routeradvies

Started by EPICURIST, May 25, 2013, 09:22:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Witalik

#25
Ik heb ook de ASUS 'Dark Knight' aangeschaft omdat deze heel sterk zou zijn in het wifi gedeelte. Ik gebruik voor het bedraade deel gewoon de modem. Maar helaas ook deze router haalt het niet naar de zolder. Hij hangt in de meterkast precies tegenover het trapgat. Boven op de slaapkamer is het wel vebeterd.

Of heeft iemand misschien wat tips doeb bij hun goed gelukt zijn om dit wat te verbeteren ?

We wonen blijkbaar in een bunker ofzo haha. Heef
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

dennism

Ik weet niet of je antennes kan willen anders wil een andere (richtbare) antenne nog wel eens helpen. En anders gewoon een AP plaatsen op zolder. Heb laatst een paar van deze geplaatst met erg goede resultaten: http://www.wlanshop.nl/producten/access-point/unifi/ubiquiti-unifi-managed-802.11n-mimo-access-point_unifi.html

vik

Sinds gisteren de Asus RT-AC66U in huis. Fantastisch apparaat. Ik kan hem je zeker aanraden.





Quote from: EPICURIST on May 25, 2013, 09:22:47
Sinds twee jaar een Linksys e 1000 wifiroutertje in huis, altijd vrij tevreden over geweest. 

Ik kocht hem destijds omdat er  toen een laptop in huis kwam, voorheen werkte ik enkel 'bedraad'.

De E 1000 was toen het instaproutertje van Linksys, ik ging er toen vanuit dat hij enkel nodig zou zijn om de laptop wifi te verbinden + nog via lan een pc.  Hoe fout kon ik zijn  :baaa:

Kort daarna kwam er een - wifi - printer bij.

Een paar maanden later begin ik met wifi audiostreaming, komt er een smarthpone in huis.  Nieuwe tv nodig, uiteraard 'smart' :-)  Een ipad mini voor de dochter.  Hoewel het toch niet de bedoeling was kijken we nu toch film en het komt voor dat op dat moment de laptop ook nog gebruikt wordt voor internetgebruik.  Gelijktijdige audio én videostreaming komt bijna niet voor.
De audiovsuele 'content' staat op een nas.
Gisteren twee 'vastlopers' gehad tijdens het film kijken en het lag dus aan de router: de hele verbinding was weggevallen, ook op ipad en laptop.  Telkens de router moeten herstarten.

De E 1000 is daar denk ik niet echt voor bedoeld, ga ik winst doen met een nieuwe 'zwaardere' router en wat zijn dan de aanraders?
Linksys E4500/6300/6400/6500?  Asus rt-n66u, Netgear wndr 4500, Dlink dir857...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Xander32

Quote from: vik on July 31, 2013, 12:58:18
Sinds gisteren de Asus RT-AC66U in huis. Fantastisch apparaat. Ik kan hem je zeker aanraden.

:withstupid:

Nu een driekwartjaar zeer betrouwbaar gebleken, en, het voornaamste; een super bereik (wifi) en snelheid (KPN Glasvezel 100/100 abbo, geeft middels wifi op de laptop 94/62).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vik

Quote from: Xander32 on July 31, 2013, 13:12:37
:withstupid:

Nu een driekwartjaar zeer betrouwbaar gebleken, en, het voornaamste; een super bereik (wifi) en snelheid (KPN Glasvezel 100/100 abbo, geeft middels wifi op de laptop 94/62).

Netjes.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

BMW850

Ik heb gisteren ook een Asus RT-AC66U Dual-Band Router besteld plus een Asus USB-AC53 Adapter.
Uit de doos ga ik natuurlijk eerst testen met de originele firmware maar is het verstandig om daarna de nieuwste firmware erin te zetten i.v.m. bugs?
Zij er ook mensen die DD-WRT hebben draaien op de Asus RT-AC66U router en hoe bevalt deze firmware?

Vrg,
Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

_ MarcelloW _

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

clipto

Quote from: BMW850 on September 12, 2013, 15:28:53
Zij er ook mensen die DD-WRT hebben draaien op de Asus RT-AC66U router en hoe bevalt deze firmware?

Vrg,
Rudy

Ik heb zelf de    ASUS RT-N66U en heb het daarop ongeveer 3/4 jaar geleden op geprobeerd.
Is toen niet gelukt en als ik dit topic (dat ik destijds ook volgde)
http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=86437&postdays=0&postorder=asc&start=1965
nalees, is het nog altijd afhankelijk of je en 32kb of 64kb uitvoering hebt, voor je het stabiel kunt installeren en laten draaien.
Ik kreeg het erop geinstalleerd, maar bij het booten van de router klapte deze er weer uit... kortom, ik had er niets aan.
Ben nu weer stock Asus firmware gaan draaien, en dat werkt prima.
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

BMW850

Bij het aanzetten vroeg de router dat er een nieuwe firmware update was die heb ik maar direct geïnstalleerd 3.0.0.4.374_130-gc778cfa.
Deze router werkt perfect 147Mbps draadloos met een 150Mbps ziggo account op de 5gig band.
Morgen komt de Asus USB-AC53 Adapter
Zoals het nu gaat hoef ik geen DD-WRT firmware  ;)

Clipto bedankt voor de info, moet het nog lezen ...  :popcorn:

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Thunder

Heb gister bij een kennis een ASUS RT-N66U geïnstalleerd, om die verrekte Experiabox te omzeilen voor het internet. (Hij wil camera's vanaf het internet kunnen bekijken en dat staat die schijtbox van KPN niet toe) Tot op heden was ik altijd gecharmeerd van Linksys en die heb ik thuis ook. Was onder de indruk van de standaard firmware van de Asus, vooral ook de mogelijkheid het zendvermogen te regelen en de gastnetwerken zo in te richten als je het zelf wil. Op Tweakers ook goed reviews en inderdaad de mogelijkheid tot het plaatsen van DD-WRT.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

BMW850

Kijk hier doen we het voor Ziggo abbo 150Mbps en dit is de snelheid draadloos op 4 meter van de meterkast.
Asus RT-AC66U Dual-Band Router i.c.m. de Asus USB-AC53 Adapter  ;)

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

#36
Heb nog een vraag,

Heb een nieuw topic aangemaakt speciaal over de Asus RT-AC66U Dual-Band Router.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136666.0

Rudy
Edit: mijn vraag heb ik hier verwijderd en verplaatst ...
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein