Svs pb13, instellen?

Started by Lammetje, May 31, 2013, 10:50:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lammetje

Beste medeforumleden,

Ik zou me eerst voorstellen, ik ben 35 jaar en woon in Eindhoven, en ben via een ander forumlid bij jullie terecht gekomen.
Sinds kort heb ik een Svs pb13 gekocht. Met veel bloed zweet en tranen heb ik samen met mijn broer de 70 kg wegende gevaarte naar boven gebracht, heb ik het aangesloten op mijn tijdelijke Marantz reciever Sr7007, ( Marantz av8801 in bestelling). Ik heb het aangesloten via een rca connector aan de sw1 pre out van de reciever. Ik heb in eerste instantie niets aan de instellingen gedaan. Maar toen de subwoofer nauwelijks geluid gaf, ben ik gaan kijken naar de volume van de sub en van de reciever.
Ze staan allebei half open. Ik ben toen op het niveau regel menu gegaan, en een test toon naar de sub laten sturen. ik hoorde toen wel iets maar heel zwak, ik moet de volume knop bijna tot max zetten om de testten te kunnen horen.
Weten jullie daar raad mee?

Alvast bedankt voor jullie reactie,

Mvg,

Lammetje

Raymond187

Welkom :)

Hoe staat het SUb volume op je receiver? als hij op -20db staat ofzo dan komt er idd weinig uit :)

Lammetje

Ik heb hem bijna op max staan, ik heb alles zowat geprobeerd, 0 db tot -100db ik (zoals het op de display van de sub staat.)heb het nu op -16 staan, om nog iets van geluid eruit te krijgen.

Raymond187

als je de subwoofer kabel uit de receiver haal en met je vinger op de punt tikt hoor je dan de sub reageren?

In welke ingang heb je de subkabel op de sub aangesloten?

de PB13 goed aangesloten verschuift je dakpannen dus er moet een instelling niet goed staan.

Lammetje

Ik zal het vanavond proberen, maar ik heb de sw1 pre out aangesloten op de rechter (rood) ingang van de sub.


Midstar

Quote from: Lammetje on May 31, 2013, 11:10:41
Ik zal het vanavond proberen, maar ik heb de sw1 pre out aangesloten op de rechter (rood) ingang van de sub.
Ik zou zeggen zet hem eens op de linker.
Kijk uit dat je niet alles op Max volume hebt staan als je een nieuwe test probeerd, ander lig je straks in de hoek ;)

Lammetje

Bedankt, ik zal het proberen en zal de volume eerst wat lager zetten.

Joske007

Kijk straks, ook eens even of je de schakelaar wel op Low/level hebt staan.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Staaled

de sledge amp van de SVS moet vrij ver open , -10 of zelfs -5 is niet abnormaal.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

TopGun2010

Zet de kabel wel op INPUT! Er is namelijk ook een output.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Lammetje

Ik heb het in de bovenste rij inputs aangesloten, in de rode aansluiting. Wat gebeurd er als je het in de output aansluit? Je krijg toch helemaal geen geluid? Mijn vorige sub is die van Kef Htb2, klinkt op zich ook wel.
Hoe zit het met de PEQ filters? Alles op disable zetten? is allemaal nieuw voor mij, dus weet nog niet hoe het moet.


yorkie13

Peq filters kan je pas gebruiken als je weet waar je pieken in het laag hebt zitten.

Dan zal je eerst moeten meten met REW.

yorkie13

heb je Audyssey van de 7007 gebruikt om de subwoofer in te stellen ?

Dit kan je handmatig corrigeren in de Marantz.

Lammetje

Nog niet met Audessey, ik zal het proberen. Maar ik vrees het ergste. Voorheen ook gedaan, na kalibratie was de subwoofer ver te zoeken, het niveau was heel laag. De sub ging toen bij nooit meer automatisch aan. Handmatig  het niveau hoger gezet.

Er valt nog veel te leren, in dit gebeuren.

TopGun2010

Inmeten en dan handmatig aanpassen, sub level op 0 zetten anders werkt de auto on stand inderdaad erg laat. Ik heb mijn SVS zelf na het meten ook iets harder gezet. Kan prima! Zet in de testfase de sub eerst in de on stand, druk de regelknop aan de achterkant een paar seconden in dan gaat de SVS aan.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

yorkie13

Even doorkrijgen , maar werkt best eenvoudig .
Nadeel is dat de DSP acherop de subwoofer zit.

Joske007

Quote from: RA SUBS on May 31, 2013, 18:13:32
Nadeel is dat de DSP acherop de subwoofer zit.
Daarvoor hebben die make-up spiegeltjes van de vrouwen eindelijk nut  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

yorkie13

Toevallig niet je eigen spiegeltje  :D

Joske007

Het is nog niet gebarsten, dus zal het mijn spiegeltje wel niet zijn  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

TopGun2010

Is het gelukt lammetje?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...


Lammetje

Nee, contact gehad met L-sound, ik moest alles deactiveren, filters etc. Maar nog steeds niks, heel weinig geluid. ik moet alles op max (zowel receiver als sub) zetten om iets van geluid uit de SVS te kunnen persen.
Ik onder begeleiding van een zeer ervaren forumlid, instructies gekregen. maar nog steeds geen succes. Toch maar L-sound weer aanspreken.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties,
Ik hou jullie op de hoogte.

Lammetje

Nog iets, zelfs met audessey setup kan de receiver de sub niet detecteren. Ik heb de volume knop half open staan op -50db.

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

TopGun2010

Probeer in ieder geval even een andere receiver!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...