Einde zoektocht: Dynaudio of toch niet...........?

Started by Joske007, June 22, 2013, 21:22:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

loneranger

Mooi gezegd Markus. Van al die luidsprekers luisteren werd ik alleen maar onrustig en op een bepaald moment weet je het zelfs niet meer.

Markus2

Hallo,

Iets met "door schade en schande" schiet door mijn hoofd. We zijn op zoek maar het mooiste, het persoonlijke optimum tussen prijs en kwaliteit en dat is nagenoeg ondoenlijk. Al is het alleen omdat de keuze, reuze is.
Mijn inziens als men naar luidsprekers luistert moet men zich de vraag stellen:"Kan ik, met wat ik hoor, leven? Of vallen er toch acuut zaken op welke zeker niet bevallen?"

Mijn rust gevonden hebbende, kan ik melden dat ik met maar weinig luidsprekers niet zou kunnen leven.

Ik doe tegenwoordig een beetje 'freewheelen' en wissel af en toe voor de leut (apparatengeilheid?) en niet voor verschillen in weergave. Het stelt dus niet zoveel (meer?) voor en daar voel ik me helemaal goed bij en ieder ander moet doen wat voor hemzelf/haarzelf goed voelt.

Overigens: Mooi die T+A's.  :thumbs-up:

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

KayaRahnee

#77
Wanneer het door omstandigheden (blijkbaar dikwijls door de WAF) niet mogelijk is om je nummer 1 keuze speaker te plaatsen is het misschien het eenvoudigst  om een LS te kiezen die je eerste keuze benadert m.b.t. klankkleur en  "te wennen" aan het  klankbeeld van de vervanger.

Opmerking: Heb deze reactie blijkbaar in het verkeerde topic geplaatst, indien mogelijk mag deze dus worden verwijdert.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Joske007

Mocht ik de volledige vrijheid hebben, dus zonder inspraak van de vrouw des huizes, dan was de keuze in luidsprekerland al heel wat sneller gemaakt. Hierdoor valt een luidspreker die zich ook naar smaak (WAF) in de huiskamer moet kunnen integreren dikwijls ten onrechten af, hoe goed de sound ook mag zijn, neem nu even Harbeth als voorbeeld.
Het uitbreiden op de front luidsprekers voor surround is hierdoor dikwijls een zeer beperkende factor geweest.

Na wat deskundige info te hebben opgedaan bij gebruikers in Duitsland, mag de TCD-310 gerust beschouwd worden als een zeer waardige vervanger van zijn groter broer TCD-210 en is hierdoor wat vrouwvriendelijker.

De T+A luidspreker, heeft voor mijn smaak de volgende elementen alvast mooi samen gebundeld, prima en professionele afwerking, zeer zware stevige kast, degelijke voet, knap uiterlijk en net sound die ik zocht. Ook
Een luidspreker welke ik vele jaren wens te houden om met plezier naar te kunnen luisteren, zodat deze niet bij de vele luidsprekers op marktplaats hoeft gezet te worden.

Allen toch nog bedankt voor het meedenken  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Raymond187


Joske007

Waarschijnlijk worden de luidsprekers binnen de 14 dagen geleverd, dus hierna kunnen er foto's volgen.
De grote broer (luidspreker) staat hier thuis nog in demo, dus hiervan kunnen ook foto's gemaakt worden.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

cardas49

Gefeliciteerd Joske. Wij willen inderdaad foto's als het zover is!

Heb afgelopen zaterdag overigens Revel Performa gehoord bij BB&G. Mooi spul, geen idee hoe het vergelijkt met T&A.

Veel luisterplezier met je nieuwe aanwinst.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Joske007

#82
Bedankt  ;)

Hoe was je ervaring met de Revel Performa?
Luidsprekers worden binnen 14 dagen geleverd, dus foto's volgen dan.

De Dynaudio Focus 340 is zeker een zeer goede luidspreker, maar mist voor een opstelling in surround een gelijkaardige of beter gezegd een centerspeaker die match.
Deze sound van de Focus 340 (anders dan Focus 260)..., is zo lekker ongedwongen rustig, waarbij detail zonder enige vorm van scherpte in de muziek toch behouden blijft en in geen enkel van m'n muziekgenres als storend wordt ervaren.

De Reden waarom ik in het kort, voor de T+A TCD-310 heb gekozen:
De T+A TCD-310 is ook net zoals de Focus 340 een zeer goede allround luidspreker, maar heeft voor een surround opstelling een centerspeaker die veel beter in balans ligt bij de luidspreker en de gehele set zelf.
Natuurlijk zet T+A niet geheel dezelfde sound neer als de Dynaudio Focus 340 en moet ik met deze luidspreker ook een compromis zoeken tussen al mijn diverse genres, want de perfecte luidspreker bestaat helaas niet, net zoals bij Dynaudio dit ook het geval is.

De T+A heeft door het gebruik van de "transmission line" een heel andere sound in het laag, dat echt zeer diep gaat maar doet dit dan met een zeer grote en uitgebalanceerde rust, zonder dat hierdoor druk op de oren wordt gezet.
Het hoog en het midden blijft voor alle mijn genres gedetailleerd, waarbij het nooit scherp of schel wordt.
Je hebt met de T+A niet het gevoel dat je op de eerste rij voor het podium staat te luisteren, maar wel op de plaats van het mengpaneel zelf, waardoor deze je alles in rust laat horen wat er moet te horen zijn.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

loneranger

Gefeliciteerd :headbanging:

Maar wat was er anders of niet goed aan de Focus 260?

Deleted User

Quote
Je hebt met de T+A niet het gevoel dat je op de eerste rij voor het podium staat te luisteren, maar wel op de plaats van het mengpaneel zelf, waardoor deze je alles in rust laat horen wat er moet te horen zijn.

Hoe weet je zeker, dat "op de plaats van het mengpaneel" te horen is wat er te horen moet zijn? En wie bepaalt dat dan?