Earthshaker's HT Zolder

Started by Earthshaker, December 18, 2013, 18:17:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

angelo83

zeer netjes!

ik hoop ooit eens te verhuizen naar iets groters voor een mooi project !

grts Angelo

rho

Quote from: Earthshaker on March  6, 2014, 20:07:16
Voor zover ik kan beoordelen niets. Wat een bijkomend voordeel is, is dat je het scherm dus groter kan nemen omdat de speakers niet meer in de weg staan. Ik zal zeker nog wel heel wat rommelen met de plaatsing van de speakers voordat ik een goede opstelling heb gevonden en omdat ze achter het scherm staan heb je sowieso wat meer speling dan dat ze naast je scherm staan.

Ja, dat zijn inderdaad ook de voordelen die mij zouden interesseren.
Ik had verwacht dat je in het hoog toch wel wat verschil zou merken. Maar een room correctie kan dat ook wel weer compenseren.

CinemaDream

Ziet er goed uit! Gefeliciteerd met jullie leuke thuisbioscoop.

RonG

#28
He michel,
Bedankt voor je bezoekje en kennis met je gemaakt te hebbn, heb meteen even je topic doorgenomen.
Nu zie ik duidelijk hoe je het allemaal opgebouwd hebt :)
Ziet er allemaal goed uit en mocht ik in de buurt zijn kom ik zeker eens even kijken en luisteren :)

Earthshaker

Quote from: RonG on April 27, 2014, 14:08:11
Ziet er allemaal goed uit en mocht ik in de buurt zijn kom ik zeker eens even kijken en luisteren :)

De uitnodiging staat!  ;)
Ik zal nog eens een paar betere foto's maken met de nieuwe camera. Die maakt heel wat betere plaatjes dan de vorige. Dan is het waarschijnlijk nog wat duidelijker.
Ik heb me prima vermaakt vandaag.  ;D

vik

Je hebt het prima voor elkaar op je zolder.  :clapping:

Ik vond het gezellig, en leuk om weer iemand te leren kennen van ons forum.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Earthshaker

Quote from: vik on September  4, 2014, 09:45:48
Je hebt het prima voor elkaar op je zolder.  :clapping:

Ik vond het gezellig, en leuk om weer iemand te leren kennen van ons forum.  ;)

Bedankt voor het compliment. Je bent de eerste 'kenner' die het gezien heeft. Echt goed om dit te horen.

Earthshaker

#32
Een kleine update. Bij Viktor van CineMike heb ik mijn blu ray speler laten modificeren. Wat een verschil! Echt iets wat ik aan kan raden. Ik heb een kleine review gegeven in dit topic van CineMike.

Ook heb ik wat betere foto's van de kamer in de openingspost van het topic geplaatst.

wolfkampf

 :clapping: maar wat doen ze dan precies met het modificeren?
Een soort van darbee darblet praktijken?
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

Earthshaker

Quote from: wolfkampf on September 24, 2014, 19:51:35
:clapping: maar wat doen ze dan precies met het modificeren?
Een soort van darbee darblet praktijken?

Wat ze precies doen dat durf ik niet te zeggen. Ze zullen wel het een en ander aan onderdelen vervangen vermoed ik. Ik moet eerlijk zeggen dat we het daar ook niet over gehad hebben, ik was zo onder de indruk. Viktor van CineMike zal daar vast wel meer over kunnen vertellen.

wolfkampf

P/s je ruimte ziet er echt gaaf uit  :clapping: al heel wat films zitten kijken? :popcorn:
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

Earthshaker

Quote from: wolfkampf on September 24, 2014, 19:59:25
P/s je ruimte ziet er echt gaaf uit  :clapping: al heel wat films zitten kijken? :popcorn:

Bedankt!  8)

Zeker weten dat we al heel wat films hebben gekeken. Maar de laatste drie weken is het er niet van gekomen. Een goede reden. Onze dochter is toen geboren.  ;D
Zo langzaam aan krijgen we weer wat regelmaat, dus af en toe een filmpje kijken zal dan wel weer lukken tussen de voedingen in.  :P

wolfkampf

 :pompom: dat is een hele goede reden GEFELICITEERD  :pompom:
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

DannyV

Ziet er super uit, heb dezelfde bouw kwa zolder en ga binnenkort ook beginnen met verbouwen.

Hoe zitten die stoelen ? Kan je daar lang inzitten zonder problemen ? Zit te twijfelen of ik dergelijke klapstoelen neem of de ( veel te dure ) VIP seats van leer.
Denon AVR-X7200W Receiver met Audyssey Pro - Sony VPL-HW55ES - Dali Ikon 6 MKII Front - Ikon Vokal 2 MkII Center - Ikon On Wall Side & Back Surrounds - Fazon Sat Atmos - 2 x XTZ Sub 10.17 Edge - Kingin Screen VFS210-16:9 - Oppo BDP-103EU Blu Ray -  Kodi Fanless HTPC - Synology DS410 NAS - PS4 - Logitech Harmony One - Klik-aan-klik-uit + Light Manager mini
- Mitsubishi SRK-25ZM-S Airconditioning
See Danny's Home Theater Experience : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=15

Earthshaker

Quote from: DannyV on October  7, 2014, 16:28:06
Ziet er super uit, heb dezelfde bouw kwa zolder en ga binnenkort ook beginnen met verbouwen.

Bedankt. Er is heel wat leuks van te maken, ik ben blij dat ik het gedaan heb.  :pompom:

Quote from: DannyV on October  7, 2014, 16:28:06
Hoe zitten die stoelen ? Kan je daar lang inzitten zonder problemen ? Zit te twijfelen of ik dergelijke klapstoelen neem of de ( veel te dure ) VIP seats van leer.

De stoelen zitten perfect. Films van 3 uur is geen probleem, het scheelt als je ook wat beenruimte hebt. Ik heb een voetenbankje gekocht, dat is ook wel lekker.
Ik zat eerst ook te kijken naar de VIP seats, maar ik denk dat stof toch beter is, leer is toch wat stugger. Leer ziet er wel weer wat luxer uit, maar ze staan toch in het donker. ;)

dchris

ik zie dat je met 21:9 projecteert, ik mag dus aannemen dat je de handmatige zoom methode gebruikt ?
Werkt dat goed ?
Zie geen anamorphic lens namelijk  8)

Ik heb ook een HW55, projecteer op een kingpin 16:9 CES240, wil graag naar 21:9 alleen kosten die anamorphic lenzen weer zoveel geld  :unsure:


Mvg,

Dchris

Earthshaker

Quote from: dchris on October  9, 2014, 20:06:24
ik zie dat je met 21:9 projecteert, ik mag dus aannemen dat je de handmatige zoom methode gebruikt ?
Werkt dat goed ?
Zie geen anamorphic lens namelijk  8)

Ik heb ook een HW55, projecteer op een kingpin 16:9 CES240, wil graag naar 21:9 alleen kosten die anamorphic lenzen weer zoveel geld  :unsure:

Ik gebruik handmatige zoom ja. Het is niet optimaal, maar het meeste materiaal wat ik bekijk is toch 21:9.

high-q

Mooie HT hoor, complimenten!
Super dat je meteen de akoestiek hebt aangepakt :thumbs-up:

Heb je ook al een meting gehad met alle diffusers op hun plek?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Earthshaker

Quote from: high-q on October 10, 2014, 10:17:42
Mooie HT hoor, complimenten!
Super dat je meteen de akoestiek hebt aangepakt :thumbs-up:

Heb je ook al een meting gehad met alle diffusers op hun plek?

Bedankt!
De akoestiek aanpakken is echt iets wat ik iedereen aan kan raden. Het scheelt zoveel gezeur achteraf.

Ik heb nog geen meting achteraf gehad. Naar mijn idee is dat ook niet nodig, het klinkt allemaal heel goed. Het enige wat ik nog wil doen is wat diffusers op de zijwanden om wat lichte flutter echo tegen te gaan. Al hoor je dat alleen bij het praten, niet tijdens films. Het is meer het idee.  ;)

vik

Nogmaals veel plezier met je gemodificeerde CineMike Marantz AV 7701 processor ^^

En uh... wel foto's he?  :) ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike


Earthshaker

Zoals Vik hieronder al zegt, ik ben nu in het bezit van een CineMike Marantz AV-7701 processor. Een tijdje terug heb ik ook al een Emotiva XPA-5 eindversterker aangeschaft. Ik heb eerst met de Integra de Emotiva aangestuurd, dat was al een aardig verschil, een stuk meer controle. Met de Marantz als processor klinkt het allemaal nog een stuk ruimtelijker. Ik moet zeggen dat muziek nu nog beter tot z'n recht komt.

Quote from: vik on February 18, 2015, 21:02:55
Nogmaals veel plezier met je gemodificeerde CineMike Marantz AV 7701 processor ^^

En uh... wel foto's he?  :) ;)

Veel plezier dat zal wel lukken. Elke avond tot nu toe lekker een film zitten kijken.
Foto's komen zeker. Ik zal morgen eens kijken of ik ze goed krijg, het blijft moeilijk in zo'n donkere ruimte.  ;D

Quote from: morca on February 18, 2015, 22:06:38
Ik zie nu pas....dat je ruimte erg mooi geworden is  :thumbs-up:
Staat garant voor uren filmplezier  :popcorn:

Bedankt! Elke keer als ik er zit, geniet ik weer opnieuw.  :headbanging:

Earthshaker

Quote from: vik on February 18, 2015, 21:02:55
Nogmaals veel plezier met je gemodificeerde CineMike Marantz AV 7701 processor ^^

En uh... wel foto's he?  :) ;)

Beter laat als nooit zeggen ze, maar hierbij toch nog een paar foto's.
Het blijft moeilijk om goede foto's te maken in zo'n donkere ruimte...  ;D








vik

 ^^ :clapping: netjes hoor!!


Quote from: Earthshaker on March 22, 2015, 17:38:32
Beter laat als nooit zeggen ze, maar hierbij toch nog een paar foto's.
Het blijft moeilijk om goede foto's te maken in zo'n donkere ruimte...  ;D






Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Veel plezier met je nieuwe aanwinst Earthshaker  ^^
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike