Xbox One of PlayStation 4

Started by Zymotic, June 11, 2013, 13:36:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Als ik een NextGen console koop, dan wordt het de:

PlayStation 4
107 (67.3%)
Xbox One
34 (21.4%)
Beide
18 (11.3%)

Total Members Voted: 159

m9

Quote from: Midcall on September  5, 2014, 09:04:46
Die overigens net zoveel kost als een hele PS4 (en dan laten we het stroomverbruik van die kaart van meer dan 400 Watt nog maar even buitenbeschouwing) en na een jaartje of 2 tot 3 afgeschreven is tot 0 (of heel weinig). Je betere graphics hebben over de looptijd/levensduur van een console wel een zeer serieus prijsplaatje. Daarnaast is het samen gamen met vrienden of vrouw, vele malen leuker/handiger op een console dan met een PC. Betere gfx is maar een onderdeel in het geheel van wat de kwaliteit van games (of een platform) bepaalt.

volledig mee eens hoor begrijp me niet verkeerd maar ik had iets meer verwacht.

het is natuurlijk wel zo dat al doe je 5 jaar met een nieuwe kaart de spellen er 5 jaar lang toch beter uit blijven zien ook al zou je ze niet meer op de hoogste instellingen kunnen draaien over een aantal jaar.

ik heb erg genoten van m`n n64 en ps2 en als je die gfx bekijkt dan is het natuurlijk de gameplay die de bepalende factor is.
we zijn nu eenmaal erg verwend met fantastisch uitziende spellen tegenwoordig.

is het online gamen op de ps4 gratis of moet er voor betaald gaan worden?

Midcall

Ik ben het ook met jou eens hoor, gfx zijn simpelweg beter op de PC, maar het is wel stevig aan de prijs in principe. Je teleurstelling over de specs is aan de ene kant wel begrijpelijk, maar aan de andere kant ook weer niet. Allereerst moet je bedenken dat beide console ondertussen ook al een jaartje oud zijn. Maar bij het verschijnen van deze consoles liepen ze, in tegenstelling tot enkele eerdere consoles hardwarematig wel een beetje achter op de PC, maar als je realistisch bent, die voorsprong die je op een console had destijds was binnen een half jaartje geslecht door de PC. Dus waar is die teleurstelling nu eigenlijk op gebaseerd? Dat je nu die 6 maanden mist dat je kon zeggen dat je grafisch mooiste games kon spelen?

Online gaming is niet mogelijk zonder Playstation Plus abonnement. Dit kost 50 euro per jaar, maar hiervoor krijg je ook weer extra's zoals gratis games (een stuk of 3 / 4 per maand), die helemaal niet onaardig zijn in de meeste gevallen en krijg je toegang tot alle beschikbare speelbare demo's van nieuwe (of oude) games.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Snutchz

Als men dan toch bij PC wilt blijven.. doe het dan goed... 4K/60fps op 'n beast van 'n AMOLED monitor  ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Erik

Al wie denkt dat enkel graphics het speelplezier bepalen heeft het niet goed begrepen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

HJ

#429
Quote from: Midcall on September  6, 2014, 14:46:28
Ik ben het ook met jou eens hoor, gfx zijn simpelweg beter op de PC, maar het is wel stevig aan de prijs in principe. Je teleurstelling over de specs is aan de ene kant wel begrijpelijk, maar aan de andere kant ook weer niet. Allereerst moet je bedenken dat beide console ondertussen ook al een jaartje oud zijn. Maar bij het verschijnen van deze consoles liepen ze, in tegenstelling tot enkele eerdere consoles hardwarematig wel een beetje achter op de PC, maar als je realistisch bent, die voorsprong die je op een console had destijds was binnen een half jaartje geslecht door de PC. Dus waar is die teleurstelling nu eigenlijk op gebaseerd? Dat je nu die 6 maanden mist dat je kon zeggen dat je grafisch mooiste games kon spelen?

Online gaming is niet mogelijk zonder Playstation Plus abonnement. Dit kost 50 euro per jaar, maar hiervoor krijg je ook weer extra's zoals gratis games (een stuk of 3 / 4 per maand), die helemaal niet onaardig zijn in de meeste gevallen en krijg je toegang tot alle beschikbare speelbare demo's van nieuwe (of oude) games.

Vwb die gratis online games, ik persoonlijk vind dat een beetje tegenvallen. Voor ps4 zijn het er eigenlijk maar 2 en erg bijzonder vind ik ze niet. De rest is voor de vita en ps3. Misschien word dat in de toekomst wel beter.
Het pc/console vergelijk,  ik heb jaren pc gespeeld maar de PC haalt nooit Het comfort van een console.  Thuis neerploffen op de bank, controllers erbij en lekker kwartiertje gamen.  Ik ben nog nooit bij iemand thuis geweest die lekker op de bank zit te gamen met keyboard en muis op een 50inch tv. Performance is natuurlijk  beter maar je hebt meteen een extra pc kamer/hoekje nodig.

Martijnst1990

Quote from: hans. on September  7, 2014, 09:42:34
Vwb die gratis online games, ik persoonlijk vind dat een beetje tegenvallen. Voor ps4 zijn het er eigenlijk maar 2 en erg bijzonder vind ik ze niet. De rest is voor de vita en ps3. Misschien word dat in de toekomst wel beter.
Het pc/console vergelijk,  ik heb jaren pc gespeeld maar de PC haalt nooit Het comfort van een console.  Thuis neerploffen op de bank, controllers erbij en lekker kwartiertje gamen.  Ik ben nog nooit bij iemand thuis geweest die lekker op de bank zit te gamen met keyboard en muis op een 50inch tv. Performance is natuurlijk  beter maar je hebt meteen een extra pc kamer/hoekje nodig.

En toch zijn ze er wel.. :D



Maar toch ben ik met je eens dat het op een console relaxter speelt.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

m9

ik heb gewoon een xbox 360 controller op m`n pc en dat speelt toch echt exact hetzelfde als op een spelcomputer.

Snutchz

Quote from: Erik on September  6, 2014, 18:43:16
Al wie denkt dat enkel graphics het speelplezier bepalen heeft het niet goed begrepen.
Voor al die enkel shooters en race spellen spelen..? Ik had 't wel geweten  8)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

HJ

Quote from: Martijn90 on September  7, 2014, 11:02:55
En toch zijn ze er wel.. :D



Maar toch ben ik met je eens dat het op een console relaxter speelt.


Lol

Erik

Quote from: m9 on September  7, 2014, 14:05:23
ik heb gewoon een xbox 360 controller op m`n pc en dat speelt toch echt exact hetzelfde als op een spelcomputer.
Heb ik ook voor racers een pre, net weer een beta versie van toekomstige racer gespeeld ideaal met zo'n xbox360 controller.  :dry: zou binnenkort deze niet meer ondersteund worden onder windows dat ik moet upgraden naar een xbox one controller  :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: Snutchz on September  7, 2014, 15:08:24
Voor al die enkel shooters en race spellen spelen..? Ik had 't wel geweten  8)
Jawel mooier is beter maar ik ga geen 600 voor een graka neertellen. Speelbaarheid is belangrijker dan graphics daarom knap ik ook steeds weer af op die COD shooters.
En voor racers geloof ik meer in grotere schermen en VR voor meer immersie. Binnenkort heb ik deze monitor 24 inch alweer 5 jaar tijd voor een nieuwe dus. Ik heb al een 32 inch op het oog. Niet te geloven dat sommigen nog steeds op maar een 55inch spelen op 4 meter afstand.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Snutchz

€600 ? ..daar is geen 4K mee te behalen  :tounge2: Doe er toch direct een wiebelend stoelke bij.. helm op de kop en gaan!

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Midcall

Quote from: Snutchz on September  8, 2014, 14:41:26
€600 ? ..daar is geen 4K mee te behalen  :tounge2: Doe er toch direct een wiebelend stoelke bij.. helm op de kop en gaan!


Slappe hap, hij heeft niet eens een brandwerend racepakje aan.... wat een amateur!
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

mradem


Erik

Quote from: Snutchz on September  8, 2014, 14:41:26
€600 ? ..daar is geen 4K mee te behalen  :tounge2: Doe er toch direct een wiebelend stoelke bij.. helm op de kop en gaan!
Drie schermen set up hm lijkt me wel wat, stoeltje erbij met motion control helemaal maar voor shooters wat overdreven.
ps 2500x1400 is ook pittig hoor anders heb je ook drie graka nodig ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Snutchz

Trek het dan door, die vervelende lijnen in beeld is ook maar armoedig >



In 8K ...daar heb je wel een aantal van deze jongens voor nodig >



Kun je dan wel weer even mee vooruit  :pompom:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Bama

Topictitel misschien aanpassen naar of pc?

GerritZ


Ik zou het topictitel graag houden zoals het bedoelt is, One vs 4, dat het nu verzand in een discussie dat een PC grafisch beter is weten we allemaal onderhand wel.


Zymotic


Witalik

Quote from: Kjelt on September  5, 2014, 09:58:26
Ik zit met dezelfde overweging, ik heb nu een nieuwe 2560x1440 IPS monitor en wil zelf een PC in elkaar schroeven om het maximale hier uit te halen dus heb ik toch al een redelijke video kaart nodig.
Om er dan 200 euro bij te leggen voor een hele dikke videokaart vind ik dan relatief een goede investering tov een Xbox one voor 400.- die eigenlijk op de dag van uitgave al verouderd was.
Dat is volgens mij nu niet meer het geval nu zowel de XBOX als PS4 op basis van een 80x86 platform zijn gebouwd zouden de gamesfactories nog maar 1 platform hoeven te ondersteunen. Als ze dan de graphics native voor 4k ontwikkelen en voor ieder subplatform dit naar beneden scalen dan zouden ze klaar moeten zijn of mis ik wat?

Dit was voor mij wel 5 jaar geleden ofzo de overweging om de xbox360 te nemen, was de vastlopers een beetje beu op de pc echter zou dit vandaag de dag geen issue meer zijn, als ik hardwareinfo enzo volg dan gebruiken de die hard gamers nog steeds pc's als platform, lijkt me niet dat ze dit uit frustratie doen of zie ik dit echt verkeerd?

Dat die games meer voor consoles gemaakt worden en dan daarna naar de PC geport worden lijkt wel waar. Sommige nieuwe games vragen op de PC voor 5GB + vram . Terwijl de consoles dit al voorhanden hebben moet je voor pc weer nieuwe spullen aanschaffen. 
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

simsatit

In het begin van de xbox360 vs ps3 periode, was de 360 gewoon de no1 gamers keuze, later in de lifespan van deze consoles, is dat omgedraaid ten gunste van de ps3, nu lijkt sony nog steeds dat momentum te hebben, dat voortkomt uit het succes van de laatste 2 jaar van de ps3 console.
De gameontwikkelaars profiteren uiteraard ook graag van momentum en de ps4 lijkt redelijk op stoom.
Wat dat betreft zie ik meer gamers voor de ps4 kiezen.
Betreffende pc vs consoles, in de komende jaren kan virtual reality wel eens belangrijk worden voor gamers, of de ps4 en x1 dit echt mooi kunnen verwezenlijken is maar de vraag, misschien dat er dan weer opnieuw echte interesse komt in pc gaming, met lan parties etc tot gevolg zelfs wel.
Hoe dan ook, voor gamers best spannende tijden!!!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Snutchz

Quote from: simsatit on September 28, 2014, 23:41:19
..en de ps4 lijkt redelijk op stoom.
De PS4 gaat als 'n raket! Heeft mij de rotte smaak van de PS3 in elk geval nu al doen wegspoelen  ;) Woosshhh!!
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Witalik

Ik heb hem ook al een tijdje staan maar ik denk dat ik er bij elkaar 2 uur op gespeeld heb  :'( 

CoD Ghosts vind ik gewoon super irritant met een controller, traag en tikkie erbij tikkie erbij schieten en te laat. Ben dat op PC gewend. Ik heb ook die Black flag erbij maar omdat je hier best veel missies stealth moet doen en niet gewoon lekker kan hack and slashen had ik dat ook wel weer gezien.

Zit een beetje te wachten op Final fantasy maar dat gaat nog wel even duren. Die Lord of the Rings lijkt me ook wel leuk trouwens. Maar ik denk toch dat ik eerder achter de PC kruip en DOTA 2 gaat spelen met een lekker muziekje op de achtergrond.   ::)
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

knubbe

De PS4 is neem ik aan ook gewoon een Blu-Ray speler toch?
Hoe snel is deze met het opstarten van een film?
Ik heb nog een oude Blu-ray speler welke op zn zachts gezegd even de tijd neemt voordat hij begint en wellicht zou een PS4 deze speler in de toekomst kunnen vervangen.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase