Aankoopadvies. Budget maximaal 3000 euro (resultaat: Acoustic Signature WOW)

Started by Actionhost, July 11, 2013, 08:42:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marcush

Gefeliciteerd, mooie dt. Ik heb 'm toevallig vorige week ook nog even beluisterd en klonk erg goed.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robiwan

Nog een plaatje met een significant verschil, wie ziet het?

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Arden

Wel meer dan 1, die foto van de AS website is van het prototype (ander lettertype, toeren en aan/uit andersom, ledjes ipv oplichtende circels, geen motorsturing etc)...

Robiwan

Quote from: Arden on December 29, 2013, 13:33:10
Wel meer dan 1, die foto van de AS website is van het prototype (ander lettertype, toeren en aan/uit andersom, ledjes ipv oplichtende circels, geen motorsturing etc)...

Je gaat door naar de volgende ronde ;D Fraaie tafel. Als ik geen LP12 had zou ik het wel weten.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Actionhost

#55
Quote from: Cyreg on December 28, 2013, 16:45:53
ziet er mooi uit  ;) welke arm zit erop? Rega.... maar welke? > 300, 303 anders

Een 202 zoals LPLover al zei. Overigens wel met een fraaie 'rewire' van Acoustic Signature, dus niet met het standaard kabeltje. Zal daar ook nog wel even een foto van posten.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Deleted Member 2

Quote from: Actionhost on December 30, 2013, 13:17:12
Een 202 zoals LPLover al zei. Overigens wel met een fraaie 'rewire' van Acoustic Signature, dus niet met het standaard kabeltje. Zal daar ook nog wel even een foto van posten.

De 200 serie werd door leveranciers zoals transrotor als een betere arm beschouwd dan de 300 van Rega. Het lijkt er een beetje op dat dit ook met de nieuwe serie net zo is.

Gr
Henk

Actionhost

#57
Voor de volledigheid nog even de foto's met stofkap:



Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Actionhost

#58
Een praktische vraag, kan je een LP gewoon 'on the fly' omdraaien/verwisselen? Of is dat slecht voor de motor? Er onstaat natuurlijk wat frictie bij het eraf halen.

In dit geval een snaar aangedreven speler.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Deleted Member 2

gewoon on-the-fly.

Ziet er zo bij elkaar prachtig uit

Gr
Henk

Robiwan

Quote from: Actionhost on January  4, 2014, 18:32:01
Een praktische vraag, kan je een LP gewoon 'on the fly' omdraaien/verwisselen? Of is dat slecht voor de motor? Er onstaat natuurlijk wat frictie bij het eraf halen.

In dit geval een snaar aangedreven speler.

dat ligt er maar net aan. Over het algemeen is de lp net is groter dan het plateau zodat je de lp tijdens het draaien er gewoon kan afwippen. Ik heb daarentegen een paar lp's die net wat kleiner zijn en dan gaat het niet :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Former member 78


Actionhost

Quote from: ArjanR1 on January  7, 2014, 23:33:27
WOW, letterlijk :D
Prachtige draaier vind ik het!

Hoe bevalt die?

De WOW bevalt heel erg goed. Deze speler klinkt met de juiste LP's echt fantastisch. De 45 toeren plaat van Getz/Gilberto bijvoorbeeld klinkt zo ontzettend mooi, zo mooi heb ik het nog niet eerder gehoord. Het bekende liedje "The girl from  Ipanema" is een waar oorgasme  ::). Ook de LP Diana Krall- Live in Paris is een genot om naar te luisteren. Natuurlijk is het hoge niveau van mastering van deze LP's hier ook debet aan, maar de speler draagt natuurlijk zeker zijn steentje bij. Ook opvallend hoe weinig 'cracks en pops' deze LP's weergeven. Eigenlijk helemaal geen.

De ingebouwde 'speedbox' vind ik ook erg fijn, zeker omdat ik meerdere 45 toeren platen bezit (en van plan ben om nog aan te schaffen).  De gelijkloop (gestuurd door een ingebouwde microprocessor) lijkt ook heel erg goed te zijn wat met name naar voren komt bij piano- en gitaar stukken.

[edit] De Wow is ook zeer stil. Je hoort de motor absoluut niet. Net met m'n oor op 1 cm boven de speler gehangen (zonder LP) en de motor is zelfs dan niet te horen.

En het is gewoon erg fijn om (weer) met LP's bezig te zijn. Vorige week zondag kon ik er voor het eerst eens rustig voor zitten. Wat mij vooral opviel hoe ontspannend deze bezigheid is. Het zien draaien van de LP's heeft iets rustgevends.

En stiekum ben ik alweer een beetje aan het denken wat de beste upgrade kan zijn in de toekomst. Nu nog niet aan de orde hoor, maar zo zijn wij audiofielen nou eenmaal  ;D.

Wat zouden jullie doen als je "moet kiezen" (rekening houdend met mijn huidige set-up):

1.   Element
2.   Arm
3.   Upgrades voor huidige arm
4.   Phonotrap
5.   Eventueel een platform
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Deleted Member 2

Quote from: Actionhost on January  8, 2014, 08:39:47

En stiekum ben ik alweer een beetje aan het denken wat de beste upgrade kan zijn in de toekomst. Nu nog niet aan de orde hoor, maar zo zijn wij audiofielen nou eenmaal  ;D.

Wat zouden jullie doen als je "moet kiezen" (rekening houdend met mijn huidige set-up):

1.   Element
2.   Arm
3.   Upgrades voor huidige arm
4.   Phonotrap
5.   Eventueel een platform

Staat niet in het rijtje, maar noem het toch maar als een echte upgrade:

Platenwasser 8)

Jumping Jack

Ik zou eerst genieten van wat er nu staat en het element goed inspelen. Als je dan toch nog wil upgraden zou ik eerst naar het element kijken (en noodzakelijkerwijze een phono-pré als je voor een MC gaat...).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Actionhost

Quote from: Onder013 on January  8, 2014, 09:40:37
Staat niet in het rijtje, maar noem het toch maar als een echte upgrade:

Platenwasser 8)

Eens! Staat idd op het verlanglijstje.

Quote from: Jumping Jack on January  8, 2014, 09:49:23
Als je dan toch nog wil upgraden zou ik eerst naar het element kijken (en noodzakelijkerwijze een phono-pré als je voor een MC gaat...).

Niet echt noodzakelijkerwijs......de PM15S2LE heeft een MC/MM phonotrap.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Actionhost

Wie herkend de dempers onder de spikes van de WOW in onderstaande foto? Naam is net niet goed te lezen.



Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

PuNkEnStEiN

Merk is Audio Physic, al zie ik op de site die voetjes er niet bij staan.

http://www.audiophysic.de/accessoires/soundoptimizer_e.html
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Xander32

Quote from: Actionhost on January  8, 2014, 08:39:47
De WOW bevalt heel erg goed. Deze speler klinkt met de juiste LP's echt fantastisch. De 45 toeren plaat van Getz/Gilberto bijvoorbeeld klinkt zo ontzettend mooi, zo mooi heb ik het nog niet eerder gehoord. Het bekende liedje "The girl from  Ipanema" is een waar oorgasme  ::). Ook de LP Diana Krall- Live in Paris is een genot om naar te luisteren. Natuurlijk is het hoge niveau van mastering van deze LP's hier ook debet aan, maar de speler draagt natuurlijk zeker zijn steentje bij. Ook opvallend hoe weinig 'cracks en pops' deze LP's weergeven. Eigenlijk helemaal geen.

De ingebouwde 'speedbox' vind ik ook erg fijn, zeker omdat ik meerdere 45 toeren platen bezit (en van plan ben om nog aan te schaffen).  De gelijkloop (gestuurd door een ingebouwde microprocessor) lijkt ook heel erg goed te zijn wat met name naar voren komt bij piano- en gitaar stukken.

[edit] De Wow is ook zeer stil. Je hoort de motor absoluut niet. Net met m'n oor op 1 cm boven de speler gehangen (zonder LP) en de motor is zelfs dan niet te horen.

En het is gewoon erg fijn om (weer) met LP's bezig te zijn. Vorige week zondag kon ik er voor het eerst eens rustig voor zitten. Wat mij vooral opviel hoe ontspannend deze bezigheid is. Het zien draaien van de LP's heeft iets rustgevends.

En stiekum ben ik alweer een beetje aan het denken wat de beste upgrade kan zijn in de toekomst. Nu nog niet aan de orde hoor, maar zo zijn wij audiofielen nou eenmaal  ;D.

Wat zouden jullie doen als je "moet kiezen" (rekening houdend met mijn huidige set-up):

1.   Element
2.   Arm
3.   Upgrades voor huidige arm
4.   Phonotrap
5.   Eventueel een platform
... lastig he; tevreden zijn met hetgeen je hebt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Actionhost

Quote from: PuNkEnStEiN on January 11, 2014, 07:50:34
Merk is Audio Physic, al zie ik op de site die voetjes er niet bij staan.

http://www.audiophysic.de/accessoires/soundoptimizer_e.html

Top dank je wel, ik ga googlen!

Quote from: Xander32 on January 11, 2014, 08:45:51
... lastig he; tevreden zijn met hetgeen je hebt.

::)


Gebruikt iemand hier dempers voor onder de spikes van de platenspeler?
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Alco

Het merk van de kegels/spikes is volgens mij Audio Selection.

Ze zijn ook los te koop bij veel audio zaken. (zijn met een dun, klein metalen staafje een paar mm in hoogte te verstellen)

http://www.hifisupply.nl/index.php?item=inakustik-pic-40-kegels--per-4&action=article&group_id=10000189&aid=15999&lang=nl

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Actionhost

Quote from: Alco on January 11, 2014, 12:31:43
Het merk van de kegels/spikes is volgens mij Audio Selection.

Ze zijn ook los te koop bij veel audio zaken. (zijn met een dun, klein metalen staafje een paar mm in hoogte te verstellen)

http://www.hifisupply.nl/index.php?item=inakustik-pic-40-kegels--per-4&action=article&group_id=10000189&aid=15999&lang=nl

Dat zijn inderdaad mijn spikes ja!
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Staaled

Quote from: Actionhost on January 10, 2014, 22:50:41
Wie herkend de dempers onder de spikes van de WOW in onderstaande foto? Naam is net niet goed te lezen.


Nieuw type Creaktiv rek ook.
Nu ben ik benieuwd wie het zwarte dopje linksachter op de DAC kan duiden. :tounge2:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

PuNkEnStEiN

Dat is een dropje wat de recensent daar even neergelegd had (denk ik)...  ;D
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840