Home@The Movies/Cinedream Home Cinema Happening 2014

Started by home@the movies, September 16, 2014, 23:37:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

searcher

Ik ben vorig jaar ook geweest ,het is zeer de moeite waard.
Vandaag ga ik ook  ::)



troje

Quote from: home@the movies on November  1, 2014, 01:58:18
The beauty and the beast  ;D ;D


Hij is er de TW10000  :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

Wees er maar zuinig op, er zijn er niet zoveel van   :D

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

eMVe



Vanmiddag ook een uur of twee geweest; laat ik allereerst zeggen dat het initiatief alle lof verdiend, het is momenteel wat karig op dit vlak.
Of het zinvol is om zo'n evenement te bezoeken zal voor een ieder verschillend zijn; als het is om wat kennissen weer eens te ontmoeten of de laatste ontwikkelingen op projectiegebied te bekijken is het duidelijk: gáán!
Als het is om een goede indruk te krijgen wat de mogelijkheden voor de weergave van het geluid zijn lijkt me de reis tevergeefs. . . wat een kakofonie van geluiden in die ruimte!
Sommige systemen vielen meteen door de mand: Klipsch, Dali en Focal konden me totaal niet bekoren, maar wellicht hadden vooral zij last van de omstandigheden. . .
De Auro demonstratie overtuigde ook niet echt, maar verzachtende omstandigheid was dat ik achter de laatste rij stoel stond.
Op de momenten dat het omgevingsgeluid een wat minder storende factor was, bleek de demo van Steinway Lyngdorf érg indrukwekkend, wat mij betreft de enige die goed uit de verf kwam. Prijskaartje van de gedemonstreerde set was 55.000,-. . . maar op één of andere manier vond ik het toch de beste prijs/kwaliteits verhouding van wat ik gehoord heb.
De demo van Oppo met de Darbeefunctie overtuigde ook wel; lijkt me een waardevolle toevoeging en zeker op wat lagere niveau's niet hinderlijk zichtbaar als zijnde een effect. Jammer dat de vertegenwoordiger van oorsprong Franstalig was, dat communiceert toch wat lastig ook al deed hij zijn best om het ook in het Nederlands duidelijk te maken.
De koopjeshoek was niet als zodanig herkenbaar en pas achteraf realiseerde ik me dat het hoekje tegenover de balie het moet zijn geweest, beetje een gemiste kans in meerdere opzichten. . .
Was het (voor mij) al met al de moeite waard? Ach ik was met de motor en dan is een ritje van 130 km. (heen) met deze weersomstandigheden alleen al de moeite waard, zou ik met de auto zijn gegaan dan had ik toch wel een beetje spijt gehad. . .
Ik hoop dat anderen het een betere ervaring vonden en de organisator mijn kritiek leest als zijnde opbouwend.





home@the movies

QuoteVanmiddag ook een uur of twee geweest; laat ik allereerst zeggen dat het initiatief alle lof verdiend, het is momenteel wat karig op dit vlak.
Of het zinvol is om zo'n evenement te bezoeken zal voor een ieder verschillend zijn; als het is om wat kennissen weer eens te ontmoeten of de laatste ontwikkelingen op projectiegebied te bekijken is het duidelijk: gáán!

Dat is uiteindelijk ook het doel van het event, kennis maken met nieuwe producten, zien wat er mogelijk is enz.
Je moet weten dat het grote deel van de bezoekers vooral daarvoor langs komt.
Een beurs/event is nooit de plaats om een zinvolle demo te krijgen, daarvoor is een afspraak voor een persoonlijke demo en vergelijking van verschillende producten in onze eigen demo ruimtes zo belangrijk.
Verder helemaal geen probleem met kritiek hoor, we leren ieder jaar opnieuw bij alvast dank voor je bezoek.

dvd-fan

Sony 300 WoW wat een plaatje. :worship:
Jvc was ook mooi
Epson valt dan echt tegen. Wat ook opviel was dat de schermkeuze echt belangrijk is. Bijv bij de Sony 500 had je een geluiddoorlatend scherm , maar dat zag je in het beeld terug. Weet niet of dat komt omdat het een 4k beamer is. Ook de verschillende grijze doeken vond ik niet echt mooi spelen.
Geluid lyndorf wel een strak laag maar vond de stemmen niet mooi klinken. De beide surroundgeluid demo's stonden wel erg hard. Het heeft wel meerwaarde maar zie me zelf nog geen speakers aan het plafond hangen. Werner bedankt voor de leuke dag. Ga nu naar mijn oude optoma kijken :embarassed: :embarassed:
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

home@the movies

Quote from: dvd-fan on November  1, 2014, 20:47:27
Sony 300 WoW wat een plaatje. :worship:
Jvc was ook mooi
Epson valt dan echt tegen. Wat ook opviel was dat de schermkeuze echt belangrijk is. Bijv bij de Sony 500 had je een geluiddoorlatend scherm , maar dat zag je in het beeld terug. Weet niet of dat komt omdat het een 4k beamer is. Ook de verschillende grijze doeken vond ik niet echt mooi spelen.
Geluid lyndorf wel een strak laag maar vond de stemmen niet mooi klinken. De beide surroundgeluid demo's stonden wel erg hard. Het heeft wel meerwaarde maar zie me zelf nog geen speakers aan het plafond hangen. Werner bedankt voor de leuke dag. Ga nu naar mijn oude optoma kijken :embarassed: :embarassed:

Dank voor je bezoek, het scherm bij de vw500 was ook niet naar mijn zin, het was de eerste keer dat ik dit AT scherm van screen innovation zag en ik ben ook geen fan.
Vorige week heb ik voor de demo ruimte een 4K doek van screen research binnengekregen en dat ziet er dan wel bijzonder goed uit, van op een normale kijkafstand geen structuur te bemerken.

home@the movies

Kleine tip voor de mensen die morgen nog langskomen en de Auro 3D demo willen bijwonen.
De sweetspot is uitgerekend net tussen de twee rijen stoelen, ga dus liever niet rechtstaan achter de stoelen maar wacht even op de volgende demo sessie.

Het verschil is echt wel bijzonder groot omdat je anders bijna tegen de muur van de ruimte staat, door het soms vele publiek dat er dan aanwezig is en voor de speakers staat komt dit de demo niet ten goede.
Gr.
Werner

cobaltjeh

#83
Zal hier ook maar even mijn bevindingen plaatsen.

Bij binnenkomst meteen plaats genomen in de Auro 3d zaal, daar werd naar een duidelijke uitleg en goede demo gegeven van het systeem.
De demo zelf slaagde er goed in om het verschil te laten beluisteren door de verschillende layers in/uit te faden.
Mijn complimenten naar de heer en dame van het Auro team, dit was een erg goede demo.

Toen de demo voorbij was het tijd voor een 4k demo van Werner zelf. Ook hier was de demo perfect verzorgd.
Het plaatje wat de Sony 4k beamer op het scherm plaatste was fantastisch, de scene's van Oblivion waren erg mooi. Daarna nog wat beeldmateriaal in 4k gezien, dit was net een tandje beter, maar Oblivion als bluray lag niet ver achter naar mijn idee.

Toen op zoek naar de Dolby Atmos ruimtes, in beide kleine ruimtes (epson) was het geen doen om een goede indruk te krijgen van het Atmos systeem.
Het stond gewoon te zacht en het kon gewoon niet opboksen tegen de 2 grote demo ruimtes. Erg jammer want ik had graag willen beluisteren wat deze 'goedkope' modellen konden presteren. In de 2 grote ruimtes stonden processors van +15k dus als dat niet goed klinkt is er iets goed mis.

Toen naar de grote Dolby atmos ruimte, de eerste demo stond ik achteraan in een volle ruimte. Resultaat was niet al te best. Daarna een half uurtje gewacht tot de volgende demo, gezien er maar 2 stoelen waren heb ik me heerlijk vermaakt door 20 min naar een oppo logo te kijken.  :popcorn:
Bij de 2e demo was het stukken beter, en kon ik de effecten beter waarnemen, helaas stonden er rondom en achter de stoelen flink wat mensen waardoor het geluid van achter wat belemmerd was.

Hoewel ik een goede indruk gekregen heb van het Atmos systeem, was het jammer dat hier de begeleiding stukken minder was als bij de 2 eerder demo's. Niemand met een verhaaltje, demo disc er in en wat knallen. Jammer dit was veel beter geweest als de ruimte wat groter was geweest met meer stoelen, en als er wat mensen waren van Dolby om de puntjes op de i te zetten bij de demo.

Al met al heb ik me perfect kunnen vermaken vandaag, echter merk ik toch wel dat bij deze evenementen er meestal 10 tot 15 mensen in een ruimte staan. En er eigenlijk maar 2 plekken in de ruimte zijn waar het geluid goed is. Vandaar dat je toch vaak hoort dat mensen het niet goed vonden klinken.

Maar alle lof voor het evenement, de markt gaat door een moeilijke tijd. En als je op dit moment z'on evenement kan organiseren verdient dat alle lof.

home@the movies

QuoteAl met al heb ik me perfect kunnen vermaken vandaag, echter merk ik toch wel dat bij deze evenementen er meestal 10 tot 15 mensen in een ruimte staan. En er eigenlijk maar 2 plekken in de ruimte zijn waar het geluid goed is. Vandaar dat je toch vaak hoort dat mensen het niet goed vonden klinken.

Maar alle lof voor het evenement, de markt gaat door een moeilijke tijd. En als je op dit moment z'on evenement kan organiseren verdient dat alle lof.

De eerste opmerking is zeker waar, maar uiteraard niet te vermijden op een beurs of event, vandaar steeds mijn pleidooi om voor een kwalitatieve demo eens langs te komen bij 1van onze demo ruimtes.
Daar hebben we de tijd en vooral de ruimte onder controle om er de juiste impressie te kunnen geven.
Verder dank voor de lovende woorden, we werken er hard aan en trachten iedere keer weer te leren uit de opmerkingen van onze bezoekers. Een aantal dingen zal je natuurlijk op een event als dit nooit goed krijgen.
Gr.
Werner

Rudy1968

Vandaag ook een kijkje genomen op de show.
Komende van 2ch stereo met 3.0 add on voor m.n. muziek DVD's moet ik zeggen:
HT is echt een andere wereld!

De demo van Auro3D is heel goed doordacht van opzet om te laten zien en horen wat de verschillen zijn tussen conventionele meerkanaalssystemen en Auro3D. Daarnaast is ook nog eens vooraf een introductie met toelichting gegeven door de Auro rep, allemaal professioneel aangepakt. Aan het eind van de demo zijn er geen vragen open.
De Dolby Atmos demo is inderdaad minder verzorgd, maar de effecten even spectaculair.

De beleving van films is overweldigend, bij sommige demo's werd voor mijn smaak te hard gespeeld.
(Is ook vaak het geval bij pure audio shows, mijn opmerking is bedoeld als observatie, geen kritiek.)
Ik heb ook zittend in een stoel gewacht op de volgende demo, maar wel met gehoorbescherming in.
Ik zou zoveel SPL geen speelfilm vol kunnen houden.
Afgelopen zomer heb ik sinds lange tijd weer eens bioscoopfilms gezien.
Maar bij zowel Lucy als Transformers had ik geen last van een te hoog SPL.

Ik heb nooit 4K gezien, maar alle plaatjes zijn echt plaatjes, je weet niet wat je ziet!

Het is een mooi georganiseerde show met uiteenlopende zaken on display.
Zeker uniek, in NL heb ik zoiets nog nooit gezien.
Dank aan de organisatoren!

