aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

felix01

Quote from: maz on May  8, 2017, 19:21:47
The VT200 vacuum tube stereo power amplifier is the most powerful of the three VT-series models. Rated at 200 watts per channel into a wide range of speaker loads, the VT200 encompasses a "dual mono" circuit layout reaching back to the massive single power transformer. Eight matched pair of 6650C output tubes and 674 joules of distributed energy storage give the VT200 unwavering control over the most difficult speaker loads, without sacrificing dynamic freedom or musical nuance.
Separate left and right input and output circuit boards, with distributed power supplies, keep signal path lengths at a minimum for quicker transient attack and explosive musical dynamics. As with other VT models, constant-current sources in the input stage help maintain stable drive characteristics and differential balance of the output stage under the rapidly changing demands of actual music reproduction. Ultralinear output transformers with partial cathode coupling to the output terminals give the VT200 higher efficiency and lower output impedance than conventional vacuum-tube amplifiers. This results in better control of the loudspeaker throughout its frequency and impedance spectrum.

Both single-ended (100K ohms) and balanced (200K



[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170508/0b452711df3955d83cb12e7c8e5ec1ad.jpg[

Er zitten nu 16 gematchde Arc buizen in.

je hebt vast en zekers niet veel verwarming meer nodig ...veel luister plezier verder en tot de volgende aankoop. :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

blue-eyes

Zijn deze buizen nog te krijgen? En als er een kapot gaat, per stuk vervangen, paar, of . . . . . ?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Paul Demo

Quote from: Blue-Eyes on May  8, 2017, 19:52:13
Zijn deze buizen nog te krijgen? En als er een kapot gaat, per stuk vervangen, paar, of . . . . . ?
Buizen zijn gewoon te krijgen ja


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Xander32




Ooit eens een lel van een Krell ev gezien, maar deze is zelfs nog forser. Heftig  :headbanging:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sirius666

Wel een sterk vertekend beeld he, als maz rechtsvoor gehurkt had gezeten dan was het maar een klein dingetje achter hem :D

Maz, je had het over een grote soundstage. Met andere versterking vul je je luisterkamer toch ook makkelijk? Hoe ervaar jij dat?

Markus2

Zo, wat een lerp! Die is volgens mij bijna net zo groot als de Rogue Audio Zeus. Het vermogen komt bijna overeen en ik meen dat deze ook gebruik maakt van 6550 buizen.

Have fun! Maar die was al begonnen zag ik.

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

DofN

Quote from: maz on May  8, 2017, 01:19:37


Dit is een muzikaal Voortrap en geen AUFIOFIEL voortrap! Hij "mist" de hoogste hoog , laagste laag en de snelheid van een GOED transistor vv maar daar in plaats krijgen je een presentatie die Boeiend en heerlijk luisterend is met een grote mate van levendigheid van INSTEUMENTEN EN STEMMEN.

Ik vind het echt een gaaf ding.

Het lijkt alsof je denkt dat audiofiel en muzikaal elkaar uitsluiten? Dat lijkt me niet nodig. Een goede versterker doet beide. Zoals de SDA2400 :)





You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Mr.M

#13207
Quote from: felix01 on May  8, 2017, 19:51:45
je hebt vast en zekers niet veel verwarming meer nodig ...veel luister plezier verder en tot de volgende aankoop. :colgate:

Met dat ding AAN kan je een ruimte mee goed warm stoke felix.  De ref 110 met zijn 4 buizen per kant maakt al aardig warmte maar de vt200 met 16 buizen gaat een stapje verder denkt ik. Lol.


Quote from: Blue-Eyes on May  8, 2017, 19:52:13
Zijn deze buizen nog te krijgen? En als er een kapot gaat, per stuk vervangen, paar, of . . . . . ?
Ja ze zijn nog wel verkrijgbaar denk ik. Je moet er in iedergeval eentje hebben wat binnen de specs past va de rest.

Dus je zou dan de rest moeten meten denk ik en eentje zoeken die qua specs matched met de rest.

Daarom koop je ook gematched buizen. Dan zijn ze met elkaar gematched.
Alleen hier moet je er 16 hebben die met elkaar matchen lol.


