Joske HT verhuisd.

Started by Joske007, September 2, 2013, 20:00:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joske007

De Marantz SR7008 is net gearriveerd om straks uit de doos te halen.
Straks eens beginnen spelen met Audyssey XT32 en een luisteren wat het geeft tov MCACC van Pioneer.

Ik ben overigens zeer benieuwd of de upgrade naar Audyssey XT32, nu de moeite heeft geloond of niet?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

WickedGame

Mooie upgrades, en ben wel benieuwd naar je bevindingen van de Marantz SR7008.

Joske007

Intussen de Marantz SR7008 uitgepakt en de settings aan het doorlopen en kom ik het volgende tegen.

Selecteer de impedantie 6 of 8ohm?
Als een van de aangesloten luidsprekers tussen 6 en 8ohm ligt, selecteer dan 6ohm!
Als een van de aangesloten luidsprekers 8ohm of meer is, selecteer dan 8ohm!

Mijn luidsprekers zijn allen 4ohm, selecteer ik nu het beste dan 6ohm?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

WickedGame

Quote from: Joske007 on October 18, 2013, 13:14:38
Intussen de Marantz SR7008 uitgepakt en de settings aan het doorlopen en kom ik het volgende tegen.

Selecteer de impedantie 6 of 8ohm?
Als een van de aangesloten luidsprekers tussen 6 en 8ohm ligt, selecteer dan 6ohm!
Als een van de aangesloten luidsprekers 8ohm of meer is, selecteer dan 8ohm!

Mijn luidsprekers zijn allen 4ohm, selecteer ik nu het beste dan 6ohm?

Zou inderdaad dan 6Ohm selecteren

Joske007

Omdat er geen andere keuze in de setup voorhanden is, lijkt me dit dan ook de enige overblijvende keuze, bedankt  ;)
Langs de andere kant is een speaker ook nooit continu 6 of 8 ohm.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Loondijke

Quote from: Joske007 on October 18, 2013, 11:53:11
Enige tijd geleden nog een upgrade van mijn oude 46" plasma gedaan, voor een maatje meer 55"  :inlove:
Mijn oude plasma 46" PZ85 van de living is verhuisd naar de zolder.

Panasonic TX-P55VT60  


Schitterende tv. Gefeliciteerd :).

Wij van wc-eend adviseren wc-eend  :pompom:
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

John Wx

Die "design" wand is dat een voorzet wand met licht zo ja erg gaaf zo nee ook gaaf  ;D mooi
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Joske007

Bedankt  ;)
De zelf gemaakte voorzetwand bestaat uit houten balkjes en enkele platen mfd, daarachter zijn dimbare TL-lampen gemonteerd.
Heb ik veel licht nodig dan staat de dimmer op max. en bij sfeer gaat deze naar de stand min.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

morca

Quote from: Joske007 on October 18, 2013, 12:44:02
De Marantz SR7008 is net gearriveerd om straks uit de doos te halen.
Straks eens beginnen spelen met Audyssey XT32 en een luisteren wat het geeft tov MCACC van Pioneer.

Ik ben overigens zeer benieuwd of de upgrade naar Audyssey XT32, nu de moeite heeft geloond of niet?
Wauw weer een upgrade binnen  :headbanging:
Zeer mooie receiver  :thumbs-up:

Ik ben ook benieuwd wat Audyssey XT32 je gaat brengen,
Als je zo rondleest samen met ARC de enige die ook echt de boel netjes vlak trekt.
Ik ben zeer benieuwd naar je eerste luisterervaring  :music:

Joske007

Intussen zijn de 6 Audyssey-metingen achter de rug, wat toch een andere manier van meten en werken is t.o.v. MCACC.
Na de meting heb ik alle instellingen even nagelopen, waarbij de speakers na de metingen op Full-band stonden, deze heb ik terug op small gezet.

Als test even een filmpje opgezet .... hmmm... klinkt echt goed...... surround beleving meer aanwezig, sub is beter geïntegreerd :popcorn:
Nu eerst nog wat genieten, later eens een meting doen om te kijken of er nog wat te verbeteren valt.

Omdat ik nu andere speakers heb, kan ik helaas dezelfde metingen van MCACC niet meer naast deze van Aydyssey leggen.

Update foto's http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136360.0
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

morca

Quote from: Joske007 on October 18, 2013, 19:32:02
Intussen zijn de 6 Audyssey-metingen achter de rug, wat toch een andere manier van meten en werken is t.o.v. MCACC.
Na de meting heb ik alle instellingen even nagelopen, waarbij de speakers na de metingen op Full-band stonden, deze heb ik terug op small gezet.

Als test even een filmpje opgezet .... hmmm... klinkt echt goed...... surround beleving meer aanwezig, sub is beter geïntegreerd :popcorn:
Nu eerst nog wat genieten, later eens een meting doen om te kijken of er nog wat te verbeteren valt.

Omdat ik nu andere speakers heb, kan ik helaas dezelfde metingen van MCACC niet meer naast deze van Aydyssey leggen.

Update foto's http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136360.0
Goed nieuws  :music:

Maro

Waarom zet je de speakers na de meting terug naar small? Dan heb je weinig vertrouwen in de meting.  :D.  Dan klopt de rest van de meting ook niet meer. Die gaat er van uit dat de fronts full band krijgen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

skank1

Quote from: Maro on October 18, 2013, 19:54:12
Waarom zet je de speakers na de meting terug naar small? Dan heb je weinig vertrouwen in de meting.  :D.  Dan klopt de rest van de meting ook niet meer. Die gaat er van uit dat de fronts full band krijgen.

Bij mij doet audessey ddat ook en nadien heb ik ze ook op small gezet
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Maro

Quote from: skank1 on October 18, 2013, 19:56:03
Bij mij doet audessey ddat ook en nadien heb ik ze ook op small gezet

Ik snap dat niet. Die meting doe je toch niet voor niets. Kreeg de in druk dat Joske niet eens eerst geluisterd heeft maar meteen aanpassing is gaan doen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

tommie1

Veel plezier met je nieuwe tv en receiver  :pompom:

Joske007

Quote from: Maro on October 18, 2013, 19:58:06
Kreeg de in druk dat Joske niet eens eerst geluisterd heeft maar meteen aanpassing is gaan doen.
Uit het verleden en ervaring heb ik inderdaad meteen de aanpassing gedaan om de speakers allen op smal te zetten voor het surroundverhaal.
Bij stereo staat alles op "Pure Direct" waarbij alle DSP's zijn uitgeschakeld en zijn de speakers Full-Range  :music:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Maro

Je hebt nu wel een sterk verbeterde versie draaien natuurlijk. Ik heb de wijsheid ook niet van mijzelf hoor. Ik heb de boel Pro laten inmeten vorig jaar en Ron heeft me toen e.e.a uitgelegd. Ook dus dat je na een goede meting niks meer handmatig moet bij stellen (hooguit de sub evt wat kietelen) omdat dat dan de hele balans van de meting verstoord. Gewoon een tijdje luisteren naar de pure meting. vaak ben je een 'fout' geluid gewent, dat is je referentie. Zo heb ik eerst ook moeten wennen om de boel in stereo op neutraal te houden. Was met mijn ouwe Jamo's zo gewent om er flink bas en treble in te draaien. Na een tijdje echter wil je niet weer terug. Maar ieder moet het op zijn manier doen natuurlijk. Ik ben na de meting niet weer gaan rommelen en het klinkt bij mij gewoon goed.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Joske007

Het is niet Audyssey dat de beslissing neemt of de speakers nu op small of Full-band worden gezet!
Audyssey doet enkel gewoon wat metingen en rapporteert deze aan de receiver.

De receiver fabrikant heeft/bepaalt de volledige controle over hoe de luidsprekers en x-over moeten worden ingesteld. 
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Maro

Ohhh? Dacht altijd dat ADSY de x-over en small of large regelde? Weer wat geleerd. Bij mij staan de fronts op full band en de surrounds op 40Hz. Dat was na de meting. Heb niet gekeken waar ze voor de meting op stonden. Anyway, ik heb na de meting niets meer aangepast, was ook niet nodig gelukkig.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Quote from: Maro on October 18, 2013, 20:22:12
Was met mijn ouwe Jamo's zo gewent om er flink bas en treble in te draaien. Na een tijdje echter wil je niet weer terug. Maar ieder moet het op zijn manier doen natuurlijk. Ik ben na de meting niet weer gaan rommelen en het klinkt bij mij gewoon goed.
Ik heb nog 4 jamo,s in de huiskamer,nu dsp ik ze juist zodat ze veel opener,muzikaler klinken.
Eerder had de EQ idd de door jouw beschreven V vorm instelling,...dat we dat toen mooi vonden  :clapping:

evilniek

#45
Quote from: Maro on October 18, 2013, 20:38:27
Ohhh? Dacht altijd dat ADSY de x-over en small of large regelde? Weer wat geleerd. Bij mij staan de fronts op full band en de surrounds op 40Hz. Dat was na de meting. Heb niet gekeken waar ze voor de meting op stonden. Anyway, ik heb na de meting niets meer aangepast, was ook niet nodig gelukkig.

Probeer ook is de fronts op large in te stellen, met om te beginnen het x-over op 80Hz(surround idem).
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Maro

Is dat niet de standaard THX instelling? Heb ik wel eens gedaan maar miste heel veel dynamiek.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

evilniek

Theoretisch gezien zou je een "beter" resultaat moeten krijgen met deze instellingen. Maar misschien is dit in de praktijk toch anders.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Staaled

#48
Quote from: Maro link=topic=136360.msg2515962#msg2515962 date=13821188 :pompom:52
Waarom zet je de speakers na de meting terug naar small? Dan heb je weinig vertrouwen in de meting.  :DDan klopt de rest van de meting ook niet meer. Die gaat er van uit dat de fronts full band krijgen.
Onjuist, is zonder gevolgen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Maro

#49
Quote from: Staaled on October 18, 2013, 22:38:20

Onjuist, is zonder gevolgen.

Geloof jullie graag maar ga het toch eens navragen bij Ron.

[edit]
Waarom zou je dan van large naar small gaan als het geen verschil maakt? Ik probeer het gewoon te begrijpen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -