SVS plate amp defect - Melden en bijhouden!

Started by TopGun2010, June 1, 2013, 15:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TopGun2010

In dit topic graag melden en bijhouden als jouw SVS (plate) amp defect is. Mijn SVS SB13-Ultra ging niet meer in stand-by, door HiFi Corner is een nieuwe amp besteld en nu werkt alles weer naar behoren. Het verwisselen van de amp is ZEER eenvoudig, 10 schroeven en 2 stekkertjes.

Ook een SVS defect? Hier graag melden! 
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

twani


VlisChris

Opvallend topic idd :D
Of een summiere openingspost omdat er bkijkbaar echt aanleiding voor is ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

yorkie13

#3
succes  :google:

Sledge versus Bash

TopGun2010

Ik lees op het forum veel defecten als het gaat over SVS amps, goed om het in dit topic bij te houden.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Dennis75

Dit topic is niet zo bemoedigend voor aankomende SVS eigenaren.

Ik heb er 1 besteld maar ga er gewoon van uit dat hij 100 procent in orde is.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

yorkie13

alle bekende gevallen zijn toch netjes opgelost , in mijn geval tenminste wel.


Dennis75

Quote from: RA SUBS on June  1, 2013, 23:17:16
alle bekende gevallen zijn toch netjes opgelost , in mijn geval tenminste wel.

Dat is zeker belangrijk. Naar mijn weten valt het allemaal wel mee. Althans, hetgeen ik hier op het forum lees dan.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

TopGun2010

Als er geen behoefte aan dit topic is sluit ik hem wel af. Maar ik krijg de laatste tijd de indruk dat er wel erg veel defecten zijn in de SVS hoek, vandaar. Maar laat je niet tegenhouden een SVS te kopen! Het zijn geweldige subwoofers!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Dennis75

Quote from: TopGun2010 on June  1, 2013, 23:20:09
Als er geen behoefte aan dit topic is sluit ik hem wel af. Maar ik krijg de laatste tijd de indruk dat er wel erg veel defecten zijn in de SVS hoek, vandaar. Maar laat je niet tegenhouden een SVS te kopen! Het zijn geweldige subwoofers!

Of er behoefte aan is weet ik niet. Er gaat van alles wel eens stuk. Elk merk heeft wel eens een dip.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

larsie

die van mij was ook na 1 dag stuk. de nieuwe doet het al een tijdje!
Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

Lammetje

Mijn PB13, geeft alleen geluid als die op voor 80% openstaat. En shaken? No Way!!
Ik heb die pas 3 dagen, even afwachten wat L-sound zegt.

morca

Ze bezuinigen op die amp,s ........dus het merk heeft geen dip.
De manier van kostenbesparing is doorgeschoten ,door een betrouwbaar element te vervangen door deze nieuwe plate.
Ik moet wel zegen dat ik niet in de gaten had hoe slecht,tot het toch opeens wel op begint te vallen.

Gelukkig goeie service,of gewoon een Bash proberen af te dwingen als ze kapot blijven gaan.
Niet meer hun leverancier,maar het is niet jouw probleem dat ze een goed product dan minder gemaakt hebben.
De te verwachten levensduur is niet conform de regels.

Als er bij mij een 2e stuk zou gaan zou ik echt een Bash eisen van ze ivm de te verwachten levensduur.

Raphie

is dat de STA-800D die stuk gaat? mijn PB12 Plus staat al weer een tijdje uit, zal vandeweek eens testen of hij het nog doet
JBL PRX Power!

Staaled

Quote from: morca on June  2, 2013, 01:34:09
Ze bezuinigen op die amp,s ........dus het merk heeft geen dip.
De manier van kostenbesparing is doorgeschoten ,door een betrouwbaar element te vervangen door deze nieuwe plate.
Ik moet wel zegen dat ik niet in de gaten had hoe slecht,tot het toch opeens wel op begint te vallen.

Gelukkig goeie service,of gewoon een Bash proberen af te dwingen als ze kapot blijven gaan.
Niet meer hun leverancier,maar het is niet jouw probleem dat ze een goed product dan minder gemaakt hebben.
De te verwachten levensduur is niet conform de regels.

Als er bij mij een 2e stuk zou gaan zou ik echt een Bash eisen van ze ivm de te verwachten levensduur.
De Bash leveren ze pertinent niet meer.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

TopGun2010

What are the differences between the old BASH vs the new Sledge subwoofer?

Better reliability
High stability into sub 4-ohm load
Digital control knob
DSP controlled to optimize the amplifier/subwoofer interface
5 band Parametric Eq (two adjustable, three factory preset)
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...


yorkie13

#17
Als je het toch niet verwacht , en SVSound deze niet meer leveren, waarom dan een Bash plate amp eisen ?


Service lost de meeste problemen netjes op.

morca

Quote from: RA SUBS on June  2, 2013, 21:51:55
Als je het toch niet verwacht , en SVSound deze niet meer leveren, waarom dan een Bash plate amp eisen ?


Service lost de meeste problemen netjes op.
Als het mijn 2e plate was ,zou ik me ongenoegen over hun keuze  over te stappen naar de nieuwe wel even willen luchten....daarom!

Service is belangrijk idd,degelijk ook van een eerder altijd degelijk merk  ;)

yorkie13

misschien zitten sommige mensen anders in elkaar wat dat betreft.

en waar maak jij je nu druk om, je hebt immers geen SVSound staan. 8)

morca

#20
Van een altijd degelijk merk mag je altijd zezelfde kwaliteid verwachten.
Nou kan jij het niet met me eens zijn,
maar de winkel die me een app verkocht waar ik niet over te spreken was,
En dat ivm de belabberde spec,s tov al hun vorige producten,
heb ik na dreigen met een belletje naar de importeur wel 1000 toen nog gld retour gekregen voor een nieuw ander model die wel conform de normale spec,s was.

Dus ik wilde aangeven,dat goed zeuren soms goed helpt,ik dit geval misschien niet..........maar dan nog  :)
Die radio was ook prima in de ogen vd winkel,tot ik ze oren met de spec,s waste en de importeur op wilde gaan bellen over mijn ongenoegen.
Ik had in die tijd nogal wat spul staan van dat merk,dus als goeie klant wilde ik een goed product.
En dat lukte toch wel de 3 keer  ;)

yorkie13

#21
kwartje valt niet , dus laat maar  :D

Overigens worden de Sledge plate amps al jaren geleverd.


AirTimeDMC12

#23
Sinds kort in het bezit van een SB-1000. Na een paar dagen alleen muziek te hebben gespeeld was gisteren mn eerste filmavond. Heb genoten! Sinds vanmorgen echter is de sub vanuit het niets overleden. Er zit geen power meer op, lampje stanby/on ook werkt niet. Ik heb nog een andere kabel en een andere groep geprobeerd, maar helaas. Ook bij mij zal waarschijnlijk hetzelfde aan de hand zijn met de plate.

Nu eerst maar ff contact opnemen met de leverancier.

Wordt vervolgd!
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

TopGun2010

Vervelend! Laat ons het verloop weten. De garantie is in ieder geval wel goed, tot nu toe worden defecten goed verholpen.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...