Quote from: Sirius666 on May  8, 2017, 21:18:53
Wel een sterk vertekend beeld he, als maz rechtsvoor gehurkt had gezeten dan was het maar een klein dingetje achter hem :D

Maz, je had het over een grote soundstage. Met andere versterking vul je je luisterkamer toch ook makkelijk? Hoe ervaar jij dat?
Hoi 666 . Je opmerking klopt een beetje. Hoe verder je zot van de camera hoe kleiner een object wordt en daarom lijkt misschien de vt200 iets groter dan die is.

Maar neem het van mij aan hij is echt niet veel kleiner dan wat je ziet.

Met zij  tweeën optillen en meenemen valt tegen!.

Wat de soundstage betreft;

Met ieder versterker kan je mijn kamer vullen met genoeg sound. Ook met een 20 watter.
Echter, de manier waarop geluid geprojecteerd wordt in de ruimte is zo anders per Amp!
De plaatsing , grootte van afstanden tussen instrumenten, breedte van je stage , diepte van je stage , de zweverigheid van instrumenten en stemmen , grootte van stemmen en instrumenten En of ze kaars vast ergens in de ruimte afgebeeld worden, is het hoog , Met het mid  en laag in balans, enz enz.

Het gaat mij  niet zozeer om het ruimte te vullen met geluid maar om een geluisd projectie die mij aanspreekt en prikkelt.



Quote from: Markus2 on May  8, 2017, 21:21:40
Zo, wat een lerp! Die is volgens mij bijna net zo groot als de Rogue Audio Zeus. Het vermogen komt bijna overeen en ik meen dat deze ook gebruik maakt van 6550 buizen.

Have fun! Maar die was al begonnen zag ik.

Groet, Mark ;)

Tnx marc , het zal zeker lukken met de fun hiero!

Quote from: doorofnight on May  8, 2017, 21:24:07
Ik vind het echt een gaaf ding.

Het lijkt alsof je denkt dat audiofiel en muzikaal elkaar uitsluiten? Dat lijkt me niet nodig. Een goede versterker doet beide. Zoals de SDA2400 :)

Ik weet niet of audiofiel en muzikaal een beetje het zelfde is?

Men vindt buizen muzikaal. Ik heb niet vaak gehoord dat buizen audiofiel zijn.

Ik heb wel vaak de term audiofiel gehoord maar niet vaak  gekoppeld aan buizen, want buizen meten allemaal anders , dus qua specs is het totaal niet audiofiel? Of wel?


De Sda 2400 is meettechnisch inderdaad  superieur tov de vt200 .

De een meet met microfoons en de ander met de oren.

Ik ben meer van de oude garde. Lekker luisteren naar vervorming en imperfecties van een naald , plaat en gloeilampen ipv kaarsrecht metende klasse D. Versterkers ;).

Zo heef ieder gek zijn gebrek. Mijn gebrek is dat ik meer luister en niet meet denk ik.:).

Moet je wel toegeven abel het klinkt in ieder geval best goed bij jouw! Niet gesausd zoals ik het graag wil horen maar wel straks .
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#13208
Quote from: doorofnight on May  8, 2017, 21:24:07
Ik vind het echt een gaaf ding.

Het lijkt alsof je denkt dat audiofiel en muzikaal elkaar uitsluiten? Dat lijkt me niet nodig. Een goede versterker doet beide. Zoals de SDA2400 :)

Ps Abel.

Dat laatste zinnetje ben ik niet helemaal met je eens.

Ik heb veel spul gehad en zoals je ziet ben ik nog niet uit en blijf doorzoeken.

Als een goed versterker beide deed , waarom ben ik nog aan Hanesse hier? Heb ik nog geen goed versterker in huis gehad Dan? Dat betwijfel ik.

Wat men vergeet: AUDIOFIEL/MUZIKAAL is maar een term om een "PERSONELIJK GEVOEL/VOORKEUR" te omschrijven en dat is voor ieder anders.

Enige waar we niet omheen kunnen zijn meet gegevens. Dat zijn vaste waardes. En daar kan je een conclusie uit trekken.

Maar,  is aan wat je meet  MUZIKALITEIT aan te kopellen ?
**UNDER CONSTRUCTION**

DofN

Ik denk dat je gewoon door kan zoeken tot je een versterker hebt gevonden die jij audiofiel en muzikaal vindt. Waarom zou je concessies doen, als dat niet nodig is?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Mr.M

#13210
Quote from: doorofnight on May  8, 2017, 22:45:35
Ik denk dat je gewoon door kan zoeken tot je een versterker hebt gevonden die jij audiofiel en muzikaal vindt. Waarom zou je concessies doen, als dat niet nodig is?
Ik denk dat ik die niet gauw zal vinden Abel.

Mijn muziek beleving is net zo zweverig als de aura wat buizen versterkers muzikaal maakt. :)

Nog even en Ik begin als Scrutenizer te praten. Lol.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#13211
Heb weer een tig aantal cd's/lps/ en SPOTIFY feeds door de Sp11mk2 en Ref 110 gesjouwd en wat een combo is dit zeg!

Afstandbediening ? Niet nodig . Muziek op een volume en klaar.

Er zit een bepaalde tastbaarheid in het mid gebied van deze combo wat gewoon de juiste snaren raakt bij je. Maakt niet uit wat je draait of welke bron , het maakt MUZIEK! Meer of minder resolutie? Goed of slecht opgenomen? 44.1 /mp1,2,3 of dsd?  Maakt geen BAL UIT. Ik zit nu netzoveel van Spotify te Genieten als ik net deed met mijn  tig k duurder vynyl bron.

Ja de vynyl is een beter medium en gaf  me een nog breder lach maar ongeacht, JE LACHT EN Geniet!


Ik denk dat ik NOOIT ZOVEEL COMPLIMENTEN heb gegeven aan een Voortrap!

Ik denk dat ik gewoon een goed combinatie heb Samen gesteld wat behoorlijk naar mijn maak is.:)

De LS17SE /REF110  is een behoorlijk mooie combo waarbij transparantie en laag weergave een stapje verder gaat maar de mid gebied RIJKHEID en de spundstage Aura niet heeft wat de Sp11mk2 /Ref 110 combo neerzet.

Ben benieuwd wat de Ls17se /Vt200 doet.

Nu speel ik de oud  Arc VV sound in combi met nieuwe Arc Ev sound. Dus combi van oud VLOEIEND VV en nieuw Snel en dynamisch EV.

En de LS7SE /VT200 IS exact omgekeerde.

De nieuwe "snelle" Arc Ls17se VV  en de ouder vloeiender vt200 sound.

En dan hebben we nog optie 3: de vol VLOEIEND oud Arc sound: sp11 en vt200 sound bij elkaar.

Nou is de vt200 niet echt vintage, zoals de classic 120 of 150 monos maar tis een semi vintage EV met de vloeiende vintage karakter, maar net iets dynamischer en krachtiger en "sneller".

Ben zeer benieuwd!





**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

De sp11mk2 gaat hier in huizen Maz blijven als een soort FAVORIET  die ik niet meer weg gaat doen vrees ik.

Dit is een klassieker die alleen maar meer waard gaat worden.

Nu nog kijken of ik een sp10 kan vinden , want ben toch benieuwd waarom die een " cult " apparaat is geworden!




Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#13213
Je blijft maar doorluisteren!  , totale rust en genot !

Ik heb de  EXQUISITE GALILEO aan de kant geparkeerd en de Mini EXQUISITE aan de set gehangen , en dit geeft toch een iets beter  match met de set zoals die nu staat.

De MINI is zoals ik eerder zei net iets Opener /transparanter /audiofieler afgestemd dan de Galileo . De Galileo is wat vergeving.... kom niet op de woord, en "warmer"" klinkend tov de MINI. De Mini EXQUISITE is de Neutralere " eerlijker" van de twee.

In deze opstelling kan ik de Audiofieler en eerlijker karakter van de Mini goed warderen, gezien de rest van de set al behoorlijk gesausd / warm en gekleurd is.

DE MINI matched met de huidige setup beter dan de Galileo!  En dat met een grote stap vooruit.
Met de Galileo loopt het laag een klein beetje de mist in in mijn kamer met de sp11mk2 omdat het niet zo strak wordt weergegeven als de ls17se. Daardoor krijg je een versmering van mid / laag gebied en een net te lang doordreunend en aangezet mid/laag.

Zo zie je maar hoe belangrijk componenten met elkaar matchen is.

Ik had ook kunnen zeggen de sp11mk2 heeft een "slecht " laag  als ik niet de optie had tot switch tussen verschillende Speakers, terwijl dat zeker niet het geval is !

De combi van .sp11-kharma galileo-de rest van de set en KAMER is niet wauw . Je aandacht wordt door de "fouten" van de setup/kamer op verkeerde wijzen getrokken.

Zet deze zelfde set in een ander kamer waar de Galileo de ruimte heeft om te zingen en de kamer niet Vol loopt en versmeert  en je krijgt een heel ander oordeel denk ik over de prestaties  van de  Sp11mk2 met de golileo.


De combo Mini / sp11mk2 /kamer gaat  Heeel goed hier, (voor zover mogelijk in mijn kamer).

Dus een apparaat kan zijn ware aard alleen laten zien als je hem aan de JUISTE SETUP hangt! En daar gaan velen de mist in. En terecht , wie heeft nou thuis de beschikking over meerdere VV/EV /phono/ Dacs/cd spelers en speakers om de juiste match te maken ieder keer je een onderdeel switched?


We gaan de Avond /ochtend afsluiten met wat MOOIE fotos. Tis inmiddels 04.35 en Maz is helemaal in Rust stand en klaar voor een nieuwe dag, nu nog even 5 uurtjes slapen en straks weer hard aan werk om wat nieuws te kunnen kopen . Lol

Nu heb ik tenminste het idee dat ik na werk nog wat heb gedaan ipv eten /film /slapen /werk.

De eentonige dagritme is verstoord door 5 uurtjes heerlijk hobby,rust en eigen plezier.




**UNDER CONSTRUCTION**

Alex Groningen

Wauw, wat een indrukwekkende set! Over de klank kan ik weinig zeggen, maar de looks :inlove:

HuubF

Geweldige set, geweldig verhaal.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Quote from: maz on May  8, 2017, 22:18:02
Maar,  is aan wat je meet  MUZIKALITEIT aan te kopellen ?

Quote from: maz on May  8, 2017, 23:55:55

Nog even en Ik begin als Scrutenizer te praten. Lol.


Nog even ? Het is al begonnen. :D

Mooie set weer..ik zie dat je niet verder gaat met je akoestiek en het hierbij houdt ? Jammer want je weet dat het nog betererder kan.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Ow....en matchen is gewoon aanpassen aan je eigen smaak.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

En... probeer eens een tegeltje eronder. Ik ben benieuwd wat het effect is op een perfect ogende set en een onderdehand behoorlijk geoefend luisteraar. De kosten zijn, in vergelijking met wat je gewend bent, nul.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Leeuwarden

Nu even wat tube-rolling doen  :blink:

Markus2

#13220
Quote from: Leeuwarden on May  9, 2017, 08:35:14
Nu even wat tube-rolling doen  :blink:

Paar KT120's erin en het ding hobbelt zomaar naar 300 Watt per kanaal. Da's toch echt wel een must! :D (ongein en ik zou dat niet zomaar even doen zonder een risicoanalyse).

Mark :)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Mitch--

Quote from: chansig on May  9, 2017, 07:49:14
Ow....en matchen is gewoon aanpassen aan je eigen smaak.

Gr. Hans

Niet dan...?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Sirius666

#13222
Quote from: maz on May  9, 2017, 04:17:50
Je blijft maar doorluisteren!  , totale rust en genot !

Ik heb de  EXQUISITE GALILEO aan de kant geparkeerd en de Mini EXQUISITE aan de set gehangen , en dit geeft toch een iets beter  match met de set zoals die nu staat.

De MINI is zoals ik eerder zei net iets Opener /transparanter /audiofieler afgestemd dan de Galileo . De Galileo is wat vergeving.... kom niet op de woord, en "warmer"" klinkend tov de MINI. De Mini EXQUISITE is de Neutralere " eerlijker" van de twee.

In deze opstelling kan ik de Audiofieler en eerlijker karakter van de Mini goed warderen, gezien de rest van de set al behoorlijk gesausd / warm en gekleurd is.

DE MINI matched met de huidige setup beter dan de Galileo!  En dat met een grote stap vooruit.
Met de Galileo loopt het laag een klein beetje de mist in in mijn kamer met de sp11mk2 omdat het niet zo strak wordt weergegeven als de ls17se. Daardoor krijg je een versmering van mid / laag gebied en een net te lang doordreunend en aangezet mid/laag.

Zo zie je maar hoe belangrijk componenten met elkaar matchen is.

Ik had ook kunnen zeggen de sp11mk2 heeft een "slecht " laag  als ik niet de optie had tot switch tussen verschillende Speakers, terwijl dat zeker niet het geval is !

Het is toch al even bekend dat jouw luisterkamer niet ideaal is voor de Galileo's? Dat heeft m.i. niets te maken met matching van componenten maar logica bij het matchen van speakers aan de ruimte. Ik ben eerder benieuwd of de kamer dermate akoestisch kan worden behandeld zodat het laag van de Galileo's meer onder controle zal zijn.

Ben je trouwens niet meer met de zoektocht naar monitoren bezig?

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

Quote from: Alex Groningen on May  9, 2017, 07:41:30
Wauw, wat een indrukwekkende set! Over de klank kan ik weinig zeggen, maar de looks :inlove:
Tnx Alex.

Wat de klank betrefr, het moet je ding zijn dat warm , zwoelig buizen .

Is geen perfectie maar wel lekker luisteren . (Voor mij)
Quote from: HuubF on May  9, 2017, 07:43:26
Geweldige set, geweldig verhaal.  :worship:
Tnx Huub. We hobbyen lekker door zo.
Quote from: chansig on May  9, 2017, 07:47:33
Nog even ? Het is al begonnen. :D

Mooie set weer..ik zie dat je niet verder gaat met je akoestiek en het hierbij houdt ? Jammer want je weet dat het nog betererder kan.

Gr. Hans
Hahaha. Lol Hans,

Wat de akoestiek betreft, die laat ik even voor wat het is, het laag krijg ik toch niet makkelijk goed ,  het mid hoog vindt ik goed gaan momenteel en juist die gedeelte van spectrum is voor mij het belangrijkste.

Quote from: chansig on May  9, 2017, 07:49:14
Ow....en matchen is gewoon aanpassen aan je eigen smaak.

Gr. Hans
Precies! Alleen kan me niet voorstellen dat iemand het "lekker vindt" om naar versmeerd mid/ laag te luisteren wat bonkt en doordreunt.

Maar wat je zegt is helemaal waar. Hoe je het wendt en keert , "muzikaliteit" en matchen is: myfi.  We zijn allemaal bezig met myfi. We maken onszelf alleen maar wijs dat we opzoek zijn naar de ultieme HIFI. We zoeken allemaal de Ultieme MYFI.


Quote from: HuubF on May  9, 2017, 07:54:40
En... probeer eens een tegeltje eronder. Ik ben benieuwd wat het effect is op een perfect ogende set en een onderdehand behoorlijk geoefend luisteraar. De kosten zijn, in vergelijking met wat je gewend bent, nul.
Er zit nu speciale "isolatie platform" onder van Kreactive.

Dik massief hout gevult met speciale dempingsmatriaal en spikes. Alleen heb de spikes en schotels niet onder gezet. Dus ze zitten niet op de grond maar op een isolatie platform op de grond.

Vanavond ga ik ze van de grond tillen.
Quote from: Leeuwarden on May  9, 2017, 08:35:14
Nu even wat tube-rolling doen  :blink:
Tjaaaa. Ik denk niet dat je vrolijk wordt als je 16 buizen moet vervangen. Lol.

In de pre kan ik een en ander proberen.idd. om te kijken hoe en wat
Quote from: Markus2 on May  9, 2017, 09:08:35
Paar KT120's erin en het ding hobbelt zomaar naar 300 Watt per kanaal. Da's toch echt wel een must! :D (ongein en ik zou dat niet zomaar even doen zonder een risicoanalyse).

Mark :)
Die heb ik al in de ref 110 zitten. Die was ook eerst 8 x 6550 en nu zit er kt120 in zoals de ref 150.

Dus die is al opgepimped met kt120 wat overigens heel goed bevalt en meer kracht geeft.

Hij was 110 wat en met de kt120 gaat die richting +- 140 watt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**