BTW voor de Nederlanders:
ik wilde graag frietjes hebben, heeft me veel moeite gekost wat in het donker te vinden.
Ben terecht gekomen op bij Frituur Put, op de Zandpoortvest.

eMVe

Quote
BTW voor de Nederlanders:
ik wilde graag frietjes hebben, heeft me veel moeite gekost wat in het donker te vinden.
Ben terecht gekomen op bij Frituur Put, op de Zandpoortvest.
De beloofde frieten heb ik inderdaad ook niet kunnen vinden, maar gelukkig is in België een frietkot nooit ver weg. . .

QuoteDe beleving van films is overweldigend, bij sommige demo's werd voor mijn smaak te hard gespeeld.
Ja, ook bij de Steinway Lyngdorf demo was het te hard, gehoorbescherming was zelfs wellicht gewenst, maar daarbij bleef alles wel heel goed klinken; realistisch is het eerste wat daarbij in me opkomt.


donaldk

Goeie patattent vinden is altijd moeilijk, zo ook een goeie Frituur/Frietkot. Dichtsbij is die Frituur bij Nancy, iets verder via de N1 is Put, goed beoordeeld op vind een frituur. Wat naar het Zuiden zit een blijkbaar beroemde tent, Jakke, nu Thiery, die ook een tweede tent in Hever heeft geopend naast de oude Jakke in Wespelaar, dus goed voor hen die naar het Zuiden gaan.

Zes kilometer verderop zit deze (openbaar vervoer kost dat maar liefst een uur, volgens googlemaps), http://www.gva.be/cnt/dmf20141030_01350905/zelfs-met-nieuwjaar-eet-ik-friet.

Iets verder zit een goed beoordeelde Frituur, al zijn die reviews al wat ouder.

Frituur Veemarkt
Restaurante Fast Food e Lanchonete
Hendrik Speecqvest 17, 2800 Malines, Bélgica

Op foursquare werd ook deze getipt: https://nl-nl.facebook.com/pages/Frituur-bij-Nancy/111766532206439.

Antwerpsesteenweg 131, dat is de N1, dus bedrijventerein af rechtdoor rijden en dan rechtsaf de N1 op, is drie en halve kilometer van die RV Studio's (streetview van dit jaar toont een blauw DHL pand?), op een rit vanuit Nederland lijkt mij dat 'om de hoek', open van vijf tot tien.

Die Put is nog een echt kot, dreigt dus ook te verdwijnen: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=BLERO_20131011_002.
In 2005 nog aangeraden: http://www.mechelenblogt.be/2005/06/het-beste-frietkot-mechelen

En bij http://www.vindeenfrituur.be/, een score van 4 uit 5: http://www.vindeenfrituur.be/frituren/antwerpen/mechelen--2800/frituur-put/2976/. Iets verder rijden via de N1.

http://www.vindeenfrituur.be/frituren/antwerpen/mechelen--2800/

En http://frietfindr.be/frituren/p/zoeken/2800, voor dezelfde postcode.

Rudy1968

Quote from: eMVe on November  1, 2014, 23:43:18
maar gelukkig is in België een frietkot nooit ver weg. . .

Oops, ik wilde niet verwijzen naar de beloofde frieten, maar nu je dat zo zegt herinner ik het me weer.

Ik dacht dus op goed geluk wat te vinden, maar heb toch veel rondgereden en moeite moeten doen om een kot te vinden, vandaar de vermelding. Andalouse is trouwens ook een lekkere saus voor bij de frites.  :clapping:

donaldk

Patat is tegenwoordig iets wat je voordat je van huis gaat moet researchen, heb ik dus even gedaan, travelling 'n tasting by proxy, lol.

Rudy1968

Quote from: donaldk on November  1, 2014, 23:54:57
Patat is tegenwoordig iets wat je voordat je van huis gaat moet researchen, heb ik dus even gedaan, travelling 'n tasting by proxy, lol.

Smart !  ;D

donaldk

Quote from: Rudy1968 on November  1, 2014, 23:53:18
Oops, ik wilde niet verwijzen naar de beloofde frieten, maar nu je dat zo zegt herinner ik het me weer.

