WA-Quantum - Chips

Started by Lars_Portman, July 23, 2013, 20:54:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jenkins

Alleen daarom al zeker de gok waard.
Blij, dat ik de gok gewaagd hebt.
Nu weet ik dat die gekke stickertjes een sterk positief effect hebben.
Ik ga zeker meer apparaten ermee voorzien!

Rowdy

Vond jij het ook zo'n priegelwerk om de WA-Quantum Chips te plakken? Ik heb er 2 op mijn platenspeler geplakt, maar vond het wel een priegelwerk. Paste er op de grotere condensatoren bij de audio uitgang geen 20 mm WA-Quantum Chips?

De zekering is deze richtingsgevoelig? Ik zie op de zekering een diode met parallel een condensator getekend.

Jenkins

Een gepriegel was het zeker!
Maar niet zo erg dat ik dit voor m'n andere componenten weg laat.

De zekering is niet richtingsgevoelig. Het stickertje dat je ziet is slechts het merk.
Gevoelsmatig mag je dus doen wat jouw beter dunkt.  :)

Of er grotere stickers op de uitgangscondensatoren passen? Ja och... vast wel.
Wat zijn jouw ervaring met je platenspeler en WA-Quantum stickers??


Walhifi95

Goedenavond,

Even een update voor dit topic. Ik ben al langer geïnteresseerd in de wat meer esoterische kant van hifi. Ben ook wel van mening dat bepaalde zaken goed effect hebben. Dure stickers bij Kemp bestellen was voor mij een brug te ver. Ik heb diverse telefoontjes gepleegd en uit eindelijk tot de conclusie gekomen om gewoon een goedkope smartphone emf sticker te bestellen bij de Chinees. Eigenlijk gewoon als grap, maar het resultaat is dusdanig groot dat al mijn muziek vrienden nu aan de stickers zijn begonnen. Het effect is veel groter dan met audiofiele zekeringen. Het verschil is dusdanig groot dat een upgrade naar een duurdere versterker, streamer of dac, pas moet worden overwogen als de stickers er minimaal een maand opzitten. Vraag me niet waarom, maar het is een rit door heuvelachtig landschap de eerste weken. Als je nog niet in inspelen geloofde dan nu wel. En dat voor een euro per sticker. Ik denk dat Ron Kemp dit niet leuk vind.

Xander32

Welkom, wellicht kan je jezelf eens voorstellen, introduceren hier op het forum?
Je hebt iets tegen of juist met de firma Kemp dat je hen twee maal noemt? 🙄

Quote from: Walhifi95 on November 28, 2023, 22:32:12Goedenavond,

Even een update voor dit topic. Ik ben al langer geïnteresseerd in de wat meer esoterische kant van hifi. Ben ook wel van mening dat bepaalde zaken goed effect hebben. Dure stickers bij Kemp bestellen was voor mij een brug te ver. Ik heb diverse telefoontjes gepleegd en uit eindelijk tot de conclusie gekomen om gewoon een goedkope smartphone emf sticker te bestellen bij de Chinees. Eigenlijk gewoon als grap, maar het resultaat is dusdanig groot dat al mijn muziek vrienden nu aan de stickers zijn begonnen. Het effect is veel groter dan met audiofiele zekeringen. Het verschil is dusdanig groot dat een upgrade naar een duurdere versterker, streamer of dac, pas moet worden overwogen als de stickers er minimaal een maand opzitten. Vraag me niet waarom, maar het is een rit door heuvelachtig landschap de eerste weken. Als je nog niet in inspelen geloofde dan nu wel. En dat voor een euro per sticker. Ik denk dat Ron Kemp dit niet leuk vind.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Dit draadje eens doorgewerkt. Fascinerend.

Ik had er idd weleens over gelezen, maar toch kom je het weinig tegen. Het is niet een algemeen beschouwde upgrade ofzo. Nog minder geaccepteerd dan kabels of zekeringen bijvoorbeeld.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Ik besef met zojuist dat ik een Furutech netsnoer in gebruik heb, waarin/waarop een WA-Q chip is verwerkt. Zo gekocht op de tweedehands markt, geen idee wat het doet, geen idee of het iets doet :nowink:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Je komt er op 1 manier achter ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

Quote from: brt on November 30, 2023, 21:18:54Je komt er op 1 manier achter ;)
Je kan ze overal opplakken, dat is wel meer dan op 1 manier.

 Ik ben wel benieuwd wat @Walhifi95 allemaal geprobeerd heeft.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Quote from: vergeerr72 on November 30, 2023, 21:41:52Je kan ze overal opplakken, dat is wel meer dan op 1 manier.


Ik doelde vooral op dat Xander32 zei dat er een sticker op zat dus mijn reactie was daarop gebaseerd, met als idee: haal het eraf en je weet het. 
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Mediator

#110
Ik hanteer maar het principe van nuchterheid. Maar een iets langere tijd terug stuitte ik wel op een website met allemaal van wat walhifi omschrijft 'esoterische zaken' voor hifi. Ook een kastje met een steen voor in je elektra kast en bepaalde wonder stokjes. Maar je hebt ook de klankschalen en de resonatoren. Ik hou het voor wat betreft hifi gewoon tastbaar. En op een bepaalt moment kom ik op een punt dat goed ook gewoon goed genoeg is.

Voor wie interesse heeft. Op deze site staan al een aantal dingen.

https://www.kempelektroniksshop.nl/vortex-hifi/page/2/?v=796834e7a283

mmuetst


Als ik dit zie: dan denk ik, hebben die mensen die dit kopen geen natuurkunde gehad op school?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

brt

Ik vind het ook ingewikkeld. Begin eerst eens aan je akoestiek voordat je ergens een klankschaal neerzet, lijkt me.

Toch hoor ik ook verschillen tussen een standaard zekering en een SR Orange. Of meende dat te horen. Toch heb ik er een paar honderd euro aan uitgegeven.

Bedoel je met nuchterheid: blind luisteren?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

CZ79

Een klankschaal is toch wel een andere categorie dan quantum stickers geloof ik
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

Quote from: brt on November 30, 2023, 22:56:24Ik vind het ook ingewikkeld. Begin eerst eens aan je akoestiek voordat je ergens een klankschaal neerzet, lijkt me.

Toch hoor ik ook verschillen tussen een standaard zekering en een SR Orange. Of meende dat te horen. Toch heb ik er een paar honderd euro aan uitgegeven.

Bedoel je met nuchterheid: blind luisteren?

Als je op de website kijkt die ik doorgaf dan zie je ook producten staan zoals een water optimiser, of van die opzet kapjes die ik vroeger gebruikte om mijn stopcontacten af te schermen tegen kinderhandjes. Gebruik gewoon je verstand is wat ik bedoel. We zijn met een hobby bezig voor muziek reproductie. Ga anders op yin yoga.

vanzomereng

Quote from: mmuetst on November 30, 2023, 22:55:15Als ik dit zie: dan denk ik, hebben die mensen die dit kopen geen natuurkunde gehad op school?
Wat vindt Gijs ervan.....  :colgate:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

mmuetst

Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

#118
Bij Kempelectronic verkopen ze ook Dit geen idee wat dat met je geluid doet als je het gebruikt voor je Wiskey die je tijdens het luisteren drinkt.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Dura

Quote from: mmuetst on December  3, 2023, 10:50:43Bij Kempelectronic verkopen ze ook Dit geen idee wat dat met je geluid doet als je het gebruikt voor je Wiskey die je tijdens het luisteren drinkt.

" Taste Optimizer for drinks

Main goal of the Water Optimizer stick is to free up cells in water so these are more available to your body. Water is structurised in such a way you will be more powerful and feel better. Can also be used for other beverages like juice, soft drinks, wine and whisky by just placing the stick in or near your glass for one minute. It also works wonders in the water tank of your coffee machine."

 :lookaround: Dat Kemp kan ik niet meer serieus nemen. Wat voor cellen in het water? En blijven ze dan vrij als je het opdrinkt en het water via de darmen opneemt?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Walhifi95

Quote from: Xander32 on November 29, 2023, 06:08:53Welkom, wellicht kan je jezelf eens voorstellen, introduceren hier op het forum?
Je hebt iets tegen of juist met de firma Kemp dat je hen twee maal noemt? 🙄


Hoi, Ik ben een jonge luisteraar en audio hobbyist. Ik ben niet gehinderd door veel technische kennis, maar dat wat ik weet, weet ik vaak met deels intuïtie en eerdere ervaringen op diverse vlakken van het leven, te vertalen in creatieve oplossingen om mijn systeem up te graden. Ik ben zelf niet heel handig, maar heb gelukkig vrienden die vaardig zijn met gereedschap. We doen met een klein clubje regelmatig blinde testen. Ik werdt geregeld voor krankjorum uitgemaakt, als ik iets bedacht had, maar tegenwoordig liften mijn vrienden graag mee op mijn creativiteit en concepten. Ik draai met een rpi4 met lpsu, Sphinx myth 5 versterker een dac op basis van tda 1387 ook met lpsu en twee zelfgemaakte open baffle luidsprekers. Daartussen diverse kabels van over het algemeen zilver.

Ik heb niks tegen Kemp. Vind het best interessant. Maar nog interessanter als je goedkoper hetzelfde resultaat kan halen.

Walhifi95

#121
Quote from: vergeerr72 on November 30, 2023, 21:41:52Je kan ze overal opplakken, dat is wel meer dan op 1 manier.

 Ik ben wel benieuwd wat @Walhifi95 allemaal geprobeerd heeft.

Goede vraag, het begon eigenlijk met een grap voor in de hifi appgroep waar ik in zit. Ik heb ze op alle voedingen in mijn set geplakt, achterop bij de iec ingang. Het eerst effect was dat mijn geluid in eerste instantie heel dozig werd met veel fase rotzooi. Toen ik verbouwereerd het in de app vermelde, rade een vriend aan om de stickers te laten zitten en af te wachten hoe het ontwikkelt. Dat heeft mij niet teleurgesteld. Er zit trouwens ook een sticker op de trafo van mijn open baffles.

Wat doet het met mijn geluid?

De rust is extreem toegenomen
Dynamiek en ruimtelijkheid zijn buitengewoon perfect.
De snelheid van de luidsprekers is zeer toegenomen.
Meer energie in het hoog over hele linie
Erg strakke droge bas, en minder last van kamer resonantie.

Wat doet het met inspelen?
Zwembad geluid erg laidback.
Geluid alsof het eerst door rioolbuis moet.
Agressief geluid alsof iedere impuls een aanslag is.
En hele goeie momenten dat je eigenlijk niet zou hebben durven dromen dat dit zich ooit zou kunnen afspelen in jou luisterruimte. Verschil tussen luisterbaar en onluisterbaar zijn er in het begin nauwelijks, maar er is in het inspelen een crescendo tot het grootst mogelijk contrast, en daarna een decresendo tot wat het uiteindelijk gaat worden. Ik ben nog steeds erg enthousiast, maar mijn systeem zit sinds gisterenmiddag wel in een dipje. Nog wel luisterbaar hoor