Svs pb13, instellen?

Started by Lammetje, May 31, 2013, 10:50:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

#25
dat is niet goed, als Audyssey de subwoofer niet ziet.

Andere kabel en ander ingang kan je nog testen.

Ander vrees ik toch dat de plate amp niet goed is.

Heb hier de 1000 watt Sledge amps in gebruik, en die van de sb13 staat op -7 en op 0 db
in de Onkyo 3008.

TopGun2010

Begin me toch een beetje zorgen te maken om die plate amps van SVS, wat vind jij hiervan RU SUBS?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Midstar

Quote from: TopGun2010 on June  1, 2013, 09:23:33
Begin me toch een beetje zorgen te maken om die plate amps van SVS, wat vind jij hiervan RU SUBS?
Zei ook al in een eerdere post dat het vertrouwen erg achteruit gaat op deze manier, en ik mij nu afvraag of een volgende upgrade waarbij ik de sb13 in gedachten had nog wel vertrouwd voor mij is.

Deze sledge amps kunnen ze wel eens klanten gaan kosten en dat zou erg zonde zijn.

Midstar

Heeft de ts al eens een andere sub geprobeerd\geleend.
Kijk of dat in de mgeljkheid ligt. Speelt deze dan weet je bijna zeker dat het aan de svs ligt


yorkie13

Service is wel goed (hifi corner), de sb12 heeft sinds gisteren een ander plate ampen speelt gelukkig weer.

Deze gaat echter de verkoop in wegens upgrade >> 2de sb13 ????


yorkie13

ja , vorig jaar een PB12, zelfde , deed het opeens gewoon niet meer.

Maar van de 1000 watt Sledge plate amps lees je vaker over de Gain problemen.

Auto on/off werkt dan slech(ter) en er zit verschil in uit welke serie de plate amp komt.

Ze hebben e.a. veranderd hieraan, meen nhierover iets gelzen te hebben.

neemt niet weg dat het hele mooie subwoofers zijn.

morca

Deze ex medewerkers van SV/SVS doen het ook best goed,die hebben wel de Bash gehouden.
Als dit hierheen komt voor een leuke prijs......
http://www.powersoundaudio.com/

Ik begin nu toch die plate als bron van ellende te zien..........hoe snel hij gemaakt word is ok.
Maar als ze vaak kapot gaan,jouw 2e al........
Ik had geen 2e meer gekocht,zeker geen 3e.
Maar dat is mijn instelling,doe het goed of doe het niet.
In dit geval doen ze iets niet goed terwijl ze zo goed bekend staan.

Henk Risch

#34
Ik ben het forumlid die lam heeft bijgestaan.

Inmiddels van alles geprobeerd,wat iig opvalt en een indicatie kan zijn
voor een defect aan de svs is het feit dat vlak voor het aansluiten van
de svs,de vorige sub van lam het prima deed,hij had bij het aansluiten van de svs
niets aan de instellingen in de receiver veranderd,dus de sub deed het direct
al niet,dat wil zeggen,heel in de verte wat gerommel via de testtoon,maar dan
staat het volume van de svs bijna helemaal open en via de receiver op level +12.
Ben bang dat het hier idd om een defecte sub gaat.Inmiddels weten jullie dat lam
lsound gaat contacteren,dus heel nieuwsgierig wat het nou kan zijn.




TopGun2010

Topic aanmaken over defect plate aml van SVS? Ik denk dat het goed is on dit bij te gaan houden. Mijn amp is ook inmiddels vervangen en werkt goed, de service van hifi corner is goed.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Flavio

LSound heeft ook goede service. Ik denk dat je binnen een paar dagen een nieuwe amp in huis hebt.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

morca

Ze vallen bij bosje,s de laatste tijd............defecten met aan uit in auto stand.
Hoe goed de garantie ook is,hoe goed is die 2e plaat die je krijgt.
Ik begin nu een beetje het vertrouwen te verliezen in de sledge amp,troep uit china in een verder topproduct.

Men zal daar bij SVS maar eens heel snel bedenken of ze die sledge amp nog wel willen leveren.
Als dat mijn tent was gingen ze er maandag met opstarten meteen uit een de oude er weer in.

Former member 78

Hoe goed de service ook is, dit is toch gewoon ruk ???
Al de zoveelste op het forum!

Joske007

Quote from: Lammetje on June  1, 2013, 01:17:48
ik moet alles op max (zowel receiver als sub) zetten om iets van geluid uit de SVS te kunnen persen.
Om het volume op de PB13 volledig open te zetten, dien je deze op 0dB te zetten.
In je receiver zet je het volume hoger door voorbij de + te gaan.

Heb je dit al geprobeerd?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Midstar

Quote from: Flavio on June  1, 2013, 12:06:10
LSound heeft ook goede service. Ik denk dat je binnen een paar dagen een nieuwe amp in huis hebt.
En wie sluit deze dan aan?, of kan hificorner dit ook.
Im neem aan dat de gemiddelde consument dit niet zelf doet.
Daarom is het erg bezwaarlijk als er veel uitval is.
Een enkele keer kan natuurlijk voorkomen, net als bij andere merken.

Flavio

Quote from: Midstar on June  1, 2013, 13:38:19
En wie sluit deze dan aan?, of kan hificorner dit ook.
Im neem aan dat de gemiddelde consument dit niet zelf doet.
Daarom is het erg bezwaarlijk als er veel uitval is.
Een enkele keer kan natuurlijk voorkomen, net als bij andere merken.

Dat aansluiten is toch niet zo moeilijk, een paar schroeven voor de plate amp en een stekker voor de speakeraansluiting.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Lammetje

Beste mensen,

Vanavond eens de reciever van mijn broer proberen, en de MIT interlink van mijn vader lenen.Maar ik heb weinig hoop.
Veel vragen vanuit L sound, ik denk dat ik maar een videotje ga maken.


Midstar

Quote from: Flavio on June  1, 2013, 14:25:37
Dat aansluiten is toch niet zo moeilijk, een paar schroeven voor de plate amp en een stekker voor de speakeraansluiting.
Tsjah, dat geld voor ons, maar ik kan ook mensen met derg apparatuur die iemand laten komen om een wc rol houder op te hangen.
Wat dat betreft bedoel ik dat de spullen van svs wel bedrijfszeker moet wezen, anders haken er een hoop af als deze uitval blijft bestaan.

TopGun2010

Verwisselen van de amp is echt heel eenvoudig! 10 schroeven en 2 (!) stekkertjes. Zo gedaan. Maak nu een topic aan om bij te houden wie problemen heeft met SVS amp. Graag een ieder invullen met probleem en SVS oplossing.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Lammetje

Andere receiver en kabel geprobeerd, mocht niet baten. Ik heb nog wel een vraagje,als ik de volume knop op half open heb staan, in mijn geval -50db, moet die dan geluid geven bij een audessey setup? Bij mij doet die niks en kan de sub niet deteceren. Maar als ik het voor 80% openzet dus op -20 db, bijvoorbeeld, dan geeft die wel een kleine "bonk". Maar hij klink lange na niet als mijn Kef subwoofertje.
Straks krijg ik een opmerking van L-sound dat het zo hoort, en dat het vrij normaal is om vanaf -20 db pas iets te kunnen horen. Als die zoiets zegt gaat de SVS terug naar Noorwegen, 45 dagen niet goed geld terug, toch??

TopGun2010

Ik ben bang dat de amp gewoon kapot is.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Dennis75

Juist bij een Audyssey meting moet het volume op de sub ongeveer een kwart open staan. Anders krijg je afwijkende meet resultaten. Althans, dat is mijn ervaring met Audyssey.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Lammetje

Ik heb de sub zelfs op drie kwart open staan. Een kwart open is niet voldoende, komt geen geluid uit. :(

David Gilles

Onlangs ook de gelukkige eigenaar geworden van een PB13 Ultra met Sledge en moest om 75db te halen om de inmeting van XT32 starten de sub op -25db zetten!
Dark Room: JVC RS440, Beamax 16:9 106" Electric screen gain 1.0, ShieldTV Pro, Monster-Supra Cable-JIB,
7.3.4 L-C-R XTZ Cinema M6, Surround L-R-LB-RB XTZ Cinema S5 Tripole, Atmos F-B XTZ S2, XTZ Cinema 3x12 sub, Arcam AVR 850, Arcam P429, DIY 18" Dayton Audio Ultimax, Dayton Audio SA1000
TV Room: Panasonic 65" FZ800 Oled TV, ShieldTV Pro, PS4 Pro
Server:Unraid Pro 6.9.2 96TB 26xHDD