Ik dacht dus op goed geluk wat te vinden, maar heb toch veel rondgereden en moeite moeten doen om een kot te vinden, vandaar de vermelding. Andalouse is trouwens ook een lekkere saus voor bij de frites.  :clapping:

Je bent in ieder geval niet verkeerd uitgekomen, nog een echt kot, met Vlaamse Frieten, dus niet fabrieks of lang van tevoren voorgebakken en tevreden klanten, zover ik hiervandaan kan achterhalen. Ik zou altijd bij de verkeerde uitkomen, terwijl er een minuut verder de geroemde blijkt te zitten.

williams

Werner complimenten voor deze geweldige beurs ,echt alle demo's waren top .
Ik heb vooral genoten van de demoruimte waarin de Sony vw300 stond te draaien en ook de Auro demo was erg indrukwekkend .
Ook de Jvc x500 zag er mooi uit en  vooral het diepe zwart hiervan is echt goed.
De beamers met de laser als lichtbron vond ik ietswat tegenvallen kwa lichtopbrengst ,maar dit is pas de eerste lichting dus dit zal zeker nog beter worden in de toekomst .

Ik heb in iedergeval genoten met alles op de beurs en ik kijk nu al uit naar volgend jaar ,zeker als er dan meer 4k content en Dolby Atmos /Auro beschikbaar is.

Super .

Williams.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

Ik had al gepost in de atmos thread :) Even een kopie hier :

Ik was er ook gisteren. Ik vond de Auro demo erg mooi kwa ruimtelijkheid. Goede uitleg van de dame van Auro. Ik vond alleen de subs erg 'fout' afgesteld dwz ipv laag was er alleen gerammel en geresoneer. Op gevoel zeg ik dat de subs 18dB te hard stonden :) Dat ligt ook aan de ruimte denk ik. Maar het effect van de hoogte laag in Auro was erg mooi en het was duidelijk een meerwaarde. Lichtmond3 was de muziek demo. En de Auro demo disk was erg mooi met de langsrijdende diesel truck en de stads opnames.

Bij een Epson tw9200 projector stond een Atmos set met Onkyo versterker die pijn deed aan de oren. Stond te hard en bijzonder slechte speakers naar mijn smaak.

De Trinnov opstelling met Klipsch was wel erg goed. De Atmos demo disk klonk hier inderdaad nog een stuk beter dan bij iEar vorige week. Mooi ruimtelijke plaatsing van de geluiden. Dit was een setup met veel speakers (2x fronts 2xrears, 4x sides, center, 4x plafond, 4x woofer)
Tijdens de demo kon je geluiden daardoor nog mooier plaatsen.

Kwa normaal 7.1 was er ook nog een Steinway Lyngdorf demo die erg strak klonk. Kwa bass had deze demo het het beste onder controle. Dit is een volledig digitaal systeem met 7 kleinere speakers en 2 corner woofers. Er werd wel wat luid gedraaid.

Kwa projectoren verraste de vw300 mij. Ik had gedacht dat deze niet veel mooier zou zijn dan de vw95 die ik thuis heb hangen. Maar scherpte en licht waren gewoon een stap beter met de vw300. De vw500 draaide op een acoustisch transparant doek (bij de trinnov/Klipsch setup) en daardoor zag je de structuur van het doek. Dat was minder mooi. Veel projectoren stonden op een Blackdiamond doek te spelen. Daardoor kan je de projector niet zo goed beoordelen want door die doeken krijg je een soort fosfor achtige twinkel in het beeld wat ik persoonlijk niet mooi vind (lees : erg lelijk).
De Epson TW10000 speelde mooi maar had duidelijk minder licht dan andere projectoren. En op blackdiamond doek ook. verder heeft deze projector wel potentie.
De JVC RS49 vond ik er erg goed uit zien. Nu  JVC deze projector in prijs heeft verlaagd is dit een mooi alternatief voor de Sony hw55 en hw40 denk ik.
Er was ook een Sim projector Domino Nero3 single DLP met LED (dus geen kleuren wiel). We hebben met onze ogen knipperend en draaiende hoofden geprobeerd regenbogen te zien maar dat was er eigenlijk niet. Het beeld was minder scherp dan van andere projectoren maar zag er wel plastisch uit.

