Millon Matador

Started by Kalikula, December 12, 2013, 12:43:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirc

Nog recente ervaringen? Mij werd beweerd dat zowel de Millon Phantom S als de Matador beter zouden zijn dan dat de Usher MD2 is.

Jumping Jack

Wss door Millon zelf?  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dirc

#52
Yep, omdat ik vroeg naar een Usher set die men heeft staan  :colgate:

QuoteWe kunnen hier de sets naast elkaar zetten en AB vergelijken met afstandsbediening. Je kunt ook je Marantz versterker meenemen dan kun je ook goed horen hoe dat samen klinkt met de verschillende speakers.

Als je de Matador hebt gehoord ben je genezen van de liefde voor Usher. De Matador klinkt een stuk luchtiger en ruimtelijker en tegelijkertijd natuurlijker.


CZ79

Millon is beter dan alle andere speakers..









Althans volgens de bouwer/eigenaar  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Dirc

Quote from: cz79 on January  5, 2018, 18:50:14
Millon is beter dan alle andere speakers..









Althans volgens de bouwer/eigenaar  :D

:clapping:

twani

Millon is welhaast een smet op de serieuze hifiwereld. 

Prima dat ze hun eigen speakers kunnen waarderen maar om je eigen merk nu te positioneren door bestaande bewezen kwaliteitsmerken als inferieur te kwalificeren is een weinig kieze methode....

cccp

Ze spammen ook heel Marktplaats vol met advertenties.

Dirc

Quote from: cccp on January  5, 2018, 19:53:35
Ze spammen ook heel Marktplaats vol met advertenties.

Dat viel mij ook op. In hun advertenties staat ieder merk genoemd als mogelijke inruil en dus poppen ze op wat je ook zoekt.

Xander32

... Millon ls heb ik gehoord naast Burmester ls en de Millons deden zeker niet voor hun Deutsche broeders onder betreft het muzikale presteren. Betreft de afwerking zeker wel; meer shine dan zijn bij Millon.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fasteddie

Klopt...de afwerking is niet altijd even top de Millon modellen, maar ze klinken niet echt verkeerd...
Als ik het allemaal geloven worden de meest exotische modellen ingeruild op een millon, maar goed als je dat niet vertrouwd kun je natuurlijk altijd gaan luisteren of kijken of het ingeruilde merk er staat toch?

jahtari

Wie weet wat ze met die "ingeruilde" speakers doen ter vergelijking.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

fasteddie

ze zetten ze waarschijnlijk gewoon naast elkaar....en dan luisteren....of bedoel je iets anders?

jahtari

#62
Geen enkel bewijs natuurlijk en ervaring, maar heb over andere vage zaken wel eens gehoord dat daar de eigen merken worden voorgetrokken en de bekende speakermerken minder klinken. Stassen bijv.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

fasteddie

Je moet altijd je eigen oortjes geloven natuurlijk....ik heb millon speakers gehad en ook kunnen vergelijken bij de schepper zelf in Alkmaar en ook bij mij thuis....geen verkeerde speakers maar hebben het uiteibdelijk afgelegd tegen mij huidige PMC speakers....