Asus RT-AC66U Dual-Band Router, instellingen en de laatste firmware

Started by BMW850, September 14, 2013, 12:52:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BMW850

Als ik b.v. een 10gig bestand overzet van mijn laptop met SSD schijf draadloos via de router naar de Dune HD Duo mediaplayer is mijn snelheid maar 3MB i.c.m. de Asus USB-AC53 Adapter.

Met mijn andere dual band Linksys USB adapter is het draadloos 4.5MB.
Deze Asus USB-AC53 Adapter moet het toch veeeel beter kunnen.

Moet ik andere instellingen configureren?

Wie kan mij helpen,
Rudy
Edit: gebruik firmware 3.0.0.4.374_130-gc778cfa
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

nog een foto
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Xander32

... eerst maar eens de firmware updaten (2/8 en 11/9 zijn er updates geweest).
Meest recente is de 3004.374_720-gc39b ...

EDIT: je hebt de grote broer zie ik nu.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

BMW850

Kan ik deze installeren: ASUS RT-AC66U Firmware Version 3.0.0.4.374.726
Windows 7 Ultimate 32bit
http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=RT-AC66U&p=11&s=2

Edit: Klopt had de verkeerde link  ;)
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Xander32

Ja, gewoon via jouw browser inloggen op de router, dan staat er bij mij boven "firmware version", daar op klikken, dan kom ik in een veld waar een "check" button is, die klik je aan, de router checkt de versie en of er een update is, is die er vraagt de router om deze te install. , je klikt op install. en klaar is u. (alleen nog reboot na install.)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

BMW850

Zal even opnieuw testen de nieuwe firmware is geïnstalleerd.
Moet deze router ook een 30/30/30 reset hebben na een firmware update?

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

hou dezelfde lage snelheid  ???
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

dennism

check eens met een wifi scanner of je op dezelfde posities dezelfde signaal waardes haalt met beide sticks. mogelijk zitten hier verschillen in, waardoor de transfer rate lager uitvalt.

BMW850

Quote from: dennism on September 14, 2013, 13:57:35
check eens met een wifi scanner of je op dezelfde posities dezelfde signaal waardes haalt met beide sticks. mogelijk zitten hier verschillen in, waardoor de transfer rate lager uitvalt.

Allebei tussen de 49 en 54
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

Deze snelheid haal ik bekabeld  ::)
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

dennism

Das bekabeld een normale score voor een Dune. Ik zal eens kijken ik hier haal op mijn bassie en adriaan wireless setup (alles is hier normaliter bedraad).

Edit:

Wireless tussen de 2.5 en 3MB, maar zoals ik al zei mijn wireless is ver van optimaal op de locatie waar mijn PC staat en dit is ook de maximale snelheid die ik wireless naar extern haal op deze machine.

BMW850

Quote from: dennism on September 14, 2013, 16:18:55
Das bekabeld een normale score voor een Dune. Ik zal eens kijken ik hier haal op mijn bassie en adriaan wireless setup (alles is hier normaliter bedraad).

Edit:

Wireless tussen de 2.5 en 3MB, maar zoals ik al zei mijn wireless is ver van optimaal op de locatie waar mijn PC staat en dit is ook de maximale snelheid die ik wireless naar extern haal op deze machine.

Heb het nog niet voor elkaar, heb elke host een staties ip adres gegeven maar dit helpt ook niet.
Het zakje waar de nieuwe Asus USB-AC53 Adapter in zat was open  ??? en de doos was al eerder open geweest.
Misschien is deze Asus USB-AC53 Adapter wel defect want een file transfer moet toch veel sneller kunnen.

Misschien moet ik de winkel eerst maar even een mailtje sturen.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

Net nog een test gedaan met de Asus USB-AC53 Adapter i.c.m. de ASUS RT-AC66U router met een afstand tussen de 1 en 2 meter van de router (-28dbm).
De snelheid gaat niet omhoog met een file transfer het blijft maximaal 3.5MB dus de afstand maakt geen verschil.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

dennism

Ik zou dan idd kijken of je de adapter kan omruilen als je alle zaken als laatste drivers e.d. al geprobeerd hebt, daar jouw setup idd zeker een hogere snelheid moet kunnen halen dan mijn wireless opstelling hier. Ik zou echter nog wel even testen als je bijv een speedtest doet of een filetransfer naar een ander apparaat naar de Dune met deze wireless adapter of de snelheiden dan ook laag zijn daar de leverancier veelal op deze manier zal testen of het apparaat "in orde" is.

Thunder

Al eens een scan gedaan om te kijken of er geen andere wifi-apparatuur in de omgeving aanwezig is op dezelfde of aangrenzende kanalen? Dit kan je transferrates ook beïnvloeden. Daarnaast zal het transferren naar je mediaplayer niet boven de bekabelde snelheid komen, ondanks de AC standaard. Misschien eens testen naar een vaste PC met gigabit connectie, om uit te sluiten dat het je mediabox is?
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

BMW850

Heb ook nog getest met een USB stick aan de router dan kom ik ook niet boven de 4.5MB en de 5gig band is leeg bij mij in de buurt ben de enige.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein


BMW850

Quote from: dennism on September 16, 2013, 13:23:37
En een gewone speedtest op bijv speedtest.net?

Dat was ook al goed met mijn oude USB dual band adapter van Linksys.
Snelheid is met beide USB adapters tussen de 145Mbps en de 150Mbps, met een 150Mbps Ziggo abonnement  ;)

Heb de winkel gisteren een mail gestuurd maar heb nog geen reactie mogen ontvangen, heb een link meegestuurd van dit topic anders moet ik alles opnieuw uitleggen wat ik allemaal geprobeerd en getest heb.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein