Van 5.1 naar 7.1 maar speaker niet meer beschikbaar.

Started by squeek, July 31, 2014, 16:09:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

squeek

Ik wil dus een 7.1 setup maken van mijn bestaande 5.1, helaas is deze uitgave van Monitor audio, nl de RS reeks, niet meer beschikbaar. Ondertussen is er een RX reeks en zelfs de nieuwste Silver reeks uit. Wat zijn mijn opties nu :

1. Tweedehands een RS 1 setje op de kop tikken. Enkel is er geen aanbod van en zelf heb ik reeds een gezocht zoekertje gepaatst.
2. In de nieuwere reeks kijken. Dus een RX 1 setje, of misschien zelfs een BX 1 setje. De vraag hier is welke het dichtsbij mijn huidige reeks gaat klinken zonder de homogeniteit te vernielen. Dit was namelijk mijn hoofd reden destijds om te upgraden naar een volledige set uit dezelfde reeks.

Wat is dus een verstandige keuze in mijn geval?! Moesten er nog dealers zijn die een setje hebben staan, pm me dan maar :-)
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

yorkie13

Een setje RS1 zien te scoren, komen het meest overeen met je huidige luidsprekers.

Major_Ton

De huidige BX lijn is technisch nagenoeg gelijk aan de 'oudere' RS lijn, maar dan in een goedkoper jasje gegoten. Als je geen RS modellen meer kan vinden, dan kan je dus prima voor een BX model kiezen.
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

squeek

Quote from: RA SUBS on July 31, 2014, 16:49:50
Een setje RS1 zien te scoren, komen het meest overeen met je huidige luidsprekers.
ja dat is nu net het probleem. 1 setje heb ik gevonden ergens  in Nederland (+2 uur rijden voor mij) en de eigenaar reageert niet op mails.

Quote from: Major_Ton on July 31, 2014, 17:23:26
De huidige BX lijn is technisch nagenoeg gelijk aan de 'oudere' RS lijn, maar dan in een goedkoper jasje gegoten. Als je geen RS modellen meer kan vinden, dan kan je dus prima voor een BX model kiezen.
dat is nog iets wat ik me afvroeg. Ik heb de BX 1 zien staan voor een zeer schappelijke prijs. Maar ik wil het enkel doen als het mijn set hoorbaar niet uit balans haalt.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

edgnoj

Op ebay.co.uk staan wel een aantal te koop. Als je een beetje avontuurlijk bent aangelegd kun je daar denk ik prima slagen.

http://www.ebay.co.uk/sch/Speakers-Subwoofers-/14990/i.html?_nkw=monitor+audio
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.