Scanspeak 30w/4558T00 +hypex ds4.0(Ex sub Ralf)

Started by Djoowwie, May 2, 2013, 00:27:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Djoowwie

Na een lange rit gisteren de sub opgehaald en gisteren nog even getest en vandaag. Ik heb zijn kist erbij gekregen en mijn eerste indruk is dat het een stukje strakker klinkt dan mijn jbl 8 inch BR. Maar toch had ik veel meer verwacht(geen idee of dat terecht is).
Hoort de Passieve woofer een stuk minder hard mee te werken als de subwoofer zelf? De kist is ook niet 100% luchtdicht en ik heb het idee dat veel van de energie zich in de kist afspeelt ipv de buitenlucht. Met een bass i love u bijvoorbeeld merk je dat hij dus een beetje lucht lekt en dat de kist veel fibreerd.
Ik heb de kist overigens gratis gekregen en puur als testkist dus geen commentaar daarover. Maar ik had meer boom in de kamer verwacht zeg maar.
Kan dus ook nog gewoon betekenen dat ik een klote woonkamer heb.

yorkie13

Kast idd goed afdichten, en eens gaan meten met REW.

rovinggecko

Quote from: Djoowwie on June 12, 2013, 13:18:02
Hoort de Passieve woofer een stuk minder hard mee te werken als de subwoofer zelf?

Maar ik had meer boom in de kamer verwacht zeg maar.
Kan dus ook nog gewoon betekenen dat ik een klote woonkamer heb.

Bij mij doet de PR ook minder hard mee dan de woofer zelf. Da's ook niet zo raar, want ook met een luchtdichte speaker moet wel eerst druk opgebouwd worden. De PR werkt dus vooral mee met het extra laag laag, als het wat harder staat.

Vwb meer boom:
- heb je de DS40 zo ingesteld dat hij het laag versterkt (een na onderste helemaal naar links en 2na onderste helemaal naar rechts).
- en andere plek geprobeerd. De standaard truk is de sub op je zitplek te zetten en dan te kijken waar je hem het hardst hoort: daar moet ie dan idealiter staan
- heb je hem al harder gezet? (bovenste knopje naar rechts)

Neem aan dat je hem op de LFE uitgang hebt staan voor het sub laag. En dat die juist is ingesteld op je receiver.

Ik heb een 26w en als ik het volume opzet trillen de ramen en deuren er bijna uit. Dus met jouw 30w moet dat zeker lukken...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Djoowwie

Ik heb de sub overal zover mijn kabel toeliet naartoe gesleept met een handdoek eronder. er is 1 plek in huis die een minimale verbetering geeft. maar daar staat de frontspeaker.
Subwoofer level in de receiver van -10db naar -5db gezet.
Hypex volume staat op circa 55% open, zonder boost voorlopig(eerst deze setup beter leren kennen.

Maaaar, ik had het getest met muziek. htpc is bijna klaar....
Net de pc op de receiver aangesloten en saving private Ryan dr op gezet :clapping:  kon hem maar op 30% volume zetten van wat ik normaal doe maar dit was al genoeg om mijn vrouw uit bed te trommelen. Dit klinkt toch niet verkeerd eigenlijk :pompom:  Morgenvroeg ga ik dit overdoen en dan op geluidsnivo zo hard dat mn speakers net niet gaan vervormen kwa geluid en kijken wat er dan gebeurt :devil:  Toch een heel stuk enthousiaster nu dan met de muzieksampletjes.


TopGun2010

Er is ook een groot verschil tussen lfe van muziek en films, films gaan een stuk lager. Ik kan je als test blu-ray The Art of Flight aanraden, vet laag!

http://www.bol.com/nl/p/the-art-of-flight/1002004011729866/?featuredProduct
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Djoowwie

#58
Ja ik heb geprobeerd de HSDD via spotnet te krijgen maar die geeft fouten aan tijdens het parsen helaas.
The art of flight had ik al over gelezen ja. nou de ontploffingen op het strand van saving private ryan zijn niet mis, het voelt net aan alsof je er zelf bij bent je voelt de luchtdruk om je heen toch wel veranderen. mooi werk dit.

Edit: Als ik op de hypex de bassboost instel op zeg maar 50 hz werkt dit dan van 20-50hz of alleen op 50 hz specifiek?

rovinggecko

De boost werkt in een curve rond die frequentie. Meestal gebruik je een boost rond 20 Hz om het laag verder naar beneden door te trekken.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

morca

Dat is wel een smalle boost,tov je afvalpunt,denk niet dat je de afval opvangt.
Plus ik vraag me af of de DS4 dat aankan zoveel boosten,ik moet met me JL,s helemaal niet aan dat knopje zittten.
Heb ik ook niet nodig na dsp.
Gaat hier ten koste van de SQ,maar ik heb dan ook volledige dsp,dan moet je zekers al niet met de plate gaan boosten.

Djoowwie

Zo,n smalle boost heb ik inderdaad niks aan. Grote kans dat het alleen maar voor een piek zorgt.
Voorlopig eerst even genieten van wat filmpjes en dan de kist opknappen en eens met REW aan de gang gaan.
Wat is een betaalbare DSP die goed af te regelen is? Zo,n dualcore 2 is wel heel mooi maar staat weer niet in verhouding met de rest van mn apparatuur.

Djoowwie

Ik heb de subwoofer kast uit elkaar gehaald opgeschuurd en van binnen met houtlijm opgevuld op de plekken waar je kiertjes kon zien.
Daarna alle randen nog met kit afgesmeerd. Morgen ga ik hem matzwart spuiten. Ben aan het twijfelen om de Scanspeak 30w nu naar beneden te richten en de PR naar voren toe.

Het valt me op dat de scanspeak geen foam of iets dergelijks heeft om zeg maar als een soort van afdichting te zorgen is het handig om een afdichtstrip van de bouwmarkt om de rand van de kist te plakken of is dat helemaal niet nodig en is het vanzelf al 100% luchtdicht?

Alvast bedankt.


rovinggecko

Daar moet je een dun afdichtstripje tussen doen. zo'n zelfklevende. Anders is het niet luchtdicht aan de voorzijde.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer