Welke subwoofer, Velodyne, Rel of SVS

Started by Robinmull112, October 15, 2013, 12:04:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FeaR1986

Quote from: StefaanD on October 16, 2013, 17:00:57
Zoveel groter is die SVS toch niet in vergelijking met de Velodyne ? Ook in de breedte iets van 6 cm maar de Velo is dan net weer iets dieper.

Bevooroordeeld dus  :D

Ik haal formaat in het algemeen aan en vandaar ook een PB13 Ultra en geen SB13 Ultra. Het was puur als voorbeeld over grootte in een woonkamer. 

Lezen dus....

Al vind ik 6 centimeter op dit soort formaten behoorlijk veel.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Quote from: HcHifi.nl on October 16, 2013, 18:32:15
waarin zou de Rel dan slechter moeten zijn ?
De R528 SE is pas een half jaar op de markt, denk dat geen van de forumleden hem al aan de tand heeft gevoeld.

As said puur op de cijfertjes lettende, waar de SVS en Velodyne mooie getallen halen bij -3dB doet de Rel dat bij -6dB.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

lynch1979

Quote from: HcHifi.nl on October 16, 2013, 18:32:15
waarin zou de Rel dan slechter moeten zijn ?
De R528 SE is pas een half jaar op de markt, denk dat geen van de forumleden hem al aan de tand heeft gevoeld.

Ik heb zelf de R528....en ik ben er meer dan tevreden over, REL is en blijft een goede subwoofer voor het geld.
Zelf vind ik het prijsverschil met de SE wel erg groot.

Ik speel er alleen muziek mee geen film.

JL audio Velodyne liggen buiten mijn buget, vandaar dat ik voor de REL heb gekozen.

morca

Quote from: lynch1979 on October 16, 2013, 20:38:24
Ik heb zelf de R528....en ik ben er meer dan tevreden over, REL is en blijft een goede subwoofer voor het geld.
Zelf vind ik het prijsverschil met de SE wel erg groot.

Ik speel er alleen muziek mee geen film.

JL audio Velodyne liggen buiten mijn buget, vandaar dat ik voor de REL heb gekozen.
Ik vind prijzen van 1600 df model tot SE model 2300 euro.
Of kijk ik niet goed,even checken of ik wel naar de goeie sub kijk  ;D

lynch1979

Quote from: morca on October 16, 2013, 21:52:12
Ik vind prijzen van 1600 df model tot SE model 2300 euro.
Of kijk ik niet goed,even checken of ik wel naar de goeie sub kijk  ;D

Je kijkt goed  ;)

morca

Quote from: lynch1979 on October 16, 2013, 21:53:49
Je kijkt goed  ;)
Ok  duidelijk,denk even om verwarring te voorkomen,en ik het over een hele andere sub heb.
Ik bedoelde trouwens de JL E sub,ik hoop heel hard dat ie onder of nabij die 2300 euro zit.

Een Rel heb ik trouwens nog nooit echt gehoord,ik wist niet dat die ook nog zo aan de prijs zijn.
Waar gebruik je hem hoofdzakelijk voor,film of muziek?
Of speelt ie voor beide naar wens.

garmtz

Quote from: morca on October 16, 2013, 21:59:43
Ok  duidelijk,denk even om verwarring te voorkomen,en ik het over een hele andere sub heb.
Ik bedoelde trouwens de JL E sub,ik hoop heel hard dat ie onder of nabij die 2300 euro zit.

Een Rel heb ik trouwens nog nooit echt gehoord,ik wist niet dat die ook nog zo aan de prijs zijn.
Waar gebruik je hem hoofdzakelijk voor,film of muziek?
Of speelt ie voor beide naar wens.

Dat zei Lynch al: alleen muziek.


lynch1979

Quote from: morca on October 16, 2013, 21:59:43

Een Rel heb ik trouwens nog nooit echt gehoord,ik wist niet dat die ook nog zo aan de prijs zijn.
Waar gebruik je hem hoofdzakelijk voor,film of muziek?
Of speelt ie voor beide naar wens.