Werner bedankt voor de leuke informatieve dag! Alle demo's waren goed verzorgd. Duidelijk aangegeven wat in welke ruimte speelde. Ik vond het erg leuk.

ccpl

Gisteren ook eens langgewenst met broer en kids :
- een zeer verhelderend gesprek gehad met Bert ivm plaatsing van een ruimte, loskoppelen vd muren etc : die mannen weten waarmee ze bezig zijn
- leuk om even te kunnen de voorgestelde bisoscoopzetels van Home@themovies te kunnen testen (eerste stand) : zo kan je eens duidelijk verschil merken (de Roma is de max)
- Oppo : de Darbee geeft een heel groot verschil... vooral als je dit side to side ziet zoals zij het demonstreren, wat meteen de vraag oproept of het niet een beetje 'marketing' gewijs overdreven  :music:
- zeer leuke hoofdtelefoons ook bij Oppo en 2 mensen die hun uiterste best doen om je in het nederlands te woord te staan (of je schakelt gewoon over op frans en krijgt duidelijker uitleg en nuance)
- VW 300 demo : 4k eventjes gezien... I wasn't blown away... Werner merkt hier terecht op dat dit niet de heilige graal is, zoals SD naar HD was
- Klipsch : spelen alleen in de ATMOS ruimte, had gehoopt ook eens wat van hun hogere gamma te kunnen horen op gewone hifi, spijtig maar helaas, maar zoals boven reeds gepost was er zoveel geluid dat het toch niet tot z'n recht zou kunnen komen
- dubio : ik ging om het verschil te zien tussen de HW40 en de HW55, de Epson TW-9200 had ik al uitgesloten toen ik een jaar of 2 terug bij Werner thuis een demo dag had bijgewoond (op 24 december) en ik toen absoluut niet overtuigd was door het zwart van de Epson.... en wat overkomt me op de beurs ???? De Epson vond ik daar beter dan beide de HW40 en de HW55, die beide serieus last hadden van ruis in bepaalde scenes, vooral op de gezichten van personen in beeld....

Gezien het leuke € aanbod op de Epson 9200 denk ik dat ik daarvoor moet gaan ... ? Alle input welkom ! Wat vonden jullie ?  :ph34r:

Tenslotte dank aan Werner en Luc, die zich de benen uit het lijf lopen op de beurs, maar steeds voor iedereen tijd nemen om te luisteren en met vriendelijk woord in raad bij te staan ! Way to go guys !  :headbanging:

Kjelt

Ik was gisteren ook van de partij samen met nog vele andere ht forum genoten.
Laat ik beginnen met Werner en de mede-organisatoren te bedanken voor wat ik toch wel een ht hoogtepunt
van het jaar vind. Er zijn helaas te weinig bedrijven die nog de moeite nemen om zo'n happening te organiseren
en gezien de vele tijd en energie en dus geld dat de organisatie van zo'n evenement zal kosten ben ik blij dat we in Werner
en zijn ongebreidelde enthousiasme voor het ht gebeuren dit nog in de buurt mogelijk maakt: BRAVO!

