SR7008 in protect modus

Started by Marcel.B, August 18, 2014, 14:47:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nielsje

Van de week sprong onze 7008 ook in de protect modus. De reciever was erg warm geworden. Normaal gesproken werd onze 7008 nooit zo warm als deze keer.
Ik heb hem daarna eerst laten afkoelen en later weer laten werken icm de mediaplayer.
Daarna heeft hij geen kuren meer gehad. Laten we hopen dat het hierbij blijft.
Epson TW9400 - Adeo Rugby Plus Tensio Grey 2 - Marantz SR5015 - R_volution Player One 8k - Teufel Theater 500 - Teufel 20 Mk2 - Teufel Reflekt

viestrommel

Zou het mogelijk zijn om preventief een directe bekabeling toe te passen.
Geen idee of het lastig is om zelf te doen?

Toni71

#227
De koper van mijn Denon 4520 had een SR7008 gekocht van iemand. Deze receiver was een maand oud.
Na een dag schiet het ding al in de protect modus.

Toen ging hij googlen, en kwam het een en ander tegen.

Zuur hoor, iemand wilde er snel vanaf, denk ik.

Ik heb hem maar geadviseerd om toch elke keer de receiver op te sturen in de garantie. Misschien wordt het uiteindelijk wel opgelost of ruilen ze hem om voor een nieuwer model.

morca

Quote from: viestrommel on September  6, 2015, 16:58:04
Zou het mogelijk zijn om preventief een directe bekabeling toe te passen.
Geen idee of het lastig is om zelf te doen?
Wat bedoel je hiermee??

Welke kabels en waarom zou dat iets oplossen?

viestrommel

Ik las dat dit een van de punten was om het probleem op te lossen. Ik weet ook niet precies wat er bedoelt wordt met directe bekabeling. Ik neem aan inwendig in de versterker om een bepaald circuit te onzeilen

H&C Hifi

Quote from: viestrommel on September  9, 2015, 13:33:22
Ik las dat dit een van de punten was om het probleem op te lossen. Ik weet ook niet precies wat er bedoelt wordt met directe bekabeling. Ik neem aan inwendig in de versterker om een bepaald circuit te onzeilen

Zover ik vernomen heb is het enkel de temperatuur sensor die bij sommige klachten wilt geven waardoor ze vroegtijdig in protect springen.
Deze vervangen ze dan en monteren de kabel rechtstreeks op de print ipv met een connector.


massy72

Ik denk dat er wel meer aan de hand is dan de temperatuursensor.
Mij viel het op dat als ik hem uit zette en een paar minuten later weer aandeed en wisselde van hdmi ingang dat hij dan gelijk in de protect mode sprong.

Ik hoop dat iedereen die ook last heeft van zn Sr7008 hier netjes mee geholpen wordt door Marantz.
Ik heb hem gelukkig mogen inruilen voor een SR7009 en ik ben er superblij mee :headbanging:

Grt edwin

H&C Hifi

Quote from: massy72 on October  4, 2015, 17:54:32
Ik denk dat er wel meer aan de hand is dan de temperatuursensor.
Mij viel het op dat als ik hem uit zette en een paar minuten later weer aandeed en wisselde van hdmi ingang dat hij dan gelijk in de protect mode sprong.

Ik hoop dat iedereen die ook last heeft van zn Sr7008 hier netjes mee geholpen wordt door Marantz.
Ik heb hem gelukkig mogen inruilen voor een SR7009 en ik ben er superblij mee :headbanging:

Grt edwin

er doen zich altijd uitzonderingen voor, maar 90% van de gevallen waarbij hij in protect sprong was het de sensor

LoLife

Al een ouder topic, maar toch een reactie.

Ik heb nml af en toen hetzelfde probleem. Maar dan vooral wanneer hij net in standby gaat en korte tijd later weer aangaat. Zodra hij inschakelt op kanaal waar mijn cisco opzit. Wanneer ik de stroom compleet uitschakel, even wacht zo'n 10 minuten en alles weer inschakel dan start hij zonder problemen op. Gisteren toevallig weer sinds lange tijd voorgekomen. Daarvoor ruim half jaar geen last van gehad.

Toch ga ik hiermee terug naar Stassen waar hij ook vandaan komt want het is niet normaal imo!
LoLife's Living:
LG OLED + Sonos + Hue