Cinedream/Home@The Movies home Cinema Event

Started by home@the movies, August 30, 2013, 16:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

clicquot

Quote from: home@the movies on November  9, 2013, 21:29:18
Met evenveel respect voor je reactie maar ik wil graag toch op een paar dingen reageren.
Ik zeg het ieder jaar weer, een beurs is NIET de plaats om projectoren speakers enz te beoordelen en concreet met elkaar te vergelijken, een beurs is er om info te vergaren, vragen te stellen en kennis te maken met de verschillende merken en producten.

Dag Werner,
Akkoord hoor, een goed vergelijk is niet mogelijk, dat doe je in principe thuis. Op het autosalon koop ik ook geen wagen (hoewel er mensen zijn die dat wel doen). Maar na afloop ga ik wel naar huis met het idee, dat model, dit model daar voel ik wat voor en dan stap ik naar de dealer voor meer details etc. Zoals gezegd, ik heb totaal geen idee. Don't worry, ligt wellicht gewoon aan mezelf. ;)

Quote from: home@the movies on November  9, 2013, 21:29:18

We hebben op het de eerste editie van ons event de eerste twee uren op alle projectoren hetzelfde materiaal getoond, tot grote ontevredenheid van de meeste bezoekers.
Als je zoals je zelf aanhaalt niet wil vragen wat je wil weten of zien, tja we kunnen geen gedachten lezen hé  ;) hoe kunnen de verschillende standhouders of wij inschatten wie wat wil zien op welk toestel ?

Je hoeft geen gedachten te lezen, niemand vraagt dat en men kan absoluut nooit voor iedereen 'goed' doen op zo'n event. Dat is ook zeker niet de bedoeling. Alleen ja, dat van die spots is gewoon irritant als ik het zo mag noemen, je krijgt zelfs geen indruk van hoe het er ongeveer moet uitzien; enfin, ik kan enkel voor mezelf spreken uiteraard. En dat is ook absoluut geen drama, maar ik stel me zelf dan in de plaats/de vraag waarom niet vermijden, tenzij je wil aantonen dat ze onder licht ook spelen :-) Enfin, dat is een 'issue' dat op 5 minuten opgelost is, draai ze naar beneden, links, rechts, omhoog.. I dunnow, ik heb er een paar zien prutsen aan de spots om ze weg te krijgen van de 9200, maar het lukte niet. Ik geef het maar mee, voor wat het waard is natuurlijk.


Quote from: home@the movies on November  9, 2013, 21:29:18
Maak gewoon een afspraak dan krijg je  minstens twee uur een persoonlijke demo naar jouw wensen, met de toestellen die jij wil wat wil je nog meer.

No worries, ik dacht gewoon, als er mij iets aanstaat op die beurs, dan bestel ik die gewoon omdat het mij de komende 2 maanden gewoon zeer moeilijk ligt om nog te gaan shoppen overdag/weekend(werk) dus ja... beetje verkeerd ingeschat. Je weet hoe dat gaat, boys and their toys  ;)


Quote from: home@the movies on November  9, 2013, 21:29:18
JVC heeft de pro reeks en de consumer reeks dit zijn exact dezelfde toestellen, het toestel dat je zag stond wel degelijk op de prijslijst met de twee type nummers ernaast, zowel de consumer versie als de pro versie, het wast trouwens de X55 die speelde  op de JVC stand.

Dank voor de feedback! En toch bedankt voor het ontvangst.

Joske007

#76
Gisteren op de beurs!

De nieuwe Focal-lijn vind ik zoals als altijd, weer heel netjes afgewerkt. Prijs/kwaliteit weer een topper dus [:)]
Volgens de dealer zou de nieuwe Focal lijn exact hetzelfde klinken als de voorgaande lijn, enkel het allerhoogste scherpe randje zo er nu af gefilterd zijn, zodat de nieuwe lijn en oude lijn perfect samen kunnen opgesteld worden.

Enkele foto's van de beurs






Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

denoontje

En vanmiddag ook even geweest....je moet wat op zondag middag.
Leuke minibeurs en heel starwars gezien.

Sony blijft mooi...nu op weg naar content we we moeten weer upgraden.

Miste alleen een vlaams frietkot bij de ingang :-)

skank1

Quote from: denoontje on November 10, 2013, 17:57:42
En vanmiddag ook even geweest....je moet wat op zondag middag.
Leuke minibeurs en heel starwars gezien.

Sony blijft mooi...nu op weg naar content we we moeten weer upgraden.

Miste alleen een vlaams frietkot bij de ingang :-)
Ik heb iemand gesproken van hier.. Denk dat jij het was? Klopt?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

de_ceus

Ik ben er ook ff geweest.
toch zeker weer een vooruitgang t.o.z. van vorige jaren (zo verder blijven doen). Al mist de vriendin nog steeds de popcornmachines  :popcorn:. tip voor volgend jaar om de dames te soigneren ;D...

En kennis gemaakt met enkele forumleden  :thumbs-up:.


riwi

#80
Quote from: skank1 on November 10, 2013, 21:29:25
Ik heb iemand gesproken van hier.. Denk dat jij het was? Klopt?

Wij hebben even gekletst vanmiddag Skank. Wie was de andere collega van het belgische forum? Waart die hier ook rond :)

Ik vond het een leuke opzet. Ik was wat geschrokken van de post van Cliquot maar ik vond het erg meevallen. Alleen de Panasonic had echt last van lichtinval, de rest van de projectoren was in principe behoorlijk goed te bekijken.

Nog uitgebreid het kaleidescape en het concurrende bnm video systeem op basis van mymovies en anydvd bekeken. Leuk maar ook prijzig. bluray/dvd rippen en opslaan op de BVM nas, leuke ipad app erbij om over de nas te bladeren en bijbehorende media player (bv Dune) aan te sturen. Ook met optie om film van de NAS in gereduceerd mp4 formaat naar je pad te sturen zodat je hem offline ook in het klein kan kijken voor onderweg.

Werner en collegas : bedankt voor de organisatie van dit leuke event.

home@the movies

Quote from: riwi on November 10, 2013, 23:34:57
Wij hebben even gekletst vanmiddag Skank. Wie was de andere collega van het belgische forum? Waart die hier ook rond :)

Ik vond het een leuke opzet. Ik was wat geschrokken van de post van Cliquot maar ik vond het erg meevallen. Alleen de Panasonic had echt last van lichtinval, de rest van de projectoren was in principe behoorlijk goed te bekijken.
Nog uitgebreid het kaleidescape en het concurrende bvm.. systeem op basis van mymovies en anydvd. Ook leuk maar ook prijzig.

Ere wie ere toekomt, we hebben de opmerking van Cliquot zeker ter harte genomen en deze morgen nog wat aanpassingen gedaan wat lichtinval betreft.
Het probleem was gewoon dat we de eerste dag nog tot 5 minuten voor opening 101 dingen moesten afwerken, en dan staan plots de eerste bezoekers daar en heb je dus een probleem  ;)
We hebben maar twee dagen om alles op te bouwen en geloof me met vier mensen is dat niet evident, daat heeft de bezoeker uiteraard geen boodschap aan maar ik geef het toch maar even mee  ;) ;) ;)

Dank voor jullie bezoek.

Groeten
werner


home@the movies

Quote from: de_ceus on November 10, 2013, 23:02:00
Ik ben er ook ff geweest.
toch zeker weer een vooruitgang t.o.z. van vorige jaren (zo verder blijven doen). Al mist de vriendin nog steeds de popcornmachines  :popcorn:. tip voor volgend jaar om de dames te soigneren ;D...

En kennis gemaakt met enkele forumleden  :thumbs-up:.

Staat genoteerd, we maken er werk van  ;D ;D ;D

denoontje

Quote from: skank1 on November 10, 2013, 21:29:25
Ik heb iemand gesproken van hier.. Denk dat jij het was? Klopt?

Waarover hebben we het gehad, dan weet ik het wellicht zo..


Joske007

#84
Hierbij wil ik toch nog een dikke pluim geven aan de gehele organisatie van Cinedream om deze beurs vooral gratis en laagdrempelig te houden voor het publiek en dit met de bedoeling kennis te kunnen maken met het aangebodene en uiteraard Cinedream zelf.

Het wordt inderdaad wel eens vergeten  :)
Men mag en kan uiteraard niet verwachten dat alles perfect staat opgesteld en aangesloten in de meest ideale omstandigheden!
Het is en blijft ten slotte wel een beurs, waar de gehele organisatie/standhouders met hun beperking van de locatie zelf ook zitten.

Een beurs is een plaats waar mensen met elkaar in contact komen om ideeën uit te wisselen en hun vele vragen te beantwoorden.
Wil je verder specifiek in detail treden, dan lijkt me een persoonlijke afspraak tot de dealer/winkel dan ook de meest logische keuze.

Verder vond ik het fijn om met de standhouders en forumleden contact te hebben gehad, zoals StefaanD, Beatbrother, Nielvm, Bjorn (katwax), Chr1st0f en anderen waarvan me de naam helaas weer ontgaan is  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

vik

Gisteren ben ik even wezen kijken.

Leuk opgezet en vriendelijke mensen. 
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

searcher

Samen met Riwi naar de beurs geweest.
Ik vond het de reis waard,leuk om Brian en William te ontmoeten.

De organisatoren hadden hun best gedaan ,vriendelijk ontvangst,gemoedelijke sfeer en zelfs een drankje ect kon men kopen.

Omdat wij wat later waren zag ik niet altijd iemand bij een van de opgestelde projectoren om eventuele vragen te beantwoorden.

De mannen in pakken,de laser disc opstelling was heel leuk verzonnen.

Dit is zeker voor een herhaling vatbaar.



vik

Lachen was dat of niet?  Als je zo een laser disc opstelling/ruimte had ik die tijd had je geld te veel.



Quote from: searcher on November 15, 2013, 16:58:39
Samen met Riwi naar de beurs geweest.
Ik vond het de reis waard,leuk om Brian en William te ontmoeten.

De organisatoren hadden hun best gedaan ,vriendelijk ontvangst,gemoedelijke sfeer en zelfs een drankje ect kon men kopen.

Omdat wij wat later waren zag ik niet altijd iemand bij een van de opgestelde projectoren om eventuele vragen te beantwoorden.

De mannen in pakken,de laser disc opstelling was heel leuk verzonnen.

Dit is zeker voor een herhaling vatbaar.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

laserlord

Quote from: vik on November 16, 2013, 15:24:42
Lachen was dat of niet?  Als je zo een laser disc opstelling/ruimte had ik die tijd had je geld te veel.

Is je zo'n laserdisc opstelling had in die tijd dan was je een echte fan ja, zo'n projectiescherm was voor de happy few...  Dat was de tijd toen een thuisbioscoop nog echt iets was wat in zo'n "underground sfeertje" hing, niet aan het grote publiek besteed, laat staan aan de jeugd.

Best wel een leuke periode, toen moest je nog sparen om uberhaupt een laserdisc "film" te kopen (100 EUR voor één film was geen uitzondering, om nog maar te zwijgen van een star wars box set van 300 EUR)

Those were the days.  Ik ben blij dat ik het in de jaren 90 nog wat heb mogen meemaken.
Hier is het home cinema gebeuren allemaal mee gestart hé jongens !  :inlove:

'k vond het twee fijne dagen, zeker voor herhaling vatbaar.  volgend jaar nog groter en nog meer.

Hierbij nog een detail foto uit het "home cinema source media museum", van 8mm tot... en 4k...

troje

Mooi om te zien Werner. Is dat allemaal uit je prive collectie?

laserlord

'T is nicolas, niet werner ;D
Ik moet m'n forumnaam nog ns aan iemand van het huidige cinedream doorgeven, vandaar de verwarring.

Dit is deels mijn en deels peter (dreamworks) zn collectie. Dit zijn maar enkele van de pareltjes hoor, als ik al mn laserdisc collector items en box sets mee zou gebracht hebben heb je een vrachtwagen met voldoende laadvermogen nodig  8)

Tja, het blijft een passie hé.

Joske007

Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

troje

Quote from: cinedream on November 21, 2013, 15:53:02
'T is nicolas, niet werner ;D
Ik moet m'n forumnaam nog ns aan iemand van het huidige cinedream doorgeven, vandaar de verwarring.

Dit is deels mijn en deels peter (dreamworks) zn collectie. Dit zijn maar enkele van de pareltjes hoor, als ik al mn laserdisc collector items en box sets mee zou gebracht hebben heb je een vrachtwagen met voldoende laadvermogen nodig  8)

Tja, het blijft een passie hé.

Ahaa, nu valt alles op zijn plaats. Ik had het moeten weten dat jij het was Nicolas. Volgens mij heb ik nog een klein deel van je verzameling in mijn handen gehad bij het passeren van een luchthaven security  ;D


laserlord

Quote from: troje on November 21, 2013, 23:32:11
Ahaa, nu valt alles op zijn plaats. Ik had het moeten weten dat jij het was Nicolas. Volgens mij heb ik nog een klein deel van je verzameling in mijn handen gehad bij het passeren van een luchthaven security  ;D

Aaaaah, dat zou best kunnen ja  :clapping:
Zo'n platen wegen wat he, hoe kon ik nu weten dat ik 4x het toegelaten gewicht van tokyo naar amsterdam mee wou nemen  ;D

Those were the days, denk er nog vaak aan terug joh... (Zou trouwens super graag de fotos nog ns terug zien, vind je deze nog ? Mag je pb'n naar me)

troje

Haha, ik heb volgens mij nog een filmpje op youtube van je staan waarin je met plezier wat Bento naar binnen werkt  ;D

laserlord

Dat waren die heerlijke deegballen zeker he ? :popcorn:

home@the movies

Zouden we niet eens een keertje kunnen samenkomen Jeroen, het is weer lang geleden dat we elkaar nog spraken hé.
Dan kan je met Nicolas wat herinneringen ophalen uit de goede oude tijd  ;) ;)

Gr
Werner

donaldk

ISE is meestal te druk voor jullie. Zelf kom ik Jeroen dan ook maar een keer op de drie jaar tegen;-).

troje

#98
Quote from: home@the movies on November 22, 2013, 10:46:05
Zouden we niet eens een keertje kunnen samenkomen Jeroen, het is weer lang geleden dat we elkaar nog spraken hé.
Dan kan je met Nicolas wat herinneringen ophalen uit de goede oude tijd  ;) ;)

Gr
Werner

Lijkt me heel leuk Werner! Ik stuur je wel even een pb'tje.

Quote from: donaldkISE is meestal te druk voor jullie. Zelf kom ik Jeroen dan ook maar een keer op de drie jaar tegen;-).

;D Dit jaar maar weer eens proberen?

bvermeulen