Home@The Movies/Cinedream Home Cinema Happening 2014

Started by home@the movies, September 16, 2014, 23:37:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

Dat had Werner al gepost ( http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=145393.msg2703676#msg2703676 ):

Quote from: home@the movies on October 30, 2014, 23:24:51
Klein lijstje met wat info over de indeling van de verschillende projector ruimtes op ons event, info over de anderen ruimtes volgt nog als ik de tijd kan vinden  ;)

Epson TW 9200
Scherm: SI Pure Grey 16:9 – Gain 0.85
                Audio: Onkyo TX-NR838  + logo Dolby atmos
Luidsprekers: Klipsch Base Reference

·         Sony VW 500
Scherm: SI Acoustisch transparent 2:35
                Audio: Trinnov Audio processor + logo Dolby Atmos
Luidsprekers: Klipsch Reference inbouw 13.4 opstelling

Die eerste setup was die die ik bijzonder beroerd vond. Ik zie dat het een Onkyo was en geen Denon zoals ik eerder had geschreven.

skoebiedoe

Ik zat rechts op de eerste rij,bijna vlak onder die hoogte speaker.

riwi

Quote from: skoebiedoe on November  2, 2014, 17:28:58
Ik zat rechts op de eerste rij,bijna vlak onder die hoogte speaker.
Ik op de tweede rij, links van het midden. Ik heb niet bewust gelet of ik geluiden per speaker kon aanwijzen. Het is inderdaad niet zoals bij stereo dat de speakers wegvallen in het geheel. Dat is ook een van de vraagtekens die ik heb bij het aanvullen van mijn  (mooie) 5.1 setup met 'wat plafond speakers'. Ik ben bang dat het er niet mooier van wordt. En ik sta ook niet te springen om mijn mooie pre-pro te vervangen door een receiver van Denon of Marantz of Onkyo :)

kermit

#103
Ik was ook van de partij en vond het echt super goed georganiseerd . Mijn complimenten voor een ieder die hieraan meegewerkt heeft.Echt top.
Het is maar dat er wegwerkzaamheden de boel ophielden richting Mechelen anders was ik vandaag weer van de partij. :D

Om te beginnen vond de demo van Lyngdorf echt geweldig. Wat een dynamiek . En dan zulke kleine speakers. De subs waren 4 keer 12ich. Tja, ik was echt onder de indruk. En er werd keihard gedraaid en de speakers gaven geen krimp. De conussen konden het geweld makkelijk aan.Geweldig Lyngdorf!
De demo ruimte met de VW 500 vond ik erg slecht bediend. Er stond soms gewoon een half uur niks aan en stond ik naar het logo van Oppo te kijken. Weer een ander moment stond alles uit. Ik ben 5keer wezen kijken en steeds niks of de man die daar de boel stond te bedienen wist niet om te gaan met het bedienen van de apparatuur. Was een Engelsman trouwens. En juist in die ruimte kon je de demo van Atmos goed  beoordelen. Maar helaas en jammer.

En dan de demo van de vw300. Wat een mooie machine. Super scherp en ook was de blacklevel goed De laser van Epson vond ik mooi om te zien. Maar nog niet het gewenste resultaat.Het is wel in een begin stadium maar leuk dat Werner het toch voorelkaar heeft gekregen om het te laten zien.Chapeau
Verder vond ik de Sony Hw40 en de Hw55 erg mooi om te zien. Ja en idd zag je een waas in het beeld. Maar dat had met de schermen te maken. Het waren Black Diamond schermen. Op 5meter afstand had ik er nog last van. Geef me maar een normaal scherm.
De Jvc Rs49 vond ik erg mooi om te zien. Tja, die heb ik zelf. ;D.

Verder vond ik het erg geslaagd en heb een leuke dag gehad. Hopelijk volgend jaar zakken de prijzen van de 4k projectoren en zal zeker overstappen . De Sony vw300 heeft mijn interesse gewekt. Ik vond hem wel iets mooier dan de vw500 die ik gezien heb bij IEar. Bedankt Werner voor een super leuke dag.


troje

Bedankt Werner + crew voor je gastvrijheid afgelopen zaterdag. Het zag er allemaal prima verzorgd uit en de hoeveelheid demo opstellingen was werkelijk indrukwekkend. Ik weet uit eerste hand dat er heel veel komt kijken bij het organiseren van een evenement zoals dit, alle respect dat je een onderneming als dit op je wilt nemen! Het is prijzenswaardig dat Cinedream zo zijn nek uitsteekt.

home@the movies

Hi Iedereen,

Alvast dank aan iedereen die de moeite heeft genomen om langs te komen, het is ieder jaar weer een beetje sterven in de weken en vooral dagen voor het event maar door het enthousiasme van onze bezoekers vergeten we snel dat ons lichaam eigenlijk zegt dat we moeten gaan slapen  ;D ;D

Voor ik verder ga met wat reacties op jullie opbouwende commentaar wil ik langs deze weg toch ook een woord van dank uiten aan al onze leveranciers en dus standhouders. Ook zij zijn een belangrijk onderdeel om dit geheel op poten te zetten en ieder jaar opnieuw kunnen we rekenen op geweldige medewerking van hun kant.
Zonder hun steun is het ook niet mogelijk dit te organiseren dus in mijn naam maar ook die van alle bezoekers dank voor jullie inzet.

Even wat snelle antwoorden op een paar terechte opmerkingen, maar ook hier en daar een kleine rechtzetting van mijn kant op een paar zaken.

1) Schermen en afmetingen;

Dit is een zeer terechte opmerking weg hebben nu al besloten dat we volgend jaar inderdaad in de projectieruimtes dezelfde afmetingen gaan hanteren en allemaal standaard witte schermen gaan plaatsen.
Het was een tegemoetkoming aan de importeur van screen innovations die ons de Black Diamond schermen ter beschikking stelde, en dat speelt natuurlijk ook mee maar was niet de juiste keuze .

2) Identiek materiaal in de verschillende standen;

Dit moet ik even rechtzetten omdat dit wel mogelijk was, er was wel degelijk een centrale server en per projector merk was er een Dune speler in de booth die aan de server was gekoppeld. De standhouders van de respectievelijke booths hadden allen een I pad ter beschikking waarmee ze 500 Blu rays allemaal afzonderlijk konden kiezen en het dus perfect mogelijk was om simultaan op bvb alle Epsons, alle Sonys of gewoon alle projectoren exact gelijk dezelfde content af te spelen.
Je kon dus gewoon om het even welke content vragen aan de standhouders en door een simpele druk op de knop was alles ter beschikking.
Jammer dus dat dit niet helemaal op die manier bij iedereen duidelijk was maar het kon dus wel.

3) Epson TW10000;

Ik wist dat het een risico was om het toestel al dan niet reeds te laten zien, zoals ik eerder al aanhaalde was dit een pre productie/proto type waar nog wel één en ander aan gaat veranderen. Verder hebben we het toestel pas Vrijdag binnengekregen, samen met alle andere. Ik heb op 1 dag tijd 11 toestellen moeten kalibreren en dat is ook voor mij een hele uitdaging ;D ;D
De tijd ontbrak mij dus volkomen om met de TW10000 aan de slag te gaan, verder dan een standaard calibratie ben ik nooit geraakt en ik ben vrij zeker dat er meer uit het toestel te halen viel dan nu het geval was.
De andere projectoren ken ik ondertussen wel bijna van buiten, met de TW10000 is dat natuurlijk een heel ander verhaal, gloednieuwe technologie die ik graag eerst grondig had willen testen maar dit was gewoon onmogelijk.
Toch wil ik Epson van harte bedanken dat we de kans hebben gekregen om dit reeds te tonen wetende dat de machine die we hadden nog niet optimaal was.

4)De Sim Domino;

Helemaal mee eens dat dit verre van goed presteerde, ik heb het tijdens het kalibreren gewoon opgegeven omdat het bijna een onmogelijke taak was om hem goed te krijgen.
De eerlijkheid gebied me om wel mee te geven dat dit toestel ook nog in volle ontwikkeling is maar ik vrees dat hier nog wel heel erg veel werk aan de winkel is om het op punt te stellen. Voor het prijskaartje dat er aan gekoppeld is presteert het erg onder de verwachtingen.

5)Kwaliteit van Atmos en audio gebeuren in het algemeen;

Hier zitten we inderdaad met een probleem waarbij we op dit ogenblik niet goed weten hoe dit op te lossen, even wat toelichting in het algemeen.
De afgelopen jaren was het geluidsgebeuren een wat minder groot probleem omdat de focus toen echt wel vooral op beeld lag en wat minder op geluid. Met de komst van Auro en Atmos was het dit jaar natuurlijk een heel ander verhaal, heel wat mensen willen kennis maken met deze nieuwe formaten. Jammer genoeg zijn een juiste plaatsing van de speakers en ook een goede ruimte van kapitaal belang dit goed tot zijn recht te laten komen.
De Auro ruimte was wat dat betreft wel behoorlijk ok omdat dit een volledig gesloten geheel is met vrij massieve wanden maar voor de  andere ruimtes was dit gewoon onmogelijk.
Ik heb nu reeds een paar weken in de eigen demo ruimte een Atmos setup hangen en ik blijf bij mijn standpunt dat het echt bijzonder goed klinkt maar daar is alles natuurlijk onder controle.
Op beurs of event in de opzet zoals die nu is is het gewoon onmogelijk om aan de juiste eisen te voldoen om een kwalitatieve audio demo te kunnen geven en dat is jammer maar helaas gewoon niet op te lossen tenzij we massieve betonnen bunkers gaan bouwen. :crazy: :crazy: :crazy:

De kwaliteit van de Auro demo was (is) heel erg afhankelijk van hoeveel volk er in de ruimte staant en vooral waar de mensen zich bevinden.
Het probleem was vaak dat het zo druk was dat er soms wel 10 mensen achter de zitplaatsen stonden die het geluid van de vloerstaanders gewoon blokkeerden omdat ze er voor stonden.
Heel de setup van Auro is vooral gebaseerd op de juiste reflecties, zo zitten bvb de top speakers gemonteerd in een hoek van 35 graden, en was de sweetspot ingesteld tussen de twee rijen stoelen. Als er zoveel mensen in de ruimte staan zoals vaak het geval was dan gaat er een heel pak van de impact verloren. Ook hier is het weer onmogelijk om de gulden middenweg te vinden op een beurs tenzij je maar 5 of 10 mensen gelijktijdig binnenlaat.
Binnenkort is de andere demo riumte bij ons ingericht met een Auro setup en kan je in de juiste omstandigheden zowel Atmos als Auro komen beluisteren. :pompom: :pompom:

En last but not least is de onderlinge battle tussen de verschillende speaker standhouders ook een gegeven waar ik ieder jaar weer mijn hart voor vasthoud, kwestie van te bewijzen wie de grootste heeft hé mannen onder elkaar het zal wel altijd een teer punt blijven zeker.
;) ;) ;)

Ik ben bijzonder blij met jullie opbouwende commentaar, weet dat we ieder jaar opnieuw trachten om hier uit te leren en in de mate van het mogelijke tegemoet te komen aan de dingen die kunnen verbeterd worden.
Jammer genoeg zullen we steeds tegen de nodige fysieke, maar laten we eerlijk wezen ook financiële beperkingen aanlopen. Er zijn natuurlijk grenzen aan wat binnen de mogelijkheden ligt maar we doen ons best.

En nu ga ik slapen want mijn lichaam heeft het een beetje opgegeven,  ik lees de verdere reacties morgen na een waanzinnige afbraak wel weer.
Nogmaals dank voor de talrijke opkomst en hopelijk tot binnenkort voor een echte demo van Atmos en/of Auro.

Gr
Werner

road rebel

#106
Dank u Werner, cinedream en alle standhouders voor het houden van deze happening!
Voor ons was het een gemakkelijke en laagdrempelige manier om kennis te maken met de voornaamste nieuwigheden op de markt.
Het is trouwens super interessant om gepassioneerde verkopers/verdelers te ontmoeten. Ik denk dan aan Werner (uiteraard) of bijvoorbeeld aan Phil uit Namen.

Wij waren even van de partij zondag (voor)middag. Ik heb niet meteen kritiek over de happening. In het algemeen kan ik mij wel vinden in de meningen van Riwi. Er zijn wel enkele zaken die ons (als niet kenner) opvielen, vragen die in mij opkwamen en die wil ik wel graag met het HTforum delen! Hopelijk val ik niet teveel in herhaling met de bovenstaande posts.

Audio Het geluidsniveau was over het algemeen vrij hoog. Nu zou ik bij dergelijke demo's en demobooths waarschijnlijk hetzelfde doen. Mijn oren zoemen vandaag alleszins nog een beetje na.

Auro 3D heeft een mooie geroutineerde demo klaar en dat merk je, dat verkoopt ook meteen goed. Alleszins kregen we een mooie indruk van wat Auro 3D met zich mee kan brengen, kennelijk had die auriga meer dan genoeg om de hele focal setup aan te sturen! De aanwijsbaarheid op sommige momenten wijt ik persoonlijk eerder aan het demokarakter van de demo  ;D en vond ik in deze context allerminst storend. Op Turbo of Oblivion zette de set voor mijn oren een mooie scene neer.
Ik vond hier en daar een scherp randje maar dat kan te maken hebben met de sound signature van focal (zo ken ik die toch uit de car audio), of met het geluidsniveau, storend was het niet. De VOG bracht meer bij dan ik verwachtte, was niet storend en ook de upmix (auromatic?) van oblivion vond ik overtuigend.

Q:Klopt het trouwens dat auromatic enkel 5.1 of 7.1 geluidssporen naar Auro 3D 9.1 upmixt? Dus zonder Auro 3D materiaal heeft het geen zin om meer dan Auro 3D 9.1 te installeren?

Atmos was er in verschillende sausjes, zoals meermaals vermeld hierboven. Persoonlijk vond ik die Denon x5200 Atmos setup (met monitor audio inbouw, radius en klipsch? ceiling) zeker niet mis om een snelle indruk te vormen. Alleen viel op dat er best veel signaal in de ceiling aanwezig is, dus dat die luidsprekers niet onderschat mogen worden. Ik had ook de indruk dat er veel tonaliteitsverschil was tussen plafond en fronts.
Q:Liefst heb je bij atmos plafondluidsprekers die meekunnen vanaf minstens 80hz, Klopt dat?

De Altitude32-Klipsch Reference atmos setup was best druk (toen was het al iets later dus er was sowieso meer volk) en ik heb er geen filmfragmenten op kunnen luisteren. Wel een muziekstukje van Bubblé, ik stond dan (want er waren maar 2 stoelen) vlak achter de 2 stoelen, behalve 2 zittenden en mijn vrouw was de ruimte leeg. Ik verwachtte eigenlijk heel veel van die Klipsch inbouw THX omdat ik die zelf overweeg. Alleen was het geluid erg rauw, de stem van Bubblé klonk wat iel (of klinkt hij altijd zo?  :blush:) en het publiek onnatuurlijk.
Q:Ik weet dan ook niet of dat komt door de luidsprekers zelf, door de ruimte of door het ingestelde volume. Ik geloof best dat (zoals Riwi vermelde) het fantastisch was met film, maar op zang vond ik er weinig aan  :dontgetit: .

Het subwoofergeweld was trouwens genoeg aanwezig (en mijn vrouw is dan ook overtuigd dat er meerdere subs moeten  :pompom: )

Phil (hij is degene die Altitude van Trinnov voor België mag voeren) vertelde mij dat hij erg veel verwacht van de mapping om een hybride setup te maken tussen de verschillende 3D audio geluiden.
Ik ben eigenlijk benieuwd naar het verschil tussen een Trinnov altitude 32 en een 10x goedkopere Marantz met ADSY in precies dezelfde setup.

Video De opstelling was fantastisch om de verschillende projectoren te kunnen vergelijken en een indruk te hebben over de verschillen in techniek tussen de verschillende merken/modellen.

-Ik was bijvoorbeeld nieuwsgierig naar het verschil Sony HW40 en HW55. Demomateriaal  was toen Oblivion, ik heb mijn best gedaan om een verschil in iris te achterhalen (al is Oblivion best licht natuurlijk). Ik vond het beeld van de Sony HW40 mooier dan die van de HW55, waarschijnlijk heeft dat te maken met het verschil in scherm (SI slate met 0.8 gain vs SI BD met 1.4 gain).
Ook hier schrok ik was want ik was in de veronderstelling dat de Black Diamond schermen altijd beter waren, maar niet dus.

-Wat een mooi beeld levert die JVC toch! Op het HTforum wordt er tegenwoordig vaak over Sony en Epson opgeschept en de prestaties tov. JVC maar op de hchappening vond ik JVC toch een mooi beeld neerzetten (er leek meer diepte en een mooier contrast).

-Ook leuk was het kunnen vergelijken van de verschillende technieken: lamp vs ledDLP (die Runco was vrij hard in kleuren, ook last van moiré op flatgebouwen op de achtergrond, het pannen op zich liep wel heel vloeiend, er is iets die mij stoorde aan het beeld maar ik weet niet wat precies) vs laser (die Epson leek mij dan weer iets te soft/vaal in directe vergelijking). Als ik andere meningen lees ben ik blijkbaar niet de enige die dat vond?

-De 4k demo van Werner was op zichzelf al de moeite om er 260km (retour) af te leggen, wat een mooi beeld levert die vw300, voor mij samen met JVC een aangename kennismaking! De vertegenwoordiger van Sony Europe zei me dan weer dat er weinig/geen verschil was in beeldkwaliteit tussen een HW40/55 en een VW300 (behalve de resolutie) maar mijn ogen (en Werner) vertelden toch iets anders. Natuurlijk ging het om een ander scherm dus het was zeker geen 1/1 vergelijk. Ik vind de VW300 ook met 1080p een hele mooie projector, ik zou die persoonlijk dan graag eens naast een JVC willen zien.
1 opmerking Werner: die roasted Duck demo was nogal choppy en ik heb nog nachtmerries van het bijhorend deuntje  ;D

Nogmaals bedankt voor het organiseren van de happening!

searcher

Dank aan Werner en mede organisatoren .

Na het file leed bij Breda omzeild te hebben kwamen Reza en ik dan toch eindelijk op de plek van bestemming.
Ik merkte direct op dat de ruimtes t.a.v vorig jaar waren aangepakt.
Een gordijn en blanking op het plafond.
Helaas had het laatste weinig effect omdat er een spiegelend effect optrad.
Gewone zwarte met name katoenen gordijn of ikea stof was beter geweest.

Lyngdorf viel mij tegen ik vond de zanger schrill/schel klinken.

Met nog steeds een oude BenQ 8700+ aan het plafond liep ik met de gedachte dat het huidige beeld van de projectoren mij zouden doen verbazen.
Niets is minder waar de Epson projectoren vielen me tegen veel grain.
Ik kreeg de neiging dat ik me niet goed kon focussen op het werkelijke beeld.

De SIM van JVC kon mij ook niet overtuigen.
Echter de Sony's en de andere JVC projectoren wel.
De Sony's vind ik altijd al een warm /romantisch beeld hebben.

De 4K projector maakte mij stil vooral de scene van het Pakistaanse ???meisje en jongen  staat op mijn netvlies gegrift.
Wat een scherpte.

Als ik nu zou moeten kiezen dan wordt het een Sony of een JVC projector.
4K als ik postcode kanjer of zoiets zou winnen.

De organisatoren hebben enorm hun best gedaan en deze keer waren er ook meer stand houders aanwezig die uitleg konden geven.
Het ontmoeten van de andere HT leden na vorig jaar was wederom erg leuk.




buizesmurf

eerste maal dat ik het evenement bezocht.Al heb ik in het eerste jaar van het bestaan van cinedream een scherm en projector gekocht.Toen was er nog geen shop,winkel.Ben al lang een stereo luisteraar en heb toen ook de stap gezet naar meerkanaals,voor even maar en dan terug naar stereo.
Ik heb het geluk van een aparte luister-kijk ruimte.
Ik beleef al mijn films in stereo,zoals ik muziek beleef.En eerlijk,ik mis dat meerkanaals zeker niet.Beter een goed dac-versterker en luidsprekers in stereo.Laat mijn oppo het multikanaal geluidssignaal omzetten naar stereo.
En je beleefd de film zoals in een echte cinemazaal,alleen in een "betere" geluidskwaliteit.Want wat volgens mij de zwakste schakel was in biina elke demo.De luidsprekers....en natuurlijk de ruimtes zelf....

clicquot

Quote from: buizesmurf on November  3, 2014, 14:21:12
eerste maal dat ik het evenement bezocht.Al heb ik in het eerste jaar van het bestaan van cinedream een scherm en projector gekocht.Toen was er nog geen shop,winkel.Ben al lang een stereo luisteraar en heb toen ook de stap gezet naar meerkanaals,voor even maar en dan terug naar stereo.
Ik heb het geluk van een aparte luister-kijk ruimte.
Ik beleef al mijn films in stereo,zoals ik muziek beleef.En eerlijk,ik mis dat meerkanaals zeker niet.Beter een goed dac-versterker en luidsprekers in stereo.Laat mijn oppo het multikanaal geluidssignaal omzetten naar stereo.
En je beleefd de film zoals in een echte cinemazaal,alleen in een "betere" geluidskwaliteit.Want wat volgens mij de zwakste schakel was in biina elke demo.De luidsprekers....en natuurlijk de ruimtes zelf....

I do not agree: zodra je jouw stereo setup op hetzelfde niveau uitbreid naar meerkanaals heeft het wel een grote meerwaarde... er worden dus constant appels met peren vergeleken en dat vind ik jammer!

Werner en co, bedankt voor het organiseren van het cinema-event - was STUKKEN beter dan vorig jaar!  ;)

Zymotic

Quote from: buizesmurf on November  3, 2014, 14:21:12
eerste maal dat ik het evenement bezocht.Al heb ik in het eerste jaar van het bestaan van cinedream een scherm en projector gekocht.Toen was er nog geen shop,winkel.Ben al lang een stereo luisteraar en heb toen ook de stap gezet naar meerkanaals,voor even maar en dan terug naar stereo.
Ik heb het geluk van een aparte luister-kijk ruimte.
Ik beleef al mijn films in stereo,zoals ik muziek beleef.En eerlijk,ik mis dat meerkanaals zeker niet.Beter een goed dac-versterker en luidsprekers in stereo.Laat mijn oppo het multikanaal geluidssignaal omzetten naar stereo.
En je beleefd de film zoals in een echte cinemazaal,alleen in een "betere" geluidskwaliteit.Want wat volgens mij de zwakste schakel was in biina elke demo.De luidsprekers....en natuurlijk de ruimtes zelf....

Bedoel je nu dat als je in de cinema zit, je ook stereo hoort?

buizesmurf

#111
Wat ik bedoel is,als je al een goede stereo set bezit,kost dit meer dan je set om deze op te waarderen met evenwaardige componenten tot een volwaardige meerkanaals set.
Op het evenement zelf totaal geen kritiek.Ik heb me goed vermaakt,veel intressants gezien.
En ja...ik heb ook upgrade kriebels..... :clapping: :pompom: :
Wanneer je plannen hebt om van nul een volwaardige homecinama dan kan je natuurlijk niet meer zonder meerkanaals....Laten we zeggen....de sky is de limit dan.......

Kjelt

2.0 is veel makkelijker goed te krijgen dan meerkanaals audio. Als je een echt goede setup hebt met akoestische en room correction dan is het toch wel erg mooi.
Helaas is dit niet gemakkelijk voor elkaar te krijgen.

buizesmurf

Quote from: Kjelt on November  3, 2014, 14:40:29
2.0 is veel makkelijker goed te krijgen dan meerkanaals audio. Als je een echt goede setup hebt met akoestische en room correction dan is het toch wel erg mooi.
Helaas is dit niet gemakkelijk voor elkaar te krijgen.

Dat is wat ik bedoel.En denk dat de meeste onder ons niet het geluk hebben een aparte ruimte te hebben voor de hobby.
Daarom dat een zorgvuldige meerkanaals set meer voldoening geeft dan in een echte cinemazaal.
Je kan alles perfect naar je wens afstemmen en de" sweetspot" is altijd voor jezelf

katwax

Quote from: riwi on November  2, 2014, 12:07:53
Veel projectoren stonden op een Blackdiamond doek te spelen. Daardoor kan je de projector niet zo goed beoordelen want door die doeken krijg je een soort fosfor achtige twinkel in het beeld wat ik persoonlijk niet mooi vind (lees : erg lelijk).
Dit was vooral duidelijk in de ruimte waar de HW55 stond, mijn vrouw zag dit echter niet.
De demo van het verschil in de schermen dat je kon zien in de stand waar SI stond met Oppo, vond ik zeer duidelijk en mijn voorkeur ging ook naar het middelste deel (niet de BD).
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

home@the movies

QuoteDe SIM van JVC kon mij ook niet overtuigen.
Echter de Sony's en de andere JVC projectoren wel.
De Sony's vind ik altijd al een warm /romantisch beeld hebben.

Ik denk dat je een paar dingen door elkaar haalt  ;) SIM is een afzonderlijk merk en heeft niets met JVC te maken.
Er was maar één JVC projector aanwezig, de anderen waren Epsons en Sony's  ;) ;)


searcher

Quote from: home@the movies on November  3, 2014, 17:46:40
Ik denk dat je een paar dingen door elkaar haalt  ;) SIM is een afzonderlijk merk en heeft niets met JVC te maken.
Er was maar één JVC projector aanwezig, de anderen waren Epsons en Sony's  ;) ;)

:unsure: oeps



Crownfire

Ook ik ben zondag morgen geweest. Lekker rustig op dat moment nog. Tegen 12 uur was het wat drukker. Ik vond de auro 3D demo indrukwekkend. Uiteraard is alles niet perfect afgesteld. Maar een goede indruk wat de auro 3D kon kreeg ik zeker. Dolby atmos heb ik minder goed kunnen beluisteren, wellicht eens bij cinedream langs gaan om het beter te kunnen beluisteren. Ik ben in ieder geval erg nieuwsgierig. De 4k projectoren waren ook erg indrukwekkend. Wellicht als ik de staatsloterij win op korte termijn interessant. Anders even een paar jaartjes wachten. Wel ben ik op zoek naar een goed projectiescherm. Ik neem aan dat dit ook mogelijk is om te bekijken in combinatie met een auro 3D demo bij cinedream?

Al met al vond ik het erg leuk om te zien.


donaldk

Als je de jackpot van 19,3  mln krijgt kun je een Belgische 3D projector nemen, zes P-tjes;-).

jaco

Quote from: donaldk on November  3, 2014, 20:05:16
Als je de jackpot van 19,3  mln krijgt kun je een Belgische 3D projector nemen, zes P-tjes;-).
Jou kennende vast wel weer een ding waar 100 dB koelings geluid vanaf komt. Lekker praktisch voor de woonkamer..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

donaldk

Die ruimte is dan toch ook aangepast, aan de 19,3;-). Voor de kleinere, dus standaard Xenon, machines heeft de Residential verkoper in de UK trouwens een kant en klare kast ontwikkelt. Ding kun je zo in de ruimte plaatsen, lucht afvoer eraan en gaan, zit de projector en alle extra electronica in een geisoleerde en geconditioneerde 'cube'. Die BarcoDCi's doen standaard maar iets van 60dB, dus dat is wat makkelijker isoleren;-).

vik

Ik ben zondag ook nog even geweest met een vriend van mij.

Mijn hoogtepunt was de Auro 3D demo, en het was eind van de middag prima te doen plus dat wij Tina van de Galaxy Studios blij hebben kunnen maken met een Auro 3D Tiesto Blu ray, en deze hebben kunnen luisteren.  Tina deed de Auro 3D demo erg leuk btw. Dat geldt overigens ook voor de heer die de 4K demo deed in deze ruimte, ik neem aan dat dit Werner was?

Complimenten voor de organisatie  :thumbs-up:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

MechanicalAnimal

Quote from: ccpl on November  2, 2014, 13:11:27
- dubio : ik ging om het verschil te zien tussen de HW40 en de HW55, de Epson TW-9200 had ik al uitgesloten toen ik een jaar of 2 terug bij Werner thuis een demo dag had bijgewoond (op 24 december) en ik toen absoluut niet overtuigd was door het zwart van de Epson.... en wat overkomt me op de beurs ???? De Epson vond ik daar beter dan beide de HW40 en de HW55, die beide serieus last hadden van ruis in bepaalde scenes, vooral op de gezichten van personen in beeld....

Ik kon helaas niet maar fjuuuuuw.......blij dat ik niet de enige ben die (in elk geval de 40) de sony's ruis in het beeld vindt geven.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

home@the movies

Hi

Toch even opletten met het beoordelen van al dan niet aanwezigheid van ruis ea bij het bekijken van de verschillende projectoren.

Vergeet niet dat er een hele hoop mensen verschillende dingen vragen aan de mensen die in de booths staan, zo kan bvb iemand gevraagd hebben om de reality creation aan te zetten bij de sony. Als die door de Sony man op bvb 30 werd gezet en je ziet een scene uit de The Dark Knigt dan loop ik zelf ook gillend buiten  ;) ;). Dit heef dan niets met de projector zelf te maken maar met settings die niet staan zoals ze horen te staan.
Dit soort van dingen is onmogelijk onder controle te houden, de projectoren zijn gekalibreerd maar het is een utopie om te denken dat iedereen alles netjes laat staan.

Zo kwam ik op een bepaald moment in onze 4K ruimte en stond de scharpness op 60 en de brightness op 40, terwijl die respectievelijk door mij op 0 en 51 waren gezet.
Nogmaals op het hart drukken dat een event zoals dit niet dient om een compleet correcte en demo te krijgen, dat is onder de gegeven omstandigheden absoluut een onmogelijke opgave.
Maak een afspraak in een van onze demo ruimtes en je krijgt een ander verhaal omdat daar alles 100% onder controle is.

Gr
Werner

FrankL

Quote from: home@the movies on November  3, 2014, 00:07:22

1) Schermen en afmetingen;

Dit is een zeer terechte opmerking weg hebben nu al besloten dat we volgend jaar inderdaad in de projectieruimtes dezelfde afmetingen gaan hanteren en allemaal standaard witte schermen gaan plaatsen.
Het was een tegemoetkoming aan de importeur van screen innovations die ons de Black Diamond schermen ter beschikking stelde, en dat speelt natuurlijk ook mee maar was niet de juiste keuze .



Inderdaad, dat zal de volgende Happening een stuk interessanter maken.
Voor mij was de Sony 300 de enige projector die goed tot zijn recht kwam. Een mooie ruimte, groot matwit scherm.
De demo-ruimtes waren overigens prima. Donker plafond, en gelukkig gordijnen voor de 'deuropening'.  De diverse schermen met hogere gain waren het 'probleem' voor vergelijking van de projectoren. En dat was voor mij (en mijn vrienden), buiten de gezelligheid van een road-trip, de hoofdreden om te komen: een globaal beeld van de kwaliteitsverschillen van de beste projectoren.

Ik was dus benieuwd naar een vergelijking (van de Sony 300) met de Sony 500 en de Epson 10000. Dat lukte helaas niet, het geperforeerde scherm van de Sony 500 stand was afschuwelijk. In plaats van het verwachte bijna analoge beeld zaten we naar flinke 'pixels' te kijken. We zijn na ongeveer 3 minuten kijken daar afgehaakt.
Ook de Epson kwam niet tot zijn recht op het zeer glimmende (zwarte 0.8 gain) scherm. Mijn vermoeden is dat achter die glans een heel redelijk beeld zit.

De Sony 300 was zeer fraai, en wat een bak licht op het 2.7m brede scherm (in de lage lamp stand). Zelfs toen we met sharpness van 60 keken liepen we niet "gillend buiten" ;)

Maar goed, behalve een leuke trip was het was hoe dan ook leerzaam. Het werd wel duidelijk dat bijv. de Sony 55 geen redelijk alternatief is voor mijn Marantz. Ik zal minstens naar de Sony 300 moeten gaan om blij te worden van het beeld. Daar waren we het alledrie over eens toen we eenmaal weer in Utrecht aangekomen een filmpje keken op mijn matwitte scherm :)


Frank
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95