Projectoren:
Het mooie van dit evenement is dat je meerdere projectoren naast elkaar kunt zien. Wellicht niet helemaal naast elkaar
in de zin dat je ze direct tegelijk langs elkaar kunt bekijken maar wel in ruimtes naast elkaar zodat je even heen en weer kunt lopen om zet te vergelijken.
Ik was er twee jaar geleden ook en als ik de positieve punten mag opnoemen die duidelijk verbeterd zijn:
- er zijn nu gescheiden volledig zwarte ruimtes, dus praktisch geen invallend licht meer wat stoort.
- de kwaliteit van de schermen is zeer goed (daarover later meer).
- veel projectoren (zie lijstje Werner maar zeer uitgebreid aanbod (tien stuks!) waaronder alle recente interessante projectoren.
Enige persoonlijke verbeterpunten die ik nog zou willen noemen:
- neem dezelfde afmeting van alle schermen de volgende keer voor een beter vergelijk, als voorbeeld de HW55 had een veels
te klein scherm zelfs kleiner als de HW40. Dit beinvloed toch de beleving en dat is juist iets wat je wilt voorkomen bij een projectorvergelijk.
- neem op alle boots identiek materiaal (neem desnoods een HDMI splitter of dezelfde server) zodat je als je van de ene naar de andere boot loopt,
meteen ziet wat de verschillen zijn.
- Ik zou voor demos liever standaard wit projectiedoek willen zien dan nu de SI black want het is nu moeilijker om screendoor en pixels te zien op het scherm ;)
- content: zeer persoonlijk en kun je lang over discussieren maar bijna overal draaide Transformers en dat vind ik persoonlijk qua kleuren zeer vervelend.
Het leek bijna alsof de projectoren niet waren gecalibreerd (wat ze wel waren) maar als ik mensen zie die een overdreven oranjerood gezicht hebben met azuurblauwe ogen
(even voor alle duidelijkheid dit ligt dus aan de content en staat zo op de disk) dan wordt ik daar zelf niet vrolijk van. 
Zeker de wat oudere clientele (die vaak volle portemonnaies hebben) stonden nu verbouwereerd naar robotveldslagen te kijken.
Ik had dan liever een goed gekozen scene van bv Oblivion gekozen of ander referentiemateriaal en dat in een continue loop op alle boots laten draaien.
Of gebruik anders loops van drie korte scenes van andere films achter elkaar ofzo.

Een uitgebreide review van de projectoren is vanwege de content van de Transformers voor mij toch vrij lastig gebleken en ik wil maar kort even een paar persoonlijk hoogtepunten en dieptepunten noemen:

-Absoluut Hoogtepunt:
de VW300. Wat een fantastische projector, ik was bang dat zijn zwartwaardes zouden tegenvallen vanwege het ontbreken van het iris maar niets is minder waar,
deze projector laat een droombeeld zien met normale HD content (Oblivion wat natuurlijk wel erg goede zuivere content is). Dus zelfs met 1080p toch een flinke upgrade tov bv de HW55
De VW500 zal wellicht nog net iets beter zijn maar dit is al zo'n fantastisch beeld , wow.
Ik had hem meteen willen bestellen als mijn budget het had toegelaten, wat heel helaas niet het geval is :( .

-Dieptepunten:
- de Epson TW10000, dit zou het vlaggenschip van Epson moeten zijn en eerlijk is eerlijk het beeld ziet er opzich vrij goed uit......
totdat je snel weer naar de VW300 boot gaat kijken en dan lijkt het alsof er iemand een licht matglazen filter voor je ogen weghaalt,
wat een verschil in contrast en beelddiepte ten faveure van de VW300. Ok ok de Epson heeft dan een led engine, maar het gaat toch om het uiteindelijke beeld en dat vond ik dan een zware tegenvaller
vergeleken met de VW300 en zeker als je de prijsindikaties hoort die gelijk liggen. Daarom is het zo belangrijk (voor mij) om projectoren in korte tijd naast elkaar te zien.

Ander dieptepuntje was de SIM Domino Nero 3, een van de duurste getoonde projectoren kwam of niet tot zijn recht met de wazige content of stond niet optimaal afgesteld of het is een projector die je beter links kunt laten liggen.

Geluid:
Het is hierboven al een keer gemeld, de boots hadden onderling geluidsoverlast. Vooral de Auro demo had last van enkele subwoofers van de buren.
Toch was de Auro demo heel erg mooi opgezet en liet deze heel duidelijk de verschillende geluidslagen horen. Hierbij viel het mij op dat de bovenste geluidlaag toch echt veel belangrijke informatie bevat voor het pinpointen van de geluidsbron.
Overvliegende vliegtuigen, kerktoren bellen, een veel betere accurate geluidsweergave dan tot nu toe.
Voor mezelf wat lastiger te implementeren in de huiskamer maar voor de gelukkigen onder ons met een dedicated homecinema ruimte zeker de overweging waard om je in te verdiepen.

De Steinway & Sons / Lyngdorf setup was echt heel mooi. Het stond wel iets te hard en voor sommigen waren de geluiden iets te scherp maar ik heb genoten van de geluidsweergave. Die basgitaar uit de demo klonk zelfs op afstand zo goed dat hij me uit de VW500-atmost demo gewoon wegtrok  :)
Helaas het prijskaartje van de getoonde set kwam overeen met die van een middenklasse auto  :( en is voor mij niet weggelegd, andere nadeel is dat het een compleet systeem is, je kunt het niet met andere luidsprekers of versterkers combineren.

De Atmos demo's vond ik weinig subtiel (zal wel aan mij liggen) je wilt toch de surround geluiden laten horen maar die werden na enkele secondes bij bijna iedere demo al weggeblazen door subwoofer SFXs.
Ik weet niet wat hun target audience is maar op deze manier is het meer voor tieners/twintigers die willen patsen met hun boom boom subwoofer ipv de subtiele hoogte speakers, of ik wordt te oud dat kan ook.
Hopelijk komen er snel goede speelfilms met Atmos/Auro zodat we een beter vergelijk kunnen maken, en stiekem hoop ik ook op onderlinge compatibiliteit want wie zit er nu weer op twee concurerende formaten met hun bijbehorende studio's te wachten?

Werner super bedankt, hou dit spektakel vol wat mij betreft en een volgende bestelling gaat zeker weer jouw kant op want ik vind dat dit soort initiatieven absoluut beloond moeten worden!

Kjelt

Quote from: ccpl on November  2, 2014, 13:11:27
Gezien het leuke € aanbod op de Epson 9200 denk ik dat ik daarvoor moet gaan ... ? Alle input welkom ! Wat vonden jullie ?  :ph34r:
Je moet het uiteindelijk zelf weten maar ik weet uit eigen ervaring (HW50) dat de Sony zoveel instellingen heeft wat scherpte etc. betreft die het beeld ook kunnen verzieken. Ik vond het scherm ook te klein voor de HW55. Persoonlijk zou ik voor de Sony gaan maar wellicht dat je ze een keer nog goed ingesteld naast elkaar wilt bekijken. Zou ik zeker doen.

skoebiedoe

#97
Ben ik dan de enige die het Auro demo geluid veel te plat vond klinken.
Hier spreken ze over ruimtelijkheid en diepte maar vond het eerder het tegenovergestelde...plat zonder richting,het kwam niet echt in de ruimte en je kon iedere speaker aanwijzen als deze mee begon te doen.....

Voornamelijk in het klassieke muziekstuk dat ze hebben laten horen...alles zat gewoon op één lijn,ook het orgelstukje in de kerk kon mij niet bekoren
In de demo stukjes waar ze speakers in en uit schakelden kon je wel verschil horen maar ergens is dat ook logisch als je een heel kanaal weghaalt.( vraag me dan af of ze die geluiden dan naar de fronts stuurden of dat ze gewoon weg waren)

riwi

Quote from: ccpl on November  2, 2014, 13:11:27
Gezien het leuke € aanbod op de Epson 9200 denk ik dat ik daarvoor moet gaan ... ? Alle input welkom ! Wat vonden jullie ?  :ph34r:

De HW55 stond op een blackdiamond scherm met de daarbij behorende nadelen. Ik vond de tw9200 flets ogen in vergelijk met de beide Sony's en JVC. Op zich was ie zeker niet slecht en naast een HW40 zou ik nog eens goed moeten kijken of ik mijn (voor)oordeel over LCD look zou kunnen weg stoppen.

@Skoebiedoe : waar zat je dan? Ik zat redelijk dicht bij de sweetspot en afgezien van de vibrerende en alles overheersende bass vond ik de ruimtelijkheid juist wel mooi.

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii