RZeemering's set

Started by RZeemering, August 6, 2014, 14:14:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vanzomereng

Quote from: RZeemering on March 27, 2024, 13:26:54Beide manieren van naar muziek luisteren vind ik heerlijk en beide zal ik ook blijven doen zelfs al zou ik het best klinkende systeem in de wereld hebben.

Prima toch, datgene doen wat je prettig vindt.
Het is niet zo, dat ik een hekel heb aan technisch luisteren maar voor mij brengt het niks.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Struis

Als je het TOCH gaat vervangen, dit is wel mooi spul: https://www.audiophonics.fr/en/cable-metre-cables-secteur/viablue-x-40-silver-cable-silver-plated-3x-4mm-o-14mm-p-6326.html.
Kost BIJNA niks!

Maar goed, check, aparte stroomgroep als ALLERLAATSTE :)

Quote from: RZeemering on March 27, 2024, 13:32:23Ja, grote verschillen hoor ik ook als ik gewoon zo aan het luisteren ben. Zoals de eerste 2 verschillende DAC's bij de luistertest bij @Laan.
Dat zegt mij in ieder geval genoeg dat zulke grote verschillen de 'aparte' stroomgroep het niet hebben opgeleverd. Het lijkt mij ook heel sterk dat als ik er nu een 60 euro de meter kabel doortrek opeens wel de soundstage 2 meter dieper is geworden. Niet met mijn systeem en mijn oren :)

ergens komende week heb ik wel weer tijd om uitvoerig te gaan luisteren. En ik hoop zelfs ook blind het vergelijk te kunnen doen.
Het kan natuurlijk wel dat wanneer ik dan kleine verschillen hoor ik alsnog voor een andere kabel ga. Want ja... zo zit ik dan ook wel weer in elkaar. Dan zijn die kleine verschillen opeens heel erg groot :P
Lang leve het hifi virus :)
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.

Laan

Quote from: RZeemering on March 27, 2024, 13:32:23Ja, grote verschillen hoor ik ook als ik gewoon zo aan het luisteren ben. Zoals de eerste 2 verschillende DAC's bij de luistertest bij @Laan.
Dat zegt mij in ieder geval genoeg dat zulke grote verschillen de 'aparte' stroomgroep het niet hebben opgeleverd. Het lijkt mij ook heel sterk dat als ik er nu een 60 euro de meter kabel doortrek opeens wel de soundstage 2 meter dieper is geworden. Niet met mijn systeem en mijn oren :)

ergens komende week heb ik wel weer tijd om uitvoerig te gaan luisteren. En ik hoop zelfs ook blind het vergelijk te kunnen doen.
Het kan natuurlijk wel dat wanneer ik dan kleine verschillen hoor ik alsnog voor een andere kabel ga. Want ja... zo zit ik dan ook wel weer in elkaar. Dan zijn die kleine verschillen opeens heel erg groot :P
Lang leve het hifi virus :)

Soms is het ook gewoon fijn om wat extra perfectie toe te voegen aan je set. Een aarddraad, stroomgroep, audiofiele zekeringen of kabels, of iets dat zo lekker goed meet, maakt niet uit. Vaak helpt het mee aan je plezier en de muziekbeleving. Soms moet je ook helemaal niet willen om het te analyseren met (blind) testen of technisch luisteren. Het gevoel dat je het mooi voormekaar hebt is vaak voldoende.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

RZeemering

Quote from: Laan on March 27, 2024, 18:28:28Soms is het ook gewoon fijn om wat extra perfectie toe te voegen aan je set. Een aarddraad, stroomgroep, audiofiele zekeringen of kabels, of iets dat zo lekker goed meet, maakt niet uit. Vaak helpt het mee aan je plezier en de muziekbeleving. Soms moet je ook helemaal niet willen om het te analyseren met (blind) testen of technisch luisteren. Het gevoel dat je het mooi voormekaar hebt is vaak voldoende.
Klopt helemaal. Het beroemde 'rust in de kop' draagt hier aan bij.
En door hier lekker mee aan het pielen te zijn is er plezier :)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

Zo, de Groningen meeting bij mij thuis net voorbij.
Alex, Jaap en Paul waren op bezoek.
We hadden elkaar al echt heel lang niet gezien dus dat werd tijd.
We hebben continu muziek op gehad maar er is heel erg weinig kritisch geluisterd en vooral gekletst :)
Erg gezellig en wat mij betreft doen we snel samen weer een meeting of luisterbezoek ergens in het land bij een show met een etentje oid erbij.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

pameijer

Prima avondje gehad! Niet echt kritisch geluisterd maar soms probeerde ik wel jullie geklets te elimineren en echt te luisteren. Blijft een supermooie set die je hebt, zo natuurlijk en met zo'n zuivere lage bas krijg je denk ik niet met speakers met reguliere drivers. Ben wel weer onder de indruk, en weet weer even in welke league ik thuis speel  :smile:. Bedankt Ronnie! Lekkere biertjes ook  8)
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

RZeemering

"jullie geklets" haha :) :P
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Alex Groningen

Ik vond het gisteravond ook erg gezellig en heb dan ook genoten. Door al het geklets heb ik niet echt kritisch kunnen luisteren. Maar wat ik heb gehoord klonk gewoon erg lekker en aangenaam. Zoals beloofd kom ik graag nog even een keer bij je langs als die 2 andere kletsende dames er niet bij zijn ;)  ;D  .

Waar ik me ook op kan verheugen ( ik hoop dit jaar nog) is dat we met ons 4-en nog een leuke dag of meerdere dagen kunnen plannen om wat audio-events  door het land te gaan bezoeken. En dat allemaal met een lekker drankje en hapje.

@Paul: Hoorde ik jou nou gisteren over een barbecue deze zomer? 

pameijer

Dat hoorde je goed Alex! Kan ook in de lente, of in de winter zolang het maar droog, warm en zonnig is  ;D
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Nosferatu

Quote from: RZeemering on April 11, 2024, 09:07:18"jullie geklets" haha :) :P
Gelukkig heb ik een ingebouwd 'filter' en kan het geklets van de 'dames' (mag dat eigenlijk nog wel gezegd worden ? :wacko: ) negeren. Laat ik maar niet hardop zeggen hoe dat filter is 'ontwikkeld', voor alles voorkomen dat m'n google vervangster de betere 1/2 door 1 van de 'dames' daarvan op de hoogte word gebracht.  :angel:

Leuke set van Ron alleen wel een beetje groooooooot die maggie's.  :D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Alex Groningen

Lekker vooruitzicht. Moeten we binnenkort maar eens gaan kijken wie wanneer kan.

Quote from: pameijer on April 11, 2024, 10:20:47Dat hoorde je goed Alex! Kan ook in de lente, of in de winter zolang het maar droog, warm en zonnig is  ;D

RZeemering

De 'dames' op de bank :)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

vanzomereng

Quote from: RZeemering on April 12, 2024, 13:13:21De 'dames' op de bank :)

Gezellige boel maar ik mis jullie breiwerkjes  :colgate:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

pameijer

Quote from: vanzomereng on April 12, 2024, 14:35:50Gezellige boel maar ik mis jullie breiwerkjes  :colgate:
Die hadden we aangedaan:

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

vanzomereng

Quote from: pameijer on April 12, 2024, 15:11:35Die hadden we aangedaan:

Dit noemen we hier een wollen Willie warmer  :notify:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

pameijer

Quote from: vanzomereng on April 12, 2024, 15:33:57Dit noemen we hier een wollen Willie warmer  :notify:
Het www zal nooit meer hetzelfde zijn  :clapping:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

blue-eyes

Ik vraag voor een vriend, heb je niet wat grotere maten? :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Xander32

Ik heb het patroon wel voor je 👍🏻

Quote from: blue-eyes on April 12, 2024, 15:51:45Ik vraag voor een vriend, heb je niet wat grotere maten? :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob_Dingen

Quote from: RZeemering on April 12, 2024, 13:13:21De 'dames' op de bank :)
Waarom heb je de tweeters aan de buitenzijde?

Rob

RZeemering

Quote from: Rob_Dingen on April 12, 2024, 18:28:31Waarom heb je de tweeters aan de buitenzijde?

Rob
Het wisselt zo af en toe. Over het algemeen klinkt het in deze ruimte beter.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

vanzomereng

#320
Quote from: blue-eyes on April 12, 2024, 15:51:45Ik vraag voor een vriend, heb je niet wat grotere maten? :D

Gratis af te halen....
Ik heb hier nog een slaapzak liggen, die ik niet gebruik  :colgate:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

RZeemering

Ik lees net een lezerstest op hifi.nl:
REVIEW AUDIOQUEST STROOMKABELS: THUISTEST VAN ONS LEZERSPANEL van 10 april.

Verschillende lezers testen diverse stroomkabels van het merk.
Verschillende lezers dolenthousiast en horen netjes zoals het hoort de boel steeds beter naarmate de kabels duurder worden.
Tot er iemand is die echt geen verschil hoort, de kabels aansluit op de set van zijn zoon en ze beide geen verschil horen. Samen met AQ lopen ze nog van alles bij langs en uiteindelijk? Nog steeds geen verschil.
Erg leuk zo die verschillen te lezen en ook fijn dat hifi.nl ook deze review wel plaatst.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

brt

Het grappige is dat iedereen meteen denkt: die set (of die oortjes) zullen wel dusdanig ruk zijn dat ze het niet kunnen horen. Tov al die positieve ervaringen plaatst dat de boel nauwelijks in perspectief.

Net als bij een bedrijf of product dat uitsluitend 5 sterren recensies krijgt, en één 1 ster. Dan denk je toch snel: dat zal wel een zeikerd zijn, of hij 'snapt het niet'? Het maakt de ervaringen van de andere gebuikers authentieker, denk dat ze hem daarom hebben laten staan.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

RZeemering

Het blijft hoe dan ook leuk om zoveel verschillende recensies te lezen :)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

Even na het werk en voor het eten koken een lekker muziekje luisteren en een wijntje drinken.
Ik kwam Lizz Wright gisteren tegen en geplaatst in mijn nog te beluisteren playlist. Het was vandaag om het te beluisteren :)
 Scherm­afbeelding 2024-04-15 om 18.19.17.png
Een heerlijk relaxt album gecategoriseerd onder jazz. Maar daar zou ik het niet onder plaatsen. Het is meer een cross-over van allerlei stijlen.
En (speciaal voor @Hannibal_) het volgende wijntje erbij:
Château Troussas 'Collection Privée' Cru Bourgeois Médoc. Hele deftige naam voor een prima wijn. Veel kers en veel leer nasmaak. Geen topper maar prima combi met de muziek.
670B82F3-54B2-4E13-B021-DD3D0A21B23F.JPG

Ik bedacht me dat ik mijn DAC een tijd geleden op over-sampling had gezet. Na verschillende keren omschakelen naar NOS en weer terug viel me vooral op dat de stem van Lizz losser stond en meer naar voren waardoor er meer diepte in het beeld stond. Mooi weer op NOS laten staan ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.