Set van AndreC

Gestart door AndreC, mei 5, 2013, 01:27:29

Vorige topic - Volgende topic

AndreC

Hier onder mijn set.

Na een all in one set was het wel eens tijd om het eens serieus aan te pakken.
Dit is mijn huidige set, wat er gaat veranderen tzt dat zien we wel.
Ik heb wel al wat ideeën maar ik wacht eerst eens op reacties hier en mogelijke tips.

Woonkamer

Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E-12F, Eminent EM7380, Synology DS212+, Panasonic TX-P50VT50E.

Slaapkamer

Samsung HT-D5200, Eminent EM7080, Panasonic TX-P42ST50E

Ik kijk graag films vandaar dat ik voor een SR7007 gekozen had.
Ik had er een set Dali Zensor 7 bij gekocht na wat luistervergelijking en bij Poulissen in Roermond.
Nadat ik wat muziek beluisterd had werd het tijd om de set compleet te maken, eerst de Dali Zensor 1.
Na 2 weken toch maar de Dali SUB E-12F erbij gekocht.
Verder luister ik bijna de gehele dag naar internet radio, tips voor verbetering zijn welkom.
Muziek beluister ik nu nog via de aangesloten Eminent EM7380.
Heb vorige week een Nas gekocht, echter dient deze nog geïnstalleerd worden, wanneer dit gaat gebeuren weet ik niet, wacht op de mail of telefoontje dat dit gaat gebeuren.

Ik zal in de toekomst dus muziek downloaden (Flac en Wav) en streamen via de Nas, internetradio en films via de Eminent.
Verder denk ik dat het misschien een aanvulling zou zijn om het stereo muziek gedeelte te verbeteren, tips zijn welkom.
Ook wat in de planning zit is om het maximale uit de gedownloade muziek te halen.

Vintage

Mijn nieuwste aanwinst is een vintage set van de midden jaren 70.
Marantz 3200, 140 en de 105b.
Dit is het begin, wil naar het volgende toegaan.
3250, 170DC of 300DC en de 2100of de 2110.

Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

Xander32

Welcome AndreC,

Een mooie set en idd. zijn wij hier dol op plaatjes .

Betreft stereo verbeteren, dat is een lastige. Meest bepalende zijn daarin de speakers en diens match met de ruimte (akoestiek). Ook diens opstelling kan veel goed of kwaad doen. Met dat laatste kan je experimenteren en kost je hooguit wat zweet.

Op papier heb je voorts wel een afgewogen set en zou ik vooral gaan genieten.

De Na-7004 krijgt zo een x een opvolger; allicht is het goed om daar op te wachten; dan kan je allicht een 7004 voordelig bemachtigen of juist direct voor de nieuwste 7005 gaan.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

AndreC

Citaat van: Xander32 op mei  5, 2013, 07:45:14
Welcome AndreC,

Een mooie set en idd. zijn wij hier dol op plaatjes .

Betreft stereo verbeteren, dat is een lastige. Meest bepalende zijn daarin de speakers en diens match met de ruimte (akoestiek). Ook diens opstelling kan veel goed of kwaad doen. Met dat laatste kan je experimenteren en kost je hooguit wat zweet.

Op papier heb je voorts wel een afgewogen set en zou ik vooral gaan genieten.

De Na-7004 krijgt zo een x een opvolger; allicht is het goed om daar op te wachten; dan kan je allicht een 7004 voordelig bemachtigen of juist direct voor de nieuwste 7005 gaan.

Klopt, had ik ook gelezen dat er een opvolger gaat komen, heb er nog niks over gelezen maar we hebben geduld.
Ik ben nog niet heel ervaren op hifi gebied, heb tot op heden 1 luisterafspraak gehad bij een forumlid van het marantz forum. Leuke indrukken kunnen opdoen, en het was ook heel gezellig, prettige mensen waren het.
Ik hoor ook vaker dat de DAC niet het belangrijkste is, ook het analoge gedeelte erachter is belangrijk.
Kijk daar gaat het dan weer mis  ;) over een DAC kun je nog wat lezen, maar hoe moet ik het analoge gedeelte zien.
Waar het om gaat is dat ik heel tevreden ben, maar er zijn soms van die momenten waarbij ik denk, hummmmm zou dit niet beter kunnen klinken, niet vaak maar zo soms van die muziek stukjes.
Weet niet zo goed hoe je dit moet verwoorden, maar af en toe heb je het idee dat het ongecontroleerd is.
En aangezien ik weinig ervaring heb ga je dan twijfelen aan dingen en ga je lezen en gissen en noem maar op.
Verder lees je dan bij meerderen dat ze iets met een externe DAC doen, klinkt dit beter dat beter snap je.
Vraag je dan door wordt er gezegd analoge gedeelte erachter  :), niet dat het erg is, leuk als er gereageerd wordt, maar veel wijzer wordt ik er dan niet van.
Voor vele zal dat wel begrijpelijke taal zijn, maar mij zegt dat dus niks.
Waar het zeg maar bij mij mis gaat is bij een voorbeeld, als je leest dat bv de DAC van de SR7007 ook in een Denon AVR1611 van €299 zit dan denk je hummmmm is het wel zo'n goede DAC, en vervolgens slaat de twijfel er weer in dat ik denk wat kan ik doen om het iets te verbeteren, zeker op het moment dat er dan een geluidspassage is wat dan iets te ongecontroleerd is, althans zo noem ik dat dan.

Foto's volgen, weet zijn ze dol op hier.  :clapping:
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+

RoGEK

Hey Andre,

Had je inmiddels met dat tapijt in de woonkamer gestoeid?
- Stereo: Marantz PM-11S1, Marantz SA-15S1, Marantz NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Audio Physic Celsius center II, XTZ SUB 12.17
- Woonkamer: Panasonic TX-55FZW835, Marantz NR1609, Boston A250, Boston A225C, Boston A25, Boston ASW250

Xander32

Citaat van: AndreC op mei  5, 2013, 10:46:35
Klopt, had ik ook gelezen dat er een opvolger gaat komen, heb er nog niks over gelezen maar we hebben geduld.
Ik ben nog niet heel ervaren op hifi gebied, heb tot op heden 1 luisterafspraak gehad bij een forumlid van het marantz forum. Leuke indrukken kunnen opdoen, en het was ook heel gezellig, prettige mensen waren het.
Ik hoor ook vaker dat de DAC niet het belangrijkste is, ook het analoge gedeelte erachter is belangrijk.
Kijk daar gaat het dan weer mis  ;) over een DAC kun je nog wat lezen, maar hoe moet ik het analoge gedeelte zien.
Waar het om gaat is dat ik heel tevreden ben, maar er zijn soms van die momenten waarbij ik denk, hummmmm zou dit niet beter kunnen klinken, niet vaak maar zo soms van die muziek stukjes.
Weet niet zo goed hoe je dit moet verwoorden, maar af en toe heb je het idee dat het ongecontroleerd is.
En aangezien ik weinig ervaring heb ga je dan twijfelen aan dingen en ga je lezen en gissen en noem maar op.
Verder lees je dan bij meerderen dat ze iets met een externe DAC doen, klinkt dit beter dat beter snap je.
Vraag je dan door wordt er gezegd analoge gedeelte erachter  :), niet dat het erg is, leuk als er gereageerd wordt, maar veel wijzer wordt ik er dan niet van.
Voor vele zal dat wel begrijpelijke taal zijn, maar mij zegt dat dus niks.
Waar het zeg maar bij mij mis gaat is bij een voorbeeld, als je leest dat bv de DAC van de SR7007 ook in een Denon AVR1611 van €299 zit dan denk je hummmmm is het wel zo'n goede DAC, en vervolgens slaat de twijfel er weer in dat ik denk wat kan ik doen om het iets te verbeteren, zeker op het moment dat er dan een geluidspassage is wat dan iets te ongecontroleerd is, althans zo noem ik dat dan.

Foto's volgen, weet zijn ze dol op hier.  :clapping:
Maar je moet alles aangaande jouw set meer als 1 geheel gaan zien, een keten. En die is net zo sterk als de zwakste schakel.

Als ik jouw keten zo zie is die redelijk mooi in balans betreft de kwaliteit van de losse schakels. Het heeft m.i. voorts geen zin om een dac van €700,- in te zetten wanneer de rest van de keten, en dan m.n. de speakers de verschillen niet/nauwelijks kunnen weergeven ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

AndreC

Citaat van: RoGEK op mei  5, 2013, 11:05:43
Hey Andre,

Had je inmiddels met dat tapijt in de woonkamer gestoeid?
Ja Roger, nadat ik bij jou was geweest heb ik aan het einde van de dag het karpet van de zolder gehaald en alles opnieuw ingemeten, bedankt nog voor de tip.
Dit was inderdaad een kleine verbetering.
Maar heb bij sommige muziekstukken vooral in het laag het idee dat het beter in balans zou kunnen.
Wie weet als je bij mij de Nas komt inrichten dat je nog ter plekken tips hebt.
Zal je dan de muziekstukken laten horen waardoor ik twijfel en misschien met "domme" vragen kom.
Nu kan ik de muziek niet afspelen omdat ze op de HD staan in de Nas, maar de Nas zie ik nog niet in het netwerk. Nu dus alleen internetradio hier.

AndreC

Foto's zijn toegevoegd.  :pompom:

Former member 78

Dag Andre,

Vanwaar die onlogische opstelling?
Speaker tegen de muur, de andere er vanaf.
Surround richting het oor, de andere naar voren.

Denk dat er nog wel wat te halen is ;)

AndreC

Citaat van: ArjanR1 op mei  6, 2013, 10:58:08
Dag Andre,

Vanwaar die onlogische opstelling?
Speaker tegen de muur, de andere er vanaf.
Surround richting het oor, de andere naar voren.

Denk dat er nog wel wat te halen is ;)
Ja dat vrees ik ook  :clapping:.
Vandaar dat ik ook de foto's plaats.
Nou mijn grootste probleem is de bank, hij is 3,73 bij 3,33.
Kan hem niet anders neerzetten.
De linker front kan niet anders, rechts van de deur dan staat hij voor de tv en naar links kan niet dan kom ik niet meer op de gang.
De rechter front die staat tegen het muurtje van de keuken, hij kan niet naar achteren want dan kom ik niet meer fatsoenlijk in de berghok, daar staat zeg maar de voorraad, en aangezien er een vrouw en kinderen hier rondrennen lijkt me dan niet verstandig, zie de deur al meerdere keren tegen de speaker aan knallen, nu komt de deur er niet tegen al gaat de deur geheel open.
De keuken zit in de planning om deze in de aanliggende berghok te maken, dan kan de speaker een stuk naar achter. Zo wordt de woonkamer nog groter.
Is gepland zo rond augustus, mits dat er niks gebeurd met het potje wat ervoor gereserveerd is.

Dus zou zeggen kom maar op met ideeën, een luisterafspraak is ook altijd mogelijk, misschien nog wel handiger.

Xander32

Zoals Arjan al aangaf; de grootste winst is op dit moment te halen door een meer geëigende opstelling. En helaas kan je voorts investeren wat je wil, maar het geluid zal er niet van opknappen als de opstelling zo blijft ...

Allicht goed om te wachten op de komende verbouwing en dan zien wat dit brengt aan opstellings mogelijkheden.

AndreC

Citaat van: Xander32 op mei  6, 2013, 17:17:47
Zoals Arjan al aangaf; de grootste winst is op dit moment te halen door een meer geëigende opstelling. En helaas kan je voorts investeren wat je wil, maar het geluid zal er niet van opknappen als de opstelling zo blijft ...

Allicht goed om te wachten op de komende verbouwing en dan zien wat dit brengt aan opstellings mogelijkheden.
Daar ben ik dus nu mooi vet mee.  :sly:
Zal de front speakers eens proberen recht te zetten, in ieder geval zal eens wat gaan proberen.

Maro

Zie ik daar nu je TV aan staan met muziek info? Dat was toch niet nodig  :D. Mooie set hoor. Die 7007 ziet er goed uit.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: AndreC op mei  6, 2013, 17:33:42
Daar ben ik dus nu mooi vet mee.  :sly:
Zal de front speakers eens proberen recht te zetten, in ieder geval zal eens wat gaan proberen.
Probeer idd. eens om de frontspeakers verder van de achterwand te plaatsen, op 1 lijn en op zo'n wijze dat er een soort van gelijkbenige driehoek ontstaat van speaker naar speaker naar sweetspot ... Alleen maar om even uit te proberen en te ervaren (horen) wat dit met het geluid doet ;).

AndreC

Citaat van: Maro op mei  6, 2013, 17:37:15
Zie ik daar nu je TV aan staan met muziek info? Dat was toch niet nodig  :D. Mooie set hoor. Die 7007 ziet er goed uit.
Is toeval, had de SR net opnieuw ingemeten dus tv stond nog aan.
Normaal doe ik alles met iPhone of iPad, net die wat net in de buurt ligt.

AndreC

Citaat van: Xander32 op mei  6, 2013, 18:43:45
Probeer idd. eens om de frontspeakers verder van de achterwand te plaatsen, op 1 lijn en op zo'n wijze dat er een soort van gelijkbenige driehoek ontstaat van speaker naar speaker naar sweetspot ... Alleen maar om even uit te proberen en te ervaren (horen) wat dit met het geluid doet ;).
Zou dat wel verstandig zijn, stel het klinkt mooier, dan krijg ik het klaar om de deur eruit te halen  :pompom:
Hoe leg ik dat dan weer uit aan het vrouwtje.
Maar inderdaad, het is het proberen waard om te horen of dat een verbetering zou opleveren.
Ben me wel al bewust dat de indeling van mijn huiskamer niet echt geheel geschikt is voor een mooie akoestiek.
Heb wel eens laten vallen om de bank te verkopen, werd helemaal voor gek verklaard door de rest hier in huis, dus geen optie, ze denken ook niet met me mee hè pppffff

Xander32

Citaat van: AndreC op mei  6, 2013, 19:27:24
Zou dat wel verstandig zijn, stel het klinkt mooier, dan krijg ik het klaar om de deur eruit te halen  :pompom:
Hoe leg ik dat dan weer uit aan het vrouwtje.
Maar inderdaad, het is het proberen waard om te horen of dat een verbetering zou opleveren.
Ben me wel al bewust dat de indeling van mijn huiskamer niet echt geheel geschikt is voor een mooie akoestiek.
Heb wel eens laten vallen om de bank te verkopen, werd helemaal voor gek verklaard door de rest hier in huis, dus geen optie, ze denken ook niet met me mee hè pppffff
... De set staat zoals bij de meesten hier in een huiskamer, daar dient geleeft te worden, dan ontkom je ook niet aan concessies ;).

AndreC

:tongue2:
Citaat van: Xander32 op mei  6, 2013, 18:43:45

Ik heb eens wat gedraaid en geschoven met de fronts, zeg maar max van de muur zodat dagelijks leven door kan gaan, wat gedraaid en getest.

Wat opvalt is dat ik iets meer tevreden ben over het lage, hoog en middel hoor ik geen verschil.

Xander32

Citaat van: AndreC op mei  7, 2013, 13:54:23
:tongue2:
Ik heb eens wat gedraaid en geschoven met de fronts, zeg maar max van de muur zodat dagelijks leven door kan gaan, wat gedraaid en getest.

Wat opvalt is dat ik iets meer tevreden ben over het lage, hoog en middel hoor ik geen verschil.
... dat kan dan iets zeggen over of een beperking van jouw gehoor of een beperking van jouw set (al dan niet i.c.m. de akoestiek).  ;).

AndreC

Citaat van: Xander32 op mei  7, 2013, 21:48:43
... dat kan dan iets zeggen over of een beperking van jouw gehoor of een beperking van jouw set (al dan niet i.c.m. de akoestiek).  ;).

Zou best kunnen, nobody is perfect.

Maar voor nu ben ik er tenminste tevreden mee.
Kan niet wachten de keuken eruit te slopen.  ;D

Xander32

Citaat van: AndreC op mei  7, 2013, 23:41:52
Zou best kunnen, nobody is perfect.

Maar voor nu ben ik er tenminste tevreden mee.
Kan niet wachten de keuken eruit te slopen.  ;D
... Ik ben maar aan het dissen ... :)

Goed om te lezen dat je tevreden bent en dat kan ook want je hebt een mooie set.

AndreC

Citaat van: Xander32 op mei  8, 2013, 06:50:33
... Ik ben maar aan het dissen ... :)

Goed om te lezen dat je tevreden bent en dat kan ook want je hebt een mooie set.

Nou die set van jou mag er ook absoluut wezen.
Die PM van je zou ik wel eens willen horen op de Dali's, die zou je kunnen doorlussen en de fronts erop aan te sluiten ?.

Stereo via PM en films en tv kijken via sr7007.
Stel dat er verschil in stereo klank zit zou dat de oplossing zijn.

AndreC

Donderdag ga ik een bezoekje brengen aan Wilfred, gaan we de Dali Zensor 7 modificeren.

Ben eens benieuwd wat we kunnen verbeteren.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Harry HT

Hi,

Leuk je tv opgehangen !

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

AndreC

Citaat van: Harry HT op juni  1, 2013, 22:27:35
Hi,

Leuk je tv opgehangen !

Gegroet,

Harry

Dank je voor het compliment, we zijn er hier thuis ook dik tevreden mee.