LT1300 plate amp

Started by gast_001, March 19, 2008, 18:05:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ejorne

Quote from: Godtoh on April 29, 2008, 09:26:57
Het is toch ook nog eens altijd zo dat je een deugdelijk product mag verwachten ook al koop je het over de grens.
Als ik een apparaat uit china haal ga ik er toch ook van uit dat hij werkt.
Anders koop je het ook niet...

Tja, als het allemaal zo rooskleurig was dan was het woord garantiebepaling nooit uitgevonden. Het betreft producten die ontstaan zijn door toedoen van de mens. Dergelijk producten kunnen in elk stadium, van ontwerp, productie tot vervoer, schade/beperkingen oplopen.

En als je vanwege dit punt geen producten wilt kopen, dan zul je verdomd weinig bezitten...

:P   ;D

Ejorne

#26
...en uiteraard zit er garantie op sommige producten. Daarvan zul je in geval van aankoop in het buitenland ook gewoon gebruik kunnen maken. Maar ik vind niet dat je de verkoper mag aanrekenen dat de consument er zelf voor kiest om vanuit het buitenland te laten komen... De kosten voor retour zijn dan mijns inziens ook volledig voor de consument. Het opnieuw verzenden van het gerepareerde/vervangende product is dan doorgaans weer voor de verkopende partij... Toch niets mis mee? Erg eerlijk in mijn ogen...

Godtoh

Quote from: Ejorne on April 29, 2008, 11:51:01
...en uiteraard zit er garantie op sommige producten. Daarvan zul je in geval van aankoop in het buitenland ook gewoon gebruik kunnen maken. Maar ik vind niet dat je de verkoper mag aanrekenen dat de consument er zelf voor kiest om vanuit het buitenland te laten komen... De kosten voor retour zijn dan mijns inziens ook volledig voor de consument. Het opnieuw verzenden van het gerepareerde/vervangende product is dan doorgaans weer voor de verkopende partij... Toch niets mis mee? Erg eerlijk in mijn ogen...
Ik heb juist zoies van, ik koop een product en ik verwacht geen problemen.
Dus als er iets mis mee is (waar het dan ook gebeurd is) verwacht ik dat de producent of leverancier voor de kosten opdraait.
Maar dat is weer mijn mening.

Zeker als het apparaat niet werkt als je hem de 1e keer aanzet.
Mocht hij het wel gedaan hebben en gaat hij op den duur kapot (wel in de garantie periode), dan heb ik inderdaad wel zoiets van de consument betaald de retour kosten.
Maar als het spul al meteen 'ondeugdelijk' is dan moet de fabrikant maar voor de kosten opdraaien.
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

Ejorne

Quote from: Godtoh on April 29, 2008, 13:24:20
Ik heb juist zoies van, ik koop een product en ik verwacht geen problemen.
Dus als er iets mis mee is (waar het dan ook gebeurd is) verwacht ik dat de producent of leverancier voor de kosten opdraait.
Maar dat is weer mijn mening.

Zeker als het apparaat niet werkt als je hem de 1e keer aanzet.
Mocht hij het wel gedaan hebben en gaat hij op den duur kapot (wel in de garantie periode), dan heb ik inderdaad wel zoiets van de consument betaald de retour kosten.
Maar als het spul al meteen 'ondeugdelijk' is dan moet de fabrikant maar voor de kosten opdraaien.

De fabrikant draait toch ook voor de kosten op? Die repareert of vervangt namelijk het product. Uiteraard mag je als uitgangspunt nemen dat een apparaat goed werkt en indien dat niet zo is kun je uiteraard gebruik maken van de garantiebepaling. Maar de fabrikant alsmede de leverancier zijn niet verantwoordelijk voor de locatie waarvandaan de klant de bestelling doet.

Er zijn natuurlijk speciale 'aan huis' garantiebepalingen, maar veelal zal het een vorm van 'carry-in' zijn. Je zorgt daarbij dus zelf dat het apparaat ingeleverd/retour gezonden wordt. Tja, in geval van een aankoop in Canada is dat natuurlijk een zure appel. Maar om de fabrikant/leverancier daarin proberen te laten bijten vindt ik niet helemaal netjes. Het is uiteraard wel heeeeeeeeeeel erg netjes als de leverancier uberhaupt hierover met je wilt discusseren om te kijken wat mogelijk is. Hulde voor de leverancier in dit geval...  ;)

Pillendraaier

...omdat het inmiddels toch wat te lang begon te duren naar mijn zin, had ik de verkoper een mailtje gestuurd met daarin het voorstel dat ik de versterker retour stuur (kosten voor mijn rekening) en hij stuurt mij een nieuwe amp op...omdat CSS geen voorraad meer heeft probeert hij te regelen dat ED de amp rechtstreeks naar mij verstuurt (kosten voor de verkoper), zodat ik hem dan sneller in huis heb...zoals ik al vermoedde is de verkoper afhankelijk van een reactie van ED ivm de garantie, hoewel ik ook wel begrijp dat de verkoper verantwoordelijk is voor de garantie-afhandeling....CSS heeft in mijn ogen alle medewerking verleend en doet zijn best wel, dat bleek ook wel omdat de amp toch per express was verzonden terwijl ik had aangegeven dat snail-mail snel genoeg was (ik heb dus express verzending ontvangen voor snail-mail prijs) ...

anyway, als het hiermee opgelost wordt dan vind ik die paar tientjes verzendkosten geen probleem...qua prijs ben ik dan alsnog veel goedkoper uit dan elders....als het hiermee opgelost is dan vind ik de service van CSS echt prima en heb ik echt geen klagen over...

TornadoGo

Het vervelende is nu dat Elemental Designs volgens mij ook geen voorraad heeft op dit moment. Kan dan dus wel even duren voordat je een nieuwe krijgt opgestuurd.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Pillendraaier

Quote from: TornadoGo on April 30, 2008, 09:53:59
Het vervelende is nu dat Elemental Designs volgens mij ook geen voorraad heeft op dit moment. Kan dan dus wel even duren voordat je een nieuwe krijgt opgestuurd.


...klopt helemaal, de verwachting is dat ED vanaf 12 Mei de LT1300 weer op voorraad heeft, ik moet dus nog ff wachten...

gast_001

dan nog effe doorbijten.
De Lt1300, in mijn bezit, doet het naar behoren en levert serieus basspower  ;D

Pillendraaier

...inmiddels eindelijk m'n nieuwe lt1300 amp uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat'ie de JL audio 12w6v2 sub goed laat beuken  ;D ...prima controle, ruim voldoende vermogen en een goed geluid...was zeker de moeite van het wachten waard en wat mij betreft een echte aanrader !

yorkie13

eind goed al goed, heeft wel even geduurd
nu maar hopen dat mijn reckhorn A401 ook zo gaat bevallen, was dead on arrival en er is een nieuwe onderweg uit
Duitsland vandaan

Ejorne

Even een rotschop geven dit topic...

Ik ben voornemens om een amp te kopen voor mijn SDX15.
De LT1300 is een goede kandidaat maar ook bijvoorbeeld de dayton audio sa1000.

Maar hoe kun je nu het beste zo'n amp over zee laten komen?
Als ik bij parts express kies voor zo'n dayton amp dan kom ik op een verzendkostenpost van ruim 350 euro.
Tja, ook al is de dollarkoers nog steeds redelijk gunstig, zo maakt het alsnog een dure aankoop. Zeker indien er nog douanekosten bij komen...

Heeft iemand tips hoe en waar te bestellen?

skyfox

Lage dollarkoers of niet, ook het verzenden van een plate amp bij ED kost ruim 300 dollar. Ik snap best dat shipping wat kost, maar dit vind ik toch wel wat overdreven. Dit maakt een Hypex DS8 qua prijs toch wel erg interessant.

@Ejorne: toch maar een dikkere amp proberen?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Ejorne

Quote from: skyfox on February 21, 2011, 12:52:50
@Ejorne: toch maar een dikkere amp proberen?

Ja, het blijft knagen... En dat knagende gevoel kan ik niet langer weerhouden denk ik...  :P

Maar aan de andere kant... Ik ben van de week bij morca (forum genoot en goede vriend) geweest om zijn nieuwe sub-setup te horen. Wow, dat klinkt echt vet! Een stukje u571 gekeken.

Daarop dacht ik dat ik dat thuis ook maar weer eens moest gaan proberen. En ik kan me niet voorstellen dat ik meer spl wil hebben. Bij de knallen van de dieptebommen lijkt het alsof ik met bankstel en al de lucht in wordt gegooid. Rommelt de bank al bij de voor en naweeën van de dieptebommen, voel je (voor je gevoel) echt de bank centimeters op en neer gaan bij de inslag. Wel een vette ervaring hoor. (voor de buren en de geraamte van het huis wellicht wat minder...  :P )

Dus ik zoek echt iets dat de strakheid van het geluid omhoog haalt met name bij muziek. Spl is nu al zo heftig dat ik het eigenlijk niet nodig acht om daar die zwaardere amp voor nodig te hebben.

daxie

Quote from: Ejorne on February 21, 2011, 13:24:22
Dus ik zoek echt iets dat de strakheid van het geluid omhoog haalt met name bij muziek. Spl is nu al zo heftig dat ik het eigenlijk niet nodig acht om daar die zwaardere amp voor nodig te hebben.

Overschat het effect niet.
De akoestiek is (samen met de woofer) toch de belangrijkste factor voor de 'strakheid'.

Ejorne

Quote from: daxie on February 21, 2011, 13:33:02
Overschat het effect niet.
De akoestiek is (samen met de woofer) toch de belangrijkste factor voor de 'strakheid'.

Juist, dat is dus een beetje het punt waarom ik nog steeds twijfel. Met meer vermogen verander ik de akoestiek niet.

daxie

Quote from: Ejorne on February 21, 2011, 13:44:11
Juist, dat is dus een beetje het punt waarom ik nog steeds twijfel. Met meer vermogen verander ik de akoestiek niet.

Inderdaad, eerlijk gezegd lijkt het mij nutteloos te investeren in een andere amp (alhoewel het zeker nut zal hebben), maar eerst je akoestiek te proberen aanpakken.
Maar dat kost in het laag veel geld en ruimte.

skyfox

Misschien een goed idee om eens te kijken of we met meer mensen een paar plate-amps uit het buitenland kunnen halen. Dan kunnen de verzendkosten gedeeld worden. Enige nadeel als we uit de vs bestellen zijn de importkosten. Mogelijk dat dit vanuit de UK besteld niet betaald hoeft te worden?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Witalik

Oude beuk in dit topic ik weet het,

Maar weet iemand of deze Elemental designs LT1300 of keiga 52100 nog ergens te verkrijgen zijn in nederland ? Ben bang dat de Hypex DS8.0 net te kort schiet en bijvoorbeeld een 12W7 driver.

Pillendraaier is helaas al even niet meer online geweest die heeft ook wel een interresante setup met deze plate amps en een 12w6v2
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

morca

Quote from: Witalik on August 25, 2015, 16:58:32
Oude beuk in dit topic ik weet het,

Maar weet iemand of deze Elemental designs LT1300 of keiga 52100 nog ergens te verkrijgen zijn in nederland ? Ben bang dat de Hypex DS8.0 net te kort schiet en bijvoorbeeld een 12W7 driver.

Pillendraaier is helaas al even niet meer online geweest die heeft ook wel een interresante setup met deze plate amps en een 12w6v2
Die w7 is ook 3 ohm ik denk dat dat niet kan.
Als je het wel wilt zou ik het hypex voorleggen wat je met de plate gaat doen en wat hun daar van vinden.

Witalik

Daar heb ik als antwoord van gekregen dat het wel zou kunnen alleen schiet ie dan misschien snel in de beveiliging, ze weten niet wat die aan vermogen levert kan leveren onder de 4 ohm.


Misschien is een 12w6v2 niet zon slecht idee 😀
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"