Gemineye's bescheiden stereo set

Started by Gemineye, August 29, 2014, 16:56:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Gemineye


Ik heb toch vaak best goede ervaringen met marktplaats! Ik had deze versterker gekocht en gevraagd of hij hem wilde versturen. Dat wilde hij wel en vooruit betaald. Stuurde hij een bericht of hij hem toch langs mocht brengen omdat hij anders niet zeker wist of hij wel goed aan zou komen. Dat is toch geweldige service! En eerlijk is eerlijk; hij ziet er echt wel erg netjes uit!

Later maar even aansluiten.
:)

Gemineye



Nou zo dan maar! Even wat restanten uit mijn kabel bakje gezocht en ik heb alles zo te zien. Alleen de spades van de bruggen passen niet helemaal lekker op deze terminals omdat er een plastic kapje overheen zit. Maar eens zien hoe ik dat uiteindelijk ga oplossen. Speaker kabels is de 2x2 meter die ik nog over had uit mijn normale set.

Versterker zit nu via een lange coaxiale kabel op coax uitgang van mijn hoofdtelefoonversterker (fiio Olympus) aangesloten op de pc. Volgens mij voldoet dat wel voor dit doel.

Voedingskabel is een Ali expres kabeltje die ik ooit uit nieuwsgierigheid besteld had en mij qua uiterlijk niks tegenviel. (Gewoon neppe maar nette connectoren, en natuurlijk geen chique maar een redelijk dikke doodnormale kabel erin, en afgewerkt met een kous..) Komt nu wel van pas omdat de bijgeleverde kabel veel te lang is.

Ik ben tot nu toe best tevreden!
:)

brt

Dat ziet er mooi uit, maar - ik wil geen spelbreker zijn maar gooi het balletje toch op - waarom heb je niet gekozen voor een koptelefoon opstelling? Mooie dac op je laptop, mooie koptelefoon, dan bereik je toch een veel beter geluid dan met deze opstelling?

Ik vermoed op basis van deze foto dat je veel te veel laag hebt, maar ik kan het mis hebben...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

fugazi_2009

Quote from: brt on November 24, 2021, 23:03:21
Dat ziet er mooi uit, maar - ik wil geen spelbreker zijn maar gooi het balletje toch op - waarom heb je niet gekozen voor een koptelefoon opstelling? Mooie dac op je laptop, mooie koptelefoon, dan bereik je toch een veel beter geluid dan met deze opstelling?


Over het algemeen zullen de eisen voor een werkkamerset niet altijd gaan om het perfecte geluid. Vaak is het fijn om wat muziek op de achtergrond te hebben, en de hele dag met een koptelefoon op zitten is ook niet ideaal (kan ik intussen uit ervaring zeggen, aangezien we dat nu al bijna zo'n twee jaar noodgedwongen doen voor het werk)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Gemineye

Quote from: brt on November 24, 2021, 23:03:21
Dat ziet er mooi uit, maar - ik wil geen spelbreker zijn maar gooi het balletje toch op - waarom heb je niet gekozen voor een koptelefoon opstelling? Mooie dac op je laptop, mooie koptelefoon, dan bereik je toch een veel beter geluid dan met deze opstelling?

Ik vermoed op basis van deze foto dat je veel te veel laag hebt, maar ik kan het mis hebben...
Nou om te beginnen heb ik niks met koptelefoons. Ik vind het niet prettig en het bekoort me niet. Bovendien draag ik al veel teveel koptelefoon op dit moment! Daarnaast is het vooral bedoeld voor wat achtergrond muziek, geen hoog volume. Vooralsnog vind ik het laag wel meevallen. De akoestiek in de ruimte blijft veel meer een dingetje. Dat uit zich vooral in galm. Ik denk dat ik achter de werkplek toch nog maar eens een groot akoestisch paneel ophang (iets van 2x2m ofzo)
:)

brt

Quote from: Gemineye on November 25, 2021, 07:06:45
Nou om te beginnen heb ik niks met koptelefoons. Ik vind het niet prettig en het bekoort me niet. Bovendien draag ik al veel teveel koptelefoon op dit moment! Daarnaast is het vooral bedoeld voor wat achtergrond muziek, geen hoog volume. Vooralsnog vind ik het laag wel meevallen. De akoestiek in de ruimte blijft veel meer een dingetje. Dat uit zich vooral in galm. Ik denk dat ik achter de werkplek toch nog maar eens een groot akoestisch paneel ophang (iets van 2x2m ofzo)

Ah oké, dan is het idd prima!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vanzomereng

#132
Quote from: Gemineye on November 25, 2021, 07:06:45
Nou om te beginnen heb ik niks met koptelefoons. Ik vind het niet prettig en het bekoort me niet. Bovendien draag ik al veel teveel koptelefoon op dit moment! Daarnaast is het vooral bedoeld voor wat achtergrond muziek, geen hoog volume. Vooralsnog vind ik het laag wel meevallen. De akoestiek in de ruimte blijft veel meer een dingetje. Dat uit zich vooral in galm. Ik denk dat ik achter de werkplek toch nog maar eens een groot akoestisch paneel ophang (iets van 2x2m ofzo)

Ander alternatief is eventueel 2 fraaie (actieve) hoogwaardige kleine speakers voor nearfield e.v.t. aangevuld met een woofertje.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Gemineye

In mijn main set gebruik ik nog steeds een raspberry pi als streamer. Nu sinds een week heeft die de geest gegeven. Ik kan er nog verder naar kijken hoor, maar hij doet helemaal niks meer.

Nou heb ik vooralsnog even muziek via de Samsung tv waar ook een spotify app op zit. Ik dacht; dat is eigenlijk best een goed alternatief! Maar het geluid is wel veel minder van kwaliteit dan via de raspberry. Het is wat platter, doffer; minder diepte, minder laag. Eigenlijk kan ik niet zo heel goed verklaren waar dat verschil van komt want het geluid is ook gewoon digitaal en gaat naar dezelfde versterker.

Ik ga nog even bedenken wat ik nu ga doen; kijken of het via de tv beter te krijgen is, de raspberry weer aan de gang puzzelen of gewoon tóch eens een andere streamer (loop daar al zo lang over te twijfelen)
:)

Gemineye

#134
Na een hele tijd weer eens een update. Doordat het forum niet meer op Tapatalk werkt was ik het even uit het oog verloren. Maar ik zal ook weer eens iets van me laten horen, hoewel er eigenlijk geen nieuws is. Ik gebruik nog precies dezelfde setup als hierboven genoemd; de Advance Acoustic MPP505 bevalt eigenlijk nog steeds erg goed. Streaming van spotify gaat nog steeds via de TV, eigenlijk gaat dat prima en het leidt ertoe dat ik ondertussen aan een pre met alleen een digitale ingang ook genoeg zou hebben want meer ingangen gebruik ik helemaal niet.
Die eindversterkers waren een goede zet denk ik, ik ben daar nog steeds erg blij mee. Die geven een heerlijk open middengebied en een heel fraai hoog, en niet onbelangrijk bij deze speakers; het laag is mooi strak.

Ik ben een tevreden mens; eigenlijk geen wensen op dit moment.

De samenvatting; ik gebruik nu dus:
- Advance Acoustic MPP505 pre met DAC
- 2x Hypex NC400 in Ghent audio behuizing (built by Richi)
- 2x Scan Speak Reference plus
:)

mmuetst

Quote from: Gemineye on September 27, 2023, 08:48:09Na een hele tijd weer eens een update. Doordat het forum niet meer op Tapatalk werkt was ik het even uit het oog verloren. Maar ik zal ook weer eens iets van me laten horen, hoewel er eigenlijk geen nieuws is. Ik gebruik nog precies dezelfde setup als hierboven genoemd; de Advance Acoustic MPP505 bevalt eigenlijk nog steeds erg goed. Streaming van spotify gaat nog steeds via de TV, eigenlijk gaat dat prima en het leidt ertoe dat ik ondertussen aan een pre met alleen een digitale ingang ook genoeg zou hebben want meer ingangen gebruik ik helemaal niet.
Die eindversterkers waren een goede zet denk ik, ik ben daar nog steeds erg blij mee. Die geven een heerlijk open middengebied en een heel fraai hoog, en niet onbelangrijk bij deze speakers; het laag is mooi strak.

Ik ben een tevreden mens; eigenlijk geen wensen op dit moment.

De samenvatting; ik gebruik nu dus:
- Advance Acoustic MPP505 pre met DAC
- 2x Hypex NC400 in Ghent audio behuizing (built by Richi)
- 2x Scan Speak Reference plus
En hoe ziet het nu er uit (zonder plaatjes is het ook maar saai  ;)  ).
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

#136
Was wel heel benieuwd naar die luidsprekers en zag jou post op Hififreak

Mooie luidsprekers. Ben benieuwd of de opstelling nog zo is maar dan met nieuwe electronica?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Richi

Quote from: Gemineye on September 27, 2023, 08:48:09Na een hele tijd weer eens een update. Doordat het forum niet meer op Tapatalk werkt was ik het even uit het oog verloren. Maar ik zal ook weer eens iets van me laten horen, hoewel er eigenlijk geen nieuws is. Ik gebruik nog precies dezelfde setup als hierboven genoemd; de Advance Acoustic MPP505 bevalt eigenlijk nog steeds erg goed. Streaming van spotify gaat nog steeds via de TV, eigenlijk gaat dat prima en het leidt ertoe dat ik ondertussen aan een pre met alleen een digitale ingang ook genoeg zou hebben want meer ingangen gebruik ik helemaal niet.
Die eindversterkers waren een goede zet denk ik, ik ben daar nog steeds erg blij mee. Die geven een heerlijk open middengebied en een heel fraai hoog, en niet onbelangrijk bij deze speakers; het laag is mooi strak.

Ik ben een tevreden mens; eigenlijk geen wensen op dit moment.

De samenvatting; ik gebruik nu dus:
- Advance Acoustic MPP505 pre met DAC
- 2x Hypex NC400 in Ghent audio behuizing (built by Richi)
- 2x Scan Speak Reference plus
Wat fijn dat de eindversterkers zo goed bevallen in jouw set! Bedankt voor de update.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Mooie en goed klinkende speakers. Heb ze ook ooit gehad. Die van jou vind ik wel mooier om te zien.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Gemineye

Nou, omdat jullie foto's zo leuk vinden nog even weer een overzicht. Die is niet echt anders dan de foto's die ik hier als laatste had geplaatst, maar wél anders dan de foto die mmuetst blijkbaar had opgeduikeld van Hififreaks (Wist niet eens dat daar blijkbaar ook nog iets stond  :laugh: )

De speakers ben ik nog steeds enorm blij mee! Ze zijn goed muzikaal, geef een mooi ruimtebeeld, en gaan enorm diep. Dat laatste maakt ze ook erg geschikt voor films, en dat doe ik ook graag! Wel in stereo dan, maar dat vind ik eigenlijk wel prima.
De eindversterkers passen in mijn situatie erg mooi bij deze speakers. Op de een of andere manier was dat bij Marco blijkbaar helemaal niet het geval met bijna dezelfde speakers. Een kwestie van smaak of akoestiek, of misschien toch verschillen in de speakers qua filtering of bouw. Van de Eindversterkers die ik hier heb gehad zou ik deze Ncores zéker bovenaan positioneren, daaronder de Vincent SP996. De Quad Elite Mono's konden mij persoonlijk niet bekoren.

Qua bron gebruik ik nu eigenlijk alleen nog maar de TV, voor zowel TV/film kijken als spotify. Dat signaal wordt digitaal verstuurd naar de versterker. Ik heb eens wat getwijfeld aan een andere streamer ofzo, maar dit werkt eigenlijk prima voor nu.

Dan als laatste, en die ben ik niet voor niets vergeten in voorgaande post; de subwoofer. Ik realiseer me nu pas dat ik daarover niets gezegd had, dat is niet het pareltje van deze set! Dat is een REL Strata III, maar omdat de versterker daarvan kapot ging en blijkbaar best duur om te maken heb ik er een HYPEX DS1.2 plaat amp in gezet. Daarmee is de "technische" kant van de subwoofer natuurlijk volledig om zeep geholpen, dus hij staat met de lelijke kant richting muur. Het paste natuurlijk niet, dus ik heb een dik stuk multiplex over de bestaande opening heen gezet en daar de plaat amp in gezet. Mooi is het niet, functioneel is het wel. Die kast van de REL is gewoon goed, de driver ook, dus dit was een praktische oplossing. Misschien ooit nog eens een andere, maar ik betwijfel of ik daar een echtelijke ruzie voor over heb en naast de Scan Speaks doet die subwoofer toch maar bar weinig.

Punt van aandacht blijft hier toch wel akoestiek. Nog steeds wel aan het twijfelen of ik dat erg genoeg vind om er iets aan te doen. We hebben eens met het idee gespeeld om de wand links van de speakers bijvoorbeeld te voorzien van verticale houten bekleding. Dat zou het geluid wat moeten dempen maar oogt ook wel mooi vind ik.

Leuk om nog toe te voegen misschien; ik ga eigenlijk nooit bij anderen luisteren naar speakers. Misschien kan het dus wel heel makkelijk heel veel beter dan wat ik nu heb. Maar ik was recent bij een paar collega's die beiden mooi spul hadden staan. Toch even benieuwd dan; De ene is vooral van het "vintage spul" en luisterde naar een set grote KEF Reference speakers. De ander draaide met een set B&W Nautilus 805 (ik vind dat nog steeds een waanzinnig mooi model om te zien) op grote Vincent SP991 amps. Bij beide had ik toch het idee "dat klinkt bij mij thuis beter". Dus ik ben een tevreden mens en ga gewoon nergens meer luisteren.  ;D
:)

mmuetst

Leuk dat je nog actuele foto's gedeeld hebt. Ik zie dat er ook gitaar wordt gespeeld (door jou? Of door huisgenoot?).
Akoestiek lijkt in de foto's inderdaad een aandachtspunt, maar als jij het lekker vind klinken, dan is het toch prima.
PS is zie ook dat er spulletjes op de luidsprekers worden geplaatst, maar wil niet stoken in een goed huwelijk  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Gemineye

Tja die prullaria; zolang het geen bloempotten worden dan accepteer ik het maar. Zo lang het geen kringen veroorzaakt dan moet het maar  ;)

Die gitaar is eigenlijk oorspronkelijk van mijn vader, hij staat hier voornamelijk voor de sier maar af en toe pingel ik er eens wat op. Niet veel hoor. Normaal staan er ook nog twee saxofoons bij die door mijn vrouw en dochter bespeeld worden!
:)

MarKath

Mooie set met weinig "drukte" voor het oog.

Qua akoestiek zie veel harde raak/reflectie vlakken. Als je daar geen hinder van ondervind of stoort dan niets aan doen, maar ik zou om te beginnen (als het tenminste WAF is) met een mooi groot vloerkleed. Daar valt (in mijn eigen beleving) al positieve winst uit te halen.

 
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Xander32

Ik blijf het prachtige ls vinden om te zien 👍🏻

Het elders luisteren kan je ook doen voor het sociale aspect (én de bevestiging van dat je tevreden kunt zijn met je eigen spulletjes).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Gemineye

Ik ben er ook nog steeds blij mee, maar mijn vrouw heeft al een paar keer het woord "sonos" laten vallen  :nopompom:
:)

Xander32

Hou je rug recht, geef niet toe 💪🏻

Quote from: Gemineye on October 11, 2023, 09:20:06Ik ben er ook nog steeds blij mee, maar mijn vrouw heeft al een paar keer het woord "sonos" laten vallen  :nopompom:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MarKath

Quote from: Gemineye on October 11, 2023, 09:20:06Ik ben er ook nog steeds blij mee, maar mijn vrouw heeft al een paar keer het woord "sonos" laten vallen  :nopompom:

Vloeken in de kerk!
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Gemineye

Ja, een Sonos heb ik er voor nu wel uit kunnen kletsen geloof ik.  :pompom:
:)

CZ79

Quote from: Gemineye on October 11, 2023, 09:20:06Ik ben er ook nog steeds blij mee, maar mijn vrouw heeft al een paar keer het woord "sonos" laten vallen  :nopompom:

🤮🤮🤮
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

jahtari

Quote from: Gemineye on October 11, 2023, 09:20:06Ik ben er ook nog steeds blij mee, maar mijn vrouw heeft al een paar keer het woord "sonos" laten vallen  :nopompom:
Misschien moet je het eens hebben over secondlove.nl  :D
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub