Kopen via internet

Started by buizesmurf, May 31, 2013, 06:21:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mjveenma

Persoonlijk heb ik het 2 maal meegemaakt. Het ging in mijn geval om door mij verkochte spullen via ebay. In het eerste geval ging het om een erg goedkope cd (1 euro) naar Italie. Koper betaalde via paypal, beweerde dat de cd nooit bij hem thuis aangekomen was en diende een paypal claim in. Omdat ik niet kon bewijzen dat het pakket bij de koper aangekomen was de claim verloren (1 euro plus de verzendkosten). Sindsdien verstuur ik alleen nog aangetekende pakketten naar Italie.

In het tweede geval ging het om 2 lp's (waarde 150 euro) naar Italie. Dit keer aangetekend verstuurd. Koper beweerde dat de lp's nooit bij hem waren aangekomen. Gelukkig had ik bewijs van wel, ik had zelfs zijn handtekening voor ontvangst. De koper liet het tot een paypal claim komen, die ik uiteindelijk gewonnen heb. De handtekening gaf hierbij de doorslag, dus stuur het pakket altijd aangetekend. Het is maar een paar euro duurder, maar uiteindelijk elke cent waard. Enige nadeel is dat Paypal het geclaimde bedrag in de tussentijd bevriest.

Staaled

Quote from: Nahpets on May 31, 2013, 14:26:48
Kun je nog steeds niet aantonen volgens PayPal dat de spullen bij de koper zijn aangekomen.
Tekenen voor ontvangst lijkt mij.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

John Wx

Quote from: Nahpets on May 31, 2013, 14:14:56
Die vervolgens een dispuut opent bij PayPal, bestelde goederen zijn niet geleverd. PayPal stort centjes terug naar koper. Belast de rekening van de verkoper. Die laat bonnetjes van verzending aan PayPal zien. Paypal zegt dat er wel iets verstuurd is maar er niet bewezen kan worden dat het de gekochte goederen zijn, eea zoals aangegeven door de koper. PayPal beslist dat de bestelde goederen niet geleverd zijn en stelt koper in het gelijk. Verkoper is de sjaak.

Al 3 keer meegemaakt maar gewoon me geld terug gehad
Geld word niet naar de verkoper terug gestort maar geparkeerd en die claim kan een maand duren ongeveer
PayPal ziet ook wel hoe en wat en waar iets naar toe word gestuurd
Als jij een versterker verkoopt maak je een foto van de versterker op weeg schaal dan de doos plus verpakkingsmateriaal foto maken dan inpakken met een paar foto's of je laat filmpje meelopen weer op de weegschaal en klaar puur en alleen om je in te dekken en bij slecht gevoel niet opsturen

Maar als er word gezegd dat er een steen in zat klopt het al niet want een steen weegt niet het gewicht van de versterker
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Quote from: Hipster on May 31, 2013, 14:27:48
Tekenen voor ontvangst lijkt mij.

Hoeft niet alleen naar een paar landen in de EU werkt track en trace niet of slecht waaronder Italie
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Nahpets

Quote from: Hipster on May 31, 2013, 14:25:13Sterker, de koper had ik zo een lege doos kunnen sturen zonder gevolgen.

Op papier schijnt de verkopersbescherming erg mooi te zijn. Alleen claimen schijnt regelmatig problemen op te leveren.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

John Wx

#30
Quote from: Nahpets on May 31, 2013, 14:26:48
Kun je nog steeds niet aantonen volgens PayPal dat de spullen bij de koper zijn aangekomen.

Alles word gescand dus ook bij aankomst
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Nahpets

Quote from: Hipster on May 31, 2013, 14:27:48
Tekenen voor ontvangst lijkt mij.

Er is een pakje gestuurd. Inhoud voldoet volgens koper niet. Dient claim in. PayPal betaald koper terug, debiteert verkoper. Verkoper stuurt bewijs. Paypal verwerpt bewijs. Verkoper de sjaak.

2e x.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Staaled

#32
John Wx z'n  tips zijn dan wel handig.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Nahpets

Quote from: John Wx on May 31, 2013, 14:30:18
Alles word gescand dus ook bij aankomst

Aagezien de inhoud niet wordt gescand kan de koper nog steeds een claim starten dat er niet conform geleverd is.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

John Wx

Quote from: Nahpets on May 31, 2013, 14:30:42
Er is een pakje gestuurd. Inhoud voldoet volgens koper niet. Dient claim in. PayPal betaald koper terug, debiteert verkoper. Verkoper stuurt bewijs. Paypal verwerpt bewijs. Verkoper de sjaak.

2e x.

Dit gaat alleen over Ebay neem ik aan dan zie je wel of iemand wat feedback heb of niet en zie je ook wat voor spullen hij nog meer gekocht en verkocht heeft


Nou dan mag hij het retour zenden aangetekend wel te verstaan en dan pas krijgt diegene zijn geld retour en haken ze af want ja gaat geld kosten weer terugsturen en bij openmaken filmpje maken en geld krijg je gewoon terug


tis wat lastig allemaal maar je moet je indekken tegenwoordig anders moet je niet via internet kopen verkopen maar ophalen of brengen en ik verkoop koop alleen in NL dan zal het is een keer 2 uur rijden zijn maar heb dan wel me geld terug of artikel, mensen zijn nog aan het bijkomen van 2 uur in de nacht dat ik me spullen kwam ophalen maar toen was het ineens goed en 20 euro benzine, welterusten
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Nahpets

Niets eerst terugsturen en dan pas muntjes. PayPal belast gewoon je rekening.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

John Wx

Quote from: Nahpets on May 31, 2013, 14:35:45
Aagezien de inhoud niet wordt gescand kan de koper nog steeds een claim starten dat er niet conform geleverd is.

Als jij de gewichten kan aantonen via foto's geen probleem


gewicht staat op de foto's en op de track en trace


als een apparaat stuk is word en niks gedaan aangezien er ook de mogelijkheid was om op te halen
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Quote from: Nahpets on May 31, 2013, 14:38:20
Niets eerst terugsturen en dan pas muntjes. PayPal belast gewoon je rekening.

Ja het word geparkeerd tot dat er een uitspraak is en als het artikel in juiste staat retour is dan kan de verkoper melden oke het is retour dan pas word het geld naar de koper gestuurt niet eerder kijk even bij de voorwaarden van PayPal voordat we 6 pagina's verder zijn
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

buizesmurf

Allen bedankt voor de racties.Ga gewoon boereverstand bebruiken en laten voor wat het waard is.Internet is een mooi gegeven,alleen spijtig dat erzovelen zijn die het misbruiken,maar daar zijn oa. dit forum voor.
Als er maar iets wijst op scam,gewoon negeren is de boodschap.....

John Wx

Quote from: buizesmurf on June  1, 2013, 01:57:02
Allen bedankt voor de racties.Ga gewoon boereverstand bebruiken en laten voor wat het waard is.Internet is een mooi gegeven,alleen spijtig dat erzovelen zijn die het misbruiken,maar daar zijn oa. dit forum voor.
Als er maar iets wijst op scam,gewoon negeren is de boodschap.....

+1
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Erik

Van de week nog gelezen dat oplichten wordt beloond in NL. Een beruchte internetplichter die van alles incasseerde maar nooit de waar leverde was eindelijk door de politie justitie op de kaart gezet maar de rechter sprak hem weer vrij omdat het in zijn ogen volgens de letter van de wet niet onder oplichting viel. Hij leverde namelijk niets ipv iets anders dat is geen oplichting vogens hem, dus nu zullen meer mensen hier misbruik van gaan maken.  Aangiftes hebben geen zin als rechters ze vrij spreken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

snopper

Dat is toch van de zotte .....

typisch weer ... Laatst is hier (in dit kleine bescheiden landje) ook zoiets gebeurd .... Schade was ongeveer €50.000 en die kerel mag nu 3 jaar brommen (en dat is dus hier gewoon 3 jaar en niet 1 jaar omdat je zo lief bent) en dus zonder "voorwaardelijk" !!

Snopper

Erik

Dat is idd krom dat de straf mede afhangt van wie je rechter is. Vandaag komt als het goed is een uitspraak over meineed gepleegt door rechters eens kijken of er zoiets als klassejustitie bestaat in dit land.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

snopper


Tube-freak

Als je via paypal betaald heb je geloof ik een garantie dat het echt is of je krijgt je geld terug.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Erik

#45
Goh wat een verrassing. Hoe hoger je zit in de top hoe onaantastbaarder. Het begint niet steeds meer op Amerika te lijken, het is hier al Amerika als het op "rechtspraak" aankomt bij mensen met macht. Wordt er wel een sch**tziek van maar wat doe je ertegen.  :nopompom:

Quote from: snopper on June 13, 2013, 15:39:38
en vrijgesproken ...... wat anders ....

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21647398/__Rechters_weer_vrijgesproken__.html

Snopper
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Xander32

#46
Twee weken na de eerste en enige post van de ts. zijn wij ons hier nog aan het uitsloven, terwijl de ts. zich gedurende die hele tijd niet meer heeft laten zien ...


Overigens wel interessante discussies en daaruit vloeiende informatie voor overige forumleden :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

BJF

Quote from: Xander32 on June 14, 2013, 07:17:43
Twee weken na de eerste en enige post van de ts. zijn wij ons hier nog aan het uitsloven, terwijl de ts. zich gedurende die hele tijd niet meer heeft laten zien ...
(...)
Volgens mij zit je mis...
NAD M10 V2
Elac FS247

Jumping Jack

Quote from: Xander32 on June 14, 2013, 07:17:43
Twee weken na de eerste en enige post van de ts. zijn wij ons hier nog aan het uitsloven, terwijl de ts. zich gedurende die hele tijd niet meer heeft laten zien ...


Overigens wel interessante discussies en daaruit vloeiende informatie voor overige forumleden :thumbs-up:.

Zie reply #38
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

John Wx

Quote from: Xander32 on June 14, 2013, 07:17:43
Twee weken na de eerste en enige post van de ts. zijn wij ons hier nog aan het uitsloven, terwijl de ts. zich gedurende die hele tijd niet meer heeft laten zien ...


Overigens wel interessante discussies en daaruit vloeiende informatie voor overige forumleden :thumbs-up:.

;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.