REL heeft best dure subwoofers de Gibraltar G1 kost rond de €4000,-, dat is dan ook gelijk het topmodel.

Muziek maar dat wist je inmiddels al  ;)

Hij speelt zeer naar wens, ik twijfel nog wel over een DSP om hem nog beter te laten integreren, maar daar ga ik met Keyser even over babbelen.

H&C Hifi

#34
Quote from: morca on October 16, 2013, 18:56:25
Model speaker       subwoofer
Type subwoofer       frontfire
Serie       R-serie
Afstandbediening       nee
Draadloos       nee

Techniek   
Systeem       gesloten
Vermogen (RMS)       500 watt
Vermogen (indicatie)       350 watt of meer
Diameter speaker       12" (300 mm)
Frequentiebereik       21 - 100 Hz
Laagste frequentiepunt       21 Hz
Wisselfrequentie(s)       21 - 100 Hz

Fysieke eigenschappen   
Uitvoering       wit hoogglans
Afmetingen (BxHxD)       425x381x420 mm
Gewicht       26,3 kg


Leuke sub idd,maar 2300 euro vind ik veel geld voor een 500 watt sub.
Zeg niet dat hij slecht is ,begrijp me goed.
Imo doe je een betere koop aan een Esub van Jl audio voor dat geld,al ik niet zeker weet wat ie gaat kosten  ;)


Wat heeft het vermogen van een sub te doen met de kwaliteit ??? jullie kijken echt teveel naar cijfertjes.
het verschil in 500RMS of 1000RMS lijkt op papier heel groot in de praktijk is het maar een % luider wanneer dezelfde luidspreker word gebruikt.
Ook speelt het rendement van de luidspreker mee, de meeste luidsprekers met een grote motor/aandrijving hebben een erg laag rendement waardoor er idd veel vermogen moet worden gebruikt om er iets uit te persen in veel gevallen zijn die subs ook hifi-technisch niet de beste....
De Rel werkt in tegenstelling tot de 2 andere met een passieve 12inch carbon driver, daardoor krijg je ook meer output.

Ook heb je er trouwens de verkeerde specificaties bij.....
Het is zoals gezegd een frontfire sub met passieve radiator.... ;)
En de gebruikte carbon woofer is echt een zeer mooie !!

En als al eerder aangehaald die 528SE koop je ook voor rond de 1700,00 Euro.

morca

Quote from: HcHifi.nl on October 17, 2013, 11:00:43

Wat heeft het vermogen van een sub te doen met de kwaliteit ??? jullie kijken echt teveel naar cijfertjes.
het verschil in 500RMS of 1000RMS lijkt op papier heel groot in de praktijk is het maar een % luider wanneer dezelfde luidspreker word gebruikt.

Ook speelt het rendement van de luidspreker mee, de meeste luidsprekers met een grote motor/aandrijving hebben een erg laag rendement waardoor er idd veel vermogen moet worden gebruikt om er iets uit te persen in veel gevallen zijn die subs ook hifi-technisch niet de beste....
De Rel werkt in tegenstelling tot de 2 andere met een passieve 12inch carbon driver, daardoor krijg je ook meer output.

Ook heb je er trouwens de verkeerde specificaties bij.....
Het is zoals gezegd een frontfire sub met passieve radiator.... ;)
En de gebruikte carbon woofer is echt een zeer mooie !!

En als al eerder aangehaald die 528SE koop je ook voor rond de 1700,00 Euro.
Hier heb je idd gelijk aan  ;)

verkeerde sub,weer verder kijken dan  ;D

Robinmull112

@hchifi,
Waar heb je de Rel r528SE voor rond de €1700,- gezien als ik vragen mag?
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

Midstar

Quote from: Robinmull112 on October 17, 2013, 20:48:04
@hchifi,
Waar heb je de Rel r528SE voor rond de €1700,- gezien als ik vragen mag?
3x raden  :dozingoff:

H&C Hifi

Quote from: Robinmull112 on October 17, 2013, 20:48:04
@hchifi,
Waar heb je de Rel r528SE voor rond de €1700,- gezien als ik vragen mag?


Dat lijkt me een zeer gemakkelijk antwoord toch.... :angel:

Hokkie001

Misschien is er wel een dealer bij jouw in de buurt die je even thuis het verschil kan laten horen op JOUW systeem ;)

Maar dat zal wel lastig worden...

el-jorge

#40
edit, was al eerder opgemerkt. Gepost zonder het hele topic gelezen te hebben.
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

Robinmull112

Hokkie001,

Helaas is die er niet. Ik kan alleen de Rel R328 thuis beluisteren, maar dat is natuurlijk een heel verschil met de Rel R528SE/SVS/Velodyne.
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

Raphie

Ook maar ff duit in het zakje, de SVS SB13 Ultra is de beste sub die ik tot nu toe gehoord heb, heb ook diverse oudere RELs en Velodyne DD18 in m'n bezit gehad.
JBL PRX Power!

bmateijsen

En wat maakt het de beste subwoofer voor jou? Want we zitten nu in een zeer subjectief vlak....

Groet,

Bjorn


Raphie

Quote from: bmateijsen on October 18, 2013, 18:22:34
En wat maakt het de beste subwoofer voor jou? Want we zitten nu in een zeer subjectief vlak....

Groet,

Bjorn
kwaliteits bass per €

- afwerking
- snelheid
- druk

Ik ben er inmiddels achtergekomen dat wanneer akoustiek goed is, dsp niet nodig is en je met goede plaatsing meer voordelen hebt dan dsp, de sb13 heeft al een eq onboard waarmee je de grootste pieken wat kan bijsturen
Wil je echt dsp dan is een SB13 met antimode de ultieme oplossing
Velodyne is echt zwaar overpriced voor wat het biedt. In absolute zin wint 1 SB13 van 1 DD15, ga je kijken naar wat kan je kopen voor je budget, dan wordt het helemaal lachen, want dan neem je 2 SB13's en een stereo antimode, dan heb je ook nog eens een spreiding van druk die je met een Velo DD nooit gaat halen.

De SB13 ultra is een absolute winnaar, die zowel in prestatie als in value for money de concurrentie ver achter zich laat.
JBL PRX Power!

H&C Hifi

Quote from: Raphie on October 19, 2013, 06:22:43
kwaliteits bass per €

- afwerking
- snelheid
- druk

Ik ben er inmiddels achtergekomen dat wanneer akoustiek goed is, dsp niet nodig is en je met goede plaatsing meer voordelen hebt dan dsp, de sb13 heeft al een eq onboard waarmee je de grootste pieken wat kan bijsturen
Wil je echt dsp dan is een SB13 met antimode de ultieme oplossing
Velodyne is echt zwaar overpriced voor wat het biedt. In absolute zin wint 1 SB13 van 1 DD15, ga je kijken naar wat kan je kopen voor je budget, dan wordt het helemaal lachen, want dan neem je 2 SB13's en een stereo antimode, dan heb je ook nog eens een spreiding van druk die je met een Velo DD nooit gaat halen.

De SB13 ultra is een absolute winnaar, die zowel in prestatie als in value for money de concurrentie ver achter zich laat.


Gedurfde uitspraken  ;) ik heb nog geen enkele luidspreker of sub beluisterd die op elk vlak beter is dan de concurrentie...

morca

Nog nooit geen JL audio of Paradigm gehoord denk ik  ;D
Maar er is idd altijd meer,in de US zijn wel meer leuke merken verkrijgbaar die wij niet kennen,jammer genoeg.

H&C Hifi

Quote from: morca on October 19, 2013, 12:46:50
Nog nooit geen JL audio of Paradigm gehoord denk ik  ;D
Maar er is idd altijd meer,in de US zijn wel meer leuke merken verkrijgbaar die wij niet kennen,jammer genoeg.

O jawel JL ken ik goed.
Maar om zou te zeggen dat die op elk vlak beter zijn dan de concurrentie... nee..
Paradigm ken ik alleen van de speakers, en dat is alles behalve mijn smaak.