staan?
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x