Algemeen NETFLIX ervaringen etc.

Started by Etiennevh, September 11, 2013, 08:43:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Raymen

Yep hier ook
Gistern rond 20:00 -21:00. Niet te doen

Steeds vastlopers en niet opstarten
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

CineSmurf

Zo gaat de charme van Netflix er wel af. Voordeel is nu juist dat het altijd redelijk goed leek te werken.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Raymen

Ja zo kan je het ook zien

Merkte dat in de ochtend het perfect loopt
Maar ja dan moeten decmeeste mensen toch werken
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

HJ

Heb ik ook wel eens. Soms ligt het aan mijn telefoon heb ik het idee.
Cash van netflix legen helpt dan soms.
Maar ik had ook in eens blokjes bij ziggo :-))

Bas Akkerman

Ok, was ik dus niet de enige... Nou was het maar een keer, even zien hoe het van het weekend gaat.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

denoontje

Hier ook ellende gehad. We dachten dat het aan de apple tv3 lag in de bios of het netwerk. Dus wij naar de tv maar daar ook lange laadtijden (geen vastloper).  Was ook in de avonduren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raymen

Ja voor 12€ per maand wil ik toch wel kijken waneer ik wil kijken
Niet vastlopers en geen wachttijfen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

TopGun2010

Kan ook aan Ziggo liggen, moet hier ook regelmatig het stroom van de modem halen.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

gast2018

Quote from: TopGun2010 on January 26, 2017, 21:12:00
Kan ook aan Ziggo liggen, moet hier ook regelmatig het stroom van de modem halen.

had ik ook. Was het echt zat. Ziggo gebeld en bleek modem niet helemaal jofel. Kreeg een nieuwe modem en die heb ik in een jaar geloof ik 1 keer opnieuw moeten opstarten.

danielo

hier werkt netflix eigenlijk altijd, snel, zonder problemen gebruik nu meestal de appletv4. Verbinding glas 500/500 xs4all. Wou dat mijn dvd en bluray spelers zo stabiel waren de afgelopen 20 jaar :).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nahpets

Hier ook een 500/500 glasvezellijn. Eerste vastloper met NetFlix moet ik nog krijgen. Ideaal.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

HereIsTom

Het ligt inderdaad niet aan Netflix, maar aan de (Ziggo) kabel.
Toen wij nog kabel 300/30 hadden, hadden we in de avond ook last van lange laadtijden en vastlopers.
Sinds we Vodafone glasvezel 50/50 hebben werkt Netflix altijd perfect!
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

zegel

Hier ook glasvezel 60mbit. Werkt perfect op 4K - zonder enige storing of hapering - maar andere gebruikers merken wel dat er dan krappe bandbreedte overblijft. Lijkt wel of Netflix voorrang krijgt ( en dat vind ik niet erg)
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Marco66

Sinds vandaag blijft netflix haperen en zelfs hangen op mijn Oppo, reageert dan zelfs niet meer op de ab.
Iemand anders ook last van storing met Netflix of ligt het aan de Oppo wellicht?

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

HJ

Quote from: Marco66 on February 24, 2017, 13:41:24
Sinds vandaag blijft netflix haperen en zelfs hangen op mijn Oppo, reageert dan zelfs niet meer op de ab.
Iemand anders ook last van storing met Netflix of ligt het aan de Oppo wellicht?

Marco
Of je internet...

darkrunner

#915
Sinds ik win 10 heb ben ik eigenlijk best tevreden van Netflix zijn kwaliteit.
Nu nog een deftig aanbod op amerikaans niveau, hun interface is wel een dikke fail.

bijkomend probleem:was er al uit om de Zidoo x9s te kopen maar daar ben je voor Netflix niks mee de Himedia viel ook af dus wordt ofwel de nvidia shield kopen of een andere htpc maken.

blue-eyes

Ziggo heeft grote storingen. Heb je Ziggo?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

zegel

Quote from: darkrunner on February 24, 2017, 13:49:35
Sinds ik win 10 heb ben ik eigenlijk best tevreden van Netflix zijn kwaliteit.
Nu nog een deftig aanbod op amerikaans niveau, hun interface is wel een dikke fail.

bijkomend probleem:was er al uit om de Zidoo x9s te kopen maar daar ben je voor Netflix niks mee de Himedia viel ook af dus wordt ofwel de nvidia shield kopen of een andere htpc maken.

Of de Chromecast HD?  Goed en goedkoop
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Marco66

Quote from: hans. on February 24, 2017, 13:43:18
Of je internet...

Nee verbinding is ok.
Heb net een tip van internet geprobeerd, Oppo op ntsc gezet ipv auto en nu loopt ie gewoon goed.
Blijkbaar heeft netflix een probleem om framerate te detecteren of zo, vreemd maar het werkt nu wel.
Signaal via netflix is nu 1080P 60hz, weet niet of dat komt door de ntsc of dat netflix geen 24p gebruikt?
Als ik een film stream via nas is ie wel gewoon 24p dus zal wel netflix instelling zijn.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Quote from: Blue-Eyes on February 24, 2017, 13:57:11
Ziggo heeft grote storingen. Heb je Ziggo?

Heb id ziggo, lees nu net dat er id een grote storing was maar haal met speedtest netjes volledige snelheid.
Zal later nog eens de oppo op auto zetten en weer kijken of ie goed blijft of niet.
Dan weet ik ieg zeker of het de ntsc insteliing blijft of dat het een internet issue was.

marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

evilniek

Quote from: Marco66 on February 24, 2017, 14:00:38
Nee verbinding is ok.
Heb net een tip van internet geprobeerd, Oppo op ntsc gezet ipv auto en nu loopt ie gewoon goed.
Blijkbaar heeft netflix een probleem om framerate te detecteren of zo, vreemd maar het werkt nu wel.
Signaal via netflix is nu 1080P 60hz, weet niet of dat komt door de ntsc of dat netflix geen 24p gebruikt?
Als ik een film stream via nas is ie wel gewoon 24p dus zal wel netflix instelling zijn.

Marco

Via Netflix nooit 24Hz, hapert en schok dus als de hel, best wel jammer eigenlijk.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

HJ

#921
Quote from: Marco66 on February 24, 2017, 14:00:38
Nee verbinding is ok.
Heb net een tip van internet geprobeerd, Oppo op ntsc gezet ipv auto en nu loopt ie gewoon goed.
Blijkbaar heeft netflix een probleem om framerate te detecteren of zo, vreemd maar het werkt nu wel.
Signaal via netflix is nu 1080P 60hz, weet niet of dat komt door de ntsc of dat netflix geen 24p gebruikt?
Als ik een film stream via nas is ie wel gewoon 24p dus zal wel netflix instelling zijn.

Marco
Ik heb ook zoiets. Met mijn chromecast moet ik soms switchen tussen 50hz en 60hz om zonder stotter te spelen.

Speelt dan wel perfect via de CC.
Lijkt ook beter dan via de XB1

Marco66

Quote from: hans. on February 24, 2017, 14:26:01
Ik heb ook zoiets. Met mijn chromecast moet ik soms switchen tussen 50hz en 60hz om zonder stotter te spelen.

Speelt dan wel perfect via de CC.
Lijkt ook beter dan via de XB1

Net de Oppo weer op Multi tv gezet en nu speelt netflix wel gewoon door en switch automatisch van 1080p 60hz naar 50hz met afspelen. Wel jammer dat ze geen 24p gebruiken, zou je toch verwachten.
Raar verhaal, wellicht toch de ziggo stroring.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

darkrunner

Quote from: zegel on February 24, 2017, 13:59:23
Of de Chromecast HD?  Goed en goedkoop
Mmm zo een chromecast + een zidoo x9 is nog goedkoper dan een nvidia shield/htpc.
Me eens wat meer in die Chromecast HD verdiepen.

blue-eyes

Quote from: Marco66 on February 24, 2017, 14:08:56
Heb id ziggo, lees nu net dat er id een grote storing was maar haal met speedtest netjes volledige snelheid.
Zal later nog eens de oppo op auto zetten en weer kijken of ie goed blijft of niet.
Dan weet ik ieg zeker of het de ntsc insteliing blijft of dat het een internet issue was.

marco

Speedtest wordt altijd over bepaalde gestandaardiseerde protocollen, dedicated poorten, etc. uitgevoerd. Hiermee wordt generiek gesteld een mooier beeld gegeven dan dat werkelijk het geval is.
Wie zegt mij dat jouw connectie vanuit Netflix van dezelfde protocollen, poorten, etc. etc. gebruik maakt.


Ik zeg hiermee niet dat Ziggo de oorzaak is. Maar ik ben niet zo stellig als jij in de conclusie dat als een speedtest OK is de verbinding op alle punten ook OK  is ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey